Şimdi Ara

Dizel motorlar neden uzun ömürlüdür (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
1
Favori
4.999
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Son paragrafınıza kadar katılıyorum hocam ama benzinlilerin de özellikle ülkemizde LPG ile kullanıldığını düşünürsek LPG'ye geçene kadar zaten benzinle binilecek. LPG için ekstra motor tesisatı, bagajda yer işgali, kapalı otopark dezavantajı, sürekli iki türlü yakıtı da fiyat olarak takip etmekten bile beziyor insan. Benzin yine neyse 10-15 kuruş oynuyor ama LPG öyle değil ki yeri geliyor 60-65 kuruş oynuyor. Ne basıyorlar bilemem tabii.


    Ancak özellikle ilk paragrafınızın harfi harfine katılıyorum.

  • Sıcak motorla çalışırsa benzin dizel ikiside uzun ömürlü olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kilit nokta burasi: dizelin bakımı düzenli yapıldıysa...

    peki benzinlinin bakimi duzenli yapildisa?

    arkadasim 740000 km de 4x4 arac aldi. kapak taslanmamis, piston gomlek vs yapilmamis.


    siz neden bahsediyorsunuz?


    bakimli her motor uzun omurludur!

  • Elinde dizel aracı olanlar dizeli övmeye devam etsin. (Biraz daha iyi satsın diye) bakım aralığı uzun(laştırılmış) dizel araçlara binmeye devam edebilirsiniz, sıkıntı yok. 5 yıl öncesine kadar ben de dizel kullanıyordum. Erken davranmışım neyse ki.

    Bir yandan satışları düşen hatta bazı marka-modellerde olmayan dizel aracınızı sürerken malum sarı siteden benzinli ya da LPG'li araçlara bakmaya devam.  

  • quote:

    Orijinalden alıntı: porsche911gt2

    Neticenizden fikir üretip kesin doğruymuş gibi sunma hastalığından vaz geçin. Elinizde bir belge yada araştırma yoksa başlığın doğrusu şu olmalıydı "dizel motorlar daha mı uzun ömürlü?"

    Kesinliği olmayan bir fikri sırf siz öyle olmasını istiyorsunuz diye kesinmiş gibi lanse etmek çakallıktır.

    Gemi tren yada iş makinelerindeki motorlar belki benzinli motorlardan uzun ömürlü olabilir ama günümüz otomobil dizel motorları kesinlikle benzinli motor kadar uzun ömürlü değiller.

    Hocam söylediklerinizle çelişmişsiniz gibi geldi. Kesinlik olmayan konularda kesinmiş gibi fikir vermeyin demişsiniz ama benzinli kadar "kesinlikle" uzun ömürlü değil demişsiniz. Peki sizin verdiğiniz kesinliğin bir dayanağı var mıdır ? Çünkü bazı yerlerde bazı kaynaklarda dizel çok uzun ömürlü, bazı yerlerde benzinli. Bence bu konuda da bir kesinlik yok gibi. Malum bu tezi yok eden de dizelin sadece otomobillerde kullanılmadığı gerçeği. Belki de çalışma prensibi. Ama günümüz dizelleri üzerinden kesinlik vermeden benzinli kadar dayanıklı olmadığını gözlemlerim sonucu doğru diyebilirim çünkü emisyona uymak için çok eklenti yapıldı. Ama yeni bazı benzinlilerde de sorun çıkabiliyor. Boşverelim de hocam elektrikliye mi baksak bu konu uzar gider :) (tartışma yaratmak değil amacım yanlış anlaşılmasın avantajlı olan hakkında fikir alışverişi yapmak)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • xxkowboyxx X kullanıcısına yanıt

    Lpg geçen bir cümle göremedim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1) Dediklerinin hepsi doğru olsun peki şunu düşündün mü? İki tane oda yaptık birini taştan diğeri ise bildiğin delikli tuğladan. Taş oda içinde sürekli bomba patlatıyoruz tuğla odada ise sürekli yangın çıkarıp söndürüyoruz. 1 yıl sonra hangisi ayakta kalır?


    2) Daha düşük devirde çalışıyor tamam eywallah ama dizellerin strok(pistonun silindir içinde aldığı yol) oranı benzinlilere göre daha uzun. Daha uzun bir yolda parçanın sürtünmesi daha çok olmaz mı? Sadece soruyorum. Daha az sürtünur demezsin herhalde? Dizellerin hepsi mi uzun yoo değil. Ama en kısası benzinli kadar daha kısa olan zor bulunur. Bire bir aynı olsa bile dizelin sıkıştırma oranı daha yüksek hızlıca hareket eden bişey mi daha çok sürtünür ve aşınır yoksa daha sakin daha yavaş olan mı?


    3) Doğuştan yağlayıcı olan dizel değil dizel motorun yakıtı olan mazot. Mazot yağlı bir yakıttır doğru. Benim bildiğim kadarıyla mazot enjektörlerden silindir içine veriliyor. Silindir içine yüksek basınçla püskürtüldüğünde piston tepe noktaya ulaşmış oluyor ve hava sıkıştırılıp silindir içi sıcaklık yüzlerce dereceye ulaşmış oluyor. Yakıt kafasını enjektörden kafasını çıkarır çıkarmaz yüksek sıcaklık etkisiyle yanıp bitip kül oluyor. O yağlı yakıtı nasıl valflere ve segmanlara ulaştırabildin anlayamadım. Piston alt ölü noktadayken içeriye yakıt mi işetiyon ne yapıyon? Ayrıca Temiz bir yanma olmazsa o motorun her tarafı kurum bağlar. Egrsi,DPFi hepsi tıkanır. Yağlama yakıtın işi değil yağın işidir. Dizel 500.000 bile rafine çalışırmış 😃 200.000 geçince traktöre dönen benzinli motor hiç görmedim ama dizel çok gördüm. Benzinde kullanılıp rektifiye yaptıran motor hiç görmedim duymadım ama dizel çok gördüm duydum. Sanayiye bir git bakalım tamircilere sor en çok dizel mi geliyor yoksa benzinli mi?


    4)  


    Şu an malum sitedeki ilan adetlerine bakalım rakamlar konuşsun.

    200.000 km altındaki araç sayısı 91.327

    Benzin,Benzin+LPG: 50.269

    Dizel: 41.034


    5 yaşa kadar olanlar(2016 ve üstü)

    Dizel: 1.006

    Benzin-Benzin+LPG: 140


    6-10 yaş (2011-2015)

    Dizel: 17.723

    Benzin-Benzin+LPG: 2.703


    10 yaş ve üstü(2011 altı)

    Dizel: 22.307

    Benzin-Benzin+LPG: 47.431


    Görüldüğü üzere araçlar yaşlandıkça benzinlilerin sayısı daha fazla oluyor. Bu yeterli bir veridir bence. Bir örnek daha dizellerin popüler olmasını sağlayan teknoloji Common Raildir. FIAT buldu ve Boscha sattı. İlk Multijet motorlar Palio ve Albealarda kullanıldı. Paliolara bakalım kaç tane benzinli kaç dizel var. Albeayı referans alamayiz çünkü taksi olarak çok satildilar. Bireysel kullanıcı Palio aldı.


    İlandaki toplam Palio sayısı: 1955

    Dizel:410

    Benzin-Benzin LPG: 1545

    En Genç Palio 9 yaşında yani 2012 model


    Matematik yalan söylemez.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • frknsysl F kullanıcısına yanıt

    Uygun üslup ile olduğu taktirde tartışma yaratmanız sorun olmayacağı gibi farklı bakış açıları bile getirebilir hocam :-)


    Haklısınız bende kendimce kendi doğrularımı vermişim mesajımın sonunda o zaman dayanaklarımı sunayım yine kendimce.


    1- bulunduğunuz ilin sanayisinde gidip gözlemler yada tamircilere sorarsanız binek için benzinli daha uzun ömürlüdür diyeceklerdir

    2- insanların ikinci el araba alırken 100 bin km üstü dizel almak istemezken benzinli sınırı 150 200 bin yani daha üst km leri tercih edebiliyorlar demek birilerinin canı yanmış ki yüksek km li dizelden insanlar istemiyor

    3-uzun süre lojistik firmasında çalıştım kullanılan kamyonlar hep dizel haliyle ve 600 bin km den aşağı araç yoktu şubede :-)

    4-gemi tren gibi devasa taşıtlarda dizel kullanılması zaten dayanıklı olacağını belli ediyor baştan kimse deniz ortasında durma ihtimali olan motor kullanmaz.


    Toparlayacak olursam binekte küçük hacim, emisyonlar ve turbo yüzünden dizelerin ömrü az benzinliye göre ama yüksek hacime geçince tam tersi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: porsche911gt2

    Uygun üslup ile olduğu taktirde tartışma yaratmanız sorun olmayacağı gibi farklı bakış açıları bile getirebilir hocam :-)


    Haklısınız bende kendimce kendi doğrularımı vermişim mesajımın sonunda o zaman dayanaklarımı sunayım yine kendimce.


    1- bulunduğunuz ilin sanayisinde gidip gözlemler yada tamircilere sorarsanız binek için benzinli daha uzun ömürlüdür diyeceklerdir

    2- insanların ikinci el araba alırken 100 bin km üstü dizel almak istemezken benzinli sınırı 150 200 bin yani daha üst km leri tercih edebiliyorlar demek birilerinin canı yanmış ki yüksek km li dizelden insanlar istemiyor

    3-uzun süre lojistik firmasında çalıştım kullanılan kamyonlar hep dizel haliyle ve 600 bin km den aşağı araç yoktu şubede :-)

    4-gemi tren gibi devasa taşıtlarda dizel kullanılması zaten dayanıklı olacağını belli ediyor baştan kimse deniz ortasında durma ihtimali olan motor kullanmaz.


    Toparlayacak olursam binekte küçük hacim, emisyonlar ve turbo yüzünden dizelerin ömrü az benzinliye göre ama yüksek hacime geçince tam tersi

    Söylediklerinize burda katılıyorum hocam, sanayilerde tüm ustalar benzinli der, sürekli arabaların arızalarıyla içli dışlı oldukları için geleni gideni görürler hep :) Büyük hacimde dizel bence de daha dayanıklı küçük hacimlere göre. Bir zamanlar vw nin poloya koyduğu 1.2 TDI dan başka o hacimlerde bir dizel görmedim. 1.3 hariç. Benzinli araçların çalışma prensibi daha sağlam hissettiriyor. Günümüzde 1.2 hacminde 3 silindirli benzinli motorlar çoğaldı ki bir C suv da bile rahatlıkla kullanılabiliyor. Elektrikli araçlara henüz ısınamadım güncel dizel aracımı sattığımda benzinli araç tercihim olacaktır ki bir hesap yapayım dedim, benzinli araç daha mantıklı gerçekten :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • frknsysl F kullanıcısına yanıt

    Elektrikliye bende ısınamadım açıkçası, ekomi kasmıyor olsak benzinli tercih tercih ederim bende ama şimdilik dizel fiorino ile devam :-)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şu an sıfır araba alınacak olsa zaten benzinli çok daha avantajlı çünkü ülkemizin en ucuz arabası egeayı baz olacak olursak benzin ve dizel arasında 50.000tl fark var.


    eskiden bu fark 5-10 oluyordu o zaman sıfır dizel mantıklıydı. hadi turbosuydu partikül filtresiydi bu farkın mantıklı olduğu anlaşılıyordu.


    sonradan fark neden bu kadar açıldı bilmiyorum vergilerle alakalı olabilir çünkü eskiye nazaran dizel motorlara eklenen tek şey adblue parçaları o da 40.000tl tutmuyordur herhalde


    neyse benzinin litresini 8TL (2022 düşünülerek) den hesaplasak 50.000tl ye 6250 litre benzin geliyor. bölü 45lt (depo) yapsak 138 kez depoyu fulleyebiliyorsunuz.


    tek depoyla bu araç 500km gitse 500x138 = 69.000KM yapıyor.


    ülkenin ortalamasına bakınca kaba taslak yıllık 10.000km yapıyoruz desek 7 seneye tekabül ediyor.


    yalnız bu bahsettiğim şirketleri kapsamıyor.



    2.elde ise arada +5-10 bin tl varsa dizel daha avantajlı.





  • Dizel dışında araba kullanmam. Ayağın altında tork hissetmek ve en az yakıt için dizel dışında alternatif yok. Benzine gecilir de dizel araçlar kaldırılırsa Herhalde elektrikli araba alırım

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PatlıcanMusakka

    Dizeli sadece otomobil olarak düşünmeyin


    kamyonlar tırlar otobüsler milyon kilometreleri aşıyor

    O tür araçlarda kontak açıldıktan sonra saatlerce yol gidilir. Öyle işten eve evden işe kullanan adam gibi motor ısınmadan kontak kapatmazlar. Bu yüzden o yolun büyük çoğunluğunu, hatta çok büyük çoğunluğunu ideal çalışma sıcaklığı içerisinde kat eder. Ayrıca ekseriyetle uzun yolda kullanıldığı için sabit devirle ve fazla yorulmadan kullanılırlar. Diğer bir husus da, 1.6 litre civarı hacimden 120, 2 litre hacimden de 180 beygir civarı güç alınan bir ortamda, 12 litre hacimden 400 beygir güç alındığı için (Litre başına güç 1.6 dizelin yarısından da az) motorlar o kadar zorlanmıyorlar da.





  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt

    1) Hangisi-hangisi ? Peki ya günümüzde ekonomi için Taş odalarda Yangın çıkarır veya Tuğla odalarda bomba patlatiyorsak?

    2) Sekmanlar görevini yaptığı ve doğru yağ kullanıldığı sürece sorun olmaz. Kısacası boyutu değil işlevi. ;)

    3)Dizel Yanmaz sıkıştırma altında patlar. 4 zamanlı motor ile iki zamanlı motor arasındaki farkı ve benzinli motor ile dizel arasındaki çalışma prensibini iyi öğrenmek lazim.

    4) CR sistemini Fiat Bulup Boscha satmadı. Dizel veya Benzinliye kullanılır. 1960'larin sonunda İsviçre'de Robert Huber konseptini yaptı Marco Genser ile devam etti.


    Yanlış bilgilerden doğru sonuç çıkmaz.


    Bu tartışma bir yere varmaz, otomobil ihtiyaç doğrultusunda alınır ve motordan ibaret değildir. Ticari Dizel Alsın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 15 Mayıs 2021; 10:52:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    1) Hangisi-hangisi ? Peki ya günümüzde ekonomi için Taş odalarda Yangın çıkarır veya Tuğla odalarda bomba patlatiyorsak?

    2) Sekmanlar görevini yaptığı ve doğru yağ kullanıldığı sürece sorun olmaz. Kısacası boyutu değil işlevi. ;)

    3)Dizel Yanmaz sıkıştırma altında patlar. 4 zamanlı motor ile iki zamanlı motor arasındaki farkı ve benzinli motor ile dizel arasındaki çalışma prensibini iyi öğrenmek lazim.

    4) CR sistemini Fiat Bulup Boscha satmadı. Dizel veya Benzinliye kullanılır. 1960'larin sonunda İsviçre'de Robert Huber konseptini yaptı Marco Genser ile devam etti.


    Yanlış bilgilerden doğru sonuç çıkmaz.


    Bu tartışma bir yere varmaz, otomobil ihtiyaç doğrultusunda alınır ve motordan ibaret değildir. Ticari Dizel Alsın.

    1) Taş odada yangın çıkarsan hiç bişey olmaz. Ama tuğlalı odada bomba patlatırsan hiç iyi olmaz. Sen olayı anlamadın galiba

    taş oda-bomba=Dizel

    Tuğla oda-yangin=Benzinli

    Bunları yer değiştirirsen ikisi içinde iyi olmaz. Döküm blok benzinli motor illa ki vardır ama ağırlığı çok olduğu yakıta etkisi fazla olur yani ekonomik olmaz. Diğeri zaten mümkün değil. Mukavemeti düşük malzemeli dizel motor yok. Bildiğin varsa söyle bakalım inceleyelim.

    2)Segmanlar görevini yapamazsa hangi motor olursa olsun çöp olur zaten. En mükemmel yağ olsa bile sürtünme hiç bir zaman sıfır olmaz. Yani boyu da önemli işlevi de önemli kalınlığı da önemli. Daha az sürtünen mi tahriş olur yoksa daha çok mu?

    3) Dizel sıkıştırma ile patlar tamam da nasıl patlar? Piston tarafından sıkıştırılan havanın üstüne yüksek basınçlı yakıt enjekte edilerek patlama gerçekleştirilir. Yani senin sandığın gibi yakıt-hava karışımı sıkıştırılırarak patlatılmaz. Dediğin gibi çalışma prensibini iyi öğrenmek lazım.

    4) Temeli kökeni eskiye dayanıyor olabilir her teknoloji böyledir zaten. Ama geliştiren ve yaygınlaştıran FİAT oldu. Multijet motorlar neyin nesi? Sonra Bosch patentleyip diğer markalara yayılmasını sağladı. Bunu bilmeyen yok. Ben seri üretim diyorum sen gelmiş bana konseptten bahsediyorsun. İlginç


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Locaste Siarnaq

    Dizel dışında araba kullanmam. Ayağın altında tork hissetmek ve en az yakıt için dizel dışında alternatif yok. Benzine gecilir de dizel araçlar kaldırılırsa Herhalde elektrikli araba alırım

    Yük mü çekiyon yoksa yokuşu bol bir yerde mi yaşıyon?

    Dizel Fiat in var galiba. 1.6 dizel bile olsa torku 320 nm. Aynı hacimde 1.6 puretech motorlar var 270-272 HP torku 330 nm. 1.3 dizelse ki muhtemelen öyledir 1.0-1.2 turbo benzinli motorların torklarına bir bak sonra kendikine bak.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farfaraway21 -- 15 Mayıs 2021; 11:57:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel: Heavy Duty - Ağır hizmet profesyonel motordur.


    Benzin: Köylü Memet ağa da arabaya binsin diye yapılan perakende satış bireysel kullanım çok yakan motordur.


    Dizel 2. elde de prim yapar.


    Ağır hizmet motoru olduğu İçin piston sekman gömlek sübap alaşımları benzinlilere oranla daha yüksek kalitelidir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli araçların büyük bir kısmını LPG'li oldğunu düşünürsek demiştim.

  • Babasının dizel arabasını en iyisi sanan bir arkadaş daha



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kimbehicayy -- 15 Mayıs 2021; 12:41:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel araç kullanımında devir önemlidir. Vites geçişlerinin yapılması gereken devir aralığı dardır. Motor devir aralığı benzinli kadar geniş değildir. Yani dizel kullanmak ustalık ister. Bakımlı, kaliteli kullanılan yakıtla dizel motor uzun ömürlüdür. Dizelin motor ömrü az olsaydı, ticari araçlar para kazanamazlardı. Bir kamyonun motoru kaça yapılır bilen yazsın.

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.