Şimdi Ara

Dizel Hibrit (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
2.689
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Zaten eklenen bataryalarla beraber otomobil ağırlaşıyor, dizel motoru da koyarak bir ağırlık dezavantajı elde etme durumu var. Ayriyeten dizel araçları kullanma sebebi ekonomi sağlamak fakat hibrit araçlar da oldukça ekonomik. Bu yüzden dizelin emisyonu ve karakteristik sorunlarıyla uğraşmak yerine daha rahat olan benzinli motoru kullanıyorlar.
  • Arkadaşlar hepinize teşekkürler bu güzel görüşleriniz için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bobera10 B kullanıcısına yanıt
    15 km uzunluğunda düz bir yolda hızı 70 km/h de sabitleyip ( c.c ile ) 1.4 benzin 150 hp Act motorla 4.6 lt yakıyorum. Aynı yolu aynı aracın 1.6 dizel 120 hp motoruyla 4.0 lt yakarak gidiyorum . Şehir içinde 1.4 benzin 8-9 aralığında gezerken 1.6 dizel 6 - 6,5 aralığında geziyor . Farklı araçları örnek verirsek çok uçuk rakamlar çıkar ortaya .

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    10 yil cok kisa icten yanmali motorlar var olmayi surdurecek.

    haklısın, bizim gibi 3. dünya ülkelerinde dizel de var olmayı sürdürür..
  • varmış ama pahalı hepsi, normal dizel alınır yine
  • Avrupada dizel araçlar yavaş yavaş yasaklanıyor kısa süre içinde binek araçlarda yasaklanacak gibi görünüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En temel sebebi, dizelin nox emsiyonlarını ve artık isi yok etmek için pahalı temizleme sistemlerine ihtiyaç duyması ve bu düzeneklerin (partikül filtresi, nox katalizörü vs) çalışmaya başlaması için yüksek ısı gerekmesi. Araba ancak ısınınca ve devirlenince bu düzenekler temizleme yapmaya başlar. Hybrid-dizel olunca sürekli devreye girip çıkan dizel motorun bir türlü ısınamaması problemi ortaya çıkıyor ki bu arabanın çevreye normal dizelden daha bile fazla zararlı olabilmesi demek belli koşullarda. Üstelik sürekli soğuk çalışma duruundan ötürü çok kısa sürelerde partikül filtreleri tıkanacak ve çalışamayacak hale gelecektir.

    Bunun dışında dizel motorun sürekli devreye giriş çıkış sarsıntıları (her ne kadar artık çok azaltılmış olsa da bazı araçlarda mutlaka daha fazla hissedilecek) yine dizel motorun zaten yüksek olan ağırlığı elektirikli motor ve bataryalarla hybrid halince gelince toplam ağırlığı iyice yükseltmesi, hem dizel motorun hemde elektirikli sistemin ikisinin birden hem üretim hemde geliştirme açısından pahalıya gelmesi gibi bir çok yanal sebep de var. Dizel hybridler var ama hem çok pahalılar ve bazıları konsept veya kamyon, hemde sadece belli pazarlarda satılıyorlar. Birde bizim memlekette mazot daha ucuz diye de akla böyle kombinasyonlar geliyor ama çoğu gelişmiş (ve bu araçları geliştiren) ülkelerde mazot daha pahalı.




  • liebermann L kullanıcısına yanıt
    Avrupada da olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.