Şimdi Ara

Dizel Partikül filtresi iptali sonrasi gaz yememe, arıza lambası,vites sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
4.575
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hyundai accent blue yari otomatik aracimda birkaç ay önce dpf filtresi tikanmisti.cekis düşmüştü arıza lambasi yaniyordu egr yi iptal ettirdim.partikül filtresini boşalttirdim.yazilim da guncellendi.ona rağmen arıza lambası dun yine yandı.cekis bir anda büyük oranda düştü ve vites manuele alinmiyor.2-4-6 diye atiyor vitesi kafasina göre.neden olur napmak gerekir fikri olan var mi?
    .



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel Partikül Filtresinin İptali Sonrası Karşılaşılabilecek Sorunlar

    Dizel partikül filtresinin (DPF) iptal edilmesi, bazı potansiyel sorunlara yol açabilir. Bu sorunlar şunları içerir:

    Gaz Yememe: DPF iptal edildiğinde, egzoz sisteminde yeterli karşı basınç oluşmaz. Bu, turboşarjın verimliliğini azaltabilir ve gaz yememe sorunlarına neden olabilir.

    Arıza Lambası: DPF iptali, egzoz emisyonlarında bir artışa neden olarak arıza lambasının yanmasına neden olabilir. Bu, aracın performansını ve yakıt verimliliğini olumsuz etkileyebilir.

    Vites Sorunları: DPF iptali, otomatik şanzımanlı araçlarda vites sorunlarına neden olabilir. Bunun nedeni, şanzımanın vites değişikliklerini kontrol etmek için egzoz basıncını kullanan olmasıdır.

    Partikül Filtresinin İptali Yorumları: Partikül filtresinin iptal edilmesiyle ilgili yorumlar karışıktır. Bazı sürücüler performansta artış bildirirken, diğerleri yukarıda belirtilen sorunları yaşadıklarını belirtmektedir.

    Önemli Not: Dizel partikül filtresinin iptal edilmesi yasa dışı olabilir ve aracın garanti geçersizliğine neden olabilir. Ayrıca çevresel kaygılar da göz önünde bulundurulmalıdır, çünkü DPF'ler zararlı partikülleri egzoz emisyonlarından uzaklaştırmada etkilidir.

    DPF iptalini düşünüyorsan, potansiyel riskleri ve faydaları dikkatlice değerlendirmen önerilir. Ayrıca, bu işlemin yalnızca ehil bir mekanik tarafından yapılması gerektiğini unutmamak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kimsenin fikri yok mu
  • İptal işlemini yaptığınız yere gideceksiniz.
    Hem mekanik hem de yazılım olarak doğru işi yapılmazsa, aynı bu şekilde motor "limp" mod denilen koruma moduna düşer.
  • 1.2 TDI Polo aracımda bu sorunu bir kaç defa yaşadım.

    Dizel partikül filtresi dolmuşsa, egzoz şeklinde bir sarı lamba var. Onun yanması lazım.

    Araç rejenerasyon yapmıyorsa motor arıza lambasını yakıyor.

    Ben ilk başlarda dikkat etmiyordum rejenerasyon yapıyor mu diye. Hızlı giderken hissedilmiyor ama durduğunuz zaman aracın motor sesinde biraz değişme varsa ve devir saati de 1000 devire yaklaşmışsa rejenerasyon yapmaya devam ediyordur. Aracı stop etmeyip ara ara 2000 deviri geçmeyecek şekilde gaz vererek, rejenerasyonun bitmesini beklemek gerekir. Zaten araçtan atılan partikülleden dolayı, araçtan indiğinizde çok kötü bir koku hissedersiniz.

    Ben Polo'yu 100.000 km de almıştım.

    150.000 km'ye kadar ara ara bu sorunu yaşadım.

    Sonra anlattığım hususlara dikkat edince 150.000-200.000 km arası hiç sorun yaşamadım.

    EGR, egzoz gazının bir kısmını yeniden motor içine, silindirlere çevirerek yanma sonucunda oluşan ısıyı düşürmeyi, bu şekilde çevre açısından zararlı azot oksit gazlarını kontrol altında tutmayı hedefleyen sistemdir.

    DPF ise dizel motorlarda egzoz gazından çıkan zararlı partikülleri temizlemek için kullanılmaktadır. Motordan çıkan yanmış yakıt – hava karışımı içinde bulunan zararlı partiküller, partikül filtresi içinde birikerek doğaya salınımları engellenir.

    Bence boşuna EGR iptali yaptırmışsınız. İşten anlamayan usta yaklaşımı ile onu iptal ettir bunu iptal ettir diyerek araçtaki sistemleri iptal ettirerek çözüm aranmaz.

    Tavsiyem iyi bir usta bulunuz. EGR yi iptal eden adamla sorununuza çözüm aramayınız. Kim bilir araca ne yaptı da aracınız bu hale geldi.

    Geçmiş olsun.




  • Çok teşekkürler dostlar.manuelde düşük vites yüksek devirde kullaninca sorun düzeldi.ustasini bulana kadar idare edecek gibi görünüyor.
  • Arıza tespit cihazına muhakkak sokun, arıza vermiyorsa yazılımından kaynaklanıyordur. Yazılım yaptırdığınız yerde sorunu çözerler
  • Çok geç kalınmış ama böyle koruyucular kullanarak DPF tıkanmadan devir yükselmesini ciddiye alarak sorun yaşamazsınız..
    https://forum.donanimhaber.com/liqui-moly-dpf-koruyucu-kullandim--144386970-0
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.