Şimdi Ara

Dizel motorlar neden uzun ömürlüdür (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
74
Cevap
1
Favori
4.836
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: porsche911gt2

    Elektrikliye bende ısınamadım açıkçası, ekomi kasmıyor olsak benzinli tercih tercih ederim bende ama şimdilik dizel fiorino ile devam :-)

    Valla aynen hocam, geçen videoya denk geldim elektrikli araçla yola çıkıyor birisi, şarja giriyor, 45 dk şarj oluyor, son zamlardan sonra 45 dk lık elektrik ödemesi 100 km menzille şu anki bir benzinli aracın 100 km de 8.5 lt yakmasına denk geliyor. O yüzden hiç mantıklı değil. Dizel daha ekonomik gerçekten :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    Yük mü çekiyon yoksa yokuşu bol bir yerde mi yaşıyon?

    Dizel Fiat in var galiba. 1.6 dizel bile olsa torku 320 nm. Aynı hacimde 1.6 puretech motorlar var 270-272 HP torku 330 nm. 1.3 dizelse ki muhtemelen öyledir 1.0-1.2 turbo benzinli motorların torklarına bir bak sonra kendikine bak.



    Alıntıları Göster

    Şu an aynı hacimdeki 1.6 puretech en güçlü motoru 225 beygir ve 300 nm tork üretiyor. 500 bin liralarda. 180 beygirliği de 250 tork üretiyor. Ama 225 lik 1.6 puretech çok iyi giden motor ama yakan da bir motor hocam. 1.6 dizelle ekonomisini kıyaslayamazsın, zaten 1.5 dizel ya da 1.6 dizel araçla gidişini de kıyaslayamazsın 130 beygir nere 225 beygir nere. Dediğin doğru ben 520i kullandım 2 yıl, 250 torku vardı her yerde yetiyordu bana. Ama 12.5 ortalaması vardı sürekli. Ekonomi yapmak zorunda olan adam için dizel ideal şu anda. Arkadaş onu anlatmaya çalışmış, hem güç hemde ekonomi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt

    Ben olayı en başından beri anladım. Lakin sende ciddi bilgi eksiği var.

    1.Common Rail Çalışma Prensibi ile doğrusu Dizel Enjektör Ve Basınç Pompasının görevlerini karıştırdın. Dizel Nasıl Patlar, fikrin var ama bilgin yok.

    Common Rail ile Dizelin yanmasinin hiç alakası yok. İster Common Rail dersin, İster Direct injection dersin. Bu yanma odasına gonderme Tekniğidir. Benzinlide de kullanılir.


    2. Metalürji Bilgin zayıf. Dizeller dayanıklı malzeme, Benzinliler dayanıksız malzeme gibi bir sanayi kafası var.

    Sana göre İş Makinası,Tır,Tren'de kullanılan dizel Motor ile arabada kullanılan dizel motorda materyaller aynı.

    3.Kendi söylediklerin ile celisiyorsun, önce Bore Strok falan diyorsun, şimdi segman olmazsa olmaz diyorsun. Bore Strok oranlarının dayanıklılık ile alakası yoktur. Mühendislik, Metalürji ve Üretim Teknolojisi konuları bunun için var. Bu nedenle Kimse Tek Silindirli 2.000cc dizel Motoru arabaya koymuyor.


    4.Yok Fiat yok Bosch falan dedin o da hikaye...

    Sen ne diyorsun bir derdini anlamadım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 15 Mayıs 2021; 14:48:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • dizel aslında yağdır ,yağ gibi akar gider daha az aşındırır

  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt
    Onlar kaç para bu araba kaç para. Benzinli kullanmam zaten umrumda değil. Alamayacağım arabaya niye bakayım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Oha lan millet benzin daha iyi falan filan sallamış :) Arkadaşlar ruh hastası olanlar dışındakileri sesleniyorum 5 yıl dizel kullandım arkadaşımda da seat benzinli araba vardı 1 depo kaç km gidiyor dedik normal kullanım herkes söyledi öyle afaki rakamlar yok tabi. Bir hesap ettik adama 10000 TL fark atıyorum her 5 yılda. Ben bu arabayı 2.el aldım 5 yılda 10000 masraf cıkarması için komple motor değiştirmem lazımdı o zaman ki şartlarda. 6000 Boş blok kapak sandık motor vardı düşünün. Şimdi bu araba 5 yılda hiç bir arıza vermedi para cebime kaldı verseydi de yine kârda olurdum ama bu kadar olmazdım. Kimse kusura bakmasın türkiye gibi bir ülkede benzinli araba eşekliktir. Zenginsen tabi başka.

  • Eskidendi o isler

    Yeni dizellerin herseyi sorun


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Ben olayı en başından beri anladım. Lakin sende ciddi bilgi eksiği var.

    1.Common Rail Çalışma Prensibi ile doğrusu Dizel Enjektör Ve Basınç Pompasının görevlerini karıştırdın. Dizel Nasıl Patlar, fikrin var ama bilgin yok.

    Common Rail ile Dizelin yanmasinin hiç alakası yok. İster Common Rail dersin, İster Direct injection dersin. Bu yanma odasına gonderme Tekniğidir. Benzinlide de kullanılir.


    2. Metalürji Bilgin zayıf. Dizeller dayanıklı malzeme, Benzinliler dayanıksız malzeme gibi bir sanayi kafası var.

    Sana göre İş Makinası,Tır,Tren'de kullanılan dizel Motor ile arabada kullanılan dizel motorda materyaller aynı.

    3.Kendi söylediklerin ile celisiyorsun, önce Bore Strok falan diyorsun, şimdi segman olmazsa olmaz diyorsun. Bore Strok oranlarının dayanıklılık ile alakası yoktur. Mühendislik, Metalürji ve Üretim Teknolojisi konuları bunun için var. Bu nedenle Kimse Tek Silindirli 2.000cc dizel Motoru arabaya koymuyor.


    4.Yok Fiat yok Bosch falan dedin o da hikaye...

    Sen ne diyorsun bir derdini anlamadım.

    1)Bir örnek daha dizellerin popüler olmasını sağlayan teknoloji Common Raildir.

    İlk mesajımda bu yazdığımın nesini anlamadın? Kim enjektörle Common raili karıştırmış ben mi sen mi? Ben diyorum ki Common Rail sayesinde dizeller gelişti Common Railden önce dizelin esamesi okunmuyordu. Bunda anlaşılmayacak bişey var mı? Dizelin nasıl patladığını yazdım açıkladim senin kafan basmıyor anlayamıyorsan ben ne yapayım?

    2)Bizdeki sanayi kafası da sendeki neyin kafası? Sen metalürjiyi nöroşirürjiyi bir kenara bırakta bana şunun açıklamasını yapsana niye aynı model aynı paket aynı şanzıman bir aracın dizeli benzinlisinden daha ağır? Üstün metalürji bilginle bize aydınlatir mısın?

    3) Yahu başlarım şimdi segmanina pistonuna. Sana basitleştirip bir soru sordum. Uzun bir Aralıkta sertçe gidip gelen bişey mi daha çok tahriş olur yoksa kısa bir aralıkta orta karar gidip gelen bişey mi?

    4) Ne hikayesi? Aç araştır çok zor bişey değil. Bilmemek değil öğrenmemek ayıp. Bir halt bilmeden atar gider yapmak ayıbın daniskası.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mhmmd.239 M kullanıcısına yanıt
    Vites de önemli
    Araba rahat rahat takılıyor
    1.5 dizel

    Dizel motorlar neden uzun ömürlüdür
  • Arkadaş o kadar araba kullandım, şu dizelden aldığım tadı benzinliden alamıyorum nedense. Bunun için de turbolu benzinli arabalar dahil.
  • Bitiyor bitmekte olan… Tarihin tozlu raflarına kalkıyor dizel..Benzinde öyle…Hybrid ara geçişi bitince o da tarih… Yaşasın elektrik..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel motor mazotun yagli bir yapiya sahip olmasindan ( silindirin icinin durmadan yaglandigini dusunun ) gerekse yuksek kompresyon oranlarina dayanmasi icin daha saglam ve dayanikli tasarlanmasindan dolayi benzinli motorlara gore daha saglamdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakımı düzgün yapılan her motor uzun ömürlüdür.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.