1 yıl önce sattığım, peugeot 206 gibi rüzgar erezyonuna uğrayabilen bir arabayı bile sürülebilir kıldığı için dizeli seviyorum.
ayni model iki aracin dizel ve benzinli motorlarindaki farki 6000-7000lira ve bu fark ikinci elde daha da artiyorsa ben 1-2 yasinda benzinli bir model almayi tercih ederim,lpg'yide cakarim.
benim mantigim da bu yonde isliyor.
yoksa bende mi cimriyim.
egitim,sosyal statu sacmaliklarina giriyorsaniz kitlenmeli bu konu.
hele hele autoholic ucmus ya.
quote:
Orijinalden alıntı: Taner Göde
quote:
Orijinalden alıntı: dkerem2
asıl okumamış insan dizel kullanır. okumuş insan dizelin az yakmasına kanmaz ilerde ne tür sorunlar açacağını bilir kmde az para ödemek marifet değildir bir aracın yıllık toplam gideri önemlidir. 2 tane 200 binde dizel ve lpgli araç al koy bakalım 1 sene içerisinde hangisine daha fazla tl ödeyeceksiniz...
Teessüf ederim.
Çekmece dolusu diplomalarım, sayfalarca özgeçmişim, 4 yabancı dil, tarih-kültür-inceleme-araştırma, elektrik/elektronik, klasik-pop-rock-yerli müzik, gidilen-gezilen-kalınan 10 ülke, daha da sayabilirim ama DIESEL'e biniyorum. Dizel az yakıyor, yıllık toplam bakım gideri bir benzinliden çok daha fazla değildir, dizel eski dizel değil, motor bloku ve uzun ömür olarak dieseller yüksek kilometre için ayarlanmıştır, dizel motor bakımları doğru yapıldığı ve sahibi bundan kaçmadığı sürece benzinli/LPG'li motorun pabucunu dama atar.
25 yıl benzinli kullandım, 2003'ten bu yana 2. araçlarım daha oldu ve hepsi LPG'liydi ve bakımlarını zamanında ve aksatmadan yaptım, hiçbiri ne bozuldu, ne de yolda bıraktı, ne de servise götürdü.
Dizel teknolojisi son 10 yılda çok değişti. Common-Rail uygulaması, üretimde kullanılan teknolojiler, bakım gerektirmeyen DPF sistemi, EuroDiesel ve 10 ppm kadar düşük kükürt oranı, vb. dizelin traktörden otomobile geçişini çok kolaylaştırdı.
LPG dizelden daha iyi ya da tersini iddia etmek imkansız.
Fakat "okumamış adam dizel kullanır" sözü çok ağır oldu, forumda belki az okumuş olanlar olabilir, halen okuyanlar şüphesiz vardır, çok okumuş olanlar mutlaka ve çok çok okumuş olanlar da elbette vardır.
İyiki "dizele binen ya dolmuşçudur, ya da kamyoncu" demedin... Hoş, bir dolmuş 1 milyon TL, bir kamyon da ondan geri kalmaz, o ayrı.
Taner Göde
ben diğer arkadaş lpgye taş attı diye öyle yazdım abi kusura bakma. lpg daha iyi yada dizel iyi diye seni kıracak halim yok az çok birbirimizi tanıyoruz
quote:
Orijinalden alıntı: ZSARA
quote:
Orijinalden alıntı: immortal_plt grafikte görüldüğü gibi benzinli araçlar da NOx emisyonu yaratıyorlar. ve yine grafikte görüldüğü gibi yakıt sarfiyatı arttıkça emisyon salınımı da artıyor. benzinli araçların km başına yakıt tüketimi daha yüksek olduğu için emisyon değerleride buna göre artıyor.
Hocam bu tablo tamamen yanlış, eğer bilimsel bir makalede falan yayınlanıyorsa, linkini verin hemen şikayet edeyim ilgili kurumlara ve düzeltilmesini sağlayayım. Tamamen asılsız ve yanlış bilgiler içerdiği için yanlış yönlendirme suçu işliyor.
Arkadaşlar cevabımı aldım ilgili yerden. Her ne kadar daha sonra makaleyi okuyunca anladıysam da yine de cevabı beklemeden yazmak istemedim.
Tablo günümüz şartları için yanlış, makale tarihi oldukça eski zaten. Tabloda geçen değerler Euro93 standartları için (90 lı yılların ortaları) geçerli ve benzin kurşun muhteva ediyor. Yani yapılan tablo kurşunlu benzinli motor ve atmosferik dizel motor arasında yapılmış olan emisyon karşılaştırma verilerini içeriyor. Dolayısıyla bilgiler ve tablo güncel olmadığı için geçerliliği yok.
quote:
Orijinalden alıntı: zaferaltug
Konunuza teşekkür ederim, ve ben de bir maniyle cevap vermek isterim..(alıntı)
Çelik ve Ercan ne yapardı olmasaydı İzel, İlk sezon iyidi de, ikinci sezon çok bozdu Ezel, Tork sende, az yakma sende, tok ses sende, Ne güzel motorsun sen turbolu dizel..
Vay forumdaş güzel bir mani olmuş +1
Alıcan bi q3...2.0 144-177 her neyse...8 sn de 100 e çıkacaksın...çılgın gibi yapıştıracaksın...quatro ile buzda dans bile edeceksin..ve bedeli benim 1.3 corolladan bile daha az olacak..daha ne ister insan...insanın bi kerede veresi gelir 120 bini..
Tdi motorun sesini sevdiğim için. Arabananin icinden sanki çok güçlü bir araba sesi var ama benimki 75 hp
Bugün iyice dellendim.İzmirde olmama ragmen dizel motor beni çileden çıkarttı. Çok ekonomik vs ama...
Bir kaç aydır resmen donuyorum arkadaşlar.Ev iş arası 6 km ve ben işe varmaya 2 dk kala motor anca ısınıyor.Hayde arabadan in .Ordan çıkıyorum başka bi yere gidicem, gene 5-10 km bi yer.Tam motor ısınıyor hoop varıyorum.
Burdan çıkartılacak sonuç , eğer kısa mesafe araba kullanıyorsanız dizel kesinlikle mantıklı değil.Hem motor yönünden, hem de ısınma yönünden.
quote:
Orijinalden alıntı: gurgenli
Bugün iyice dellendim.İzmirde olmama ragmen dizel motor beni çileden çıkarttı. Çok ekonomik vs ama...
Bir kaç aydır resmen donuyorum arkadaşlar.Ev iş arası 6 km ve ben işe varmaya 2 dk kala motor anca ısınıyor.Hayde arabadan in .Ordan çıkıyorum başka bi yere gidicem, gene 5-10 km bi yer.Tam motor ısınıyor hoop varıyorum.
Burdan çıkartılacak sonuç , eğer kısa mesafe araba kullanıyorsanız dizel kesinlikle mantıklı değil.Hem motor yönünden, hem de ısınma yönünden.
5-6 km kullanıp kontak kapatıyorsan senın dızelın omru bıtıyor :( dızel aracın en sevmedıgı sey kısa mesafe kullanım. yıllık toplam yaptıgın km fazla degılse bır an once benzınlıye donmelısın :)
quote:
Orijinalden alıntı: nabaki
quote:
Orijinalden alıntı: gurgenli
Bugün iyice dellendim.İzmirde olmama ragmen dizel motor beni çileden çıkarttı. Çok ekonomik vs ama...
Bir kaç aydır resmen donuyorum arkadaşlar.Ev iş arası 6 km ve ben işe varmaya 2 dk kala motor anca ısınıyor.Hayde arabadan in .Ordan çıkıyorum başka bi yere gidicem, gene 5-10 km bi yer.Tam motor ısınıyor hoop varıyorum.
Burdan çıkartılacak sonuç , eğer kısa mesafe araba kullanıyorsanız dizel kesinlikle mantıklı değil.Hem motor yönünden, hem de ısınma yönünden.
5-6 km kullanıp kontak kapatıyorsan senın dızelın omru bıtıyor :( dızel aracın en sevmedıgı sey kısa mesafe kullanım. yıllık toplam yaptıgın km fazla degılse bır an once benzınlıye donmelısın :)
Aynen öyle.Ömrü bitiyor ama benim donmam daha öncelikli şu anda :) Isınmıyor bir türlü motor. Şehrin göbeğine taşınınca böle oluyor işte.Uzak varoşlarda ev alacagım.Merkez olayı beni sarmadı.Hem çok gürültü var hem de arbanın tadına varamadan yol bitiyor.
quote:
Orijinalden alıntı: ZSARA
quote:
Orijinalden alıntı: ZSARA
quote:
Orijinalden alıntı: immortal_plt grafikte görüldüğü gibi benzinli araçlar da NOx emisyonu yaratıyorlar. ve yine grafikte görüldüğü gibi yakıt sarfiyatı arttıkça emisyon salınımı da artıyor. benzinli araçların km başına yakıt tüketimi daha yüksek olduğu için emisyon değerleride buna göre artıyor.
Hocam bu tablo tamamen yanlış, eğer bilimsel bir makalede falan yayınlanıyorsa, linkini verin hemen şikayet edeyim ilgili kurumlara ve düzeltilmesini sağlayayım. Tamamen asılsız ve yanlış bilgiler içerdiği için yanlış yönlendirme suçu işliyor.
Arkadaşlar cevabımı aldım ilgili yerden. Her ne kadar daha sonra makaleyi okuyunca anladıysam da yine de cevabı beklemeden yazmak istemedim.
Tablo günümüz şartları için yanlış, makale tarihi oldukça eski zaten. Tabloda geçen değerler Euro93 standartları için (90 lı yılların ortaları) geçerli ve benzin kurşun muhteva ediyor. Yani yapılan tablo kurşunlu benzinli motor ve atmosferik dizel motor arasında yapılmış olan emisyon karşılaştırma verilerini içeriyor. Dolayısıyla bilgiler ve tablo güncel olmadığı için geçerliliği yok.
Kurşunsuz benzin çıktı mertlik bozuldu yani Recaicim. :)
quote:
Orijinalden alıntı: dkerem2
quote:
Orijinalden alıntı: Taner Göde
quote:
Orijinalden alıntı: dkerem2
asıl okumamış insan dizel kullanır. okumuş insan dizelin az yakmasına kanmaz ilerde ne tür sorunlar açacağını bilir kmde az para ödemek marifet değildir bir aracın yıllık toplam gideri önemlidir. 2 tane 200 binde dizel ve lpgli araç al koy bakalım 1 sene içerisinde hangisine daha fazla tl ödeyeceksiniz...
Teessüf ederim.
Çekmece dolusu diplomalarım, sayfalarca özgeçmişim, 4 yabancı dil, tarih-kültür-inceleme-araştırma, elektrik/elektronik, klasik-pop-rock-yerli müzik, gidilen-gezilen-kalınan 10 ülke, daha da sayabilirim ama DIESEL'e biniyorum. Dizel az yakıyor, yıllık toplam bakım gideri bir benzinliden çok daha fazla değildir, dizel eski dizel değil, motor bloku ve uzun ömür olarak dieseller yüksek kilometre için ayarlanmıştır, dizel motor bakımları doğru yapıldığı ve sahibi bundan kaçmadığı sürece benzinli/LPG'li motorun pabucunu dama atar.
25 yıl benzinli kullandım, 2003'ten bu yana 2. araçlarım daha oldu ve hepsi LPG'liydi ve bakımlarını zamanında ve aksatmadan yaptım, hiçbiri ne bozuldu, ne de yolda bıraktı, ne de servise götürdü.
Dizel teknolojisi son 10 yılda çok değişti. Common-Rail uygulaması, üretimde kullanılan teknolojiler, bakım gerektirmeyen DPF sistemi, EuroDiesel ve 10 ppm kadar düşük kükürt oranı, vb. dizelin traktörden otomobile geçişini çok kolaylaştırdı.
LPG dizelden daha iyi ya da tersini iddia etmek imkansız.
Fakat "okumamış adam dizel kullanır" sözü çok ağır oldu, forumda belki az okumuş olanlar olabilir, halen okuyanlar şüphesiz vardır, çok okumuş olanlar mutlaka ve çok çok okumuş olanlar da elbette vardır.
İyiki "dizele binen ya dolmuşçudur, ya da kamyoncu" demedin... Hoş, bir dolmuş 1 milyon TL, bir kamyon da ondan geri kalmaz, o ayrı.
Taner Göde
ben diğer arkadaş lpgye taş attı diye öyle yazdım abi kusura bakma. lpg daha iyi yada dizel iyi diye seni kıracak halim yok az çok birbirimizi tanıyoruz
Gerçekten çok alakasız olmuş.
quote:
Orijinalden alıntı: keremersoy
rampalarda üzmediği için, kısa sürelide olsa koltuğa yapıştırdığı için ve buna rağmen az yaktığı için.
quote:
Orijinalden alıntı: rstknksl
Aynı hacim ve benzer güçteki benzinli ve turbodizel için :
Turbodizel seviyorum çünkü ; Dilinden anladıktan sonra düşük devirlerde, her devirde, her viteste hızlanmaya istekli. Atmosferik benzinli sevmiyorum çünkü ; 4000 rpm altında kımıldamıyor, sürekli bangır bangır bağırtmak da kafa şişirmekten başka bir işe yaramıyor.
Turbodizel seviyorum çünkü ; Araba ne kadar dolu olursa olsun, yolun eğimi ne olursa olsun nadiren hız kaybediyor, benden nadiren vites küçültmemi istiyor. Atmosferik benzinli sevmiyorum çünkü ; Araba dolu olduğu zaman rampalarda kamyona dönüşüyor, rampayı dip gaz 3. viteste çıkmaya çalışırken, ya da hızlanmak için debelenirken yaktığı bir ton benzin de ekstra "keyif" veriyor.
Turbodizel seviyorum çünkü ; Daha az yakıtla daha uzun yol gidiyor. Atmosferik benzinli sevmiyorum çünkü ; Az yaktıracağım diye kasmaktan baygınlık geliyor.
Turbodizel seviyorum çünkü ; Ani hızlanma isteklerime vites küçültmesem de çok iyi cevap veriyor, sollamalarda rahat ettiriyor, ara hızlanmalarda arabayı çok daha rahat taşıyor. Atmosferik benzinli sevmiyorum çünkü ; Yukarıda yazdığım gibi 4000 rpm altında pek varlık gösteremiyor.
Turbo lag konusuna gelince; şimdiye kadar TDI/HDI-TDCI/DCI/MTJ/CRDI hepsini kullandım; izlenimlerime göre bu konuda şampiyonluk yarışı DCI ile CRDI arasında yaşanır diyorum ben
Kıyas yaparken turbolu dizel ile atmosferik benzinli kıyaslamanız saçma olmuş. Aynı motor hacminde atmosferik benzinli ile atmosferik dizeli kıyaslamak ya da turbolu dizel ile turbolu benzinliyi kıyaslamak kimsenin işine gelmez diye düşünüyorum.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme