Şimdi Ara

Dizel üretimini sonlandıracağı ya da kısıtlayacağını açıklayan firmalar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
0
Favori
4.188
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1- Toyota
    Avrupa'da dizel araç satışının bırakıldığı açıklandı.

    2: Kia
    Yeni dizel motor geliştirilmeyeceği açıklandı.

    3: PSA (Peugeot, Citroen, Vauxhall)
    Yeni dizel motor geliştirilmeyeceği açıklandı.

    4: Renault
    Kademeli sonlandırma yapılacağı açıklandı.

    5: Nissan
    Avrupa'da dizel araç satışının kademeli sonlandırılacağı açıklandı.

    6: Fiat Chrysler
    2021 yılından itibaren dizel otomobil satışının durdurulacağı açıklandı.

    7: Subaru
    Dizel araç satışlarının durdurulacağı açıklandı.

    8: Volvo
    Dizel araç satışının durdurulacağı açıklandı.

    9: Porsche
    Dizel araç satışının durdurulacağı açıklandı.

    10: Cadillac
    Yeni dizel motor geliştirilmeyeceği açıklandı.

    11: Suzuki:
    Dizel araç satışlarının durdurulacağı açıklandı.

    12: Bentley
    Avrupa'da dizel araç satışı durduruldu.

    13: Mitsubishi
    Dizel araç satışının durdurulacağı açıklandı.

    14: BMW
    Amerika'da dizel araç satışları durduruldu.

    15: Honda
    2021 itibariyle dizel araç satışının sonlandırılacağı açıklandı.



    Belirtilen kısıtlamalar aksi belirtilmiyorsa Avrupa Pazarı ile sınırlı olmaktadır. 2021 neden önemli tarih ve firmalar neden bu kararları alıyor için;

    https://forum.donanimhaber.com/dizel-arac-uretimi-neden-terk-ediliyor--137347411#137347411



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 3 Haziran 2019; 13:57:1 >







  • Cevrecilik ve Turkiye iki ayri kavram. Yurtdisinda yasak zaten o euro 1-2-3 dediginiz motorlar. Kaldi ki bu dizel uretmeme karari da Turkiye icin degil, Avrupa icin. Bu olayi Turkiye cevresinde yorumlamaniza anlam veremiyorum. Bide basta Turkiye demissiniz. Yav bu ulkede cevre ne zaman umursandi? Emisyona gore degil, Hacme gore vergi odeyen tek milletiz nerdeyse
    Sorun artık fabrika çıkışındaki çevrecilik değil. Firma olarak bana dizel araç satıyorsun evet emisyon değeri düşük, ama daha sonra diyorsun ki buna sürekli adblue katkısı ekleyeceksin. Ben bunu kabul ederek alıyorum ekstra para vererek emisyon için performansı düşürücü ve arızanlamaya müsait bu sistemleri kabul ederek alıyorum.

    Son regülasyon ile Avrupa Komisyonu firmalara diyor ki artık sadece fabrika çıkışında bunun sağlanması yeterli değil ben senin sistemini çalışır halde kullanımda 40 bin 60 bin km yapan araçlarda da test edeceğim. Hatta bugüne kadar ben test ediyor ve sadece kendi testimi doğru kabul ediyordum artık senin araçlarını vakıflar, üniversiteler, stklar test edip bana raporlayabilir.

    Sonuç olarak senin dizel aracın 40 bin km yaptıktan sonra fabrika çıkışındaki verileri sağlamıyorsa piyasadaki araçlarının tamamını toplatırım.

    Ben bir dizel araç satacağım, Avrupada 2024 yılından itibaren Avrupa'daki giderek artan birçok şehre bu araçlar alınmayacak(Roma, Paris, Milano vs vs). Ekstra ücret ödeyeceksin alırken, aracında arıza ve tıkanmaya müsait 3 filtre ve birde yakıt yanında adblue alman gerekecek. Sonuçta sen tüm bu dezavantajları kabul etsen bile gelip aracını 40 bin kmde test edecekler ve bu sistem artık 0 halindeki değerleri sağlamıyor diye firmanın piyasadaki araçları toplanacak.

    Sen tüm bu dezavantaj ve risklere rağmen bu aracı üretmeye devam eder misin?
    https://forum.donanimhaber.com/hibrit-elektrikli-araclarda-israrla-surdurulen-yaniltici-bilgiler-tartisma-konusu--137228499

    Biraz bilgi edinmek isteyen okuyabilir dilerse tartışabiliriz de ama lütfen körü körüne elektrikli araçlar çevreci yazmayın. Arkadaş çevrenizde elektrik nedir, nasıl elde edilir bilmeyen varsa sabaha kadar çevreci diye anlatın ama biraz işi bilen adamın yanında ama çevreci demeyin.

    Özellikle Türkiye gibi fosil kaynaklardan elektrik elde eden ülke insanlarına demeyin bunu lütfen. Ha Türkiye'nin tamamına güneş panelleri yerleştirip biz Suriye'de yaşayalım elektriği aktarırız derseniz çevreci


    Not: İçten yanmalı elbet bitecek bir gün ama 10 seneye değil 15 seneye değil. Tesla bugün bile araç üretmek için Afrika'yı deli gibi sömürüyor düşünün bir de yılda bunun 10 katı araç satsa demek ki Afrika'dan Amerika'ya götürülen köleler gibi tam tersini yapıp Afrika'ya adam yığacak.
    Çevre kimsenin umurunda falan değil ki. ABD dizel motorda pazar payı olmadığı için, elektrikli araçta da lider konumda olduğu için bir şekilde emisyon açığı yakaladılar ve geçişi aceleye getirmeye çalışıyorlar olay bundan ibaret.
    Dünyada yaklaşık 1 milyar sığır(o anlamda değil, bildiğimiz 4 ayaklı olandan bahsediyorum ) var. Bunların oluşturduğu metan gazının sera etkisi yanında 1.3 mjet ya da 1.5 dci'nin emisyonu devede kulak kalır. Çevreyi o kadar düşünen varsa kırmızı eti yasaklasın?
    Çok fazla kişi sanki Türkiye bağımsız bir durumdaymış gibi yorumlarda bulunup Türkiye'de devam edebileceğini düşünüyor. Durum böyle değil Avrupanın uyguladığı hemen her yasağa bizde tarafız. Bugün Türkiye'de asbest neden kullanılmıyor otomotivde, oysaki çok kullanışlı ve malzeme özelliğini artırıyor. Ama Avrupa yasakladı ve bizde tarafız ve bizde de bitti.

    Otomotivde durum aynısı, Avrupa Birliğinde yasak olduğu zaman artık bizim içinde yasak olur ve biter.

    Fiat 2021de dizeli bırakıyor binek araçlar için, ülkemizde en büyük pazar payına sahip ve kolay ulaşılabilen şirket bırakıyor. Ciddi pazar payı olan Toyota zaten bıraktı, Renault 2021 ile hybride geçiyor, kademeli olarak azaltacaklar.

    Bu araçlar Avrupada sarılmadığı gün bizde de satılmayacak olay bu kadar basit. Biz Avrupadan bağımsız durumda değiliz onların aldığı her karar ve yeni regülasyon bizim içinde bağlayıcı.

    "Dizel Türkiyede bitmez" cümlesi temeli tamamen boş bir cümle bu yüzden. Dizel Avrupada bitmez der mantıklı sebepler ile ortaya koyarsanız birşey ifade eder. Ancak Avrupada biten dizel Türkiyede bitmez demek tamamen temeli boş ve afaki bir ifade.
  • bugun dizel, yarın benzin sonrasında da inşallah yeni bir yakıta geçilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Dizeli birakmaktaki asil amac: cevre ve atmosfere yayilan zehirli gazlar ve yeni regulasyonlar
    Mesajinizda cevre’nin c’si bile gecmiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gitarist308 -- 3 Haziran 2019; 14:19:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni dizel araçlar daha çevreci. Bu işi en iyi yapanlar Fransızlar ve almanlar. Dizel daha çevreci sistemlerle devam edecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yksln kullanıcısına yanıt
    Sorun artık fabrika çıkışındaki çevrecilik değil. Firma olarak bana dizel araç satıyorsun evet emisyon değeri düşük, ama daha sonra diyorsun ki buna sürekli adblue katkısı ekleyeceksin. Ben bunu kabul ederek alıyorum ekstra para vererek emisyon için performansı düşürücü ve arızanlamaya müsait bu sistemleri kabul ederek alıyorum.

    Son regülasyon ile Avrupa Komisyonu firmalara diyor ki artık sadece fabrika çıkışında bunun sağlanması yeterli değil ben senin sistemini çalışır halde kullanımda 40 bin 60 bin km yapan araçlarda da test edeceğim. Hatta bugüne kadar ben test ediyor ve sadece kendi testimi doğru kabul ediyordum artık senin araçlarını vakıflar, üniversiteler, stklar test edip bana raporlayabilir.

    Sonuç olarak senin dizel aracın 40 bin km yaptıktan sonra fabrika çıkışındaki verileri sağlamıyorsa piyasadaki araçlarının tamamını toplatırım.

    Ben bir dizel araç satacağım, Avrupada 2024 yılından itibaren Avrupa'daki giderek artan birçok şehre bu araçlar alınmayacak(Roma, Paris, Milano vs vs). Ekstra ücret ödeyeceksin alırken, aracında arıza ve tıkanmaya müsait 3 filtre ve birde yakıt yanında adblue alman gerekecek. Sonuçta sen tüm bu dezavantajları kabul etsen bile gelip aracını 40 bin kmde test edecekler ve bu sistem artık 0 halindeki değerleri sağlamıyor diye firmanın piyasadaki araçları toplanacak.

    Sen tüm bu dezavantaj ve risklere rağmen bu aracı üretmeye devam eder misin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Verileri sağlayacak yeni sistemler çıkar zamanla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://forum.donanimhaber.com/hibrit-elektrikli-araclarda-israrla-surdurulen-yaniltici-bilgiler-tartisma-konusu--137228499

    Biraz bilgi edinmek isteyen okuyabilir dilerse tartışabiliriz de ama lütfen körü körüne elektrikli araçlar çevreci yazmayın. Arkadaş çevrenizde elektrik nedir, nasıl elde edilir bilmeyen varsa sabaha kadar çevreci diye anlatın ama biraz işi bilen adamın yanında ama çevreci demeyin.

    Özellikle Türkiye gibi fosil kaynaklardan elektrik elde eden ülke insanlarına demeyin bunu lütfen. Ha Türkiye'nin tamamına güneş panelleri yerleştirip biz Suriye'de yaşayalım elektriği aktarırız derseniz çevreci


    Not: İçten yanmalı elbet bitecek bir gün ama 10 seneye değil 15 seneye değil. Tesla bugün bile araç üretmek için Afrika'yı deli gibi sömürüyor düşünün bir de yılda bunun 10 katı araç satsa demek ki Afrika'dan Amerika'ya götürülen köleler gibi tam tersini yapıp Afrika'ya adam yığacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 3 Haziran 2019; 14:43:7 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yksln kullanıcısına yanıt
    Verileri sağlayacak hizmet bulundu zaten firmalar hybride geçiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Bunu daha önce konuşmuştuk sizinle sanırım. Kısa vadede dizel uzun vadede benzin bitecek.

    Bu kadar bastırılmasının sebebi yine konuşmuştuk diye hatırlıyorum uzak emisyon.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Bunu daha önce konuşmuştuk sizinle sanırım. Kısa vadede dizel uzun vadede benzin bitecek.

    Bu kadar bastırılmasının sebebi yine konuşmuştuk diye hatırlıyorum uzak emisyon.
    Fosil yakıtların zaten gelecekte yeri olamaz. 100-150 yıl sonra bize ne kadar ilkel diyecekler ama elimizdekinin en iyisi bu şu anda. Ayrıca her ülke Norveç gibi şanslı değil.

    Yukarıda arkadaş güzel söylemiş bence madem dertleri emisyon o zaman 600-700 beygirlik araçları da durduracaklar buna ek olarak da modifiyeyi tamamen yasaklayacaklar tüm Dünya'da.
  • Bizim gibi ülkelerde elektrikli araç değil de hibrit araçlar daha fazla kullanılmalı diye düşünüyorum ben. En azından pilleri kendimiz üretene kadar süreç böyle sürer, dünyayı gene 5-10 yıl geriden takip ederiz.

    Ayrıca şu da var, binek araçlardan çok yollardaki kamyonlar,tırlar çevrenin ağzına ediyor. Taşımacılığı karayolundan demiryoluna aktarmak gerekiyor. Yoksa 1.2 dizeli kaldırmakla çevrenin kurtulacağını ben şahsım adına düşünmüyorum. Bunlar en son çözüm olmalı. Toplu taşımaya teşvik, bisiklet kullanımı vs daha yararlı olur çevre için.
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Dizel devam eder. Honda bile yeni geçis yaptı. Dizeli engellemek bu yıllarda mümkün değil belki 30 sene sonra uretim tamamen kalkar. Eldekiler de çalışmaya devam eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yksln kullanıcısına yanıt
    Honda dizel üretimi 2021de bırakacağını resmi olarak açıkladı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Dizeli hibrit için kullanacaklar.
    Fransızlar ve almanlar zaten devam edecek. Aksi bir ifadeleri yok. Daha çok zaman var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yksln kullanıcısına yanıt
    Dizel hibrit tek açıklayan firma ticari araçlar için Ford. Hondanın bildiğim kadarıyla açıklanmış böyle bir çalışması yok zaten otomobiller için çok saçma olur böyle bir durum.

    Fransızlar devam edecek olsa Nissan bırakmazdı diye düşünüyorum. Ayrıca Renault ile işbirliği düşünen Fiatta bu kadar net bırakacağını açıklazdı. Yeni motor geliştirmemek kademeli bırakmaktır zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 3 Haziran 2019; 15:53:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Honda gibi firma 3-5 seneliğine dizel geliştirme yapmaz da geçiş de yapmaz. Üretmez de.
    Dizelin daha zamanı var. Hele ki Türkiye de çok zamanı var. Sıkıntı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yksln kullanıcısına yanıt
    2015te emisyon manipülasyonu olacağını önceden bilseler yapmazlardı zaten. Sizin bu denli net ifade ettiğiniz durumun tam tersini ifade eden mevcut Fransız üreticiler var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupa satışı yüksek olan markaların dizel sonlandırmada adı geçmiyor ne hikmetse. Hikaye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.