Şimdi Ara

Dizelden tüplü ye dönme - marka model sorusu (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
3
Favori
1.776
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Selamlar
    Boxer motor 30binde neden motor yaptirmak gerekecek. Zira aracta lpg kaynakli gozlemlediginiz bir problem de olmamis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpgli aracta bircok ufak tefekte olsa birçok sorun yasadim ancak dizel motor 3lt 6 silindirde olsa benzinli motordaki ivmelenme zevkini gene tam veremiyor. Ayrica motor sesi de rahatsiz edici.

    Menzil en buyuk handikap. O da biraz buyuk simit tank konarak cozulebilir.

    Dizel motordaki tork bandinin aniden yukselip sonra dususe gecmesi surus zevkini bana gore mahvediyor.

    Rampalari iyi cikmak icin derseniz yuksek hacimli benzinli motor alacaksiniz. Baska kolay cozumu yok. Zaten bu benzinli atmosferik bir motorun handikapi, lpg de belki bu biraz daha belirginlesiyor, o kadar...

    Surus zevkini 2. veya 3.plana atanlar ve, menzilin kisaligini sevmeyenler dizel alabilirler. Sonsuz saygim var, vesselam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 yıl öncesine kadar LPG'li araç kullandım daha da kullanmam. yakıt almasından bagajdaki yer kaplamaya performansdan araç muayenesine kadar sıkıntı tabi benim için. başkası için olmaz ona saygı duyarım fakat ben bir daha LPG'ye bulaşmak istemem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acc04

    Selamlar
    Boxer motor 30binde neden motor yaptirmak gerekecek. Zira aracta lpg kaynakli gozlemlediginiz bir problem de olmamis.

    Araca LPG araç 38.000km'de iken takılmıştı. Araç şu an 156.000km'de. Bir 30.000km içinde olur elbet bir şeyler.

    "LPG motora zarar vermiyor" tezi yalandır. Veriyor. Düzeltilemeyecek bir hasar vermiyor ama, orası doğru. Bütün mesele, motoru yeniden yaptırana kadar geçen sürede ne kadar ekonomi yaptığındır.

    Benim motorum gibi LPG'ye direnci yüksek olmayan motorlarda 150.000km motor yaptırmadan LPG'li araca binebilmek zaten gayet yeterlidir.




  • yanlis hatirlamiyorsam lpg kaynakli periyodik subap ayari gereksinimi ve subaplarin kisa surede bozulmasi en buyuk sorun diye biliyorum boxer motorda. zira motorun ayar icin inmesi ayrica gerekiyor, bu da onemli bir iscilik ucreti demek.

    bu konuyu nasil cozdunuz?

    zira Legacy almak isteyen bir arkadasim bu handikaptan dolayi simetrik dört çeker subarudan uzulerek vazgecmek zorunda kalmisti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bana gore 2.el dizel almak, yine 2.el atmosferik benzinli arac alip lpg uygulamaktan cok daha sorun cikartma potansiyeline sahiptir.

    Dizel motordaki enjektor, dpf, turbo, vs basli basina olasi maliyetler. Sifir veya sifir ayarinda alinan dizele pek birsey diyemem. Orasi ayri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akdogan911

    Sabahları çalışmaz vs bu sorunlar kaldı mı hocam ya, markalar artık kendileri taktırıyo honda toyota vs, bilemedim sanki biraz kalitesiz işçilik vs olabilir sizin durum. Benim de lpg istememdeki en büyük etken, dizel tam otomatikler biraz fazla yakıyo, ama lpg kim yazsa foruma 17-18 kuruşu doru düzgün geçmiyolar. dizelde 25-26 kuruş yakıp bir de diledigince basarak, max surat degil, hızlanırken cok yakar mı kaygısı olmadan kullanamayacaksam, dizelin ne manası kalıyor, ama lpg de öle degil, istedin kadar bas, fiyat cok artmıyor cebinden cıkan..

    Şehir içinde tarihi eser bir atmosferik 2.0 motor ve 1250 kiloluk kasayla 20-22 kuruş aralığını yakıyordum. Sabahki benzinle de 25 olsun. Uzun yolda 17 kuruş 110 bandı, 19 kuruş 130-140 bandı.
    Zira litre olarak çok yaksa da LPG'yi gidip 1.90'dan alabiliyorsanız mis gibi oluyor.




  • benim kötü bir corsa b otomatik lpg sürecim oldu. bir daha asla lpg li araç almam tavsiye etmiyorum.
  • LPG li araç almayın LPG patlar LPG motoru bitirir Subab erir aman amann



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CaNeRR -- 15 Haziran 2016; 21:24:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel olacaksa e60 535d olabilir. Çift turbo 6 silindir 270 kusur beygir. O iş görür.. 80 kusur bin liraya bulunabiliyor.

    545i'yle aynı olmasada yakın yürüyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumlar ciddi mana da farklılık gösteriyor tüple ilgili, demek zevk-renk meselesi gibi, kime güzel veya pratik veya iyi gelen, bir diğerine gelmiyor. Yapılan yorumlara bakarak, bende aslındayakıtı koy arkana bakmadan git tiplerindenim. Yani benzin de al, arada tüpün de bakımını yaptır, menzili kontrol et, kapalı otoparklara girememe ihtimalin olsun vs vs, bunlar bana da can sıkıcı gelebilir, tekrardan düşünmekte fayda var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Mesela ?

    mesela

    Benzin pompası zarar görmesin diye dikkatli olmak lazım - Bence sorun
    Araç performanstan düşer, klima açıkken rampa yukarı kağnı gibi gidersin - Bence sorun
    Vize işlemleri - Bence sorun
    Uzun yolda her 300-350 km de yakıt almak - Bence sorun
    Bazı turbolu modeller uygulandığın sübap erimesi yaşarsın - Bence sorun
    Bagajın çok küçükse stepneyi çıkartmak zorunda kalabilirsin - Bence sorun
    Montajın kötü yapılması sonucu usta-lpg ci arası mekik dokursun - Bence sorun
    Aracın piyasada her ne kadar lpg uyumlu olarak bilinsede haberin olmadan LPG kaynaklı sıkıntı yaşarsın , yaptığın ekonomiyi tek seferde ustaya gömersin - Bence sorun ( misal benim bujim patlamıştı )
    AVM lere giremezsin ,yağmurda koyarsın 500 mt öteye eşinle çocuğunla ıslanırsın - Bence sorun

    Yani eminim piyasada bir çok araçta LPG kaynaklı sorun yaşanıyor ama bunu ekonomi yapıyorum diye göz ardı ediliyor. LPG kullanmış birisi olarak , dizelden LPG ye dönmek bence pek akıllı bir davranış değildir.

    Not : Yukarıda yazdıklarım şahsi görüşümdür, siz aynı fikirde olmaya bilirsiniz.




    Arkadaşım kusura bakma da bazı yorumları ya laf olsun diye yazmışsın ya da hiç bir bilgin yok.
    "Benzin pompası zarar görmesin diye dikkatli olmak lazım" Bu ne demek şimdi, benzinin çeyrek deponun altında olmadığı sürece hiç bir sorun yok.
    "Araç performanstan düşer, klima açıkken rampa yukarı kağnı gibi gidersin" Bu tamamen aracın motor gücü ile ilgili. LPG li 2005 Model Astra G kasa aracımda, klima açıkken hiç bir şekilde güç kaybı hissetmezken, şu anki aracım 1300 cc Hyundaimde hissediyorum o da yokuş tırmanırken ve klima açıkken ama aracımın 1300 motor olduğunun farkındayım.
    "Vize işlemleri" Tamamen sallamasyon bir yorum, vize işlemlerinde sızdırmazlık almazsan hafif kusurlu olarak geçiyor ne masrafı?
    "Uzun yolda her 300-350 km de yakıt almak" Bu mu sorun, normalde dizel bir aracınızla acil bir durum olmadan durmadan kaç defa 1000 km yaptınız, ya da benzinli bir araçla 600 km yaptınız? Zaten 350 km de bir yakıt almak sizin en fazla 10 dakikanızı alır bu mu sorun? Uzun yol otobüs ya da kamyon kullanmıyorsanız bence sorun değil.
    "Aracın piyasada her ne kadar lpg uyumlu olarak bilinsede haberin olmadan LPG kaynaklı sıkıntı yaşarsın , yaptığın ekonomiyi tek seferde ustaya gömersin" 6 Yıldır Hyundai accend admire araç kullanıyorum LPG kaynaklı uzaktan yakından en ufak bir sıkıntım olmadı çok şükür, araç LPG ye tam uyumluysa, montaj düzgün yapıldıysa, ve iyi bir KİT takıldıysa en ufak bir sorun olmazzzzzz.
    "AVM lere giremezsin ,yağmurda koyarsın 500 mt öteye eşinle çocuğunla ıslanırsın" İzmirde yaşıyorum yaklaşık 10 yıldır LPG li araçlarım oldu, giremediğim veya alınmadığım bir tane AVM olmadı.




  • akdogan911 A kullanıcısına yanıt
    2. soruya, lpg ye en uyumlu araç toyota olarak bilinir. ford uyumsuz, 3 kasa forddan tecrübe ettik başımıza bela oldu fordun lpg si. civic ford ve toyotodan daha sağlam bi araç. fakat kaza yaptığınızda veya masrafı oldugunda ki bunları düşünmeye gerek yok ama ford e toyotodan daha masraflıdır.
  • 95 model Tipom var benim daha bir gün olsun lpg yüzünden tık demedi.
    Karamanın kışında hep tek marşta çalıştı lpgde(benzin pompam bozuk o yüzden 1 yıldır felan benzin almadım)
    Amma gömmüşsünüz lpg yi
  • 2008 yılında almıştık civic i garantisi bitene kadar benzınle bındık şuan vialle likid lpg sistem takılı yaklaşık 4 bin tl ye taktırmıştık. Normal sistemden farkı benzin gibi sıvı şekilde püskürtmesi bu sayede kuru sisteme nazaran ileriki km lerde subap yanmalarının önüne geçmiş olunuyor ve lpg nın o hantal gidişini bir nebze olsun kesiyor benzinden pekte ayırt edilmiyor ama illaki bi fark var tabiki. Ben civic den başka araç önermem bu konuda diğerlerini bilmem etmem. 2. el veya yetiyorsa bütçeniz sıfır bir civic alıp keyfini sürmeniz. Eskiden 550 tl gibi yakıtla Antalya - Artvın yapıyoduk şimdi 250 tl ye direk gidişte varıyoruz geze geze bitiremiyoruz yolu gene 500 e yetişemiyoruz vallahi rahatlık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondatugraL -- 16 Haziran 2016; 15:57:12 >
  • dizele devam edin.

    lpg bıktırıyor bir süre sonra,
    - bakıma ayrı servise gitmek gerekiyor
    - araç kalkışta titrese servis lpg'ye suç atıyor lpg'ci servise götür diyor.
    - lpg servisleri genelde kalitesiz, ustalar vasıfsız
    - depo doldururken geç dolması, kuyruk olması, kokusu bile pis be!
  • sivi lpg de depoda lpgyi basan bir pompa var ve bunun ses yaptigi soyleniyor. Bu ses olayi yok muydu sizde ?

    Ayrica bu puskurtmeli kiti fiyati yuksekmis. Fiyatini hatirliyor musunuz vialle kitin ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    dizele devam edin.

    lpg bıktırıyor bir süre sonra,
    - bakıma ayrı servise gitmek gerekiyor
    - araç kalkışta titrese servis lpg'ye suç atıyor lpg'ci servise götür diyor.
    - lpg servisleri genelde kalitesiz, ustalar vasıfsız
    - depo doldururken geç dolması, kuyruk olması, kokusu bile pis be!

    Dediklerinizde haklilik payi var elbette. Coguna katiliyorum....

    Ben de cok yetkili kurumsal bir yerde teleflex kit taktirma ragmen ilk gunden itibaren bissuru ivir zivir problem yasadim. Tabiki garantiden yapildi. Ancak evime de cok yakin degildi. Got gel vakit harcadim. Ancak performans konusunda hic problemim olmadi :)

    Ama simdi dizel alin deyince de cozum olmuyor. Dizelin surus zevkini hic begenmiyorum. 2.elde turbosuydu, enjektoruydu, dpf siydi bissurru potansiyel problem var.

    Ayrica sifir ya da sifir ayarinda arac almam. Bu da olayi iyice sıkıntılı hale sokuyor.

    Sifir alacaklar fiyat farkini da veriyorlarsa gidip dizel alabilirler saygim var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • illa lpg olacaksa civic derim
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.