Şimdi Ara

Dizel partikül filtresini (DPF) iptal ettirenler ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
289
Cevap
12
Favori
257.248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende Focus var 2015 model, 1.6 dizel.

    58.000de. 5000 km'dir bende. Daha hiç bi temizlik de yapmadı ekranda bişey de çıkmadı.

    Umarım bi sorun çıkmaz ilerde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: monerello

    Km bazında düşünürsek kaç km de bir yapıyor temizliği

    Çok km yapan biri değilim.10 km de olabilir 30 km de de.
    Bunlara takılmamak lazım bence ne kadar sık yaparsa o kadar iyidir.
    Hem sağlıklı çalışıp hemde temizlik yaptığı aşikar.Tek yapılması gereken 2 ayda bir uzun yol.100 km hız la sabitleyiciyi kullanın yeterlidir.
  • volkan3156 kullanıcısına yanıt
    Enjektör temizleyicilerinin faydası kanıtlanmış değil. Kullanmayın.
  • Dünya Sağlık Örgütü ve EU komisyounu partikül limit değerinin (PM10) saaatlik ölçümde maximum 50 µg/m3 belirlemiş, bunun üstü sağlıksız hava "Kardeşim gencecik yaşta kanser oldu" veya "kalp krizinden pat diye yığıldı gitti gencecik çocuk" dediğimiz veya "Yine düşük yapmış acaba bünyeden mi?" dediğimiz bizimde soluduğumuz hava.

    Bizim soluduğumuz havadaki partikül miktarı ne kadar mı?

    Ona da siz bakın, çevre ve şehircilik bakanlığı sitesinden.
    www.havaizleme.gov.tr

    50 µg/m3 nin ne kadar üstündeymiş ya da daha doğrusu istanbul'da kaç katı üstündeymişiz görün,

    daha sonrada partikül filtresini söktürüp söktürmeyeceğinizi tekrar bir düşünün.




  • Uzun lafın kısası, dizelin Allah cezasını versin :)
  • abayhan A kullanıcısına yanıt
    Muaynede sorun cikmiyor mu?
  • Hileli tidiaycılarla kimse yarışamaz bu konularda.
  • 2011 1.3mjet 70bın km de punto var.. Genellıkle kısa mesafe ve yuksek olmayan devırlerde kullanılıyor.. Dpf ıle ılgılı sorun yasanmadı, yasayanlar bıseylerı yanlıs yapıyor olmalı sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    2011 1.3mjet 70bın km de punto var.. Genellıkle kısa mesafe ve yuksek olmayan devırlerde kullanılıyor.. Dpf ıle ılgılı sorun yasanmadı, yasayanlar bıseylerı yanlıs yapıyor olmalı sanırım

    Hocam o Aracta dpf olmaması lazım euro4 normları uygulanıyordu o yıllarda
  • batkent B kullanıcısına yanıt
    Hocam evolarda euro5 vardı hep dıye hatırlıyorum, arac punto evo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasinergul

    Dünya Sağlık Örgütü ve EU komisyounu partikül limit değerinin (PM10) saaatlik ölçümde maximum 50 µg/m3 belirlemiş, bunun üstü sağlıksız hava "Kardeşim gencecik yaşta kanser oldu" veya "kalp krizinden pat diye yığıldı gitti gencecik çocuk" dediğimiz veya "Yine düşük yapmış acaba bünyeden mi?" dediğimiz bizimde soluduğumuz hava.

    Bizim soluduğumuz havadaki partikül miktarı ne kadar mı?

    Ona da siz bakın, çevre ve şehircilik bakanlığı sitesinden.
    www.havaizleme.gov.tr

    50 µg/m3 nin ne kadar üstündeymiş ya da daha doğrusu istanbul'da kaç katı üstündeymişiz görün,

    daha sonrada partikül filtresini söktürüp söktürmeyeceğinizi tekrar bir düşünün.
    Arkadaşım size hak veriyorum. Keyfiyen iptal yapanlara ben de isyan ediyorum. Ama adamın hiçbir çaresi kalmamışsa gidip 15-17 bin TL partikül filtresine versin mi?

    Bir de emisyon sınırı 2011 sonrası dizel araçlar için (dpf.li) 1.50

    Hem dizel partikül filtresi iptal hem de katalitik konvertörü boş olan 2.0 dizel bir aracın motor ısınmamışken çıkan değeri 1.10 (yazılım yapılmamış)

    Yani şunu net olarak söyleyeyim ki 2.0 dizel motorda bile emisyon sınırı partikül filtresi olmamasına rağmen aşılmıyor (yazılım yoksa). Bu konuya çok fazla kafayı takmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz -- 15 Mayıs 2018; 21:26:9 >




  • Benim dusuncem artik binek dizel arac teknolojisinin sonuna gelindigi. Artik markalar dizel motor inovasyonu icin yuksek butce ayirmiyor. Cunku geleceginin olmadigini biliyorlar. Son vw skandalindan sonra insanlar daha cok bilinclendi.Dizel araclarin NOx ve PM salinimlari ile ilgili makale yazilari okumanizi tavsiye ederim.Satislar avrupada dizel binek araclarda cok dustu. Ticari araclar devam edebilir ancak bence 10 yil sonra binek dizel arac hicbir marka uretmeyecek







  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasinergul

    Benim dusuncem artik binek dizel arac teknolojisinin sonuna gelindigi. Artik markalar dizel motor inovasyonu icin yuksek butce ayirmiyor. Cunku geleceginin olmadigini biliyorlar. Son vw skandalindan sonra insanlar daha cok bilinclendi.Dizel araclarin NOx ve PM salinimlari ile ilgili makale yazilari okumanizi tavsiye ederim.Satislar avrupada dizel binek araclarda cok dustu. Ticari araclar devam edebilir ancak bence 10 yil sonra binek dizel arac hicbir marka uretmeyecek



    dizel bir aracı kimse savunmuyor malesef insanlık ve doğa için..

    ama diğer tarafda da yüksek voltajlı pilleri hem doğaya zarar veren ve çarpışma esnasında patlama riski olan çift motorlu

    hibridler var.

    hiçbiri masum değil kısaca..




  • Sevgili arkadaşlar servise gidip napalım derseniz, eğer iptal etme yeteneği olan bir ustaysa (hep birlikte bela okuyalım) orjinali 10bin bence iptal ettirelim der tabiki. Ama mesela ben bu serviste yaptırdığım için söylüyorum: Maslak Dizel Partikül Filtresi gibi onlarca servis var. Arabayı bağırtarak 300-400km gidin, yemezse yerli muadiller var yani kasmayın o kadar. Ben citroenimi götürdüm ama servisin önünde bmw, mercedes, jeep ne ararsanız vardı. Çok ucuz değil belki ama dpfsiz gidip milleti de kanser etmeyin o parçanın bir amacı var üreticiler keyfinden performans pahasına takmıyor o parçayı hatta benzinlilerin bazılarında bile var artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xonurixp

    Sevgili arkadaşlar servise gidip napalım derseniz, eğer iptal etme yeteneği olan bir ustaysa (hep birlikte bela okuyalım) orjinali 10bin bence iptal ettirelim der tabiki. Ama mesela ben bu serviste yaptırdığım için söylüyorum: Maslak Dizel Partikül Filtresi gibi onlarca servis var. Arabayı bağırtarak 300-400km gidin, yemezse yerli muadiller var yani kasmayın o kadar. Ben citroenimi götürdüm ama servisin önünde bmw, mercedes, jeep ne ararsanız vardı. Çok ucuz değil belki ama dpfsiz gidip milleti de kanser etmeyin o parçanın bir amacı var üreticiler keyfinden performans pahasına takmıyor o parçayı hatta benzinlilerin bazılarında bile var artık.
    Reklam yaptiğiniz da hiç belli olmuyor.




  • Ar ge kullanıcısına yanıt
    Forum işinden pek anlamıyorum, reklam olmasın net paylaşmayayım; Leventte bir bosch servisinde işlem yaptırırken onlar yönlendirdi beni. İnsanlar 10binlerden bahsediyor, iptalden bahsediyor. Ben de araştırmam sırasında dhde bu linki görmüştüm, yardımımız dokunsun diye linki tekrar bulup yazdım. Er yazdığına bakmayın hesabım 10 yıllıktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xonurixp

    Sevgili arkadaşlar servise gidip napalım derseniz, eğer iptal etme yeteneği olan bir ustaysa (hep birlikte bela okuyalım) orjinali 10bin bence iptal ettirelim der tabiki. Ama mesela ben bu serviste yaptırdığım için söylüyorum: Maslak Dizel Partikül Filtresi gibi onlarca servis var. Arabayı bağırtarak 300-400km gidin, yemezse yerli muadiller var yani kasmayın o kadar. Ben citroenimi götürdüm ama servisin önünde bmw, mercedes, jeep ne ararsanız vardı. Çok ucuz değil belki ama dpfsiz gidip milleti de kanser etmeyin o parçanın bir amacı var üreticiler keyfinden performans pahasına takmıyor o parçayı hatta benzinlilerin bazılarında bile var artık.
    Benzinli araçların hangilerinde varmış bu DPF yani dizel partikül filtresi merak ettim.




  • Her ne kadar reklam gibi koksa da guncel benzinli araclarda TWC three way catalyst üç yollu catalitic convertor çaktırmadan dolabiliyor.
  • Merhabalar, avrupada 400.000 km civarı dolan ama ulkemizde daha kısa surede dolan dpf filtresinin bahsedilen 400 bin km sonrasindaki ömrü nedir hocalarim, bunun temizliği ile ilgili bir bilgi var mu? Yani bu dizel partikül temizleyiciler veya ustanın mudehalesi ile sökülüp makinede temizlenen filtreler, hangi orana kadar temizlenebiliyor.

    Aracım 2011 Ford Fiesta, uzun yola gidişte hiç açmazken dönüş yolunu neredeyse ağlayarak dönüyorum. Aracım henüz 123 bin km'de olmasına rağmen aşırı derecede dpf açıyor. 100 km kapalı, 30 km rejenerasyon, 50 km kapali, 10 km rejenerasyon yapıyor Motor tren gibi bağırıyor, çok yakıyor, gitmiyor, ivme almıyor vs. yolun yarısı rejenerasyon ile geçiyor Sorun ne olabilir. Yakıtı farklı istasyonlardan genellikle shell-po-bp'den almaya çalışırım, ama Şırnak'ta bu imkanım olmadığından 9 ay gibi bir süre bayağı değişik yerlerden almıştım yakıtı. Sonra araba düzen almadı. Yakit ortalamasi minimum 4.8 civarı. Yolcu +bagaj olursa 6 litre civarına çıkıyor.

    Ford fiesta 2011 model,123000 km .

    Ne tavsiye edersiniz hocalarım




  • DPF'sini iptal ettirip de muayeneden geçemeyen araç bilirim. Sonra tekrardan para bayılırsınız.

    İptal ettirmeyin,temizletin.

    Temizletme Ücretleri de değişebiliyor ustadan ustaya;

    1200 liraya temizleten de var,www.partikultemizleme.com ile 295 TL'ye temizletende.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alihankoyu -- 17 Mayıs 2019; 17:27:42 >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.