Şimdi Ara

DİZEL MOTORU UZUN SÜRE KULLANMA YOLLARI (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
402
Cevap
8
Favori
132.911
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-


    quote:

    Orijinalden alıntı: Afacan Dennis

    Enjektörler de sikinti oluştu hocam araba gaz yemesi bazen sonra gidişinde bi hantallik vardi daha geç tepki veriyordu gaz

    Teşekkürler inşallah çok masraf açmamıştır

    servise gittiğinde babama 280 tl masraf çıkarmış hocam 4. vites 70 e geldiğinde ibrelerin kımıldaması komple duruyordu o yüzden ucuz mazot risk diyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Afacan Dennis

    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-


    quote:

    Orijinalden alıntı: Afacan Dennis

    Enjektörler de sikinti oluştu hocam araba gaz yemesi bazen sonra gidişinde bi hantallik vardi daha geç tepki veriyordu gaz

    Teşekkürler inşallah çok masraf açmamıştır

    servise gittiğinde babama 280 tl masraf çıkarmış hocam 4. vites 70 e geldiğinde ibrelerin kımıldaması komple duruyordu o yüzden ucuz mazot risk diyorum

    gene ucuz atlatmışsınız,geçmiş olsun.
    Mazot aldı başını gitti,nerdeyse benzine eşitlendi,benim aylık yakıt tüketimim 300-400 tl arası bazen il dışına çıkmama gerekirse bu tutar daha yukarılara çıkıyor,Allah başımızdakilere insaf ve akıl bizlerede dayanma gücü versin ne diyeyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orijinalden alıntı: Afacan Dennis

    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-


    quote:

    Orijinalden alıntı: Afacan Dennis

    Enjektörler de sikinti oluştu hocam araba gaz yemesi bazen sonra gidişinde bi hantallik vardi daha geç tepki veriyordu gaz

    Teşekkürler inşallah çok masraf açmamıştır

    servise gittiğinde babama 280 tl masraf çıkarmış hocam 4. vites 70 e geldiğinde ibrelerin kımıldaması komple duruyordu o yüzden ucuz mazot risk diyorum

    gene ucuz atlatmışsınız,geçmiş olsun.
    Mazot aldı başını gitti,nerdeyse benzine eşitlendi,benim aylık yakıt tüketimim 300-400 tl arası bazen il dışına çıkmama gerekirse bu tutar daha yukarılara çıkıyor,Allah başımızdakilere insaf ve akıl bizlerede dayanma gücü versin ne diyeyim.

    eyw hocam benim yakıt tüketimimim de aylık 400 tl yi buluyor 1.5 dci motor olmasına rağmen hemde.bu mazotu nasıl bu kadar pahalı satabiliyorlar anlamış değilim gönül diyor ki git benzinli bir araç al bas tüpü keyfine bak cidden arabaya binmek akıl işi değil şu devirde dünyanın en pahalı akaryakıt satan ülkelerinden biriyiz gerçekten yazık acıyorum insanlarımıza.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Afacan Dennis

    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orijinalden alıntı: Afacan Dennis

    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-


    quote:

    Orijinalden alıntı: Afacan Dennis

    Enjektörler de sikinti oluştu hocam araba gaz yemesi bazen sonra gidişinde bi hantallik vardi daha geç tepki veriyordu gaz

    Teşekkürler inşallah çok masraf açmamıştır

    servise gittiğinde babama 280 tl masraf çıkarmış hocam 4. vites 70 e geldiğinde ibrelerin kımıldaması komple duruyordu o yüzden ucuz mazot risk diyorum

    gene ucuz atlatmışsınız,geçmiş olsun.
    Mazot aldı başını gitti,nerdeyse benzine eşitlendi,benim aylık yakıt tüketimim 300-400 tl arası bazen il dışına çıkmama gerekirse bu tutar daha yukarılara çıkıyor,Allah başımızdakilere insaf ve akıl bizlerede dayanma gücü versin ne diyeyim.

    eyw hocam benim yakıt tüketimimim de aylık 400 tl yi buluyor 1.5 dci motor olmasına rağmen hemde.bu mazotu nasıl bu kadar pahalı satabiliyorlar anlamış değilim gönül diyor ki git benzinli bir araç al bas tüpü keyfine bak cidden arabaya binmek akıl işi değil şu devirde dünyanın en pahalı akaryakıt satan ülkelerinden biriyiz gerçekten yazık acıyorum insanlarımıza.

    Ben acımıyorum bize müstahak insanlar hak ettikleri gibi yönetilirlermiş maalesef

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-


    quote:

    Orijinalden alıntı: Afacan Dennis

    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orijinalden alıntı: Afacan Dennis

    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-


    quote:

    Orijinalden alıntı: Afacan Dennis

    Enjektörler de sikinti oluştu hocam araba gaz yemesi bazen sonra gidişinde bi hantallik vardi daha geç tepki veriyordu gaz

    Teşekkürler inşallah çok masraf açmamıştır

    servise gittiğinde babama 280 tl masraf çıkarmış hocam 4. vites 70 e geldiğinde ibrelerin kımıldaması komple duruyordu o yüzden ucuz mazot risk diyorum

    gene ucuz atlatmışsınız,geçmiş olsun.
    Mazot aldı başını gitti,nerdeyse benzine eşitlendi,benim aylık yakıt tüketimim 300-400 tl arası bazen il dışına çıkmama gerekirse bu tutar daha yukarılara çıkıyor,Allah başımızdakilere insaf ve akıl bizlerede dayanma gücü versin ne diyeyim.

    eyw hocam benim yakıt tüketimimim de aylık 400 tl yi buluyor 1.5 dci motor olmasına rağmen hemde.bu mazotu nasıl bu kadar pahalı satabiliyorlar anlamış değilim gönül diyor ki git benzinli bir araç al bas tüpü keyfine bak cidden arabaya binmek akıl işi değil şu devirde dünyanın en pahalı akaryakıt satan ülkelerinden biriyiz gerçekten yazık acıyorum insanlarımıza.

    Ben acımıyorum bize müstahak insanlar hak ettikleri gibi yönetilirlermiş maalesef

    bende kafa yapılarından dolayı bayağı acıyorum yoksa dediğin gibi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-


    quote:

    Orijinalden alıntı: Afacan Dennis

    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orijinalden alıntı: Afacan Dennis

    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-


    quote:

    Orijinalden alıntı: Afacan Dennis

    Enjektörler de sikinti oluştu hocam araba gaz yemesi bazen sonra gidişinde bi hantallik vardi daha geç tepki veriyordu gaz

    Teşekkürler inşallah çok masraf açmamıştır

    servise gittiğinde babama 280 tl masraf çıkarmış hocam 4. vites 70 e geldiğinde ibrelerin kımıldaması komple duruyordu o yüzden ucuz mazot risk diyorum

    gene ucuz atlatmışsınız,geçmiş olsun.
    Mazot aldı başını gitti,nerdeyse benzine eşitlendi,benim aylık yakıt tüketimim 300-400 tl arası bazen il dışına çıkmama gerekirse bu tutar daha yukarılara çıkıyor,Allah başımızdakilere insaf ve akıl bizlerede dayanma gücü versin ne diyeyim.

    eyw hocam benim yakıt tüketimimim de aylık 400 tl yi buluyor 1.5 dci motor olmasına rağmen hemde.bu mazotu nasıl bu kadar pahalı satabiliyorlar anlamış değilim gönül diyor ki git benzinli bir araç al bas tüpü keyfine bak cidden arabaya binmek akıl işi değil şu devirde dünyanın en pahalı akaryakıt satan ülkelerinden biriyiz gerçekten yazık acıyorum insanlarımıza.

    Ben acımıyorum bize müstahak insanlar hak ettikleri gibi yönetilirlermiş maalesef

    Aynen katılıyorum müstehak bizim topluma ,

    ve şunu ek olarak söyleyim az yakan araçla daha fazla yol katediliyor ve maliyet artıyor , önceki aracım 2000 motor vectra idi şu anki aracım 1.5 dci megane arada bariz tüketim farkı var az yakıyor diye araca çok biniliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 13 Aralık 2013; 13:05:00 >




  • 2008 model 65 bg sıfırdan beri bende olan 1.5 dci kangom var 150 bin kmde bakımları düzenli yapıldı her yıl eksoz muayenesini tuvturkte yaptırırım değerler ortalaması 0,89 ile 1,44 arasında değişmiş eski evraklarda limitte 3 müş, bu sene Ağustos'ta tuvturkte gördüm eksoz için ortalaması 6,5 çıktı motor sıcak sonra würt enjektör temizleyici mazot katkısı koydum Ağustos'tan beride 20 bin km yapmışımdır, geçen gün 32 tl verip keyfi olarak girdim tuvtürke değer 3,2 çıktı 3 ün üstünde aracımı satmak için Renault ve Hyundai bayilerine gittim aracın çok temiz olduğunu motor enjektörlerin sağlam olduğunu söylemişlerdi araçta çekiş düşüklüğü yok yakıt fazla yakmasıda yok şimdi bu eksoz değerlerimi nasıl düşürürüm sorun nerden kaynaklanır, Renault servisi ve özel serviste aracında bir şey yok normal tuvturkte tüm dizeler böyle çıkar sen düşük devir kıllanmıştırsın diyorlarki ben bu aracın 100 bin km şini uzun yolda kullandım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xvet -- 5 Ocak 2014; 19:12:12 >




  • Hava filtresini 5000 km bir mutlaka değiştirin. Egzostun içi siyahsa bu iyiye alamet değil. Ama hava filtresi max. 5000km de bir değişirse Egzostun içi kurum yok oluyor dolayısı ile Motor içi , egr valfi, dpf karbonlanmadan tertemiz ve uzun ömürlü çalışıyor. Böylece motor ömrü uzuyor ve yakıt ekonomisi ve çekiş artıyor.
    Aracım bmw 320d ve 100.000 km de egzost muayenesinde 0,1 çıktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vedatkerem -- 9 Şubat 2015; 1:40:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARKADAŞLAR KONUYU AÇTIĞIMDA BENDE DİZELİ İLK KEZ KULLANIYORDUM DİZEL ACEMİSİYDİM, BİR ÇOK BİLGİ PAYLAŞIMI İLE BİLGİ SAHİBİ OLDUK HEP BERABER ,
    YAKLAŞIK 8 SENEDİR 2006 MODEL DİZEL ARACIM VAR HİÇ SORUN YAŞAMADIM DESEM YERİDİR , PEKİ NASIL KULLANDIM NELER YAŞADIM
    KORKTULARIMIN SANAYİ VE KAHVEHANEDE OTURUP YORUM YAPANLARIN HİÇ BİR DEDİĞİNİ YAŞAMADIM ARACIM 230.000 KM DE ŞU AN GRAM YAĞ YAKMIYOR ÇEKİŞ PERFORMANS GÜZEL
    ENJEKTÖR VE TURBODA HERHANGİ BİR DEĞİŞİM VE BAKIM YAPILMADI ARIZA YOK 100.000 KM YOL YAPMIŞIM DİZEL OLUNCA GEZMEK KEYİFLİ

    1. MOTOR START YAPIP ÇALIŞTIRIP AZ GAZA BASARAK ISINANA KADAR YÜKLENMEDİM ARACIMA ISINMASI İÇİN BEKLEMEDİM HİÇ
    2. 10.000 KM DE BAKIMINI YAPTIRIP YAĞINI ,FİLTRESİNİ , VE HAVA FİLTRESİ DEĞİŞİMİNİ YAPTIRDIM
    3. STOP EDERKEN 15 SN KADAR BEKLİYORUM
    4. ARACIMIN FIRLAMASI İYİ OLMASINA RAĞMEN BAŞKALARIYLA YARIŞA ANİ HIZLANMALARA ASLA GİRMİYORUM SADECE SOLLAMALARDA İSTİSNAİ OLARAK
    YÜKLENMEKTEYİM KISA SÜRE
    5. ASLA RED LİNE SON DEVİRLERDE ARACIMI SIKIŞTIRMIYRUM
    6. ARACIMA 2200 D/DK OLARAK BİR LİMT BELİRLEDİM UZUN YOLDA EN EKONOMİK VEDE TURBONUN VERİMİNİN EN İYİ OLDUĞU DEVİR BU BÖYLE KULLANIYORUM
    6. DÜŞÜK DEVİRLERDE ASLA ARACIMI KULLANMIYORUM 1000 DEVİRİN ALTINA DÜŞÜRMÜYORUM DÜŞERSE HEMEN BOŞA ALIYORUM Ş.İÇİ DUR KALKTA ÇOK DİKKAT EDİYORUM
    ÇOK DÜŞÜK DEVİR POMPAYA ZARAR VEREBİLİR
    7.MOTORA ASLA NE KATKI KOYDUM NE YAĞ KATKISI KOYDUM SADECE DÜZGÜN YERLERDEN AZOT ALDIM PARA TUZAĞI OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM


    ÖNCEKİ ARACIM BENZİNLİ VE LPG Lİ İDİ OPEL VECTRA 99 GT YAĞ YAKIYORDU YAKIT KONUSUNDA ÜZÜYORDU ANCAK DİZELİN SORUNSUZLUĞU SADECE MAZOTU KOYUP
    AYDA BİR PETROLE GİTTİĞMİ VE BAKIMDAN BAKIMA SANAYİYE GİTMEK GÜZEL BİR DUYGU , HAA ARACIMDA UFAK TEFEK PROBLEMLER VAR
    ÖN DÜZEN TIKIRTILAR FİLAN ÇIKTI BU ARALAR ISITMA BUJİSİNİN İKİSİ DEĞİŞTİ BUNLARDA NORMAL ŞEYLER , DEBRİYAJ SETİ DEĞŞTİM TRİGER DEĞİŞTİM
    DİZEL PARÇALARI İLE İLGİLİ Bİ SORUN ÇIKMADI



    SAĞLICAKLA KALIN



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 15 Mart 2015; 14:13:51 >




  • Güzel konu, bilgilerini paylaşan arkadaşların eline sağlık..
    En son yazılanlardan sonra uzun zaman geçmiş, yakın zamanda dizel aracıyla ilgili sıkıntı yaşayan oldu mu?
    Benim dpf kurum işareti çıktı geçende, köprü yolunda 3000 devir civarında bir süre gidince işaret kayboldu. Bu işaretin arada bir çıkması ve 3000-4000 devirde sürüşle kaybolması zamanla problem yaratır mı ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Knight of Rose

    Güzel konu, bilgilerini paylaşan arkadaşların eline sağlık..
    En son yazılanlardan sonra uzun zaman geçmiş, yakın zamanda dizel aracıyla ilgili sıkıntı yaşayan oldu mu?
    Benim dpf kurum işareti çıktı geçende, köprü yolunda 3000 devir civarında bir süre gidince işaret kayboldu. Bu işaretin arada bir çıkması ve 3000-4000 devirde sürüşle kaybolması zamanla problem yaratır mı ?

    Hayır yapmaz,amaç zaten filitrenin temizliğini sağlamak,ancak unutmayın filitrenin de bir ömrü var,kaliteli yakıt ve devirsiz kullanımdan kaçınmayla ömrünü uzatabilirsiniz.
  • Dizel motoru özellikle uzun ve hızlı kullanımlardan sonra hemen kapatmayın, en az 10 saniye bekleyin denir. Ben bu bekleme süresini abartiyorum, en az 1 dakika hatta bazen 3-4 dakika bekliyorum. Fazla beklemenin bir zararı olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi t821926 -- 3 Ağustos 2015; 4:06:18 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: t821926

    Dizel motoru özellikle uzun ve hızlı kullanımlardan sonra hemen kapatmayın, en az 10 saniye bekleyin denir. Ben bu bekleme süresini abartiyorum, en az 1 dakika hatta bazen 3-4 dakika bekliyorum. Fazla beklemenin bir zararı olur mu?

    1 dakikadan fazla bekletmeyin derim oda çok devirli kullanımlarından sonra.
    zararı olur mu fazla yakıt sarfiyatı olur ve gereksizdir,bir de bu sıcak yaz günlerinde zaten farkedersiniz araç durdugu yerde fan açar,bunun için 1 dakika bekletmeniz yeterli olur.
  • Benimde nacizane bilgim dizel araci ilk calistirdiginizda 30 saniye kadar rolantide calisir durumda birakilmasi gerekir diye biliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orijinalden alıntı: t821926

    Dizel motoru özellikle uzun ve hızlı kullanımlardan sonra hemen kapatmayın, en az 10 saniye bekleyin denir. Ben bu bekleme süresini abartiyorum, en az 1 dakika hatta bazen 3-4 dakika bekliyorum. Fazla beklemenin bir zararı olur mu?

    1 dakikadan fazla bekletmeyin derim oda çok devirli kullanımlarından sonra.
    zararı olur mu fazla yakıt sarfiyatı olur ve gereksizdir,bir de bu sıcak yaz günlerinde zaten farkedersiniz araç durdugu yerde fan açar,bunun için 1 dakika bekletmeniz yeterli olur.

    Aynen katılıyorum abartmaya gerek yok , sadece yakıtı artırır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mendel50 M kullanıcısına yanıt
    Hocam aynı araçla devam mı?
    Sorun çıktı mı hiç?Yoksa hala sorunsuz mu?

    Bende şu an 1.6 cdti 136 bg manuel astra var.0 km aldım 3 ayda 16 bin km oldu bile.Benim motor malum güçlü, 1200 devirde araç titremeden yol alabiliyor ben de naçizane şehir içi ara yollarda ve sabahları aracı zorlamamak adına 1200-1300 devir civarı bir müddet gidiyorum.Sende durum nasıl?Sen ara sokaklarda veyahut usulca gitmen gereken yerlerde hangi devirleri tercih ediyorsun? Saygılar,iyi ve keyifli sürüşler dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Knight of Rose kullanıcısına yanıt
    DPF ( dizel partikül filtresi) girişinde ve çıkışında basınç sensörleri var. Giriş ve çıkışta basınç farkı varsa ; girişteki basınç yüksek ve çıkıştaki basınç ona göre düşükse ECU ( elektronik kontrol ünitesi) DPF nin kurumlandığını tıkanmaya başladığını algılıyor ve kurumları yakacak aşırı ısı işlemine başlıyor ve ordaki kurumları yakıp temizliyor basınç değerleri normale dönünce işlemi sonlandırıyor. Buna regen deniyor. Sistem DPF kirlendikçe otomatik yapıyor. İleride bir zarar çıkartmaz. Tavsiyem hava filtrenizi 5k km bir değiştirin. Kirli hava filtresi az hava demek az hava uzun vade de motor arızası demek. Avrupada motorlar bu yüzden uzun ömürlü ülkelerinde toz yok.
  • 2016 model mondeo dizel araç aldım. Müşteri temsilcisi aylık çevre yola çıkıp 20 dakika boyunca 2-3 bin devir aralığında biraz bağırarak aracı kullanırsanız dizel partikül filtresini araç kendi temizler. Ek bir masraf çıkarmaz tavsiyesinde bulundu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilgiler inanilmaz iyi cok tskler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.