Şimdi Ara

DİZELE DOGALGAZ DONEMI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
1
Favori
3.023
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • lpg li forklıfler dogal gaza çevırıyoruz dogal gazıda naturelgaz aş tarafından saglıyoruz kendı tesıslerımızden borusuz dogalgaz taşıyoruz dızele dogalgaz içinde çalışmalarımız var 2 aracımıza montaj yaptık gayet guzel çalışıyo tasarruf olayıda yuzde 40 ları buluyo



  • Lütfen daha detaylı bilgi verir misiniz.Bu konuya ilgi duyuyorum.Dizele doğalgaz takınca dizel ve motorin belli oranda karışarak mı yanıyor.Sadece yakıt doğalgaz mı oluyor.Dizel motorun çalışma sistemi ile doğalgaz nasıl uyuşuyor.Dolum için gerekli 200 atm.basıncı nasıl sağladınız?
    Yanıtlar için şimdiden teşekkürler.
  • kimseye duyurmayın kayıtdışı yapın yoksa devlet hemen tepemize
    çöker yok efendim proje fatura vergi sen tasarruf yapıosun
    extra vergi der normal gazada zam yapar size tavsiyem sessiz ve
    derinden gidin
  • artık umudum yok tasarruf en fazla 6 ay sürer herkes kullanınca pahalı olur
  • yıllardır bu konuda yazıp duruyorum.CNG işi türkiyede bir türlü yayılmadı .Aslında ilk önce yayılması gereken şey bu idi.Çünkü bugun türkiyenin her yerinde doğalgaz var artık.depolamak ihtiyacı yok.Yeterki uygun kompresör ile 200 bar civarında basınçlara çıkmanız yeterlidir.Aslında bu basınç illa da gerekli birşey değişdir çünkü doğalgazı küçük hacime sıkıştırmak için yapılan bir iştir.Ama hareket halindek ibir araca takılması düşünülünce mecburen küçük alanda maksimum menzil istendiği için yüksek basınçlara çıkmak bir zaruret halini almaktadr. hareket etmeyen bir jeberatör vb yapılar için bu basıncın yarısıda yeterlidir ama zırt pırt dolum yapmak gereklidir.

    Büyük devrim gerçekleşecek ve birgün türkiyedeki CNG saylı araç sayısı LPG nimn 2-3 katı olacaktır.Bunun için asadece devletin gerekli kanunları ve mevzuatının çıkması yeterlidir.Özellikle yurt için taşıma işinde tır kamyon ve şehirler arası otobüsler için bulunmaz nimettir.Bu araçların kasaları geniş olduğu için yer sıkıntıları yoktur.Şehirler aorası otobüsler bu işe ilk geçen olur sanırım.Çünkü rekabetin en yüksek olduğu kesim bunlardadır.Ama insan taşındığı için mevzuata uyar mı bilemem.

    Doğalgaz LPG den karakteristi kolarak çok farklı bir gazdır.En önemli özelliği sıkıştırılabilir olmasıdır.Bu dizel motorundaki yüksek sıkıştırma oranlarına dayanabilecek bir nokta olduğu için dizel ile birlikte belirli karışım oranları ile kullnılması mümkündür ve yıllardır dünyanın her yerinde kullnılmaktadır.Artık teknik tartışma dönemi, çoktan kapanmıştır.Dünya bu gazı desteklemektedir.Nedeni çok basit birincisi LPG üretimi hampetrolden yapıldığı için maliyeti hem yüksektir hem de bunu üretmek için çevre kirletilmektedir.Oysa doğalgaz adı üstünde topraktan çıktığı gibi temizlenerek ve filtrasyon sonrasında kullanılabilmektedir.Bu yüzden dünyada petrol çıkaran ülkeler bile eğer doğalgaz kendilerinden çıkıyorsa bunu satıp doğalgazı iç pazara vermektedirler.Bu devlet politakası haline gelmiştir.Arjantinde ve yakın zamanda iranda bu durum net olarak görüğlmektedir.ben çok yakın zamanda rusyanın da bu yöntemi benimseyeceğini tahmin ediyorumç.Çünkü petrolün varili 100 doları aştı satmak varken niye iç pazarda tüketsinler bunun yerine doğalgaz kullanmak mümkün aynı zamanda eksi derecelerde asla donmaz kaymak gibi yakıttır.Yani eldeki tavuğu kesmeyi ancak biz türkler çok severiz.KKimse kusura bakmasın ama bu işler kendi çıkarlarımıza uygun hale getirilmedikçe daha çok LPG tüketir dışarıya vergi öderiz.Aynı şey doğalgaz için de geçerli depğil mi diye aklınızdan geçirmeyin çünkü fiyatları arasında büyü kbir uçurum var.Suyla giden araç icat oluncaya kadar en ucuz yakıtla giden araçları kullanmaya mecburuz.Ne kadar vergiyi çok alırlarsa alsınlar , toplanan paralar sonuçta bizim milletin cebinden çıkmaktadır.Senin cebindeki para azalınca ve gelirin de olmayınca ya giderini kısarsın , yada az km yaparsın.Devler küçük ayak oyunlarını bırakıp büyük oyun elini görmedikçe boyna zam yapsın hiç birşley değişmez .Sadece enflastyonu hortlatır.manavlar zam yapar , yakıt giderlerini satıvılar maliyetlerine ekler sonuçta maliye bakanımız bunu enflasyon olarak sonraki ay TÜFE si olarak görecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 14 Mart 2008; 13:47:50 >




  • sayın vezir,
    Sizin ve birkaç arkadaş sayesinde doğalgazın genel durumunu öğrendik.Artık eylem zamanı.Büyük firmalar..
    Türkiye'yi karşılıksız sevenler..Gerçek milliyetçiler..İş başına..Biz de doğalgazlı arabamızla,doğalgazlı ısınmamızla hatta hatta doğalgazlı jenaratörümüzle kendi elektiriğimizi üreterek gereksininim duyduğumuz enerjiyi karşılayalım.Hem cebimizi hem de çevremizi koruyalım.
    Örneğin evimde eskiden 1 ayda bir 12,5 kg lik lpg ile yıkanma sorunumuzu çözerken,1200 ytl ye taktırdığım 24 adet boru sistemi ile çalışan bir yılda sadece 2 ay kadar hariç donma sorunu olmayan ve antifiriz kullanmayan güneş enerjisi ile kendimizi kaplıcada gibi hissediyoruz.Hem de bedava..Uygarlık denilen şey işte bu..Keşke herkes duyarlı olsa..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    yıllardır bu konuda yazıp duruyorum.CNG işi türkiyede bir türlü yayılmadı .Aslında ilk önce yayılması gereken şey bu idi.Çünkü bugun türkiyenin her yerinde doğalgaz var artık.depolamak ihtiyacı yok.Yeterki uygun kompresör ile 200 bar civarında basınçlara çıkmanız yeterlidir.Aslında bu basınç illa da gerekli birşey değişdir çünkü doğalgazı küçük hacime sıkıştırmak için yapılan bir iştir.Ama hareket halindek ibir araca takılması düşünülünce mecburen küçük alanda maksimum menzil istendiği için yüksek basınçlara çıkmak bir zaruret halini almaktadr. hareket etmeyen bir jeberatör vb yapılar için bu basıncın yarısıda yeterlidir ama zırt pırt dolum yapmak gereklidir.

    Büyük devrim gerçekleşecek ve birgün türkiyedeki CNG saylı araç sayısı LPG nimn 2-3 katı olacaktır.Bunun için asadece devletin gerekli kanunları ve mevzuatının çıkması yeterlidir.Özellikle yurt için taşıma işinde tır kamyon ve şehirler arası otobüsler için bulunmaz nimettir.Bu araçların kasaları geniş olduğu için yer sıkıntıları yoktur.Şehirler aorası otobüsler bu işe ilk geçen olur sanırım.Çünkü rekabetin en yüksek olduğu kesim bunlardadır.Ama insan taşındığı için mevzuata uyar mı bilemem.

    Doğalgaz LPG den karakteristi kolarak çok farklı bir gazdır.En önemli özelliği sıkıştırılabilir olmasıdır.Bu dizel motorundaki yüksek sıkıştırma oranlarına dayanabilecek bir nokta olduğu için dizel ile birlikte belirli karışım oranları ile kullnılması mümkündür ve yıllardır dünyanın her yerinde kullnılmaktadır.Artık teknik tartışma dönemi, çoktan kapanmıştır.Dünya bu gazı desteklemektedir.Nedeni çok basit birincisi LPG üretimi hampetrolden yapıldığı için maliyeti hem yüksektir hem de bunu üretmek için çevre kirletilmektedir.Oysa doğalgaz adı üstünde topraktan çıktığı gibi temizlenerek ve filtrasyon sonrasında kullanılabilmektedir.Bu yüzden dünyada petrol çıkaran ülkeler bile eğer doğalgaz kendilerinden çıkıyorsa bunu satıp doğalgazı iç pazara vermektedirler.Bu devlet politakası haline gelmiştir.Arjantinde ve yakın zamanda iranda bu durum net olarak görüğlmektedir.ben çok yakın zamanda rusyanın da bu yöntemi benimseyeceğini tahmin ediyorumç.Çünkü petrolün varili 100 doları aştı satmak varken niye iç pazarda tüketsinler bunun yerine doğalgaz kullanmak mümkün aynı zamanda eksi derecelerde asla donmaz kaymak gibi yakıttır.Yani eldeki tavuğu kesmeyi ancak biz türkler çok severiz.KKimse kusura bakmasın ama bu işler kendi çıkarlarımıza uygun hale getirilmedikçe daha çok LPG tüketir dışarıya vergi öderiz.Aynı şey doğalgaz için de geçerli depğil mi diye aklınızdan geçirmeyin çünkü fiyatları arasında büyü kbir uçurum var.Suyla giden araç icat oluncaya kadar en ucuz yakıtla giden araçları kullanmaya mecburuz.Ne kadar vergiyi çok alırlarsa alsınlar , toplanan paralar sonuçta bizim milletin cebinden çıkmaktadır.Senin cebindeki para azalınca ve gelirin de olmayınca ya giderini kısarsın , yada az km yaparsın.Devler küçük ayak oyunlarını bırakıp büyük oyun elini görmedikçe boyna zam yapsın hiç birşley değişmez .Sadece enflastyonu hortlatır.manavlar zam yapar , yakıt giderlerini satıvılar maliyetlerine ekler sonuçta maliye bakanımız bunu enflasyon olarak sonraki ay TÜFE si olarak görecektir.



    Üstad nihayet sesini duyabildik.Nerelerdeydin?Gerçekten forumda olmaman özellikle bir çok konuda (tabi bu benim kendi düşüncem) bizleri sıkıntıya sokmakta.Neden denilecek olursa gerçekten bilgi dağarcığın ve araştırmacı yönü çok kuvvetli bir arkadaşımızsın.Biz üyeleri doğru bilgiye yönlerdirmen hoş.




  • birde bu sistemin yararlarından hidrojen üretebilsen ve bununla arabanı götürsen gerçekten 21 yüzyılın ikinci yarısını şimdiden yakalamış olacaksın.Ama bu sistemlerin yaygınlaşması için daha biraz zaman var petrol biraz daha pahalanınca çare kalmayacak bu yakıtın pabucu dama atılacak ama ben ögremeden gidersem üzüleceğım.1980 lerden beri doğalgaz hidrojen diyoruz 25 sene sonra ancak doğalgaz yeni anlaşılıyor hidrojen için sanırım bir 10-15 yıl daha gerekyor.aslında güneşten hidrojen elde edip evinizi ısıtmak soğutmak veya arabanızı belirli bir km götürmek mümkün ama şu ana için hem pahalı hem de yaygınlaşmadığı için milleyt sanki uçuk bir yakıtmış gibi bakıyor.halbuki yakında eşten dosttan parayla alınabilecek bir meta haline gelecek bu sözümü hatırlayın.


    quote:

    Orjinalden alıntı: deltoid

    sayın vezir,
    Sizin ve birkaç arkadaş sayesinde doğalgazın genel durumunu öğrendik.Artık eylem zamanı.Büyük firmalar..
    Türkiye'yi karşılıksız sevenler..Gerçek milliyetçiler..İş başına..Biz de doğalgazlı arabamızla,doğalgazlı ısınmamızla hatta hatta doğalgazlı jenaratörümüzle kendi elektiriğimizi üreterek gereksininim duyduğumuz enerjiyi karşılayalım.Hem cebimizi hem de çevremizi koruyalım.
    Örneğin evimde eskiden 1 ayda bir 12,5 kg lik lpg ile yıkanma sorunumuzu çözerken,1200 ytl ye taktırdığım 24 adet boru sistemi ile çalışan bir yılda sadece 2 ay kadar hariç donma sorunu olmayan ve antifiriz kullanmayan güneş enerjisi ile kendimizi kaplıcada gibi hissediyoruz.Hem de bedava..Uygarlık denilen şey işte bu..Keşke herkes duyarlı olsa..




  • sevgili ottoman,
    aslında biz tüeklerin en zayıf olduğu nokta olan bilgi kısmını ve öngürümüzü geliştirmek amacım.Bunu ilerletebilirsek önümüze sunulanı değil ,istediğimiz ve bize uyan doğruyu seçmek mümkün.

    enerji işinde iki tane önemli faktor vardır., birisi maliyet ikincisi çevre.
    Eğer doğru method uygulansa ve çevre şartları için gereklş yatırımlar yapılsa , türkiyede kesinleşmiş kömür yataklarımızla refah düzeyini yakalamamız mümkün .Ama doğal olarak bizde bulunmayan petrol veya doğalgaz (şu ana kadar harcadığımızı karşılayamadığımız için )ithal ederek kalkınma yapabileceğimizi sanıyoruz.ne büyük hata çok yakında küresel kriz patlayınca doğalgaz fiyatının ne olabileceğimni düşün
    ünce içim sıkılmıyor değil.Ama petrolden üretilen LPG olayını hemen terkedip önce doğalgazlı araç işine dönmemiz gerekiyor.beğenmediğimiz arjantin bunu yıllar önce yaptı biz neyi bekliyoruz koç alilesinin daha zengin olmasını mı ? firma ismi yamak istemiyorum ama alile şirketleri tüpten kaybettikleri pazarı LPG otogazda yakaladılar, bunun için onlarımn bu işten vazgeömesibir yana hükümetteki güöleri nedeniyle istedikleri gibi at koşturuyorlar ama ceplerini dolduruken türkiyeye ne kadar zararverdiklerinin farkında değiller.Bu isi yine onlar yapsın ama doğalgaz ile yaparlarsa hem millet kazanır hem de türk firmaları büyüyerek bir pazar oluşur, türk teknisyenler mühendisler , lpg işinde uzmanlaşmış kurumlar yan sanayi olur.hep yanlış yönlere giderek zaman kaybediyoruz.Artık durup akıllı karar atmanın zamanı geldi de geçti bile.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    yıllardır bu konuda yazıp duruyorum.CNG işi türkiyede bir türlü yayılmadı .Aslında ilk önce yayılması gereken şey bu idi.Çünkü bugun türkiyenin her yerinde doğalgaz var artık.depolamak ihtiyacı yok.Yeterki uygun kompresör ile 200 bar civarında basınçlara çıkmanız yeterlidir.Aslında bu basınç illa da gerekli birşey değişdir çünkü doğalgazı küçük hacime sıkıştırmak için yapılan bir iştir.Ama hareket halindek ibir araca takılması düşünülünce mecburen küçük alanda maksimum menzil istendiği için yüksek basınçlara çıkmak bir zaruret halini almaktadr. hareket etmeyen bir jeberatör vb yapılar için bu basıncın yarısıda yeterlidir ama zırt pırt dolum yapmak gereklidir.

    Büyük devrim gerçekleşecek ve birgün türkiyedeki CNG saylı araç sayısı LPG nimn 2-3 katı olacaktır.Bunun için asadece devletin gerekli kanunları ve mevzuatının çıkması yeterlidir.Özellikle yurt için taşıma işinde tır kamyon ve şehirler arası otobüsler için bulunmaz nimettir.Bu araçların kasaları geniş olduğu için yer sıkıntıları yoktur.Şehirler aorası otobüsler bu işe ilk geçen olur sanırım.Çünkü rekabetin en yüksek olduğu kesim bunlardadır.Ama insan taşındığı için mevzuata uyar mı bilemem.

    Doğalgaz LPG den karakteristi kolarak çok farklı bir gazdır.En önemli özelliği sıkıştırılabilir olmasıdır.Bu dizel motorundaki yüksek sıkıştırma oranlarına dayanabilecek bir nokta olduğu için dizel ile birlikte belirli karışım oranları ile kullnılması mümkündür ve yıllardır dünyanın her yerinde kullnılmaktadır.Artık teknik tartışma dönemi, çoktan kapanmıştır.Dünya bu gazı desteklemektedir.Nedeni çok basit birincisi LPG üretimi hampetrolden yapıldığı için maliyeti hem yüksektir hem de bunu üretmek için çevre kirletilmektedir.Oysa doğalgaz adı üstünde topraktan çıktığı gibi temizlenerek ve filtrasyon sonrasında kullanılabilmektedir.Bu yüzden dünyada petrol çıkaran ülkeler bile eğer doğalgaz kendilerinden çıkıyorsa bunu satıp doğalgazı iç pazara vermektedirler.Bu devlet politakası haline gelmiştir.Arjantinde ve yakın zamanda iranda bu durum net olarak görüğlmektedir.ben çok yakın zamanda rusyanın da bu yöntemi benimseyeceğini tahmin ediyorumç.Çünkü petrolün varili 100 doları aştı satmak varken niye iç pazarda tüketsinler bunun yerine doğalgaz kullanmak mümkün aynı zamanda eksi derecelerde asla donmaz kaymak gibi yakıttır.Yani eldeki tavuğu kesmeyi ancak biz türkler çok severiz.KKimse kusura bakmasın ama bu işler kendi çıkarlarımıza uygun hale getirilmedikçe daha çok LPG tüketir dışarıya vergi öderiz.Aynı şey doğalgaz için de geçerli depğil mi diye aklınızdan geçirmeyin çünkü fiyatları arasında büyü kbir uçurum var.Suyla giden araç icat oluncaya kadar en ucuz yakıtla giden araçları kullanmaya mecburuz.Ne kadar vergiyi çok alırlarsa alsınlar , toplanan paralar sonuçta bizim milletin cebinden çıkmaktadır.Senin cebindeki para azalınca ve gelirin de olmayınca ya giderini kısarsın , yada az km yaparsın.Devler küçük ayak oyunlarını bırakıp büyük oyun elini görmedikçe boyna zam yapsın hiç birşley değişmez .Sadece enflastyonu hortlatır.manavlar zam yapar , yakıt giderlerini satıvılar maliyetlerine ekler sonuçta maliye bakanımız bunu enflasyon olarak sonraki ay TÜFE si olarak görecektir.



    Üstad nihayet sesini duyabildik.Nerelerdeydin?Gerçekten forumda olmaman özellikle bir çok konuda (tabi bu benim kendi düşüncem) bizleri sıkıntıya sokmakta.Neden denilecek olursa gerçekten bilgi dağarcığın ve araştırmacı yönü çok kuvvetli bir arkadaşımızsın.Biz üyeleri doğru bilgiye yönlerdirmen hoş.





  • Yazdıklarınızda sonuna kadar haklısınız.Biz elimizdeki kaynakları değerlendirmesini bilmeyen bir milletiz.Ülkemizde ticaret hep belli ailelerin tekelinde yani onların kaybetme gibi bir korkusu bulunmuyor.Kaybettikleri oranın daha fazlasını diğer noktadan fazlasıyla çıkarıyorlar.Tasarruf konusuna gelincede ülkemizde bu tasarruf olayı her konuda bir kaç yıldır ciddi ciddi düşünülmeye başladı diyebiliriz.Forumda bir arkadaşın dediği gibi eskiden sen kaç yaptın ben kadranı sona dayadım muhabbetleri dönerken şimdilerde devir tork ekonomi üçlüsünün en uyumlu çalışma şekilleri tartışılmaktadır.
  • devlet bu işe yaygınlaşmasın diye vergi koydu eğer ticari olarak CNG dolumu yapıyorsanız. fiyat LPG ile neredeyse aynı oluyor. Kaçak dolum ise hem tehlikeli hemde cezası var.
  • Ona ne zaman el attılar,yuh birşeyide kaçır be
  • süper olur
    ben daha fsı motora lpg takdıramadım siz dizele takıyorsunuz..
  • Lpg den sonra, doğalgaza dönusumde başlamış diye duydum.
    Fakat bunun dolum (yakıt servisi) yaygın olmadığından şuan taktırma işi pek olmaz.
    Birde fiyatı aynı olacaksa, neden bu kadar servis hizmeti olmayan bir dönuşum yapılsınki?
  • evlerimizde doğal gaz doldurma kiti .2000 dolar. müthiş bişey.

     DİZELE DOGALGAZ DONEMI
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.