Şimdi Ara

Dizel Hibrit

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.969
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar hepimiz biliyoruzki dizel araçlar çok az yakıyor aynı zamanda hibrit araçlarda öyle. Ancak hibrit araçlar herzaman benzinli araçlarla kombine ediliyor. Piyasada dizel hibrit araç yok. Bakın çok az demiyorum YOK. Varsa bile ben bulamadım. Peki neden? Dizel hibrit araç yapılsa kilometrede 2 lt falan tüketir muhtemelen. Bu demek oluyorki 100 kilometrede 10 lira yakar ve bu çok iyi bir rakam. Bunu neden yapmıyorlar?



  • Yapılıyor ama demekki Tr de yok.Örnek Volvo V60 D6 motorlar Hibrittir.Diğer markalardanda vardır sanırım.
  • Bunu ben de merak ediyorum. Mükemmel yakıt değerleri çıkar ortaya.
  • Dizel motor avantajını en çok dur kalk trafikte gösteriyor bence . Boş yolda 100 de sabitledinmi dizel - benzinli arasında makas çok açık değil . Hybrit zaten dur kalkta dizeli devreye sokmayacak . Bide dizel daha maliyetliyse çokta gerek yok ...



    Ayrıca ülkemizde dizele talep çok diye zaten 10-15 bin fazla ödüyoruz , hybrit vergisi düşük ama dizel hybrit olursa vergi düşürmezler . Düşürsede bayiiler fırsata çevirir ...
  • Q7 e-tron?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mojaverok

    Dizel motor avantajını en çok dur kalk trafikte gösteriyor bence . Boş yolda 100 de sabitledinmi dizel - benzinli arasında makas çok açık değil . Hybrit zaten dur kalkta dizeli devreye sokmayacak . Bide dizel daha maliyetliyse çokta gerek yok ...



    Ayrıca ülkemizde dizele talep çok diye zaten 10-15 bin fazla ödüyoruz , hybrit vergisi düşük ama dizel hybrit olursa vergi düşürmezler . Düşürsede bayiiler fırsata çevirir ...

    Sabit hızda makas çok açık değil mi? Aynı yolu dizel Peugeot 2008 ile ortalama 4,5 lt dizel ile gitmişken, bir hafta sonra BMW 3.20i ED ile 7.8 lt ortalama ile gittim, ağırlıklı olarak otoyoldan bahsediyorum. Tamam, aynı güçte motorlar olmadığının farkındayım, ama öyle olsa bile makas her zaman var.




  • Birçok teknik sebebi var aslında ama bir ara yazayım
  • DS5 'in var 2.0 dizel hybrid aracı, ama ülkemizde birkaç tanedir.
  • Markalar artık düşük emisyon peşinde Avrupa'da bazı ülkeler dizel motorların şehir içine giriş yapamayacağı tarihi çoktan açıkladı dünyada dizelin geleceği yok o yüzden geliştirme maliyetine de girmiyorlar
  • PSA'nın dizel/hibrit araçları var.
  • No dizel yes elektrik
  • Mercedes e serisinde de dizel hibrit var. Sahibinden de 1 tane kırmızı vardı .
  • petrol mü? Halaaa mı petrol?

    bundan maksimum 10 sene sonra petrol diye birşey kalmayacak arkadaşlar.. Pil teknolojilerinin de gelişmesiyle sıfır emisyon ile tek şarjla 1000 km gidebilecek elektrikli araçlar çıkacak..

    herkes elektriğe ve sıfır emisyona yöneliyor..

    Dizel'i boşverin, benzinli araçlara bile bir gün gıpta ile bakacağız..

    geniş düşünmek lazım, büyük düşünmek.. Mesela o kadar olmaz, yapamayız ama "Elon Musk" gibi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi liebermann -- 5 Nisan 2017; 13:12:46 >
  • Dizel= kanser
  • Mercedes C300h ve S300h modelleri dizel hibrid. E300 bluetec hibrid modeli de vardi artik yok. Audi Q7 e-tron da baska bir model.
  • liebermann L kullanıcısına yanıt
    10 yil cok kisa icten yanmali motorlar var olmayi surdurecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mojaverok

    Dizel motor avantajını en çok dur kalk trafikte gösteriyor bence . Boş yolda 100 de sabitledinmi dizel - benzinli arasında makas çok açık değil . Hybrit zaten dur kalkta dizeli devreye sokmayacak . Bide dizel daha maliyetliyse çokta gerek yok ...



    Ayrıca ülkemizde dizele talep çok diye zaten 10-15 bin fazla ödüyoruz , hybrit vergisi düşük ama dizel hybrit olursa vergi düşürmezler . Düşürsede bayiiler fırsata çevirir ...

    Sabit hızda makas çok açık değil mi? Aynı yolu dizel Peugeot 2008 ile ortalama 4,5 lt dizel ile gitmişken, bir hafta sonra BMW 3.20i ED ile 7.8 lt ortalama ile gittim, ağırlıklı olarak otoyoldan bahsediyorum. Tamam, aynı güçte motorlar olmadığının farkındayım, ama öyle olsa bile makas her zaman var.

    Bir dahaki sefere aynı yolu sabit hızla BMW 7.40d ve BMW 3.20i ED ile deneyin

    Kıyaslamaya bak dizel Peugeot 2008 ile BMW 3.20i ED'nin uzunyol yakıtları kıyaslanıyor




  • karşıkomşununavukatoğlu K kullanıcısına yanıt
    Gariplik nerde ben anlayamadım, ikisi de 1.6 motor, ağırlık farkı muhakkak var fakat kıyaslanamaz araçlar değiller, ayrıca arkadaşı aynı güzergahta deneme fırsatı bulmuş yazmış garip bi durum yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mojaverok

    Dizel motor avantajını en çok dur kalk trafikte gösteriyor bence . Boş yolda 100 de sabitledinmi dizel - benzinli arasında makas çok açık değil . Hybrit zaten dur kalkta dizeli devreye sokmayacak . Bide dizel daha maliyetliyse çokta gerek yok ...



    Ayrıca ülkemizde dizele talep çok diye zaten 10-15 bin fazla ödüyoruz , hybrit vergisi düşük ama dizel hybrit olursa vergi düşürmezler . Düşürsede bayiiler fırsata çevirir ...

    Sabit hızda makas çok açık değil mi? Aynı yolu dizel Peugeot 2008 ile ortalama 4,5 lt dizel ile gitmişken, bir hafta sonra BMW 3.20i ED ile 7.8 lt ortalama ile gittim, ağırlıklı olarak otoyoldan bahsediyorum. Tamam, aynı güçte motorlar olmadığının farkındayım, ama öyle olsa bile makas her zaman var.

    Sabit hızla 4,5 yaktığınız 2008 sehir içinde 6-7 lt yakar .Sabit hızla 7.8 yaktığınız 3.20 de sehir içi 12 - 13 lt yakar . Bahsettiğim makas bu .




  • Dizeli niye tercihi ediyoruz? Çünkü daha ucuz. Çoğu ülkede motorin fiyatları ya eşit ya da hemen hemen aynı. Şimdi, bizde de dizel ile benzin fiyatları eşit olsa dizel kullanır mıyız?



    Bir de Hybrid araçlar çevreye duyarlı diye lanse ediliyor genelde. Fakat dizel motorların emisyon değeri ve gaz salınımı daha fazla. Bir nevi Hybrid'in emisyon kazancını düşürüyor.



    Ayrıca yanılıyorsam düzeltin, benzinli Hybrid motor Daha az karmaşık ve daha ucuz. Ve de çoğu AB ülkesinde dizel aracların ömrü maksimum 10 sene. AB ülkelerinde yasaklanmasa bile emisyon kuralları giderek katılaşıyor. Motor üreticileri dizel motora kaynak ayırmak yerine elektrikli motor geliştirmeye eğilecektir. Yani Dizel Hybrid = Ölü Yatırım.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.