Şimdi Ara

Dizel partikül filtresini (DPF) iptal ettirenler ? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
289
Cevap
12
Favori
261.230
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • msbphoenix kullanıcısına yanıt

    Profesyonel bir serviste dpf nin içini boşalttırıp yazılım arttırın ömür boyu bir daha tıkanmaz kesin sonuç, ben öyle yaptım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kayseri 308

    Profesyonel bir serviste dpf nin içini boşalttırıp yazılım arttırın ömür boyu bir daha tıkanmaz kesin sonuç, ben öyle yaptım

    hayırlı olsun sizden sonraki nesillerin kanser olmasına katkıda bulundunuz

  • Kayseri 308 K kullanıcısına yanıt
    Muayenede sıkıntı oluyormuymus acaba? Birde egzos muayenede değerler nasıl çıkıyor acaba. Bu konuları sordunuz mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: btct

    225k km aracımın DPF'si her depo doldurduğumda 2 kere ışık yakıyor 4 kere de re-jenerasyona giriyordu. Doluluk oranı normların üzerinde dediler servis yenisi için 22k TL fiyat çıkardı. Bu arada hergün köprü geçtiğim için yakıtı 100km'de 8'e düşerse mutlu oluyordum! Temizletebilirsiniz dediler ve Maslak Sanayi'de bir yere yönlendirdiler. 200 TL söktürme 250 TL temizletme parası verdim. Usta %100'e kadar temizler bu cihaz dedi. Bıraktık temizledi aldık taktık ve bana bir rapor verdi. Üzerinde ustanın dediği gibi %100 temizlendi yazıyordu. 2 gün sonra ışık yandı. Aldım adama götürdüm arabayı ben temizledim başka sorunu var, tekrar dolmuş dedi. Ben dalga geçilecek bir adam olmadığım için adamdan paramı geri alabildim. Başkası olsa çevre esnafla hücum ederlerdi. Alayı üçkağıtçı. Neyse; Tekrar servise bıraktım ordakileri de aynı konuda uyardım. Bu sefer ciddi şekilde söküldü, incelendi "temizlenmiş ama yetmemiş" oran 200'e yakın dediler!. Tanınmış yazılım firmalarından birine gittim 600 lira ve 6 saat uğraştan sonra arabayı toparlayabildiler. Yakıt ilk 18:00 civarlarında köprü geçişimde 5,2'ye düştü! Arabanın aksırması, tıksırması geçti. Şimdi bana burda söylenecek mantıklı bir hareket söyleyin! Bizim ülkenin kanunları , enflasyonu, insanları bu şekilde oldukça biz çevreyi istemesek de kirleteceğiz. Zehir oldu ve içim acıyor ama bunu kaldıracak ne ekonomik gücüm var ne de bu konuda Avrupa'da ki gibi devlet onarım desteği vermiyor. Balık baştan koktuğu için bizi de kendilerine benzettiler. Eğer temizletemezseniz eliniz mahkum ya yenisini alacaksınız ya da boşaltacaksınız. Duyar kasan arkadaşları da anlıyorum ama maalesef böyle bir durumda yapılacak başka çözümümüz yok.

    Nasil bir adammissin helal olsun 😃 benzer durumda kalinca biz kavga ediyoruz genelde böyle kavga etmeden tatli dille cozmekte bir başarı ama muhtemelen enjektorlerinde çok iyi durumda değil haberin olsun


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Egr yi yazılımla iptal ettirmek zorunda kaldım. Bugün dpf ye temizliğe girdi araç... 10dk da yaptığı temizliği 1 saatte zor yaptı. Program üzerinden dpf temizliğini takip ediyorum, 2100 devirde dpf sıcaklığı yükseltmedi ancak yokuş yukarı çıkarken 2500 devirde hafif hafif yakmaya başladı ondada ne zaman gazdan ayağımı çeksem sıcaklık dibi buldu tekrar yükseltmek için uğraştım. Önceden durduğu yerde gitmeden bile 2100 devirde yakardı şimdi mümkün değil.

    Dr. Ecu da yazılım attırdım. Ben bu yazılımda art niyet düşündüm açıkçası... Dpf nin de iptal edilmesi için uzun süreli bir oyun gibi geldi bana...

    Arabayı satasım var o kadar soğudum bu işten. Gidip benzinli araç alacağım. Arabam golf 1.6tdi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shakircan

    Egr yi yazılımla iptal ettirmek zorunda kaldım. Bugün dpf ye temizliğe girdi araç... 10dk da yaptığı temizliği 1 saatte zor yaptı. Program üzerinden dpf temizliğini takip ediyorum, 2100 devirde dpf sıcaklığı yükseltmedi ancak yokuş yukarı çıkarken 2500 devirde hafif hafif yakmaya başladı ondada ne zaman gazdan ayağımı çeksem sıcaklık dibi buldu tekrar yükseltmek için uğraştım. Önceden durduğu yerde gitmeden bile 2100 devirde yakardı şimdi mümkün değil.

    Dr. Ecu da yazılım attırdım. Ben bu yazılımda art niyet düşündüm açıkçası... Dpf nin de iptal edilmesi için uzun süreli bir oyun gibi geldi bana...

    Arabayı satasım var o kadar soğudum bu işten. Gidip benzinli araç alacağım. Arabam golf 1.6tdi

    dpf'yi de iptal ettir, huzura erersin.





  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt
    Kaça iptal ediyorlar? Piyasası nedir bilgin var mı hocam?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • maalesef fiyatlardan haberim yok. en az 1000 lira isterler tahminimce

  • Geçen hafta 2016 model Ford Transit minibüsümüzün partikül filtresini ustaların başka çare yok ya 20.000tl verip değiştireceksiniz ya da iptal ettireceksiniz ısrarları üzerine piyasada tanınmış bir yere iptal ettirdik. 3 gün sonra turbo arıza verdi. Filtre tıkandığı için basıncın artarak turbo hortumunu patlattığını belirledik. O problemi de hallettik ve Araç yaklaşık 3 haftadır sorunsuz çalışıyor.


    Şöyle bir güncelleme yapayım ve biraz ayrıntı vereyim.


    Partikül filtresinde biriken partikül ve kurumlar normalde aracın motorundan çıkan ve filtreye giren hava 600 derecelere ulaştığında yakılarak otomatik olarak atılıyor ve sizi dertten kurtarıyor.

    Ama bizim ki gibi şehir içi dağıtım yapan, uzun yola çıkmayan ve sürekli dur kalk yapan bir aracınız varsa yanma odasından çıkan ve filtreye ulaşan hava yeterince ısınmadığı için filtredeki pisliği yakamıyor. Bunun sonucunda yanmayarak birikmeye devam eden partiküller ve atıklar filtreyi tıkıyor.


    Çözümler:


    1 Yeni nesil Fordlarda bu sorun çıktığında ekrandan ayarlara girerek bakım seçeneğinden partikül temizleme şansınız var. Diğer hangi markalarda ve modellerde bu seçenek var bilmiyorum, ama böyle bir probleminiz varsa ilk bunu araştırın derim.

    Bu seçeneği aktif ettiğinizde araç durur vaziyette kendisi 2000 devirde yaklaşık 10 dakika çalışarak filtredeki partikülleri yakıp atıyor.


    2 Serviste aracı cihaza bağlatıp orada bazı işlemlerle filtredeki atığı yaktırma şansınız var, ama maliyet değişebiliyor.


    3 Filtreyi söktürüp yıkattırarak temizletme şansınız var, bunun için bana 800tl fiyat verdiler.


    4 Filtreyi açtırıp kırdırarak boşaltma ve komple iptal ettirme, ardından da yazılımcıda dpf yi kapattırma seçeneğiniz var. Bunun için de 700 ile 1500 tl arasında değişen fiyatlar mevcut.


    BİRİNCİSİ HARİÇ HER SEÇENEKTEN SONRA YAZILIM ÜZERİNDEN ARACA YAPILAN İŞLEMLE İLGİLİ EKSTRA BİR RESETLEME, KAPATMA, AÇMA, ARIZA SİLME VB. İŞLEMİN YAPILMASI GEREKİYOR, DİĞER TÜRLÜ ARAÇ ARIZA VERMEYE DEVAM EDEBİLİYOR.


    Şimdi burada hangi seçeneği seçeceğiniz konusunda şu ayrıntılar var:


    1 Eğer aracınız bizimki gibi şehir içi kısa mesafe dağıtım yapıyor, uzun mesafelere gitmiyorsa filtrenin yine tıkanma ihtimali yüksek. Veya siz uzun mesafe yolculuk yapmıyor sadece ara sıra şehir içi kullanım yapıyorsanız yine filtrenin sık sık tıkanma ihtimali yüksek.

    Ayrıca kullanacağınız dizel yakıtın kalitesi de düşük olursa filtrenizin daha çabuk tıkanma ihtimali var. O yüzden biz tekrar problem yaşamamak adına sistemi komple iptal ettirdik.


    2 Aracınızda kendi kendine partikül filtresi temizletme özelliği varsa zaten servise, sanayiye gitmeden mutlaka önce bunu araştırıp kendiniz uygulamaya çalışın. Diğer türlü size bundan bahsetmeden aracınızı işleme sokup sizden para koparmaya çalışan çakallar çıkabilir.


    3 Yıkatma, temizletme gibi işlemlerden sonra da problem yaşamaya devam edenler var. Aracı sürekli devirli kullanan ya da 1000 km. de bir 5 - 10 km durmadan, yavaşlamadan yüksek devirde araç kullanarak filtreyi boşaltanlar var. Ama hiç birinde kalıcı garanti yok.


    4 Eğer partikül filtresi iptalinden sonra egzoz muayenesini TÜVTÜRK istasyonunda yaptırırsanız aracınızın muayeneden geçememe ihtimali var.


    5 İptal ettirme meselesinin aracın Euro standartlarını değiştirdiği ve mevzuata aykırı işlem olduğu için yasal olmadığını belirtenler var, ama bununla ilgili bu güne kadar yapılmış bir işlem yok.


    Tavsiye: Küçük araç alıyorsanız, Adblue ve Partikül filtresi sıkıntılarıyla uğraşmak istemiyorsanız daha en baştan dizel araç almayın. Ticari büyük aracınız varsa ve bu sistemlerin arızaları kronikleştiyse iptal ettirmek en karlısı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fehmitrn -- 24 Nisan 2021; 15:19:56 >




  • fehmitrn F kullanıcısına yanıt

    Kesin tıkanıyor mu bu ?

    Yuksek devirde felan kullanılsa


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shakircan kullanıcısına yanıt

    Hocam bu sistemleri iptal ettirirseniz başka sorunlar çıkıyor

    Cikma yan sanayi birseyler araştırın .Çok kazalı araba geliyor mutlaka vardır


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçların tüm enjeksiyon ve eksoz parametreleri bunlara göre kalibre artık. Eskisi gibi kara düzen değil. Kara düzenden kastım elbette DI araçlar değil artık Euro 4 bile bunların yanında kara düzen sayılıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 11 Nisan 2021; 23:57:1 >
  • cormen kullanıcısına yanıt

    Yorumu biraz açabilir misin hocam?

  • shakircan kullanıcısına yanıt

    Benim araç sizinki gibi 1.6 TDi ama bir türlü DPF temizleme işi bitmiyor. Her depoda bir kere temizliyor ama bitmiyor. Sonu sanırım dediğiniz gibi olacak..

  • shakircan kullanıcısına yanıt

    DPF nin giriş ve çıkışında sıcaklık ve basınç sensörleri bulunur. Araç DPF içerisinde basıncın ne kadar düştüğünü ölçerek doluluk oranını belirler ve bunu kaydeder. Aşağı yukarı her 600-700km de bir de iyi kötü bir rejenerasyona sokar aracı. Ayrıca normal (rejenerasyonsuz) dönemdeki yakıt miktarı ve enjeksiyon zamanlaması, yani yakıtın piston hangi konumdayken enjekte edileceği falan hep bu ölçümlere bağlı şekillenir. DPF deki basınç farkı aracın yakıt parametrelerini etkileyen tek etken değil tabii ki, ancak her şey birbirine bağlı, alıntıladığınız mesajda da bundan bahsedilmiş.


    DPF temizletildikten sonra araca DPF nin temizlendiği bildirilmez ise, araç farklı yakıt miktarı ve zamanlamasıyla çalışacaktır (DPF doluymuş gibi). DPF nin bir anda boşalması beklenmediğinden, temizlendikten sonra ölçülen "iyi" basınç değerleri dikkate alınmaz. Dolu DPF konfigürasyonuna göre çalışan araç da temizlettiğiniz DPF yi daha çabuk dolduracaktır, maalesef işin kimyasal yönü biraz ters işliyor.


    DPF temizlettikten sonra araca bağlanılıp temizliğin tanıtılması gerekir yani. Bunun dışunda kaliteli yağ kullanılır, yağ araç üreticisinin ne dediğine bakılmaksızın maksimum 15.000 km de bir değiştirilir, dizel araç sıkışık trafikte ve şehir içinde çok kullanılmaz ve motor soğukken çok yüklenilmez ise filtreler uzun zaman gider. Avrupa'da neredeyse 300000 km ye gelip filtresi sökülmemiş araçlar bulmak hiç zor değil.





  • Maalesef ne kadar söylesek de millet anlamamakta direniyor. Euro 5 den sonra Dizel araç almanın hiç bir mantıklı tarafı kalmadı. İnsanlar hala Dizel araç alarak "Km de 30 Kuruş yakıyor, yok şehir içinde 5 Litre yakıyor" diye tasarruf ettiğini düşünerek kendini aldatıyor. Oysaki alırken fazladan ödediği parayı, ilerde yaptığı tasarrufları ondan kat ve kat fazlasıyla çıkartacak olak DPF tıkanması, Adblue sorunları, Enjektör tıkanmaları gibi oluşacak potansiyel bir çok sorunu görmezden geliyor. Artık Dizel bitti arkadaşlar, isteseniz de istemeseniz de Dizel BİTTİ. Şu an en mantıklı ve ulaşılabilir araçlar Turbo benzinli araçlar.

  • Ben direk yazilimini iptal ettirdim yani yazilimdan iptal ettiler normalde partikul fitresi ustunde takili ama dediler yazilimdan iptal edelim iptal ettik 450 tl gitti bence uyguna yapmisim en iyisi iptal ettirmek temizletsende erken doluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.