< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 3 Haziran 2019; 13:57:1 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 3 Haziran 2019; 13:57:1 > |
Dizeli birakmaktaki asil amac: cevre ve atmosfere yayilan zehirli gazlar ve yeni regulasyonlar
Mesajinizda cevre’nin c’si bile gecmiyor ![]() |
Olay sera etkisi değil; ossurabilirsin yani.. Sıkma.
|
Honda gibi firma 3-5 seneliğine dizel geliştirme yapmaz da geçiş de yapmaz. Üretmez de.
Dizelin daha zamanı var. Hele ki Türkiye de çok zamanı var. Sıkıntı yok. |
Cevrecilik ve Turkiye iki ayri kavram. Yurtdisinda yasak zaten o euro 1-2-3 dediginiz motorlar. Kaldi ki bu dizel uretmeme karari da Turkiye icin degil, Avrupa icin. Bu olayi Turkiye cevresinde yorumlamaniza anlam veremiyorum. Bide basta Turkiye demissiniz. Yav bu ulkede cevre ne zaman umursandi? Emisyona gore degil, Hacme gore vergi odeyen tek milletiz nerdeyse
|
Sorun artık fabrika çıkışındaki çevrecilik değil. Firma olarak bana dizel araç satıyorsun evet emisyon değeri düşük, ama daha sonra diyorsun ki buna sürekli adblue katkısı ekleyeceksin. Ben bunu kabul ederek alıyorum ekstra para vererek emisyon için performansı düşürücü ve arızanlamaya müsait bu sistemleri kabul ederek alıyorum.
Son regülasyon ile Avrupa Komisyonu firmalara diyor ki artık sadece fabrika çıkışında bunun sağlanması yeterli değil ben senin sistemini çalışır halde kullanımda 40 bin 60 bin km yapan araçlarda da test edeceğim. Hatta bugüne kadar ben test ediyor ve sadece kendi testimi doğru kabul ediyordum artık senin araçlarını vakıflar, üniversiteler, stklar test edip bana raporlayabilir. Sonuç olarak senin dizel aracın 40 bin km yaptıktan sonra fabrika çıkışındaki verileri sağlamıyorsa piyasadaki araçlarının tamamını toplatırım. Ben bir dizel araç satacağım, Avrupada 2024 yılından itibaren Avrupa'daki giderek artan birçok şehre bu araçlar alınmayacak(Roma, Paris, Milano vs vs). Ekstra ücret ödeyeceksin alırken, aracında arıza ve tıkanmaya müsait 3 filtre ve birde yakıt yanında adblue alman gerekecek. Sonuçta sen tüm bu dezavantajları kabul etsen bile gelip aracını 40 bin kmde test edecekler ve bu sistem artık 0 halindeki değerleri sağlamıyor diye firmanın piyasadaki araçları toplanacak. Sen tüm bu dezavantaj ve risklere rağmen bu aracı üretmeye devam eder misin? |
https://forum.donanimhaber.com/hibrit-elektrikli-araclarda-israrla-surdurulen-yaniltici-bilgiler-tartisma-konusu--137228499
Biraz bilgi edinmek isteyen okuyabilir dilerse tartışabiliriz de ama lütfen körü körüne elektrikli araçlar çevreci yazmayın. Arkadaş çevrenizde elektrik nedir, nasıl elde edilir bilmeyen varsa sabaha kadar çevreci diye anlatın ama biraz işi bilen adamın yanında ama çevreci demeyin. Özellikle Türkiye gibi fosil kaynaklardan elektrik elde eden ülke insanlarına demeyin bunu lütfen. Ha Türkiye'nin tamamına güneş panelleri yerleştirip biz Suriye'de yaşayalım elektriği aktarırız derseniz çevreci ![]() Not: İçten yanmalı elbet bitecek bir gün ama 10 seneye değil 15 seneye değil. Tesla bugün bile araç üretmek için Afrika'yı deli gibi sömürüyor düşünün bir de yılda bunun 10 katı araç satsa demek ki Afrika'dan Amerika'ya götürülen köleler gibi tam tersini yapıp Afrika'ya adam yığacak. |
Çevre kimsenin umurunda falan değil ki. ABD dizel motorda pazar payı olmadığı için, elektrikli araçta da lider konumda olduğu için bir şekilde emisyon açığı yakaladılar ve geçişi aceleye getirmeye çalışıyorlar olay bundan ibaret.
Dünyada yaklaşık 1 milyar sığır(o anlamda değil, bildiğimiz 4 ayaklı olandan bahsediyorum ![]() ![]() |
Çok fazla kişi sanki Türkiye bağımsız bir durumdaymış gibi yorumlarda bulunup Türkiye'de devam edebileceğini düşünüyor. Durum böyle değil Avrupanın uyguladığı hemen her yasağa bizde tarafız. Bugün Türkiye'de asbest neden kullanılmıyor otomotivde, oysaki çok kullanışlı ve malzeme özelliğini artırıyor. Ama Avrupa yasakladı ve bizde tarafız ve bizde de bitti.
Otomotivde durum aynısı, Avrupa Birliğinde yasak olduğu zaman artık bizim içinde yasak olur ve biter. Fiat 2021de dizeli bırakıyor binek araçlar için, ülkemizde en büyük pazar payına sahip ve kolay ulaşılabilen şirket bırakıyor. Ciddi pazar payı olan Toyota zaten bıraktı, Renault 2021 ile hybride geçiyor, kademeli olarak azaltacaklar. Bu araçlar Avrupada sarılmadığı gün bizde de satılmayacak olay bu kadar basit. Biz Avrupadan bağımsız durumda değiliz onların aldığı her karar ve yeni regülasyon bizim içinde bağlayıcı. "Dizel Türkiyede bitmez" cümlesi temeli tamamen boş bir cümle bu yüzden. Dizel Avrupada bitmez der mantıklı sebepler ile ortaya koyarsanız birşey ifade eder. Ancak Avrupada biten dizel Türkiyede bitmez demek tamamen temeli boş ve afaki bir ifade. |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gitarist308 -- 3 Haziran 2019; 14:19:4 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 3 Haziran 2019; 14:43:7 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 3 Haziran 2019; 15:53:37 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |