Şimdi Ara

Dizelden tüplü ye dönme - marka model sorusu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
3
Favori
1.776
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yıllardır lpg li araç kullanıyorum. lpg li araçta sorumsuzluk isteniyorsa kesinlikle atmosferik motorlu bi araç almalısınız. magnezyum alaşımlı sübaplarıda olmaması gerek aracın. Yeni nesil araçlar için lpgde en uygun araçlar honda ve toyata olmakta.

    sehir içinde 20 krş uzun yolda 13 krş yakarsınız. 1 ay önceki 1600 km uzun yol kullanımımda 230 TL lik yakıt tüketimim olmuştu. tam uyumlu bir motorla asla sıkıntı yaşamazsınız.

    ancak lpg nin de kötü yanları bulunmakta. sürekli uzun yol yapıyorsanız 350 km de bi yakıt almak bunaltıyor insanı.
    klimayı açtığınıza hele birde rampa çıkıyorsanız aracın arkasında romork varmış gibi hissedersiniz çekmez.
    dizelden geçen birisi için o anlık tork patlamasını unutmalı. hatta tork hissini tamamen unutmalı. kim ne derse desin lpg performansı törpüler.

    benzinli araçlara göre %35 tasarruf sloganı artık geçmişte kaldı lpg yi 1.90 dan alabiliyorsunuz benzin 4.50 artık tasarruf %50 lere geldi.

    sırf ekonomi odaklı düşününce lpg mantıklı.




  • İllaki ekonomi yapılacaksa Dizel varken Lpg ye dönülmez..

    En güzeli tabiki benzinli
  • Opel astra 1.4t agresif kullanımda lpgde 25 kuruş yakıyor tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıfır otomatik urban egea al, bayide galiba kendisi servisinde garantiden çıkmadan gaz bağlıyorlarmış bence bir sor oluyorsa öneririm.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • lpg 'li corolla kullanıyorum otomatik vites 132 hp , servis 'in garanti verdiği markayı taktırırsanız garanti konusunda sorun
    yaşamazsınız , toyota tercih edin derim , yakıt olarak karmada 10 lt lpg tüketir , kullanıma göre
    aratabilir veya düşebilir .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orktas

    Sıfır otomatik urban egea al, bayide galiba kendisi servisinde garantiden çıkmadan gaz bağlıyorlarmış bence bir sor oluyorsa öneririm.

    Bayiler 2600 tl fiyat veriyor5hocam.işletme,muayene vs ücretleri hariç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG = sorun bu kadar basit ve net.
  • Dj_Gençkan D kullanıcısına yanıt
    Mesela ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 vtec2 hondam vardı. lpg li 140 bin km de ve çekişi süperdi. klima falan farketmiyordu. otobanda 4 kişi bagaj dolu 160 ile giderken gaza asıldığımda arkaya atıyordu.

    şu an 1.33 corolla var. 1 kişi klima açık çekiş zayıf bilerek aldığımdan sorun yok
  • Bende 2.0i legacy var. 120.000km'dir lpg ile kullanıyorum. Takribi 30.000tl ekonomi yaptım. Lpg de, araba da bu süre zarfında bakımdan bakıma gitti. Bugüne kadar zor çalışma veya rol anti düzensizliği yaşamadım. Benim aracım euro6 standardında dohc, hafif alaşım subaplı boxer motor. Kısaca lpg'ye dirençli bir motor değil. Tahminim 30.000km içinde motor yaptırmak gerekecek. Ancak umurumda bile değil. 35000tl ekonomi yaptıktan sonra... Üstüne bir de motoru sifirlatmis olmak da cabasi.

    Ben memnun kaldım özetle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevaplar için çok teşekkür ederim arkadaşlar, LPG ye bulaşma diyen de var, atmosferik civic veya corolla olursa sıkıntı çıkmaz diyen de var. Anladığım kadarıyla fabrika çıkış civic veya anlaşmalı yerlerde taktırılmış corolla benim işimi çözebilir gibi görünüyor.

    Clio 3 dizel otomatik ten kia ceed tam otomatik e geçince eskisi kadar az yakamamanın verdiği bir rahatsızlık var aslında, dizelin masrafı falan çok önemsemiyorum çünkü düzgün bakımları yapıldığı müddetçe, 60 binde aldığım clio 3 ü yaklasık 4 sene de 125 bine çıkarttım ve sattım, hiç bir sıkıntısını görmedim.. Tek derdim artık daha çok yakan bir araca sahip olmam.

    Ceed muazzam konforlu bir araç, megane 3 ile falan kıyas mukayese edilmeyecek sessizlik, kalite ve konfora sahip, araçta bulabildiğim tek kusur 7.2 litre ortalama tüketimim olması. clio da 5.0 ın üstüne çıkmazdım..

    Bu aradaki 2-2.5 lt fark, güce, konfora, kaliteye vs değer mi , aslında kesinlikle değer ama memur adamız sonuçta yüzde 50 ye yakın fazla mazor tüketmek canımı sıkmadı değil.

    Kafam karışık aslına bakarsanız, buradaki değerli yorumlarınızı da göz önünde bulundurarak araştırmamı yapıp, eğer kafama göre bir tüplü araç bulursam veya clio 3 gibi az yakan bir dizel araç sizlerle paylaşacagım.

    NOT: Clio 3 gibi karma tüketimi 5.0 olan bildiginiz dizel araç var ise otomatik vitesli tavsiyelerinizi de beklerim.




  • Bir kere lpgli araç dizelerden daha uygun. Örneğin LPG li bir corolla ile dizel corolla arasındaki fark az değil.

    LPG kullanıcısı olarak öneririm. Ama madem LPG li araç alıyorsunuz o zaman corolla yerine 2.0 avensis, civic yerine accord öneririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Hocam bende tabiki accord isterim 2. el de fiyatları çok değil bu araçların ama yıllık vergileri işin içine girdiğinde, ekonomi yapayım derken devlete ödediğimiz gereksiz vergi cebimizi daha çok yakacak.
  • akdogan911 A kullanıcısına yanıt
    Otomatik egealar var.
    Motoru lpg ye uyumlu atmosferik motordur.servisin lpg ücreti 3 bin tl yi buluyor.bulunduğunuz yerde sağlam lpg ustası araştırması yaparak montajı kendiniz yaptırırsanız hem daha uyguna halletmiş olursunuz hemde sorun çıkmadan uzun yıllar binebilirsiniz.
    1.3 dizel linea kullanıcısı olarak tam otomatik,yüksek model,düşük km li,lpg ye tam uyumlu bi egea alıp lpg taktırıp en az 5 yıl binmeyi düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • akdogan911 A kullanıcısına yanıt
    Dizel otomatik diyorsanız kesinlikle çift kavrama robotize şanzımanlı araç almayın. O zamanda dizel çok yakmaya başlıyor. Sizin ilacınız bakımları serviste yaptırılmış garantisi devam eden Lpg'li bir Civic Eko modeli. LPG ile dizelden daha ekonomik tüketimler sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda otomatik vitesi en sağlam olan araçlardan birisidir.

    Corolla daha geniş ama güvenlik testlerinde daha düşük puan alıyor. Bir diğer alternatif Astra turbo fakat onunda trim sesi yapması, performans kaybetmesi gibi sorunları var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 15 Haziran 2016; 10:06:06 >
  • 1. Soru: Bilgim yok, detaylı araştırmanız lazım.
    2. Soru: Kesin güvenmek diye bir şey yoktur, en çok güvenilenlerden birisi Honda Civic'tir ama onda bile aracın fabrikasyon ayarlarının LPG yüzünden değiştiğini gösteren birçok işaret var, bu değişiklikler günün birinde dizel ya da orjinal benzinlide olmayacak sorunları yaşatma potansiyeline,az da olsa, sahiptir.

    Ben 1.3 Dizel, Yarı otomatik, 2008 model Astra'dan; LPG'li, Tam otomatik, 2015 model Honda Civic'e geçtim. Ben bu geçişten çok çok memnunum, özellikle sürüş karakteri olarak "Benim ihtiyacım olan buymuş" diyorum, ama memnuniyet göreceledir, yani insanın beklentilerine göre değişir; bunun yerine nispeten daha objektif değerlendirmeler yapayım:
    1. Dizelin, yarı otomatik şanzımanın kararsızlığı ile birleşen torku gidiyor, yerine atmosferik motorun karakteristiği geliyor.
    - Ben bundan çok memnunum, Astra'nın boyun kıran 1, 2 ve 3. vitesleri, gazdan ayağımı çekince yığılması beni fiziksel ve zihinsel olarak o kadar yoruyordu ki...
    2. Turbo dizelin ilk 2000 devirdeki ölülüğü ve sonra turbo ile gelen tork ile bir anda patlama şeklindeki çalışması yerine, atmosferik benzinde istenen yerde 5-6 bin devir çevirerek daha stabil ivmelenmeler yakalamaya dönüşüyor.
    3. Dizel motor sesi vs. Benzinli motor sesi
    4. Dizelin tam dolu depoyla çok uzun olan menzili (~1000 km), LPG'de ~300 km'ye düşüyor.
    - Şehirler arası yol için büyük handikap.
    5. Dizel ya da orjinal benzinli araçta olmayacak gösterge sorunları LPG'de var. Örneğin LPG'de giderken benzinin de bitiyormuş gibi görünmesi, yol bilgisayarının gösterdiği menzile güvenemeyip daima manuel kontrol zorunda bırakıyor.
    6. Her bakımda LPG için ayrı ücret ödemek ve muayenelerdeki ekstra işlemler handikap.
    7. Dizelde 100.000 km'ye yaklaşırken yaşanan tedirginlik, LPG'de de benzer şekilde km yapıldıkça "Acaba motora zarar veriyor mu?" şeklinde mevcut.




  • Teşekkürler beyler, honda civic eco otomatik, baya bir domine ediyor bu konuda anladığım kadarıyla. Zaten 2. eli de piyasada hareketli bilgidim kadarıyla. Civic araştırmaya başlayalım o halde :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Mesela ?

    mesela

    Benzin pompası zarar görmesin diye dikkatli olmak lazım - Bence sorun
    Araç performanstan düşer, klima açıkken rampa yukarı kağnı gibi gidersin - Bence sorun
    Vize işlemleri - Bence sorun
    Uzun yolda her 300-350 km de yakıt almak - Bence sorun
    Bazı turbolu modeller uygulandığın sübap erimesi yaşarsın - Bence sorun
    Bagajın çok küçükse stepneyi çıkartmak zorunda kalabilirsin - Bence sorun
    Montajın kötü yapılması sonucu usta-lpg ci arası mekik dokursun - Bence sorun
    Aracın piyasada her ne kadar lpg uyumlu olarak bilinsede haberin olmadan LPG kaynaklı sıkıntı yaşarsın , yaptığın ekonomiyi tek seferde ustaya gömersin - Bence sorun ( misal benim bujim patlamıştı )
    AVM lere giremezsin ,yağmurda koyarsın 500 mt öteye eşinle çocuğunla ıslanırsın - Bence sorun

    Yani eminim piyasada bir çok araçta LPG kaynaklı sorun yaşanıyor ama bunu ekonomi yapıyorum diye göz ardı ediliyor. LPG kullanmış birisi olarak , dizelden LPG ye dönmek bence pek akıllı bir davranış değildir.

    Not : Yukarıda yazdıklarım şahsi görüşümdür, siz aynı fikirde olmaya bilirsiniz.




  • Arkadaşım ben 1 sene önce Fluence aracıma LPG taktırdım. Ki o zamana kadar LPG hiç kullanmamıştım. Çok ama çok memnunum.

    1-Lpg çıkışını benzin deposuna yaptırdım. Normal benzin alır gibi LPG nizi alıyorsunuz.
    2-Lpg olduğu araçta hiç belli değil. Ne bir kablo ne de başka birşey. Yani sizi rahat edecek gözünüze batacak hiç birşey yok. Normal marşınıza basıp yola devam ediyorsunuz.
    3-Tasarruf inanılmaz. Benzinde şehiriçin 0,45 lere çıkan aracım şuanda 0,22 kuruşu geçmiyor. Ki bu maksimumu. Normal 19-20 kuruş seviyesinde. Uzun yol ve sabit hızda 15-16 kuruşa kadar düşüyor. Motora göre 12-13 kuruş yakanda var mesela fiat egea 1,4.
    4-Dizel almaya lüzum yok. Dizel için fark vereceğiniz minumum 10.000 TL yi bes açtırın yatırın. Harikada bir yatırımınız olur.
    5-Burda bazı LPG kullanmadan yorum yapan aynı zaman espri yaptığını zaten ergen tayfaya hiç kafa yormayın. Kullanıp ta memnun olmayan yorumlara saygım sonsuz. Neticede dizelin bakım maliyetinden tar tar sesinden rahatsız olan LPG kullanan arkadaşlarda var.
    6-Dikkat ediecek 2 husus var. Ford opel gibi sorun çıkaran subab eriten arabalardan almayın. Honda toyota fiat renault gibi LPG uyumu tam olan olan araçlardan alın. Ayrıca LPG taktıracağınız yerin iyi bi yer olmasına gerekirse 100-200 fark verip iyi işlikle yapacağınıza emin olun. Sıfır alıyorsanız ve bayi taktırıyor sa zaten hiç problem yok.

    LPG'li bütçesine düşünen Akıllı yolculuklar dilerim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Mesela ?

    mesela

    Benzin pompası zarar görmesin diye dikkatli olmak lazım - Bence sorun
    Araç performanstan düşer, klima açıkken rampa yukarı kağnı gibi gidersin - Bence sorun
    Vize işlemleri - Bence sorun
    Uzun yolda her 300-350 km de yakıt almak - Bence sorun
    Bazı turbolu modeller uygulandığın sübap erimesi yaşarsın - Bence sorun
    Bagajın çok küçükse stepneyi çıkartmak zorunda kalabilirsin - Bence sorun
    Montajın kötü yapılması sonucu usta-lpg ci arası mekik dokursun - Bence sorun
    Aracın piyasada her ne kadar lpg uyumlu olarak bilinsede haberin olmadan LPG kaynaklı sıkıntı yaşarsın , yaptığın ekonomiyi tek seferde ustaya gömersin - Bence sorun ( misal benim bujim patlamıştı )
    AVM lere giremezsin ,yağmurda koyarsın 500 mt öteye eşinle çocuğunla ıslanırsın - Bence sorun

    Yani eminim piyasada bir çok araçta LPG kaynaklı sorun yaşanıyor ama bunu ekonomi yapıyorum diye göz ardı ediliyor. LPG kullanmış birisi olarak , dizelden LPG ye dönmek bence pek akıllı bir davranış değildir.

    Not : Yukarıda yazdıklarım şahsi görüşümdür, siz aynı fikirde olmaya bilirsiniz.




    Önceki mesajınızda genelleme yapmak yerine bence deseydiniz keşke. Yazdığınız bazı durumlar doğru tabi, yokuşlarda performans düşüklüğü olabiliyor yada uzun yolda 350 km de bir yakıt almak bazı insanlar için sorun olabilir. Benzin pompası için çeyrek depo benzinin altına inmediğiniz sürece sorun olmaz. Vizede de hiçbir sorun olmuyor, tek yapılacak şey sızdırmazlık raporu almak, almasanız bile hafif kusurlu olarak geçiyor. LPG sistemi iyi ve usta da işinin ehli ise sonrasında da hiçbir sorun çıkmıyor, 5 yılda bakım hariç bir kez ustaya gittik, o da taktıralı 2-3 gün olmuştu motor ışığı yanıyordu usta tekrar ayar yaptı ve halloldu. AVM otoparklarına da 5 yıldır hiç giremediğimiz olmadı. Kısaca sunduğu ekonominin yanında birkaç kusur kabul edilebilir rahatlıkla




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.