Şimdi Ara

Kullandığınız en iyi manuel ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
3.815
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Süspansiyon yol tutuş rüzgar sesi vs bunlardan bahsetmiyorum.

    Sadece motor ve şanzıman olarak düşünürsek , en konforlu en zevkli manuel araç nedir kullandığınız ?

    Ben kullanmadım ama vw Passat manuel çok keyifliymiş.



  • Manuel vitesin piri Ford'dur.


    Manuel çok araba kullandım, en zevklisi hep Ford modelleri. Focus1, Focus3, Mondeo mk5 1.6TDCI, vs. vs.


    Bir de manuel Ford'larda yığılma hissi olmaması için ayağı gazdan çekip debriyaja basana kadar ki o aralıkta araba kendisi gaz vermeye devam eder. Bu da sürüş zevkini arttıran bir faktördür. Burada ne kadar gaz vereceğinin sinyalini ise hız sensöründen alır. Bir kez Focus1 aracımda hız sensörü arıza yaptı ve bu gaz verme mekanizması sapıttı, oradan biliyorum.

  • 1.4 tsi demeye gelmiştim o da passattı
  • Renault 19 1.8'di. Kullanımı çok hoşuma gitmişti. Vites geçişleri olsun, hissiyatı olsun. Keza performans da 1.4 olanlara nazaran bayağı iyiydi. Elbette yol tutuş şimdikilere göre zayıf ancak bence o hissiyatı yeni araçların hiçbiri veremiyor.
  • ford c max vardı 2011 model, vitesler okadar tatlı geçiyordu ki. serçe parmakla bile kullanabilirdin arabayı.

  • Mazda 3. Kemikli, vites yolları kısa, vites kolu kısa, geçişler net, konumu muazzam.

  • Bende Leon'da gayet keyifliyim. Astra da çok net geçiyordu. Renault, Peugeot ve Fiat modellerinde daha belirsiz..

  • Şu an kullanmakta olduğum Mx-5

  • 2013 Citroen C4 çok severek kullandığım manuel vitesti pamuk gibiydi 😀
  • Toyota Carina 2.0 benzinli manuel.

    Sene 98 araba araba sıfır. Lpg falan piyasada yok. Konfor, güç, yağ gibi akıyordu araba. Çalıştığım yerdeki patronda vardı. Sigara almaya falan yollasın diye gözünün içine bakardım.
  • 1.2tsi manuel guzeldi
  • Fiat 500 3K.

  • Çok araba deneyimlemedim. Max 6-7 tane kullanmışımdır. Bunların 3'ünü bir yere çekmek için 1-2 dk bindim desem yeridir. Onları saymıyorum o yüzden. Uzun süreler boyunca kullandığım ve hatta araba kullanmayı öğrendiğim Renault 19'un vites geçişlerini severdim. Motor şanzıman ikilisi olarak beğendiğim araç ise Fiat Marea'ydı. Hem iyi giderdi, hem konforluydu, hem sürmesi keyifli bir araçtı ama çok arıza veriyordu.

    Şanzıman açısından en kötüsü ise şuan sürmekte olduğum 5 ileri vites, 1.5 dizel Megane 2.

    Harbiden vites geçişleri çok kötü, özellikle 1-2 ve 5. vitesin yolları çok belirsiz. Lok lok diye geçmez. Vites yolları uzun. Geri vitese bazen geçmez, kroniktir. Tam böyle çarşının ortasında geri geri paralel park yapacakken geçmez bir de. Arkadakiler bu ne yapıyor diye bakar, sen telaşla geçirmeye çalışırsın falan. :) Debriyaj yenilersin anca geçer, bazen inat eder, ikinci vitese takıp sonra geriye takarsın. Vites aralıkları kötüdür yani 110 la giderken motor sesini fazlasıyla duyarsınız.





  • Kesinlikle vw polo 1.0 tsi manuel değil. Kavrama çok hissiz ve yukarıda ayağı debriyajdan her çekişte kavramadan tak diye metal sesi geliyor vites geçişlerinide kemikli yapmaya çalışmışlar ama olmamış belki de benim aracımda sorun var önceki sahibi fena acemiydi satışa giderken hatim indirmiştim. Daha önce bir çok manuel araç kullandım içlerine tofaşta dahil ama bu kadar kötüsünü görmemiştim. En keyif aldığımda 2012 model 3.20d olmuştu
  • EP3 kasa Civic TypeR. bir kez koltuğuna oturman yeterli.

  • Ben Manuel viteslerde kemikli geçişleri hiç sevmiyorum, yumuşak geçişli vitesler de en sevdiğim araç Ford RANGER 4X4 oldu, inanılmaz keyifliydi.

  • vw golf 5 var. Araba 1 e geçmiyor canı istemiyor hep bi küskün diğerleri kemikli baya. Leon denemiştim yeni fr güzeldi kısa vitesli.

  • Gaza bastığında öne doğru gidip gazdan ayağı çekince geriye oynayan vites hariç hepsi iyidir.


    çok gıcık birşey bu


    bizim qashqaide var. leşşş

  • Volvo S40 Mk1


    Çoğu arabada olan 1'e ve geriye geçmeme olayı hiç olmazdı. Araç yürürken bile aksi istikametin vitesine geçerdi. 284 bin km'de sattığım aracın vites kolunun rijitliği ve vites yollarının netliği sıfır Egea'dan daha iyiydi. O kadar netti ki debriyajsız vites değişimi yapmak dahi mümkündü. Debriyajı biraz sert ama hisliydi. Kalkış anında ne zaman kavrıyor ne zaman kavradı her şeyi hissederdim.

    Geri vites helisel dişliydi. Geri giderkenki cıyyy sesi olmazdı. Hele bir de vites geçişleri esnasında aragazı verirdim, çok keyifli olurdu.

  • Araç benim değildi, çok kısa süre kullanma şansım oldu(bir yerde bir yere çekme şeklinde değil. normal olarak kullandım ama 35-40 dakika sürdü) Mazda Mx-5 nd diyebilirim.

  • 2006 model Civic sedan

    2018 model Tiguan

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.