Şimdi Ara

Dizel partikül filtresini (DPF) iptal ettirenler ? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
289
Cevap
12
Favori
257.248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İptal ettirmeyin komple sokturup duz boru taktirin muayeneye gidincede komple sokturdgunuzu geri takin muayeneden gecin. Degilse cok masraf cikartirsiniz kendinzie
  • nitezze07 N kullanıcısına yanıt
    senin beynini mi ?
  • 2015 insignia sahibiyim. %210 dolmuş filtre 100.000 km de. Rejenerasyon doğal olarak ise yaramadı %210 dolu ise yaramaz yazdi direk. Kimyasal döktük ise yaramadı. 150 tl boşa gitti. Temizleticektim dediler bu tam temizlenmez yine sıkıntı yasayabilirsin. Filtreyi söküp yazılım atalım dediler 1000 tlye. Hic sıkıntı yaşamazsın dediler iyi oyle yapalim ozaman dedik ve yaptırdım. Arabanın kalkışı filan eskisinden daha iyi oldu. Siyah duman cikiyormu dikkat etmedim daha dun yaptırdım çünkü. Egzos emisyondan sıkıntı yasamazsin dediler onuda ileride gorucem.
  • kayaata kullanıcısına yanıt
    Yazılım yoksa dumanda atmaz, muayenede sıkıntı da çıkarmaz.
  • yusuf24 kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Filtre iptal edildiğinde yazılım atılması gerekiyor dediler. Yazılımsız nasıl çıkarılacak?
    Ben temizlettim ama 1 ay gecmeden tekrar tıkandı.
  • reber65 R kullanıcısına yanıt
    Hocam yazılım derken performans yazılımını kast ettim. Yoksa dpf iptal fiziki olarak iptal edildikten sonra yazılımsal da iptal edilmeli.
  • Bu dpf yi iptal edenleri linc etmek isteyenler, Orjinal dpf fiyatini ve 2012 lere kadar satilan euro 4 motorlarda dpf olmadigini biliyor mu acaba? Ayni tepkiyi euro4 motorlu araclara da gosterebiliyor musunuz?
  • Arkadaşlar;

    DPF (dizel partikül filtresi) egzos gazında bulunan bazı zararlı partiküllerin silisyum bazlı filtrelerden geçirilerek dışarı atılmasını önleyen sistemdir.

    DPF'nin çalışabilmesi için egzos manifolt çıkışının 600 derecenin üzerine çıkması gerekmektedir ki bu sıcaklığa kısa mesafede ve yüksek devir şansı olmayan büyükşehirlerde ulaşmak pek mümkün değildir. DPF'nin dolmasının asıl sebebi yeterli sıcaklığa erişilemediği için tutulan partiküllerin yakılamamasıdır. Tabi ülkemizdeki dizel yakıt kalitesi de işin cabası.

    Araçlarda DPF iptali mümkündür ancak sadece egzosun içinin boşaltılması ve OEM'den dpf patch silinmesi şeklinde yazılımsal müdahale yapılması yeterli değildir. Egzos boşaltılması işleminden sonra mevcut oem verilerinin kopyalanıp dpf verilerinin stabil görünmesini sağlayan yazılımların eklenmemesi halinde aracınızda sorun yaşamama ihtimaliniz yoktur.

    Diğer bir yöntem ise oksijen sensöründen dpf'ye temizleyici sıvı verilip jenarasyon ile filtresinin temizlenmesidir ki bu aracın motorunu tüm bileşenleri ile ortalamanın üstünde zorlayan bir işlem olması ve partikül filtresinin kısa süre sonunda ülkemiz şartları nedeniyle yeniden dolma ihtimalinin yüksek olması nedeniyle riskli ve geçici bir çözümdür.

    Çevre duyarlılığı konusunda ise; partikül filtreleri içinde bulunan silisyum madeninin çıkarım işleminin verdiği zarar göz önüne alınınca dpf iptali çevreci bir yaklaşımdır diyebiliriz.
    KYOTO protokolü ile belirlenen emisyon değerlerini sağlamak için dpf şart değildir. Öyle olsa dpf iptali yapılan araçların egzos muayenesinden geçmesi mümkün olmazdır. Zira bu cihazlarla ölçülen değerler protokol şartlarına göre belirlenmiştir.

    Servisimizde garantili olarak dpf iptali yapılmaktadır.

    Prof Auto Service
    Çağlayan Mahallesi, Tıp Fakültesi Caddesi No: 238/A Mamak
    5324043061




  • 225k km aracımın DPF'si her depo doldurduğumda 2 kere ışık yakıyor 4 kere de re-jenerasyona giriyordu. Doluluk oranı normların üzerinde dediler servis yenisi için 22k TL fiyat çıkardı. Bu arada hergün köprü geçtiğim için yakıtı 100km'de 8'e düşerse mutlu oluyordum! Temizletebilirsiniz dediler ve Maslak Sanayi'de bir yere yönlendirdiler. 200 TL söktürme 250 TL temizletme parası verdim. Usta %100'e kadar temizler bu cihaz dedi. Bıraktık temizledi aldık taktık ve bana bir rapor verdi. Üzerinde ustanın dediği gibi %100 temizlendi yazıyordu. 2 gün sonra ışık yandı. Aldım adama götürdüm arabayı ben temizledim başka sorunu var, tekrar dolmuş dedi. Ben dalga geçilecek bir adam olmadığım için adamdan paramı geri alabildim. Başkası olsa çevre esnafla hücum ederlerdi. Alayı üçkağıtçı. Neyse; Tekrar servise bıraktım ordakileri de aynı konuda uyardım. Bu sefer ciddi şekilde söküldü, incelendi "temizlenmiş ama yetmemiş" oran 200'e yakın dediler!. Tanınmış yazılım firmalarından birine gittim 600 lira ve 6 saat uğraştan sonra arabayı toparlayabildiler. Yakıt ilk 18:00 civarlarında köprü geçişimde 5,2'ye düştü! Arabanın aksırması, tıksırması geçti. Şimdi bana burda söylenecek mantıklı bir hareket söyleyin! Bizim ülkenin kanunları , enflasyonu, insanları bu şekilde oldukça biz çevreyi istemesek de kirleteceğiz. Zehir oldu ve içim acıyor ama bunu kaldıracak ne ekonomik gücüm var ne de bu konuda Avrupa'da ki gibi devlet onarım desteği vermiyor. Balık baştan koktuğu için bizi de kendilerine benzettiler. Eğer temizletemezseniz eliniz mahkum ya yenisini alacaksınız ya da boşaltacaksınız. Duyar kasan arkadaşları da anlıyorum ama maalesef böyle bir durumda yapılacak başka çözümümüz yok.




  • Dpf karbonmonoksit gibi asit yağmurlarına sebep olabilecek zararlı gazların yakılarak, daha az zararlı karbondioksit gibi gazlara dönüştürülmesi içindir.

    Yıl olarak tam hatirlayamasamda bir dönem asit yağmurları oldukça fazlaydi. Suan olmuyor.

    Dpf karbonmonoksit gibi gazları içindeki iyonlar sayeside tutar. Belli bir doluluk oranına yaklaşınca üzerindeki sensör vasıtasıyla aracın beynine sinyal gönderir. Ekstra yakıt yakarak ve rolanti devrini yükselterek egzoz sıcaklığını artırır ve karbonmonoksit gibi gazların yanmasını sağlar. Aslında günlük kullanımda olan şey tıkanma değildir.

    Ford gibi sivili sistem kullanan araçlarda yanma ısısı daha dusuktur.

    Ancak zaman içerisinde şehiriçi kısa mesafe kullanımı, sürekli dusuk devirde kullanım gibi sebeplerle dpf sıcaklığının bu işlemi yapacak seviyelere yükselmemesi sebebiyle içindeki kanallar tıkanır. Ve bir nevi ölü alanlar oluşur. Yani rejenerasyon bu noktalara etki etmez.

    Bundan ötürü dpfnin rejenarasyon işlemi Çok daha sık olur. Cunku içindeki doluluk oranı belli bir orana ulaşınca rejenarasyona başlamaktadır. Ölü alan yüzünden bu noktaya daha sık ulaşır.

    Dpfnin içindeki bu ölü alanlar belli bir orana ulaşınca artık arac yavaş yavaş arıza ışığı yakmaya başlar.

    Bu noktada guzel guzel bindiğim dizel aracıma ne oldu dersiniz. Sanayici anlamaz diye yetkili servise götürürsünüz. Yetkili servis aracın zaten kendi yaptığı rejenarasyonu manuel olarak araca yaptırır, paranızı çarpar geri gönderir.

    Siz sağlam bir rejenarasyon geçirdiği icin ilk birkac bin km düzeldi sanırsınız. Ama o ölü alanlar hala oradadir.

    Birkac bin km sonra servise gidersiniz orada size rejenarasyonda kurtarmıyor, parça değişmeli derler ve astronomik bir ucret çıkartırlar.

    Daha sonra Google a dpf temizliği yazınca bunun icin yapılmış bir makine çıktı. Bu işlemi yaptırdım. Dpf ve katalizörü araçtan sokuyorsunuz. İcine kendi temizleyici tozundan atiyorlar. Yaklaşık 1-1.5 saat su yada solüsyon(artık ne ise) yüksek basınçta geçiyor. Bu işleme 600 lira para ödedim.

    Sonuç olarak bu işlemi yeni yaptırdım. Bu şekilde açılacağını dusunuyorum. Ancak henüz yeni yaptırdığım icin gerçek sonuç ne olur bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Dpf karbonmonoksit gibi asit yağmurlarına sebep olabilecek zararlı gazların yakılarak, daha az zararlı karbondioksit gibi gazlara dönüştürülmesi içindir.

    Yıl olarak tam hatirlayamasamda bir dönem asit yağmurları oldukça fazlaydi. Suan olmuyor.

    Dpf karbonmonoksit gibi gazları içindeki iyonlar sayeside tutar. Belli bir doluluk oranına yaklaşınca üzerindeki sensör vasıtasıyla aracın beynine sinyal gönderir. Ekstra yakıt yakarak ve rolanti devrini yükselterek egzoz sıcaklığını artırır ve karbonmonoksit gibi gazların yanmasını sağlar. Aslında günlük kullanımda olan şey tıkanma değildir.

    Ford gibi sivili sistem kullanan araçlarda yanma ısısı daha dusuktur.

    Ancak zaman içerisinde şehiriçi kısa mesafe kullanımı, sürekli dusuk devirde kullanım gibi sebeplerle dpf sıcaklığının bu işlemi yapacak seviyelere yükselmemesi sebebiyle içindeki kanallar tıkanır. Ve bir nevi ölü alanlar oluşur. Yani rejenerasyon bu noktalara etki etmez.

    Bundan ötürü dpfnin rejenarasyon işlemi Çok daha sık olur. Cunku içindeki doluluk oranı belli bir orana ulaşınca rejenarasyona başlamaktadır. Ölü alan yüzünden bu noktaya daha sık ulaşır.

    Dpfnin içindeki bu ölü alanlar belli bir orana ulaşınca artık arac yavaş yavaş arıza ışığı yakmaya başlar.

    Bu noktada guzel guzel bindiğim dizel aracıma ne oldu dersiniz. Sanayici anlamaz diye yetkili servise götürürsünüz. Yetkili servis aracın zaten kendi yaptığı rejenarasyonu manuel olarak araca yaptırır, paranızı çarpar geri gönderir.

    Siz sağlam bir rejenarasyon geçirdiği icin ilk birkac bin km düzeldi sanırsınız. Ama o ölü alanlar hala oradadir.

    Birkac bin km sonra servise gidersiniz orada size rejenarasyonda kurtarmıyor, parça değişmeli derler ve astronomik bir ucret çıkartırlar.

    Daha sonra Google a dpf temizliği yazınca bunun icin yapılmış bir makine çıktı. Bu işlemi yaptırdım. Dpf ve katalizörü araçtan sokuyorsunuz. İcine kendi temizleyici tozundan atiyorlar. Yaklaşık 1-1.5 saat su yada solüsyon(artık ne ise) yüksek basınçta geçiyor. Bu işleme 600 lira para ödedim.

    Sonuç olarak bu işlemi yeni yaptırdım. Bu şekilde açılacağını dusunuyorum. Ancak henüz yeni yaptırdığım icin gerçek sonuç ne olur bilmiyorum.
    Evet aynı işlemi yaptırdım. Ben basınçlı suyla temizlenirken filtrenin yaninda değildim ama cihazin içine yerlestirirken gördüm. Umarim sizinki de 2 gün de sorun çıkarmaz.




  • btct kullanıcısına yanıt
    Parçanın içini kesip açarak temizle, küvette losyonlu suya atma, araca ateş çıkartıcı kimyasallar yaktirma(su duman attirmali method) gibi yöntemlerde var.

    Sanayi işi olmayan profesyonel tek yöntem bu sanirim. Diğer yöntemlerde ya parça zarar görür yada temizlenmez. Bu şekilde de sonuç alınamıyorsa parça değişimi disinda cozum yok gibi.

    Umarım aracınizdaki gibi sonuçlanmaz. Bu yöntemi yurtdışında da yapıyorlar.

    NUOVA A.F.R.youtube
    Flash Cleaner Machine
    https://www.youtube.com/watch?v=S8XKDl1tzHs&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARES007 -- 3 Ekim 2019; 18:6:27 >




  • kayaata kullanıcısına yanıt
    tebrikler kendinizi kanser ediyorsunuz
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt
    Sonuç nedir ? Hala kullanıyor musunuz aracı
  • canlee89 kullanıcısına yanıt
    İşlemi yaptırdıktan sonra 3 bın km filan yaptım. Daha sonra yurtdışına çıktığım için uzun süreli bir deneme şansım olmadı. İşlem işe yarıyor lakin uzun vadede ne olur bilemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARES007 -- 25 Nisan 2020; 22:2:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    İşlemi yaptırdıktan sonra 3 bın km filan yaptım. Daha sonra yurtdışına çıktığım için uzun süreli bir deneme şansım olmadı. İşlem işe yarıyor lakin uzun vadede ne olur bilemiyorum.
    Anladım iptal etmek bence doğru değil çevreye ciddi zararı var ben şuan dpf ile ilgili sorun yaşamadım ama olursa temizletmeyi düşünüyorum.
  • 2012 model 1.2tdi bluemotion aracım var, 89bin km'de ve partikül filtresi problemi var(3.viteste 15dk sür önerisi vermeyin lütfen📷) denenecek her şey denendi fakat bilgisayardan rejenerasyon yapmamıza rağmen kısa bir süre sonra tekrar arıza ışıkları yanıyor. Usta pc'den kontrol ettiğinde, filtre içi seramiklerin durumunun kötü olduğunu, taşlaştığını ve temizlik yapmaya da uygun olmadığını belirtti, o sebeple iptal edelim diyor. Fakat ben de partiküllerin insan sağlığına zararını bildiğim için iptal etmek istemiyorum. Ne yapabilirim, bu işin bir çözümü yok mudur?
  • Söküp temizletin. "Usta"nın dediğine bakmayın. Bir süre daha idare eder.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    Söküp temizletin. "Usta"nın dediğine bakmayın. Bir süre daha idare eder.
    Hocam işin garip yani "partikül filtresinin içi taşlaşmış, temizlik işe yaramaz" diyen de zaten egzoz ustası yani partikülcü :(
  • Merhaba 2016 model c4 bluehdi var alalı 2 ay oldu 2 kere motor arızası aracı tamir ettiriniz uyarısı aldım
    1ncide partikül filtresi hatası verdi
    2ncide depo sorunu olduğu ve değişmesi gerektiği söyleniyor vede fiyatı 3000 3500 arasında değişiyor
    Yakın zamanda bu sorunu yaşayan çözen var mı?
    Iptal ettir diyenlerde var sizce hangisi doğru ne yapmalı?
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.