Şimdi Ara

Dizel üretimini sonlandıracağı ya da kısıtlayacağını açıklayan firmalar (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
0
Favori
4.188
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Tane tane anlattığımı sanıyorum ancak yine olmuyor. Mevcut araç parkı kullanılmaya pekala devam edilir. Tüm Avrupanın ortalama araç yaşının iki katı yaşa sahip araç parkımız var.

    Firmalar Avrupa için üretemez hale geldiğinde sende alamayacaksın olay bu kadar basit. Türkiye mevcut ekonomik durumu sebebiyle doğu Avrupa ülkeleri ile birlikte Lpgye devam eder batı Avrupada elektrikli ve hybrid hızla yaygınlaşır. Bizde onları 10-15 sene geriden takip ederiz bunu anlaması zor olmasa gerek. Kimse Türkiyede şu şehre dizel araç giremez yasağı beklemiyor zaten, sıfırı satılmadıkça doğal olarak orta vadede değişim sağlanmış olacak.

    Fren balatasından örnek verdim daha önce. Asbestli fren balatası şu ankilere göre daha mı başarılıydı evet, şu an olsa çevre beni ilgilendirmez diyerek kullanacak onbinler çıkar mı evet, ama Avrupa Birliği dedi ki bu kanser yapıyor artık kullanmıyorum, bizde mevzuatına taraf olduğumuz için kullanmıyoruz. Daha performanslı, daha iyi ama kullanmıyoruz çevreye zararlı diye daha doğrusu istesek bile kullanamıyoruz.

    2024 yılında araç almak için gidersiniz showrooma birçok firmada dizel model olmayacak olanı bulacaksınız muadili benzinli ile fiyat makası daha da açılmış, farkı karşılarım diyeceksiniz bu seferde size diyecekler ki önceden sadece dpf vardı bununla uğraşıyordun, şimdi yanına doc filtreside ekledik, ayrıca scr sistemi ekledik düzenli olarak üre çözeltiside alacaksınız aracınız daki ilave depoya. Sonra senin için değil ama avrupalıya şunuda diyecekler bu araçla berlin, roma, milano, paris, frankfurt, floransa, londra vs vs. Bu şehirlere de giremezsin. Fazladan para ödeyerek, ekstra filtre ve egzoz katkısına katlanarak, üstüne üstlük sürekli artan sayıda şehre girişi yasaklanan bir avrupalı neden dizel araç alsın. O almayacağı için üretim bırakılıyor, üretim bırakıldığı için ve Avrupa mevzuatına taraf olduğun için sende alamıyorsun. Sen istersen dizelin müptelası ol, hayranı ol firma senin mevzuatına uygun dizel araç üretmiyor.
    Fiat otomobillerde dizeli bırakacağını açıklamıştı. Doblo ve Fiorino'nun neyseki ticarisi de var. Ticarilerde dizel devam edecek demekki

    Olmadı hafif ticariden ağır ticariye geçeriz bizde


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tabiki.👍
    Dizel biz bitti demeden bitmez. Seçenek çok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • john mclane kullanıcısına yanıt
    İş makinası ya da gemiler benim uzmanlık alanım değil, mevzuatları hangi yönde ilerliyor bilemiyorum. Ticari taşımacılıkta ise aynı şekilde kısıtlamalar geliyor. Retrofit sistemler ve cngye doğru bir yönlendirme var.

    Yukarıda yazdıklarım içinde herhangi bir tahmin yok, mevcut açıklama yapan firmalar belli, dizele devam etmek isteyen firmaların uyması gereken şartlar belli ve buna nasıl uyacakları da belli. Eylül 2019 itibariyle satılacak araçların egzoz arıtma sistemleri ne şekilde olacak, acea sistemi üzerinden kendi bildirimlerini inceleyebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizellerin bitmesindeki sebepler:

    2015'teki VW skandalı. Dizel motorlara artık güven kayboldu. En büyük pazar olan Avrupa'da bilenher ay satışları düşüyor dizel araçların.

    Öte yandan Avrupa'da çoğu büyük şehir kademeli olarak dizel araçları şehir merkezine sokmayacağını açıkladı. Şehir merkezine giremeyen bir aracı da kimse almak istemez.

    Çevre faktörü. Dizel motorlar çok daha kirli ve çok daha fazla salınım yapıyor. Bu nedenle dizel araç yerine hibrit araçlar geliyor.

    Porsche zaten 2018'den beri dizel satışı yapmıyor. Tüm araçları ya benzinli ya da hibrit.

    Elektirikli araçlar yaygınlaştıkça dizel tamamen bitecek. Benzinli araçların bitmesine ise henüz var. Ama dizelin sonu geldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    İş makineleri ya da gemilerin harcadığı mazot miktarı bireysel araçlardan kat kat fazla.
    Ayrıca Avrupa’yı bilmem, ülkemizde kara düzen devam eder
    Sadece ülkemize özel dizel araç üretimi bile yapar bu insanlar para kazanmak için..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • john mclane kullanıcısına yanıt
    Başka konularda da yazdım Avrupa emisyon normlarını sağlamayan hiçbir araç gümrük birliği mevzuatı sebebiyle bizde de satılamaz. Bize özel araç üretimleri gibi bir durum emisyon tarafında mümkün değil yani. Avrupada uygulanan emisyon mevzuatı ile ülkemiz aynı zaten öyle de olmak zorunda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Fiat otomobillerde dizeli bırakacağını açıklamıştı. Doblo ve Fiorino'nun neyseki ticarisi de var. Ticarilerde dizel devam edecek demekki

    Olmadı hafif ticariden ağır ticariye geçeriz bizde



    Alıntıları Göster
    Ticarilerin emisyon şartları da bir yıl geriden geliyor. Yani otomobiller 2021de geçerken hafif ticarilerde de 2022de geçiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Açıklama yapan firmaların %99 u dizel satışı yerlerde sürünen firmalar. Toyotanın hondanın dizeli satmıyordu zaten. Suzukinin dizeli mi vardı ondan bile haberim yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Hayaller Paris, gerçekler Somali..
    Görürüz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Hindistan, pakistan gibi ülkelere iteleyecekler büyük ihtimalle. Avrupa standartlarında araç ithal ediyoruz. Donanım konusunda çok fazla çeşitlilik olsa da, motor olarak onların kullandığı motorları kullanıyoruz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • john mclane kullanıcısına yanıt
    Hayali gerçeği bilmiyorum uluslararası anlaşma hükümleri ve mevzuat uyarınca konuşuyorum. Sizin dayanağınız konusunda bir bilgim yok.

    1/95 sayılı OKK

    Madde 8

    1.Türkiye, bu Karar'ın yürürlüğe giriş tarihinden itibaren beş yıl içinde, ticaretin önündeki teknik engellerin kaldırılması konusundaki Topluluk belgelerini iç hukuk sisteminin bünyesine dahil edecektir.

    2.Bu belgelerin listesi ve bunların Türkiye tarafından uygulamaya konmasına ilişkin koşullar ve ayrıntılı düzenlemeler, bu Karar'ın yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir yıl içinde Ortaklık Konseyi kararıyla belirlenir.

    3.Bu hüküm, özel önem atfedilen Topluluk belgelerinin bu Karar'ın yürürlüğe giriş tarihinde yürürlüğe girmek üzere Türkiye tarafından uygulamaya konmasına engel teşkil etmez.

    4.Taraflar, standardizasyon, metroloji ve kalibrasyon, kalite, akreditasyon, test ve belgelendirme konularında aralarında etkili bir işbirliğinin önemini vurgularlar.

    Madde 9

    Bu Karar'ın hükümlerinin uygulanması saklı kalmak kaydıyla, Türkiye belirli bir ürünün ticaretinin önündeki teknik engellerin kaldırılması için gerekli Topluluk belgesinin veya belgelerinin hükümlerini yürürlüğe koyduğu takdirde Taraflar arasında bu ürünün ticareti söz konusu belgelerde belirtilen şartlara göre yapılır.

    Madde 10

    1. Bu Karar'ın yürürlüğe girdiği tarihte yürürlüğe girmek üzere ve Türkiye'nin 9. maddede sözü edilen belgeleri uygulamaya koyması için gereken süre içinde, Türkiye, Topluluk'tan gelen ve söz konusu ürünlerde aranan koşulları belirleyen Topluluk Yönergeleri'ne uygunluğu, söz konusu Yönergeler'de öngörülen koşullara ve usullere göre belgelenmiş bulunan ürünlerin kendi topraklarında piyasaya veya kullanıma girmesini engellemekten kaçınır.

    2. Birinci fıkranın hükümlerine bir istisna olarak, Türkiye Topluluk Yönergeleri'ne uygunluğu 1. fıkra hükümlerine uygun olarak belgelenmiş bulunan ve amacına uygun olarak kullanılan bir ürünün 7. maddede sözü edilen koşullardan birini karşılamadığını tespit ettiği takdirde, 3. fıkrada öngörülen hükümlere ve usullere uygun olarak söz konusu ürünün piyasadan toplatılması veya piyasaya veya kullanıma girmesinin yasaklanması veya kısıtlanması için gereken her türlü uygun önlemi alabilir.

    3.

    a.Türkiye, 2. fıkra uyarınca bir önlem almayı düşündüğü takdirde Gümrük Birliği Ortak Komitesi aracılığıyla durumu Topluluğa derhal bildirir ve ilgili bütün bilgileri verir.

    b.Taraflar karşılıklı olarak kabul edilebilir bir çözüm bulmak amacıyla derhal Gümrük Birliği Ortak Komitesi bünyesinde danışmaları başlatırlar.

    c.3. fıkranın (b) bendinde öngörülen danışma usulü sürenin sona ermesinden önce tamamlanmamışsa Türkiye, 3. fıkranın (a) bendinde sözü edilen bildirim tarihinin üzerinden bir ay geçmeden 2. fıkrada sözü edilen önlemlerden birini alamaz. İvedi işlem gerektiren istisnai koşulların ön incelemeyi imkansız kılması halinde Türkiye durumun düzeltilmesi için alınması kesinlikle gereken önlemi derhal alabilir.

    d.Türkiye aldığı önlemi Gümrük Birliği Ortak Komitesi'ne derhal bildirir ve ilgili bütün bilgileri verir.

    e.Topluluk Gümrük Birliği Ortak Komitesi'nden bu önlemi incelemesini her zaman talep edebilir.

    4.Birinci ve ikinci fıkraların hükümleri, durumun gerektirdiği değişiklikler yapılarak gıda ürünlerine de uygulanır.

    Madde 11

    Türkiye'nin 9. maddede sözü edilen belgeleri uygulamaya koyması gereken süre boyunca sanayi ürünlerinin Topluluk hukukunun koşullarına uygunluğunun değerlendirilmesi için Türkiye'de uygulanan işlemlerin sonuçları, bu işlemlerin Topluluk'ta yürürlükte bulunan koşullara uygun olması kaydıyla ve motorlu kara taşıtları sektöründe Üye Devletler'in motorlu kara taşıtları ile römorklarına ilişkin tip onayı mevzuatının yakınlaştırılmasına ilişkin 6 Şubat 1970 tarih ve 70/156/EEC sayılı Konsey Yönergesi'nin(2) Türkiye'de uygulanması anlayışına dayalı olarak Topluluk tarafından kabul edilir.

    AİTM


    Ulusal Uygulama ve Türkiye’de Üretim Yapan İmalatçıların Desteklenmesi

    Ulusal uygulama

    MADDE 22 – (1) MARTOY, TORTOY ve MOTOY kapsamında tam, tamamlanmış veya tamamlanmamış ulusal araç tip onayı, Türkiye’de üretimi yapılan araç tipleri için uygulanır. Türkiye’de üretilmeyen bir araç tipi için; söz konusu aracın Türkiye’de piyasaya arz ve tescil edilebilmesi bakımından, MARTOY’un Ek IV’ünün İlave 2’sinin hükümleri saklı kalmak kaydıyla, AB üyesi ülkelerin onay kuruluşlarından alınmış güncel tip onayı belgesine sahip olması gerekir. İthal araçlara ulusal tip onayı verilmesi ile ilgili diğer otomotiv mevzuatında yer alan hükümler yerine bu madde hükümleri uygulanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • canpoyrazz C kullanıcısına yanıt
    Mecburuz çünkü, hem 1958 Cenevre Anlaşmasına hem de Gümrük Birliği sebebiyle AB direktiflerine tarafız. Şu anda da mevcut olarak bu yapılıyor zaten Afrikada en güncel norm neredeyse Euro 4.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'de dizelin bitmesi için akaryakıttan alınan vergilerin düşürülmesi gerek. Eğer bu olursa (asla olmayacak) insanlar benzinli motorlara dönecekler. Benzinli motor ayrı bir keyiftir. Maalesef çoğumuz bilmiyor. Atmosferik motorlar ne kadar eski teknoloji olsalarda hala ihtiyacımız var. Turbo besleme motorlardan kesinlikle daha sorunsuzlar. Sürekli itip kakılan 1.33 ve 1.6 corolla kaç yaşında olursa olsun sahibini üzmez. Dizel motorları gerçekten iyi olan firmalar uzun yıllar devam eder. 1.5 dCi sıfır olmasa bile 20 sene 2. El piyasasını devam ettirecek. Kimseye bu şartlarda 0 araç aldıramazsın. 2021'de yeni Logan kasa Symbol'lerimiz zamanının tofaşı görevini yapacaklar. Logan MCV'lerde Kartal olacaklar. Dizel motorun karakterini hiç sevmememe rağmen ben bile bunları görüyorum. 1500 devirde zart diye geri yaslayan camı açınca ram ram ram kafa ütüleyen motorlardır. Ama ülkemizin gerçekleri var. Bu acı gerçeklerin en göz önünde olanı akaryakıtın 6.5-7.5 bandında gezmesidir. Bu şartlarda Türkiye gibi bir ülkeyi dizelinden asla kurtaramazsın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Gerçekler acıdır ama sen Türkiye de yaşıyorsun.
    Kanunlar kurallar gerektiğinde istendiği yöne doğru evrilir.
    Zaten ab ile papazız, yarın bir gün haydi herkes işine dese Cumhurbaşkanı, al sana ne uymamız gereken kural kitap kalmaz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • john mclane kullanıcısına yanıt
    Şu an için böyle ve değişecek gibi de görünmüyor. Türkiye yıllık 1,5 milyona yakın araç satışından ve 32 milyar dolar ihracat kalemi otomotivden vazgeçebilecek bir ülke değil. Eğer dediğiniz gibi bir durum olur ve ülke intihar ederse o gün ona göre yorumda bulunuruz.

    Şu an mevcut geçerli durum üzerinden konuşuyoruz doğal olarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanırım burada benzinli araç satış temsilcileri var.
    Bu kadar dizel karşıtı, fanatik temsilci olmak çok garip.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 yıl önce belirttiğimiz gibi güncel olarak dizel otomobil pazar payı AB'de %15, bizde ise %17 seviyelerine geriledi. 2025 Euro 7 ile birlikte tamamen terk edilmeye yaklaşacak.

    Dizel üretimini sonlandıracağı ya da kısıtlayacağını açıklayan firmalar


    Dizel üretimini sonlandıracağı ya da kısıtlayacağını açıklayan firmalar




  • john mclane kullanıcısına yanıt

    AB ve Somalide son durum



    Dizel üretimini sonlandıracağı ya da kısıtlayacağını açıklayan firmalar


    Dizel üretimini sonlandıracağı ya da kısıtlayacağını açıklayan firmalar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.