Şimdi Ara

Dizel üretimini sonlandıracağı ya da kısıtlayacağını açıklayan firmalar (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
0
Favori
4.188
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Özellikle ülkemizde dizel araçlara etkili bir yasaklamaya gidilmesine ve bu yasağı görmeye, buradaki forum sakinlerinin ömrü yetmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok fazla kişi sanki Türkiye bağımsız bir durumdaymış gibi yorumlarda bulunup Türkiye'de devam edebileceğini düşünüyor. Durum böyle değil Avrupanın uyguladığı hemen her yasağa bizde tarafız. Bugün Türkiye'de asbest neden kullanılmıyor otomotivde, oysaki çok kullanışlı ve malzeme özelliğini artırıyor. Ama Avrupa yasakladı ve bizde tarafız ve bizde de bitti.

    Otomotivde durum aynısı, Avrupa Birliğinde yasak olduğu zaman artık bizim içinde yasak olur ve biter.

    Fiat 2021de dizeli bırakıyor binek araçlar için, ülkemizde en büyük pazar payına sahip ve kolay ulaşılabilen şirket bırakıyor. Ciddi pazar payı olan Toyota zaten bıraktı, Renault 2021 ile hybride geçiyor, kademeli olarak azaltacaklar.

    Bu araçlar Avrupada sarılmadığı gün bizde de satılmayacak olay bu kadar basit. Biz Avrupadan bağımsız durumda değiliz onların aldığı her karar ve yeni regülasyon bizim içinde bağlayıcı.

    "Dizel Türkiyede bitmez" cümlesi temeli tamamen boş bir cümle bu yüzden. Dizel Avrupada bitmez der mantıklı sebepler ile ortaya koyarsanız birşey ifade eder. Ancak Avrupada biten dizel Türkiyede bitmez demek tamamen temeli boş ve afaki bir ifade.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Euro 6 emisyonuna geçildi Avrupada. Bu emisyon değerlerini karşılayan araçlar pekala üretiliyor ve satılıyor. Dizel hibrid denemelerinin yapîldığı bir dönemde şahsen üretimden kalkacağını sanmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CLİO SYMBOL kullanıcısına yanıt
    Euro 6 geçişi 2014de yapıldı Avrupada, 1 Eylül 2019da euro 6d-temp geçişi var, 2021de ise euro 6d geçişi. Firmaların 2021de dizeli tamamen bırakma sebeplerinde ana etken zaten 6d geçişi. Firmalar ayrıca üretemez değil bu araçları pek tabi ki üretebilir ancak hem firmalar hem de kullanıcılar açısından riskleri ve maliyetleri var. Hem kullanıcı tarafında hem de firma tarafında bu riskleri alınabilir görmüyor sektör. Bununla birlikte Avrupa şehirlerinde sürekli dizel yasakları geliyor, Örneğin İtalyada 5 büyük şehir hali hazırda yasak açıkladı ve satışlarının yarısını İtalya'ya yapan Fiat havlu attı. 2021 itibariyle dizel yok benzin ve LPG.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 6 Haziran 2019; 0:8:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Olur. Bahçeye baraj inşaasına başlıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yusuf24 kullanıcısına yanıt
    O kadar büyük yatırıma gerek yok çatıya güneş paneli ya da küçük rüzgar türbini ile başlayabilirsin. Zamanla işi büyütür baraj sahibi olursun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Oo yeni bir UZAN doğuyor desene [sm=evillol.gif.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yusuf24 kullanıcısına yanıt
    Sayende birkaç yüzbin araçta sıfır emisyon olur, destekliyoruz sizin gibi start upları.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Sen ülkemizde dizel araç kullanımının Avrupa ile aynı zamanlarda biteceğini mi sanıyorsun?
    Al abi bir snickers ye..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sadece meraktan soruyorum hurda teşviğiyle bile yılda 500 bin satış rakamını zar zor gören 82 milyonluk bir ülke Avrupa ile nasıl aynı anda elektriğe geçebilir ?

    Alt yapı yok, A sınıfı mı B sınıfı mı market arabasından biraz daha büyük olan Reno Zoe 200 bin TL. Millet 2000 model araca binerken nasıl bu insanları elektriğe çevireceksin ??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 6 Haziran 2019; 9:44:6 >
  • Ham petrolun %20 kadarından dizel, %43'ünden benzin üretiliyor. Sen tüketmesen bile üretilen dizelin illaki biryerde harcanması gerekecek. Çevreyi düşünen ülkenin öncelikle dünya ham petrolün üretimini düşürülmesi için çalışması gerek. Bunun harici her türlü çaba boşuna.
    Dizel araç üretilmeyince dizel tüketimi azalacak, dizel fiyatı ucuzlayacak ama ham petrolden çıkan ürün oranı her daim dünyadan kullanılmaya devam edecek. Piyasa sürekli kendini üretim oranında dengeleyecek. %43-%20 oranını değişteremeyeceksiniz.
    Dizel motor üretimi olmadıkça piyasada dizel araç zor bulunacak ve yine yakıt ekonomisis avantajından dolayı dizel araçların piyasa değeri bügünden daha yüksek olacak.
    Yani şimdi dizel araç almayın diyenleri 5-10 yıl sonra görmek isterim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DFABFCB25

    Vay be RIP 1.3 MultiJet
    1.3 MultiJet kolay kolay ölmez. Kendim 680.000'deki taksiye binmiştim. Onu referans alırsam benim kullanımımla daha 68 - 85 yıl arası ömrü var

    70 sene sonra hala mazot satılırsa binerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    1.3 MultiJet kolay kolay ölmez. Kendim 680.000'deki taksiye binmiştim. Onu referans alırsam benim kullanımımla daha 68 - 85 yıl arası ömrü var

    70 sene sonra hala mazot satılırsa binerim

    Alıntıları Göster
    6. yok oluştan sonra bu Dünya'da 2 tür hayatta kalacak:

    1 ) Hamamböcekleri

    2 ) Fiat Albea



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 6 Haziran 2019; 10:40:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    1.3 MultiJet kolay kolay ölmez. Kendim 680.000'deki taksiye binmiştim. Onu referans alırsam benim kullanımımla daha 68 - 85 yıl arası ömrü var

    70 sene sonra hala mazot satılırsa binerim

    Alıntıları Göster

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • john mclane kullanıcısına yanıt
    Tane tane anlattığımı sanıyorum ancak yine olmuyor. Mevcut araç parkı kullanılmaya pekala devam edilir. Tüm Avrupanın ortalama araç yaşının iki katı yaşa sahip araç parkımız var.

    Firmalar Avrupa için üretemez hale geldiğinde sende alamayacaksın olay bu kadar basit. Türkiye mevcut ekonomik durumu sebebiyle doğu Avrupa ülkeleri ile birlikte Lpgye devam eder batı Avrupada elektrikli ve hybrid hızla yaygınlaşır. Bizde onları 10-15 sene geriden takip ederiz bunu anlaması zor olmasa gerek. Kimse Türkiyede şu şehre dizel araç giremez yasağı beklemiyor zaten, sıfırı satılmadıkça doğal olarak orta vadede değişim sağlanmış olacak.

    Fren balatasından örnek verdim daha önce. Asbestli fren balatası şu ankilere göre daha mı başarılıydı evet, şu an olsa çevre beni ilgilendirmez diyerek kullanacak onbinler çıkar mı evet, ama Avrupa Birliği dedi ki bu kanser yapıyor artık kullanmıyorum, bizde mevzuatına taraf olduğumuz için kullanmıyoruz. Daha performanslı, daha iyi ama kullanmıyoruz çevreye zararlı diye daha doğrusu istesek bile kullanamıyoruz.

    2024 yılında araç almak için gidersiniz showrooma birçok firmada dizel model olmayacak olanı bulacaksınız muadili benzinli ile fiyat makası daha da açılmış, farkı karşılarım diyeceksiniz bu seferde size diyecekler ki önceden sadece dpf vardı bununla uğraşıyordun, şimdi yanına doc filtreside ekledik, ayrıca scr sistemi ekledik düzenli olarak üre çözeltiside alacaksınız aracınız daki ilave depoya. Sonra senin için değil ama avrupalıya şunuda diyecekler bu araçla berlin, roma, milano, paris, frankfurt, floransa, londra vs vs. Bu şehirlere de giremezsin. Fazladan para ödeyerek, ekstra filtre ve egzoz katkısına katlanarak, üstüne üstlük sürekli artan sayıda şehre girişi yasaklanan bir avrupalı neden dizel araç alsın. O almayacağı için üretim bırakılıyor, üretim bırakıldığı için ve Avrupa mevzuatına taraf olduğun için sende alamıyorsun. Sen istersen dizelin müptelası ol, hayranı ol firma senin mevzuatına uygun dizel araç üretmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 6 Haziran 2019; 12:14:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Elektriğe geçemez kimse de elektriğe geçeceğini iddia etmiyor zaten. Tüm dünyada 25 milyon LPGli araç varken bunun %20si yani 5 milyon araç bizde. İtalya, Ukrayna, Bulgaristan, Polonya eklediğin zaman tüm dünyada kullanılan LPGli aracın yarıdan fazlası burada. Yani ekonomik durumu batı Avrupa kadar iyi olmayan doğu Avrupa ülkelerinin çözümü belli. Çok afedersiniz Fiat aptal mı böylesi satış rakamlarına ulaştığı dizel araçları ben artık 2021den sonra üretmeyeceğim LPG ve benzine dönüyorum diyor.

    Biz hem altyapı hem mali güç olarak tamamen elektrikli araçlara kısa ve orta vadede geçemeyiz. Bir miktar hybrid yaygınlaşırken LPGnin payı daha da artacak sadece.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Senin bu dediklerin sadece senin tahminlerinden ibaret.
    Yok öyle olursa şöyle olur, bundan sonra da şöyle gelişir diye söylemden ibaret sadece.

    Kişisel araçları hadi engelledin, iş makineleri kamyonlar gemiler vs.. sanayi ve endüstri için olan araçlar hakkında ne fikrin var?

    Elektrikli araçlarda daha teknolojinin 20-25 sene ekmek yemesi lazım.

    Ne zaman ki, elektrikli araçların şarj süreleri benzinli araçlar gibi 2-3 dakika olur o zaman bakarız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazı forumdaşlar dizel-hibrit seçeneğinden bahsediyorlar. Bu maalesef gelecekte göremeyeceğimiz bir kombinasyondur. Neden? Çünkü;

    - net bir örnek vereyim. 2012 yılında Peugeot 3008 dizel-hibrit piyasaya çıkmıştı. Ardından bu seçenek kaldırıldı ve 2019-2020 yılında benzinli-hibrit seçeneği sunuludu. Binlerce mühendisi olan bu firma neden dizel-hibriti devam ettirmeyip artık benzinli-hibrit seçeneği sunmuştur? Cevabın en büyük etmeni aşağıdadır.

    - hibrit tek başına dizel motorun zararlı emisyonlarını azaltmanın yöntemi değildir. İlla ki partikül tutucu sistemler kullanmak zorundasınız ve Avrupa normları katılaştıkça bu sistemlerin maliyeti ve teknik sorunları artmaktadır.

    Kısacası; üreticilere kalsa çevre kirliliği ve canlı sağlığı umutlarında olmaz ama devletler belli standartlarla bu işi kontrol altına alıyorlar.

    Peugeot, basınçlı havayla çalışan bir hibrit sistem de denedi ama maalesef teknik sorunlardan dolayı olmadı. Basınçlı bir hava tankı, pompa ve valfler, içten yanmalı motor. Sistem bu kadardı; olabildiğince çevreci, basit. Ama valfler su koyverdi ve sistem rafa kalktı.

    Ya, herşeyi bir kenara bırakın; Dünya Sağlık Örgütü'ne (WHO) bağlı Uluslararası Kanser Araştırma Ajansı (IARC), dizel araçların egzozlarından çıkan gazların akciğer kanserini ciddi oranda arttırdığını açıkladı. Biz daha neyi tartışıyoruz!

    https://www.iarc.fr/en/media-centre/pr/2012/pdfs/pr213_E.pdf Aslında ilk açıklama 2007 yılında yapılıyor ama dikkate alınmıyor ve ardından Fransa'da 2012 yılındaki bu basın açıklaması dönüm noktası oluyor. O yıllard Çin'de de araştırmalar yapılıyor ve şimdi China 6 Emisyon Standartları, Euro 6 standartlarından bile katı hale getirildi.

    Lafın özeti; dizelin ve diğer yakıtlı içten yanmalı motorların alın yazısı yazılmıştır, kaderleri bellidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 6 Haziran 2019; 15:13:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    6. yok oluştan sonra bu Dünya'da 2 tür hayatta kalacak:

    1 ) Hamamböcekleri

    2 ) Fiat Albea

    Alıntıları Göster
    3 ) Şahin S


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.