Şimdi Ara

Dizel'i Seviyorum Çünkü; (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
315
Cevap
2
Favori
8.751
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: portiwashere


    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    asıl okumamış insan dizel kullanır. okumuş insan dizelin az yakmasına kanmaz ilerde ne tür sorunlar açacağını bilir kmde az para ödemek marifet değildir bir aracın yıllık toplam gideri önemlidir. 2 tane 200 binde dizel ve lpgli araç al koy bakalım 1 sene içerisinde hangisine daha fazla tl ödeyeceksiniz...

    Onun bunun mal varligi ile ovunecegine senin neyin var ve nasil aldin ondab haber ver. Biz okumus adamlariz ve diesel kullaniyoruz.

    http://www.arabam.com/ikinciel/Ilan/Detay/3514126



    http://www.arabam.com/ikinciel/ilan/detay/3425839





    Bu arabaların "ileri" si bugün mü oluyor yoksa 15 sene evvelmiydi...?


    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-klasik-araclar-klasik-otomobiller-mercedes-yildizda-son-nokta-29922105/detay


    88 senesinde aynısından aldı babam ikinci sahibiydi..5 yaşındaydı araba...otomobilciler dernek başkanınındı...hala daha onun gibi araba görmedim...hala bir çoğu piyasada sapasağlam mevcut...traktör gibi çalışır ve traktör gibi de sağlamdır...

    Bunlar dizel değil de nedir??


    Malum hikayeyi biliyorsunuzdur...dizel motorun mucidinin gemiyle patent almaya amerikaya giderken yolda öldürüldüğünün ve dünyanın tüm gidişatını değiştiren belki de milyonların katledilmesine (belkisi yok) sebep olan hikayeyi..Şimdi o adam zamanında başlasa dizel işine şu an kim bilir ne ile çalışacaktı araçlarımız..Sıkışınca nasıl oluyor da 3-5 sene içinde süper teknolojiler ortaya çıkıyor...ah ulan benzin insanlığın önündeki en büyük engelsin..!

    Şimdi elektrik modası başladı...elektrik...isteseler 50 yıl önce başlatıp şimdi kalem pille çalışan teknolojilere sahiptik...Sıfır araba alırken artık benzinli araba almam (eğer sıfır alabilirsem :))hele hele posche bile hibrit yaptıysa...(2013 te piyasada)


    Öngörü bir yere not alın.. : Çok değil 5-8 sene içinde herkes o an kullandığı fosil yakıtlı aracını markasının servisine götürüp elektrik değişim kiti,setini alacak...günümüz parasıyla 10 bin gibi bir rakama...motoru söküp elektrik motoru-batarya tertibatı takılacak...Önce fiat albea-doblo ile taksiciler yapacak...Ve son sürat elektrik çılgınlığı başlayacak...güneş enerji panelleri artık çatıları bırak evlerin camlarına yayılacak...yer gök panel-rüzgar türbini dolacak*...anında "elektrik kullanım vergisi-güneşten faydalanma vergisi-rüzgar kullanım bedeli-güneş paneli tüketim vergisi-trt bandrolü-radyasyon salınım vergisi-" gibi envayi çeşit vergiler çıkacak ve yine 40 kuruşa hareket edecek o arabamız...yani düşünmeye değmez hayat kısa...




    *sonuç her yol aynı yere çıkıyor :


    MATRIX




  • 1.6 benzinli otomatik Lacetti'mizin 100 km/ 12-13 yaktığını anlayınca 100 km / 5-6-7-8 aralığında yakan dizel bir araç almak farz olmuştu zaten ...
    Kısacası Dizel candır , canandır ; damarımızda da kandır ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi golfçü_ -- 12 Şubat 2012; 12:56:31 >
  • dizelı sevıyorum :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku
    senin cakmak da zippodur simdi :D

    Çakmağım yok.

    Sigara içmeyince bugüne kadar aldığım tüm çakmakları arkadaşlara kaptırdım. Artık almıyorum.
  • Prestij ve Ekonomiyi bir arada getirdiği için
  • Uzun vadeli bakınca bi dizel araç benzinliden daha çabuk dökülmeye elverişlidir, içden gelen sesler tutun tıkırdayan gucurdayan aksamlar, hele eski dizelerde sarsıntılar daha fazladı aynı yaşda iki aracı Benzin-dizel karşılaşdırınca fark kendini belli eder
  • Çünkü turbodizelin esnekliğini seviyorum. Uzun yolda, sollamalardaki rahatlığını seviyorum. Yokuştaki çekişini seviyorum.

    Esneklik konusuna güzel bir örnek :
    DİZEL FOCUS SEDAN : 109 HP, 240 NM PSA Motoru
    60-100 km/h 4. viteste : 9,6 sn
    80-120 km/h 5. viteste : 13,1 sn

    BENZİNLİ FOCUS SEDAN : 115 hp, 155 NM
    60-100 km/h 4. viteste : 12 sn
    80-120 km/h 5. viteste : 18,6 sn

    Atmosferik benzinli sevmeme sebebim. Sürekli vites istiyor. Turbodizelde öyle bir dert yok, bas, gitsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 12 Şubat 2012; 15:06:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    Çünkü turbodizelin esnekliğini seviyorum. Uzun yolda, sollamalardaki rahatlığını seviyorum. Yokuştaki çekişini seviyorum.

    Esneklik konusuna güzel bir örnek :
    DİZEL FOCUS SEDAN : 109 HP, 240 NM PSA Motoru
    60-100 km/h 4. viteste : 9,6 sn
    80-120 km/h 5. viteste : 13,1 sn

    BENZİNLİ FOCUS SEDAN : 115 hp, 155 NM
    60-100 km/h 4. viteste : 12 sn
    80-120 km/h 5. viteste : 18,6 sn

    Atmosferik benzinli sevmeme sebebim. Sürekli vites istiyor. Turbodizelde öyle bir dert yok, bas, gitsin.

    İkisi de 5. viteste fark 5.5sn
    İkisi de 4. viteste fark 2.4sn
    İkisi de 3. viteste büyük ihtimalle benzinli daha hızlı.

    Turbolu aracın düşük devirdeki torkunu ön plana çıkaracak testler gerçekçi değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 12 Şubat 2012; 15:12:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    Çünkü turbodizelin esnekliğini seviyorum. Uzun yolda, sollamalardaki rahatlığını seviyorum. Yokuştaki çekişini seviyorum.

    Esneklik konusuna güzel bir örnek :
    DİZEL FOCUS SEDAN : 109 HP, 240 NM PSA Motoru
    60-100 km/h 4. viteste : 9,6 sn
    80-120 km/h 5. viteste : 13,1 sn

    BENZİNLİ FOCUS SEDAN : 115 hp, 155 NM
    60-100 km/h 4. viteste : 12 sn
    80-120 km/h 5. viteste : 18,6 sn

    Atmosferik benzinli sevmeme sebebim. Sürekli vites istiyor. Turbodizelde öyle bir dert yok, bas, gitsin.

    İkisi de 5. viteste fark 5.5sn
    İkisi de 4. viteste fark 2.4sn
    İkisi de 3. viteste büyük ihtimalle benzinli daha hızlı.

    Ayrıca benzinlinin 4. vitesi, dizelin 5. vitesinden daha seri hızlanıyor. Turbolu aracın düşük devirdeki torkunu ön plana çıkaracak testler gerçekçi değil.

    Redline civarında benzinli avantajlı olabilir fakat, yukarıdaki örnek günlük pratik kullanım gözönüne alındığında çok daha gerçekçi ve doğru bir senaryo. Gerçek hayatta sürekli redline'a kadar devir çevirmiyor kimse. Sakin günlük kullanım devir bandında turbodizel hızlanma isteklerine cevap verme konusunda çok daha başarılı, yukarıdaki değerler de bunu açıkça gösteriyor.
    Ki bu iki araç arasındaki 0-100 hızlanma değerleri de hemen hemen aynı (11 saniye civarı).

    Sürekli vites küçültmek bir süre sonunda insanı bayabiliyor.

    Bir kullanıcı olarak benzinliden turbodizele bindiğimde bunu ben de her zaman hissediyorum.

    Bir de 4. vitesin 5. vitesten daha seri hızlanması kadar doğal ne olabilir ki, bunda zaten bir gariplik yok?

    Son olarak da;
    bu değerler son günlerde moda olan "torkuna aldanıp da gidiyorum sanan dizelciler" tarzı söylemlerde bulunan arkadaşlara armağan olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 12 Şubat 2012; 15:37:24 >




  • Unutmadan dizelciler şehiriçinde çok daha fazla vites değiştiriyor. Hiç kendimizi kandırmayalım.

    Kaç kere şehirler arası yola çıktığımız ve uzun yolda benzinli araçla bile nadiren vites değiştirildiği malum...
  • Bu arada şunu söylemeden de geçemeyeceğim:


    Tatile giderken aracın ağırlığı 1.8 tona yaklaştığından, klima açık yayla tırmanışlarında şu anda aracim dizel olsa iyi olurdu, dediğim de oldu. Çünkü 2. viteste bile yeterli deviri çeviremeyecek kadar yavaş gitmek zorunda kalınınca turbo şart oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Unutmadan dizelciler şehiriçinde çok daha fazla vites değiştiriyor. Hiç kendimizi kandırmayalım.


    Neden? Daha esnek? Düşük devirlerde turbodizel çok daha kuvvetli çekiyor? İsterseniz 3. viteste rölantiye kadar düşün, hafiften tekrar gaza basın gayet rahat toparlıyor, benzinli gibi mırın kırın etmiyor Bu durumda sizin yazdığınızın aksine nadiren vites küçültmeye ya da vites değiştirmeye ihtiyaç oluyor. Ben tam aksini düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    Çünkü turbodizelin esnekliğini seviyorum. Uzun yolda, sollamalardaki rahatlığını seviyorum. Yokuştaki çekişini seviyorum.

    Esneklik konusuna güzel bir örnek :
    DİZEL FOCUS SEDAN : 109 HP, 240 NM PSA Motoru
    60-100 km/h 4. viteste : 9,6 sn
    80-120 km/h 5. viteste : 13,1 sn

    BENZİNLİ FOCUS SEDAN : 115 hp, 155 NM
    60-100 km/h 4. viteste : 12 sn
    80-120 km/h 5. viteste : 18,6 sn

    Atmosferik benzinli sevmeme sebebim. Sürekli vites istiyor. Turbodizelde öyle bir dert yok, bas, gitsin.

    İkisi de 5. viteste fark 5.5sn
    İkisi de 4. viteste fark 2.4sn
    İkisi de 3. viteste büyük ihtimalle benzinli daha hızlı.

    Turbolu aracın düşük devirdeki torkunu ön plana çıkaracak testler gerçekçi değil.

    zaten yanlış bir karşılaştırma olmuş,benzinliyi 4e aldığınızyada 3e an dizeli süpürür orda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    zaten yanlış bir karşılaştırma olmuş,benzinliyi 4e aldığınızyada 3e an dizeli süpürür orda

    Zaten anlatılmak istenen mesele bu, benzinlide tatminkar bir hızlanma elde etmek için illa ki vites küçültmek, arabayı bağırtmak gerekiyor. Fakat turbodizelde vites küçültmenize gerek kalmadan da iyi ivmelenebiliyorsunuz.

    Dizelin 5. vitesteki 80-120 kmh hızlanma zamanını elde edebilmeniz için benzinlide bir ya iki vites aşağı almanız gerekiyor.

    Benim değinmek istediğim nokta bu.

    Mesele benzinli dizeli geçer ya da dizel benzinliyi sollar değil. Günlük sakin kulanımda arada oluşan fark.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 12 Şubat 2012; 16:32:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    zaten yanlış bir karşılaştırma olmuş,benzinliyi 4e aldığınızyada 3e an dizeli süpürür orda

    Zaten anlatılmak istenen mesele bu, benzinlide tatminkar bir hızlanma elde etmek için illa ki vites küçültmek, arabayı bağırtmak gerekiyor. Fakat turbodizelde vites küçültmenize gerek kalmadan da iyi ivmelenebiliyorsunuz.

    Dizelin 5 vitesteki 80-120 kmh hızlanma zamanını elde edebilmeniz için benzinlide bir ya iki vites aşağı almanız gerekiyor.

    Benim değinmek istediğim nokta bu.

    Mesele benzinli dizeli geçer ya da dizel benzinliyi sollar değil. Günlük sakin kulanımda arada oluşan fark.

    haklısınız tabi,dizelin de amacı budur zaten az yakmak için düşük devirlerde yüksek güç üretmek..

    ancak aşırı beslemeli benzinlilerde bu vites değiştirme olayı pek olmuyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    haklısınız tabi,dizelin de amacı budur zaten az yakmak için düşük devirlerde yüksek güç üretmek..

    ancak aşırı beslemeli benzinlilerde bu vites değiştirme olayı pek olmuyor

    Yok aşırı beslemeli benzinliler için yazmadım zaten, onlar da oldukça rahatlar bu konuda, haklısınız.

    Benzer güçteki atmosferik benzinli ve turbodizel motorlar arasındaki farkı göstermek için verdim o örneği.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Unutmadan dizelciler şehiriçinde çok daha fazla vites değiştiriyor. Hiç kendimizi kandırmayalım.


    Neden? Daha esnek? Düşük devirlerde turbodizel çok daha kuvvetli çekiyor? İsterseniz 3. viteste rölantiye kadar düşün, hafiften tekrar gaza basın gayet rahat toparlıyor, benzinli gibi mırın kırın etmiyor Bu durumda sizin yazdığınızın aksine nadiren vites küçültmeye ya da vites değiştirmeye ihtiyaç oluyor. Ben tam aksini düşünüyorum.

    2 adım gidemeden, 1. vites bitiyor.
    2. vites de 1'den çok farklı değil.
    Devir bandı çok dar.

    Ayrıca 1600-1800rpm altında, eşdeğer hacimdeki atmosferik benzinlilere göre bile çok cansız. Tork var, ama hızlanma isteği sıfır.

    Kısaca daima 2.000-3.000rpm devir aralığını tutturmak zorundasınız.

    Benzinli ise 3. viteste 30'la da 150 ile de gidebilir. Dizel düşük devirde canlı denmesinden kasıt 1.800rpm altı değil, 1.800rpm üstündeki düşük devirlerde canlı olmasıdır. Zaten 4.000rpm'de de son nefesini veriyor. Atmosferikte ise oyun yeni başlıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 12 Şubat 2012; 16:40:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    2 adım gidemeden, 1. vites bitiyor.
    2. vites de 1'den çok farklı değil.
    Devir bandı çok dar.

    Ayrıca 1600-1800rpm altında, eşdeğer hacimdeki atmosferik benzinlilere göre bile çok cansız. Tork var, ama hızlanma isteği sıfır.

    Kısaca daima 2.000-3.000rpm devir aralığını tutturmak zorundasınız.

    Benzinli ise 3. viteste 30'la da 150 ile de gidebilir. Dizel düşük devirde canlı denmesinden kasıt 1.800rpm altı değil, 1.800rpm üstündeki düşük devirlerde canlı olmasıdır. Zaten 4.000rpm'de de son nefesini veriyor. Atmosferikte ise oyun yeni başlıyor.

    Devri bandı dar fakat vites oranları da ona göre daha uzun.

    Kullandığınız motora göre değişir fakat 110 HP civarı 1,6 dizellerde 3. viteste 30 ile de gidebilirsiniz ve rahat hızlanabilirsiniz. Hızlanmaktan kastım yüksek performans değil sıkışık trafik için makul bir hızlanma. Atmosferik benzinli o hızlarda ve o viteste aksırıp tıksırmaya başlıyor, vites istiyor.

    1. viteste benzinlide de 4000-5000 rpm çevirerek ilerlemenin pek manası yok, 1. vites her arabada 2 adım gidemeden bitiyor pratikte.

    Yazdıklarınız 1,3 dizeller için geçerli olabilir ancak.

    Neyse konu yumurta mı tavuktan çıkar tavuk mu yumurtadan çıkar kıvamına gelmeden ben ayrılıyorum




  • dizelle kisa mesafe iskence.
    yuksek motor sesi,
    yuksek yakit tuketimi,
    bol kurum,
    dusuk performans.
    ama uzun yolda dizel cok iyi
    motor kendine geliyor.
    hele lpgli ve benzinli araclarin kesildigi yokuslu yollar ayri bir zevkli oluyor
  • rampalarda üzmediği için, kısa sürelide olsa koltuğa yapıştırdığı için ve buna rağmen az yaktığı için.
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.