Yakıtı opetten alıyorum doğru. Ama kaçak yakıt olmadığı sürece yakıtların %90 ı aynıdır.
quote:
Orijinalden alıntı: volkan3156
Yakıtı opetten alıyorum doğru. Ama kaçak yakıt olmadığı sürece yakıtların %90 ı aynıdır.
Aracım golf 7 midline plus, ev ile işyeri yakın ve ben de genellikle düşük devirde kullanıyorum. Bugün uyarı lambası yandı ve egzos işareti ekranda çıktı. şehrin etrafında 5- 10 dakika boyunca 2.viteste 2500-3000 devir arasında dolaştım. Uyarı lambası söndü ve işaret kayboldu.
profx
kullanıcısına yanıt
Öncelikle aracınızın km sini ve yılını belirtmemişsiniz. Ancak yapmış olduğunuz "pasif rejenerasyon" adlandırılan ve aracın ECU sünde yüklü programla tetiklenen rutin bir çalışma. kendi kendine temizleme işlemini bitirmişsiniz ki tıkanıklık gitmiş. Belli kilometrelerde olan araçların rejenerasyon sıklığı artar ve bu artık dpf in ömrünün azaldığına işaret eder. Sizin aracınızın yanılmıyorsam 8000 TL cıvarında bir servis + parça maliyeti var ancak kendi kendine temizlikle hallediyorsa şimdilik "temizlenemez doluluk oranı" makul seviyede ..:) Artık belli oranda temizlemeyle geçmeyen DPF arızaları ya değişim ya da sistemsel ve mekanik iptal ila halledilir demektir ki bu aşamada da ayrıca dikkat etmelisiniz. Piyasada maalesef bu işin mucitlerinden daha çok ve iyi (!?) bilen tunerci-egzozcu vs arkadaşlar var ve geri dönülmez hatalar yapılıyor. Hele hele sizin aracınızda Bosch edc17XX tricore - antitune yazılım sistem var ve DPF direk beyinle ilintili işlem yapıyor. Yani dpf derken beyinden de olmayasınız, dikkat edin...,sıkıntılı durumlarda sadece DPF iptal etmek yetersizdir ayrıca TÜV den geçmeniz için CO-CO-NOx değerlerinede bilinçli olarak müdahele edilmeli-makul seviyelere çekilmelidir. Önerim; yaklaşan çetin kış koşullarında aracınızı fabrikanın verdiği devirlerde kullanın-rejenerasyon lambası yandığında kontağı kapatmadan çevreyolu vs e çıkarak rejenerasyon işlemini lamba sönene dek tamamlayın.. Lamba yanma sıklığı arttığında ise bizimle temasa geçin (www.dpfiptali.com ) artık rejenerasyonla temizlenemez doluluk oranlarındasınız demektir. Kasasız keyifli sürüşler dilerim..
quote:
Orijinalden alıntı: arabamazyaksin
Öncelikle aracınızın km sini ve yılını belirtmemişsiniz. Ancak yapmış olduğunuz "pasif rejenerasyon" adlandırılan ve aracın ECU sünde yüklü programla tetiklenen rutin bir çalışma. kendi kendine temizleme işlemini bitirmişsiniz ki tıkanıklık gitmiş. Belli kilometrelerde olan araçların rejenerasyon sıklığı artar ve bu artık dpf in ömrünün azaldığına işaret eder. Sizin aracınızın yanılmıyorsam 8000 TL cıvarında bir servis + parça maliyeti var ancak kendi kendine temizlikle hallediyorsa şimdilik "temizlenemez doluluk oranı" makul seviyede ..:) Artık belli oranda temizlemeyle geçmeyen DPF arızaları ya değişim ya da sistemsel ve mekanik iptal ila halledilir demektir ki bu aşamada da ayrıca dikkat etmelisiniz. Piyasada maalesef bu işin mucitlerinden daha çok ve iyi (!?) bilen tunerci-egzozcu vs arkadaşlar var ve geri dönülmez hatalar yapılıyor. Hele hele sizin aracınızda Bosch edc17XX tricore - antitune yazılım sistem var ve DPF direk beyinle ilintili işlem yapıyor. Yani dpf derken beyinden de olmayasınız, dikkat edin...,sıkıntılı durumlarda sadece DPF iptal etmek yetersizdir ayrıca TÜV den geçmeniz için CO-CO-NOx değerlerinede bilinçli olarak müdahele edilmeli-makul seviyelere çekilmelidir. Önerim; yaklaşan çetin kış koşullarında aracınızı fabrikanın verdiği devirlerde kullanın-rejenerasyon lambası yandığında kontağı kapatmadan çevreyolu vs e çıkarak rejenerasyon işlemini lamba sönene dek tamamlayın.. Lamba yanma sıklığı arttığında ise bizimle temasa geçin (www.dpfiptali.com ) artık rejenerasyonla temizlenemez doluluk oranlarındasınız demektir. Kasasız keyifli sürüşler dilerim..
Merhaba Egzoz Konusunda Bizim bölgedeki en uzman kişidir Ferhat egzoz bence irtibata geçip sorabilirsiniz detayları
Beyler merhaba, konuya tesadüfen denk geldim ve birkaç şey yazıp bilgi paylaşmak istedim. Öncelikle ben istanbul'da bir otomotiv markasının yetkili servisinde çalışmaktayım. Partikül filtrelerinin iptal edilip edilmemesi konusunda bir şey söyleyemeyeceğim, her markanın kendine göre bir çalışma sistemi ve yazılımı var, bu konuda yeterince bilgi sahibi de değilim. (aman iptal ettireyim derken sanayide filtreyi matkapla deldirip, kırıp yada için boşalttırarak sadece bu işlemi yaptırmayın ) Partikül filtresi dizel arabalardan çıkan malum siyah dumanın hapsedilmesi saklanması diye çok kabaca tabir edebiliriz. Bir aracın partikül filtreli olup olmadığını o aracın egzoz çıkışına bakarak kolaylıkla anlayabilirsiniz (yada iptal edilip edilmediğini). Egzoz borusunun içi temiz ise yada krem bej rengi tonunda ise filtreli, soba borusu misali siyah ise filtresiz olduğu anlaşılır. Partikül filtrelerinde tıkanma ve arızalarda kendi içlerinde gruplara ayrılır, her DPD (diesel partikel difuzer) lambası yandığına filtre değişecek diye bir durum söz konusu değildir. Tıkanma: 2 Gruba ayrılır birincisi yanma neticesinde kalan küllerin oluşturduğu tıkanma (buna daha sonra yine değineceğim). İkincisi uygun olmayan motor yağı ve mazot kullanımından kaynaklanan tıkanmalardır. (bunuda birazdan detaylandıracağım). Birde tıkanmanın dışında DPD arızaları vardır bu da kullandığınızın aracın DPF sistemine göre değişir. Mesela hareket halinde değilde durduğu yerde temizleme yapan araclarda filtrenin önünde ve arkasında kelebek valf vardır gaz çıkışını daraltarak sıcaklığın artmasını sağlamak amacıyla kullanılır, bunlardan birisi sıkışmış ise arıza verir, adblue kullanılıyor ise onun püskürtme sisteminde arıza olabilir, bazı araçlarda aklımda kaldığı kadarıyla volvo s40, citroen, ford bazı modellerinde aracı lifte kaldırdığınızda yakıt deposunun hemen yanında 2-3 litre hacminde küçük bir depo daha görürsünüz, o depodaki temizleme katkısı (bunu dışarıdan dolduramazınız yerinden sökülüp doldurulması gerekir) azaldığında DPF ışığı yanar ki servis orayı doldursun (litresi 500 lira civarında) diye ama servise gitmez ve doldurmazsanız o zamanda filtreniz tıkanmaya ve daha büyük sorunlar gelmeye başlayacaktır. Peki 1. tıkanma yani yanma sonrasındaki kalan küllerin tıkanmasını anlatmadan öncesinde bir benzetme yapmak isterim. Partikül filtrenizi bir çöp konteynerine benzetirsek egzozdan çıkıp gitmesi gereken o siyah dumanlar, küller, parçacıklar çöp te toplanır daha sonra çöp kovası dolduğunda boşaltmak daha doğrusu yer açmak için kibriti çakıp çöpün içine atarız ve çöpün yanmasını belkleriz. Bu da şu şekilde oluşur DPF lambası yandığında filtrenin yanma işlemine başlayabilmesi için 250 derece sıcaklığa ihtiyacı vardır. rölantideki aracın filtresi yada susturucusundaki sıcaklık 120 derecedir normal düz yolda seyir halinde ise 200-250 derece gibidir (kabaca söylüyorum) DPF lambası yandığında 250 derece sıcaklığa ulaşabilmesi için sizin aracı yüksek devirlerde kullanmanız istenir. yanma daha doğrusu temizlenme aşamasında bu sıcaklık 600 dereceyi biraz geçmektedir. İşte bu çöpü yaktığınızda az önce yazdığım katkısı olan araçlar sık rejenerasyon yaptığı zaman çabuk bitireceğinden erken km lerde DPF arızası verecektir ve o sıvının haznesinin doldurulması gerekecektir. Peki bir aracın sık rejenerasyon yapmaması için ne yapılmalıdır? 1. kullandığınız yakıta dikkat etmelisiniz. Nasıl mı bir kere kaça mazot asla kullanamazsınız, yakıt alırken katkılıdizel almalısınız (katkı burada yanlış anlaşılmasın sonradan küçük kutularda olan depoya konulan dan bahsetmiyorum ayrıca onlardan uzak durun) misal shell e gittiğinizde fuellsave ve v-power vardır, opet de eco full force ve ultra full force vardır, total de euro diesel ve ultimate diesel vardır, po da pro dizel ve v-max dizel vardır. gibi bunların hepsi euro dizeldir ama aracınızda DPF var ise ikinci yazdıklarımı kullanın zira insafsız bir istasyon sahibi hile hurda yapacak olsa bile ilkine yapar ikincisi reafineri çıkışlı olma olasılığı yüksektir. satıcı dürüst olsa bile ikincisini alın çünki temizleme katkısı egr dpf nizde işe yarayacağından sorunun başlama km sini uzatmış olursunuz. 2. kullandığınız motor yağına dikkat etmelisiniz. vizikositesi ne olursa olsun bine otomobiller için yağın ambalajında arkada ACEA C3 yada mümkün ise C4 yazısını arayın. C3 yada C4 yazmıyor ise o yağ aracınız için uygun değildir. Ticari araç kullanıcıları ise E6 yazısını görmeli, bazı çakal yağ satıcıları abi bunda E7 yazıyor onun daha iyisi desede itibar etmeyin E7 olmaz. illa E6 yazmalı her ikiside yazsa olur. Bu iki kritere dikkat ederseniz dpf niz kolay kolay dolup rejenerasyon yapma ihtiyacı duymaz. Bu iki kriter in biri yada ikisi sıkıntılı olursa sık sık rejenerasyon yapacağı için deminki sorunlar başlayacaktır. yazmaya devam edeceğim. bitmedi
sabitkale
kullanıcısına yanıt
Yalnız DPF olan her aracta DPF lambası bulunmuyor, misal FLUENCE lerde 2013 sonrası DPF eklendi fakat lamba uyarı sistemi yok ve çalışma sistemi olarak ne aracı yoruyor nede zırt pırt lamba yakarak kullanıcıyı rahatsız etmiyor, egsoz da pırıl pırıl.
quote:
Orijinalden alıntı: sabitkale
Beyler merhaba, konuya tesadüfen denk geldim ve birkaç şey yazıp bilgi paylaşmak istedim. Öncelikle ben istanbul'da bir otomotiv markasının yetkili servisinde çalışmaktayım. Partikül filtrelerinin iptal edilip edilmemesi konusunda bir şey söyleyemeyeceğim, her markanın kendine göre bir çalışma sistemi ve yazılımı var, bu konuda yeterince bilgi sahibi de değilim. (aman iptal ettireyim derken sanayide filtreyi matkapla deldirip, kırıp yada için boşalttırarak sadece bu işlemi yaptırmayın ) Partikül filtresi dizel arabalardan çıkan malum siyah dumanın hapsedilmesi saklanması diye çok kabaca tabir edebiliriz. Bir aracın partikül filtreli olup olmadığını o aracın egzoz çıkışına bakarak kolaylıkla anlayabilirsiniz (yada iptal edilip edilmediğini). Egzoz borusunun içi temiz ise yada krem bej rengi tonunda ise filtreli, soba borusu misali siyah ise filtresiz olduğu anlaşılır. Partikül filtrelerinde tıkanma ve arızalarda kendi içlerinde gruplara ayrılır, her DPD (diesel partikel difuzer) lambası yandığına filtre değişecek diye bir durum söz konusu değildir. Tıkanma: 2 Gruba ayrılır birincisi yanma neticesinde kalan küllerin oluşturduğu tıkanma (buna daha sonra yine değineceğim). İkincisi uygun olmayan motor yağı ve mazot kullanımından kaynaklanan tıkanmalardır. (bunuda birazdan detaylandıracağım). Birde tıkanmanın dışında DPD arızaları vardır bu da kullandığınızın aracın DPF sistemine göre değişir. Mesela hareket halinde değilde durduğu yerde temizleme yapan araclarda filtrenin önünde ve arkasında kelebek valf vardır gaz çıkışını daraltarak sıcaklığın artmasını sağlamak amacıyla kullanılır, bunlardan birisi sıkışmış ise arıza verir, adblue kullanılıyor ise onun püskürtme sisteminde arıza olabilir, bazı araçlarda aklımda kaldığı kadarıyla volvo s40, citroen, ford bazı modellerinde aracı lifte kaldırdığınızda yakıt deposunun hemen yanında 2-3 litre hacminde küçük bir depo daha görürsünüz, o depodaki temizleme katkısı (bunu dışarıdan dolduramazınız yerinden sökülüp doldurulması gerekir) azaldığında DPF ışığı yanar ki servis orayı doldursun (litresi 500 lira civarında) diye ama servise gitmez ve doldurmazsanız o zamanda filtreniz tıkanmaya ve daha büyük sorunlar gelmeye başlayacaktır. Peki 1. tıkanma yani yanma sonrasındaki kalan küllerin tıkanmasını anlatmadan öncesinde bir benzetme yapmak isterim. Partikül filtrenizi bir çöp konteynerine benzetirsek egzozdan çıkıp gitmesi gereken o siyah dumanlar, küller, parçacıklar çöp te toplanır daha sonra çöp kovası dolduğunda boşaltmak daha doğrusu yer açmak için kibriti çakıp çöpün içine atarız ve çöpün yanmasını belkleriz. Bu da şu şekilde oluşur DPF lambası yandığında filtrenin yanma işlemine başlayabilmesi için 250 derece sıcaklığa ihtiyacı vardır. rölantideki aracın filtresi yada susturucusundaki sıcaklık 120 derecedir normal düz yolda seyir halinde ise 200-250 derece gibidir (kabaca söylüyorum) DPF lambası yandığında 250 derece sıcaklığa ulaşabilmesi için sizin aracı yüksek devirlerde kullanmanız istenir. yanma daha doğrusu temizlenme aşamasında bu sıcaklık 600 dereceyi biraz geçmektedir. İşte bu çöpü yaktığınızda az önce yazdığım katkısı olan araçlar sık rejenerasyon yaptığı zaman çabuk bitireceğinden erken km lerde DPF arızası verecektir ve o sıvının haznesinin doldurulması gerekecektir. Peki bir aracın sık rejenerasyon yapmaması için ne yapılmalıdır? 1. kullandığınız yakıta dikkat etmelisiniz. Nasıl mı bir kere kaça mazot asla kullanamazsınız, yakıt alırken katkılıdizel almalısınız (katkı burada yanlış anlaşılmasın sonradan küçük kutularda olan depoya konulan dan bahsetmiyorum ayrıca onlardan uzak durun) misal shell e gittiğinizde fuellsave ve v-power vardır, opet de eco full force ve ultra full force vardır, total de euro diesel ve ultimate diesel vardır, po da pro dizel ve v-max dizel vardır. gibi bunların hepsi euro dizeldir ama aracınızda DPF var ise ikinci yazdıklarımı kullanın zira insafsız bir istasyon sahibi hile hurda yapacak olsa bile ilkine yapar ikincisi reafineri çıkışlı olma olasılığı yüksektir. satıcı dürüst olsa bile ikincisini alın çünki temizleme katkısı egr dpf nizde işe yarayacağından sorunun başlama km sini uzatmış olursunuz. 2. kullandığınız motor yağına dikkat etmelisiniz. vizikositesi ne olursa olsun bine otomobiller için yağın ambalajında arkada ACEA C3 yada mümkün ise C4 yazısını arayın. C3 yada C4 yazmıyor ise o yağ aracınız için uygun değildir. Ticari araç kullanıcıları ise E6 yazısını görmeli, bazı çakal yağ satıcıları abi bunda E7 yazıyor onun daha iyisi desede itibar etmeyin E7 olmaz. illa E6 yazmalı her ikiside yazsa olur. Bu iki kritere dikkat ederseniz dpf niz kolay kolay dolup rejenerasyon yapma ihtiyacı duymaz. Bu iki kriter in biri yada ikisi sıkıntılı olursa sık sık rejenerasyon yapacağı için deminki sorunlar başlayacaktır. yazmaya devam edeceğim. bitmedi
Alıntıları Göster
Birinci tıkanma şekli ile yani kül birikmesi neticesinde oluşan tıkanmalar filtreyi yerinden söküp önce kuvvetli hava tutarak sonrada su ile (basınçlıda olabilir) yıkayarak %90 tıkanma oranını %30 a düşürebilirsiniz. Ama ikinci tip tıkanma söz konusu ise yani ziftimsi katranımsı soba borusu külü gibi tıkanmalar malesef kimyasal kullanmadan açılamaz. Biz, filtre fiyatımız işçilik dahil 5.000 lira olduğundan değişim öncesi tunap 132+131 (beraber takım satılır) kullanarak filtreyi kurtarmaya çalışıyoruz. büyük oranda da işimizi görüyor. Daha önce bahsetmiştim yanma işleminin başlaması için filtredeki sıcaklığın 250 derece olması gerekir diye işte bu sıcaklığın biraz altında da işlemin başlayabilmesi ve temizlik için yanma esnasında verimli yanma ve temizlik olması için de ayrıca tunap 184 kullanılabilir. bu tunap 2-3 litre haznesi olan araçlardaki depolarındaki kimyasala çok benzemektedir. Eğer aracınızda bazen sarı renkli filtre ışığı yandığını görürseniz aracınızı 10-15 dk yüksek devir de kullanın ki filtredeki sıcaklık 250 derceye ulaşsın ve yanma başlayabilsin, misal ilk 5 dk sıcaklığın yükselmesi için gerekli süre 5. dk dan sonra yanma başladığı için varacağınız yere 9.-10. dk varırsanız o ışık sönmediyse aracınızı mümkünse stop etmeyin aracı sürmeye devam edin, çünki işlem yarım kalacağından bir sonraki sefer aracınızı çalıştırdığınızda önce motor ısınacak c.s. bu süreç baştan başlmak zorunda olacaktır. ve temizlemeye fırsat vermeden kısa aralıklarla aracınız kullanmaya devam ettiğiniz için de tıkanma oranı artacaktır. (bu küçük şehirlerde kısa mesafe kullanıcıları için önemli) Peki bu yanma yani çöp konteynerına kibrit atma nasıl bi şeydir derseniz. filtredeki sıcaklık 250 dereceye ulaştığında aracın beyni (ecm) enjektörlere egzoz zamanlamasında mazot püskürttürür yanmış egzoz gazına basılan bu mazot 250 dercede olan filtreye değdiğinde silindir içerisindeki misali yanma meydana gelir ve oradaki kurumları yakar (çöpü yakıyoruz) yani anlayacağınız temizleme işlemi esnasında yakıt tüketimimiz artıyor. Bu tip DPF si olan araçlarda dikkat edin yağ seviye çubuğunda alt yağ seviye çizgisi, üst yağ seviye çizgisi ve onunda biraz üzerinde bir çizgi daha vardır. işte yağ seviyeniz bu 3. seviyeye geldiyse yağınızın değişmesi gerekmektedir. peki nasıl oluyorda yağ seviyesi yükseliyor? temizleme esnasında egzoz zamanlamasında enjektörlerin püskürttüğü mazot ister istemez segmanların arasından sızarak yağa karışır, işte seviye bu üst noktaya gelir ise yağın özelliği kaybolacağından yağ ve yağ filtrenizin değişmesi gerekir. Bu yağ ve yakıt hususuna dikkat etmez iseniz DPF dışında kurumlardan dolayı EGR ve bilhassa euro 5 ve euro 6 araçlarda EGR soğutucusu tıkanması kaynaklı arızalarda baş gösterecektir. çok daha ileri km lerde ise diğer yakıtı kullanır iseniz (200.000 km ve sonrası gibi) enjektör başta olmaküzere common rail basınç ve yakıt basınç sensörü ve regülatörü arızalarıyla da karşılaşabilirsiniz. Şimdi bu yazdıklarımdan sonra dizel araba ne külfetli zahmetli bişeymiş artık almam dizel felan demeyin bunlar kullanıcı olarak bizim elimizde olan şeyler, ben 3-5 depodur diğer mazotu kullanıyorum hiç farkı yok bu daha ekonomik diyenleri daha sonra ekonomik boyutunu görüyoruz servisimizde. bu işle öyle 3-5 depoyla gözlemlenebilecek şeyler değil çünki, litersi 3,65 olan dizel yerine 3,60 olanını alarak kar etmiyorsunuz bunu bilin. Bir zamanlar shell GTL+ dizel satıyordu bu DPF li araçlar için bulunmaz bir nimetti ama kıymetini bilemedik ne yapalım. Bir küçük not daha ekleyeyim, 1 yada 2 yaşında motor arızası nedeniyle garanti kapsamında motor revizyonu yada komple sandık motor değişimi yapılan araçlar bu yağ seviyesinin yükselmesi ve kullanıcının normal olarak farkına varamamsından kaynaklana sorun nedeniyle olmaktadır. ve bu olay kısa mesafe kullanılan küçük şehirlerde olmaktadır.
parker48
kullanıcısına yanıt
Peki fluance de bu şekil bir lamba var mı?
sabitkale
kullanıcısına yanıt
Yukarıda daha önceki mesajlarımı okuduysanız orada bahsetmiştim , Euro 5 punto evo mjet im vardı, inanın o ışığı çok iyi bilirim İllallah ettim inanın insanı araçtan soğutur, sürekli uzun yol yapılırsa sıkıntı yok ama benim gibi sürekli şehiriçi soğuk motorla git, park et, tekrar çalıştır sür tarzı kullanımınız varsa neredeyse her 800-1000 km de bir ışık yakıyordu. Ama fluence aracımda 50 bin km yol yaptım daha ışık yaktığını görmedim, böyle bir ışık bulunmamakla beraber belki egsoz ile ilgili uyarı ekranında bilgi çıkabilir ama çıksaydı da 50 bin km e çıkardı herhalde, zaten bu araçlarda ki fap/dpf sistemiyle ilgili çokda bir bilgi yok, servisler de de çok doyurucu bir bilgiye ulaşamadım. Peki ben size şöyle sorayım sürekli rejenerasyon denilen bir kavram var, yani motor çalıştığı sürece bir yandan rejenerasyon yapıyor ve işlemi sıvı olmadan yapan bir sistem olamaz mı örn: dci motorlar da belki böyle bir sistem var, teşekkürler.
parker48
kullanıcısına yanıt
Sürekli rejenerasyon yok, filtre tıkanmaya başladımı filtrenin açılması-rahatlaması için başlayan 10-15 dk süren bir rejenerasyon var. Bu rejenerasyon işlemi esnasında bazı araçlar ek ilave sıvı ihtiyacı duyarlar (volvo s40 ve bazı ford ve citroenler) Bu sıvı haznesi olmayan araçlar yakma işlemini sadece kendi mazotunu kullanarak yapar. Rejenerasyonun devreye girmesinin nedenlerini de yukarıda yazdım, yağ ve yakıta dikkat edersek o kadar az devreye girer. Gerçi yağ ne kadar dikkat edebileceksiniz ki ismini veremem bundan 2 - 2,5 sene önce istanbulda faliyet gösteren renault yetkili servisi yedek parça müdürü arkadaş ile sohbetimde kullandığınız yağları değiştirdinizmi dediğimde, evet ya renault fabrika da bültenle DPF li araçlarda kullanmamız gereken yağ sınıfı hakkında bilgi vermişti ama kullanmıyoruz DPF li araçlara da diğer araçlara kullandığımız yağdan koyuyoruz demişti. Sonra irtibatım kesildiği için sonrası hakkında bilgim yok. Hatta renault-mais ve reno fransa bu konuda çok hassas aslında mesela sadece renault dpf li araçların şartnamesini karşılayan RN0720 şartnamesini karşılayan yağ kullanımını tavsiye ediyor. Bu yağ C4 sınıfı dediğimiz yağdır. Dediğiniz gibi kısa süreli çalıştır git dur stop et de bu DPF gerçekten sorun. Hatta ticari olarak çöp toplama aracı olarak kullanılan araçlarda çok çok büyük sorun Birde daha dün babama 2013 fluence dizel otomatik 72,000 km de araç aldırdım henüz ben görmedim daha aracı, internetten buldum babama git al dedim, ilk sahibi bir hanımefendiden aldık, servise felanda hiç göstermedik çünki servis kayıtlarında göreceğimi gördüm ilk sahibi ve hep yetkili servise gitmiş, tuhaf bi alışveriş oldu sanki
Dizel araçlar yasaklanmalı. Net.
sabitkale
kullanıcısına yanıt
Bende c4 grand picasso var. 1.6 HDI. Şuan 148bin km'de.. 130bin kmde bahsettiğiniz sıvı azaldı diye uyarı verdi. 80bin kmdir bakımını yapan özel servis ve eski yetkili servis ustam aracın altındaki hazneye sıvı eklemesi yapıldı. Orjinal sıvı kullanıldı. Ancak litresi 500tl falan değil. Benim aracın haznesi 1-2 litre civarı.
Bizim araçlarda DPD lambası olmaz. Eğer filtre dolarsa meşhur AntiPollution uyarısı yakar. 100-110km hızla 20dk sabit gittiğiniz zamanda silinir.
Ben 148bin kmde bu uyarıyı bir kez gördüm. O da yeni mazot aldığım bir yerden sonra.. sanırım mazot kirliydi.. Beylükdüzünden - Kartala gittiğimde (sabit 90-110 arası) aracın tamponu simsiyah idi..
Sanılanın aksine illa yüksek devirle seyredilmesi gerekmiyor.. En azından HDI motorlarda..
quote:
Orijinalden alıntı: sabitkale
Sürekli rejenerasyon yok, filtre tıkanmaya başladımı filtrenin açılması-rahatlaması için başlayan 10-15 dk süren bir rejenerasyon var. Bu rejenerasyon işlemi esnasında bazı araçlar ek ilave sıvı ihtiyacı duyarlar (volvo s40 ve bazı ford ve citroenler) Bu sıvı haznesi olmayan araçlar yakma işlemini sadece kendi mazotunu kullanarak yapar. Rejenerasyonun devreye girmesinin nedenlerini de yukarıda yazdım, yağ ve yakıta dikkat edersek o kadar az devreye girer. Gerçi yağ ne kadar dikkat edebileceksiniz ki ismini veremem bundan 2 - 2,5 sene önce istanbulda faliyet gösteren renault yetkili servisi yedek parça müdürü arkadaş ile sohbetimde kullandığınız yağları değiştirdinizmi dediğimde, evet ya renault fabrika da bültenle DPF li araçlarda kullanmamız gereken yağ sınıfı hakkında bilgi vermişti ama kullanmıyoruz DPF li araçlara da diğer araçlara kullandığımız yağdan koyuyoruz demişti. Sonra irtibatım kesildiği için sonrası hakkında bilgim yok. Hatta renault-mais ve reno fransa bu konuda çok hassas aslında mesela sadece renault dpf li araçların şartnamesini karşılayan RN0720 şartnamesini karşılayan yağ kullanımını tavsiye ediyor. Bu yağ C4 sınıfı dediğimiz yağdır. Dediğiniz gibi kısa süreli çalıştır git dur stop et de bu DPF gerçekten sorun. Hatta ticari olarak çöp toplama aracı olarak kullanılan araçlarda çok çok büyük sorun Birde daha dün babama 2013 fluence dizel otomatik 72,000 km de araç aldırdım henüz ben görmedim daha aracı, internetten buldum babama git al dedim, ilk sahibi bir hanımefendiden aldık, servise felanda hiç göstermedik çünki servis kayıtlarında göreceğimi gördüm ilk sahibi ve hep yetkili servise gitmiş, tuhaf bi alışveriş oldu sanki
Kullanılmakta olan dizel bir araç için mesela 1.4TDI 70 Beygir 3 silindirli bir motor.
Bu araç için EGR temizliği nasıl yapılmalı yada nelere dikkat edilmeli.
altrea
kullanıcısına yanıt
synthesizer
kullanıcısına yanıt
Sayın synthesizer, bu sıvı tabiki bitecek, ben burada sizdeki gibi 130.000 li km lerde değilde nasıl nasıl daha fazla km lerde bu sorunu yaşayalım diye bilgi vermeye çalışıyorum. sıvı fiyatı hakkında da tabiki farklı fiyatlar olacaktır benim belirttiğim ford yetkili servisi işçilik dahil maliyet fiyatıdır. Bu belki volvoda daha pahalı olacaktır. Siz ve başka kullanıcılar kaç litre ürüne ne kadar malzeme ve işçilik fiyatı yazarsanız bu foruma okuyan hepimiz bilgilenmiş oluruz.
Sayın altrea, aracınızda sıkıntı yoksa tabiki egr nizi hiç elletmeyin, hatta servislerin mesela aracınız 100.000 km olmuş bunun bi egr sini söküp temizlesek iyi olur lafına da itibar etmeyin. EGR nin ömrünü uzatmak için de daha önce dediğim gibi LOW SAPS motor yağı ve 3-5 kuruş daha pahalı olan deterjan katkılı mozottan kullanın.
Bizim Polo dada uyarın ışığı yandı.Normal olarak kullanmaya devam ettim.40 km bir yol yapmam gerekti bu yolculuktan sonra uyari ışığı söndü.Sanım partikülleri yaktı.Ucuz mazot almıştın ondan sonra oldu.Araç 1.2 tdi polo 68 bin km de.
quote:
Orijinalden alıntı: sabitkale
Sayın synthesizer, bu sıvı tabiki bitecek, ben burada sizdeki gibi 130.000 li km lerde değilde nasıl nasıl daha fazla km lerde bu sorunu yaşayalım diye bilgi vermeye çalışıyorum. sıvı fiyatı hakkında da tabiki farklı fiyatlar olacaktır benim belirttiğim ford yetkili servisi işçilik dahil maliyet fiyatıdır. Bu belki volvoda daha pahalı olacaktır. Siz ve başka kullanıcılar kaç litre ürüne ne kadar malzeme ve işçilik fiyatı yazarsanız bu foruma okuyan hepimiz bilgilenmiş oluruz.
Sayın altrea, aracınızda sıkıntı yoksa tabiki egr nizi hiç elletmeyin, hatta servislerin mesela aracınız 100.000 km olmuş bunun bi egr sini söküp temizlesek iyi olur lafına da itibar etmeyin. EGR nin ömrünü uzatmak için de daha önce dediğim gibi LOW SAPS motor yağı ve 3-5 kuruş daha pahalı olan deterjan katkılı mozottan kullanın.
İlginiz için teşekkür ederim.Sayın sabitkale
Motor yağı olarak Mobil 1 ESP 5W30 kullanmaktayım.Yağı bir yıl dolmadan ve 7000km civarında değişim yapıyorum.Araçın filtre takımını tamamen yetkili servisten alıp dışarıda değişim yapıyorum.(Karter tapası dahil)
Yakıt olarakta TOTAL Excellium kullanmaktayım..Ayrıca 3-5km mesafede kullanmıyorum aracı.
Sanırım olması gerektiği gibi kullanıyorum.
Merhabalar
Partikül filtrem doluydu arada bir motor isigi yakiyodu gecenlerde temizlettim ama bugün gene motor isigi yakti sorunum ne olabilir.
Sa nerde yaptırdınız bu işlemi bi usta 1100 lira para istedi iptal islemi için İstanbul da mi
Tam garaja girecekken yanıp sönmeye başlayan ve beni 15 dakika yüksek devirde gezdirip sinirlerimi bozan, 2 defa rejenerasyon yapılmasına rağmen 300 km de bir kendini temizlemeye çalışan, kötü kokular yayan ve performansı düşüren dizel partikül filtresini önce yazılımsal, sonra da söktürme yoluyla iptal ettirdim.Partikül filtresine hasar vermeden yerinden alındı ve yerine düz boru eklendi.Egzost ustası sensör deliklerini orijinal açısında açıp aynen yerleştirdi ve yaklaşık 130 km kullandım.Şimdilik hiçbir sıkıntı yok, aracın performansı hissedilir biçimde arttı.İlerleyen kilometrelerde memnun kalmazsam veya yoğun siyah dumanla karşılaşırsam özel makinesinde temizletip tekrar takarım diye düşünüyorum.250 Tl yazılımla sildirme işlemi, 80 Tl de mekanik olarak sökme ve yeni parça takma.Toplamda 330 Tl tuttu.Ayrıca araca performans yazılımı da attırdım, oldukça farkettiğini söyleyebilirim.dpf söküldükten sonra performans biraz daha arttı ve tüketim şimdilik 1 litre civarı düştü.Yazılım 700 Tl tuttu.Hard yazılım olmadığı için sıkıntı çıkmayacağını okudum ve gözümü kararttım açıkçası.Bakalım neler olacak :)
Aracım 2011 model captiva 2.0 dizel
Selamlar x5 3.0d bir araç aldım aracın motor saat gibi ancak rölantide kesif bir egsoz kokusu var dışarıda partikül filtresi iptal edilmiş olabilir mi? Siyah veya beyaz duman yok arıza ışığı yanmıyor..