Şimdi Ara

Dizele para vermek=Bedava bir bardak süt için evde inek beslemek (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
451
Cevap
6
Favori
14.443
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnn

    Farklı hacimler olmasının benzinli yönündeki tek avantajı yıllık 300 lira gibi bi vergi farkına sahip ki km'de sadece 7-8 kuruş fazla yakan bi aracın 300 liralık avantajla 4000 kmlik dize/benzinli farkının oluşması olmamış olur ya da daha farklı bi şekilde anlatılması gerekirse her iki araçla yıllık 20.000 km yaptığımızı varsayalım


    Ve 1.2'liğin ortalama 6 litre dizelin ise 5 litre yaktığını varsayalım her ikisi de fabrika verisinden yukarıda değerlerdir bu arada bunu da belirtmeden geçmeyeyim :)

    1200 litre benzine ve 1000 litre mazota ihtiyaç var demek oluyor. 4.34'e mazot, 4.82'ye de benzin bulalım :),


    5784 lira benzin
    4340 lira da mazot demek oluyor bu bi senede. e 300 lira da mtv var 4640 lira senede 1140 kar ediyor demek oluyor ki 14 bin gibi bir dizel benzinli farkını satarken hadi 7000 lira pahalıya bile satsan 6 yılda anca birbirlerine denk oluyor. her dizelde bu durum böyle değil tabi, ve tabi her dizelin benzinli versiyonu da Jetta 1.2 TSI kadar da az yakmıyor. Konuda da anlatılmak istenen de bu :) Dizel alıp tasarruf etmek imkansıza yakın oluyor 10bin lira ve üzerinde fiyat istendiğinde..


    O yönden düşününce öyle tabi.

    Ben tam bilgim olmadığından ortalığı yoklayayım dedim. :) Bilgimi öğrendim teşekkürler.




  • Aracımı sıfır aldım, benzinli 26000, dizel ise 29000 TL idi, aynı modelin benzinlisini alan arkadaş ile dik bir yokuş çıktığımız zaman 1 dakikalık zaman diliminde gözden kayboluyor arkamda

    Ne varsa dizelde var
  • atmosferik yerine turbo benzinli olsaydı durum hala böyle mi olurdu :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: confusion.

    onu bunu anlamam ama dizele 10 bin fazla bayılır her benzin istasyonuna girişte küfür etmemiş olurum hepsini peşinen ödemiş olurum. bu bile dizel almaya sebeb... çok matematiksel düşünüyorsunuz ama hayatı matematikle idame ettiremezsiniz. her zaman olağan dışı bir durum olacaktır.

    di mi dizeli bedavaya veriyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Roman İbrahimoviç

    quote:

    Orijinalden alıntı: confusion.

    onu bunu anlamam ama dizele 10 bin fazla bayılır her benzin istasyonuna girişte küfür etmemiş olurum hepsini peşinen ödemiş olurum. bu bile dizel almaya sebeb... çok matematiksel düşünüyorsunuz ama hayatı matematikle idame ettiremezsiniz. her zaman olağan dışı bir durum olacaktır.

    di mi dizeli bedavaya veriyorlar

    Sen aracın deposunu 250 liraya fulledin mi 550 km menzil verir, ben 250 ye fulledim mi 1100 km menzil verir.. BU bile tercih sebebidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    quote:

    Orijinalden alıntı: Roman İbrahimoviç

    quote:

    Orijinalden alıntı: confusion.

    onu bunu anlamam ama dizele 10 bin fazla bayılır her benzin istasyonuna girişte küfür etmemiş olurum hepsini peşinen ödemiş olurum. bu bile dizel almaya sebeb... çok matematiksel düşünüyorsunuz ama hayatı matematikle idame ettiremezsiniz. her zaman olağan dışı bir durum olacaktır.

    di mi dizeli bedavaya veriyorlar

    Sen aracın deposunu 250 liraya fulledin mi 550 km menzil verir, ben 250 ye fulledim mi 1100 km menzil verir.. BU bile tercih sebebidir.

    denk teknoloji ve yıllarda üretilmiş benzinli ve dizel motorun tüketimi yarı yarıya olması imkansız
    mesela 1.4 tsi 122 hp, 1.6 tdi 105'in 2 katı mı yakıyor?
    hayır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Roman İbrahimoviç

    quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    quote:

    Orijinalden alıntı: Roman İbrahimoviç

    quote:

    Orijinalden alıntı: confusion.

    onu bunu anlamam ama dizele 10 bin fazla bayılır her benzin istasyonuna girişte küfür etmemiş olurum hepsini peşinen ödemiş olurum. bu bile dizel almaya sebeb... çok matematiksel düşünüyorsunuz ama hayatı matematikle idame ettiremezsiniz. her zaman olağan dışı bir durum olacaktır.

    di mi dizeli bedavaya veriyorlar

    Sen aracın deposunu 250 liraya fulledin mi 550 km menzil verir, ben 250 ye fulledim mi 1100 km menzil verir.. BU bile tercih sebebidir.

    denk teknoloji ve yıllarda üretilmiş benzinli ve dizel motorun tüketimi yarı yarıya olması imkansız
    mesela 1.4 tsi 122 hp, 1.6 tdi 105'in 2 katı mı yakıyor?
    hayır.

    1.6 ehdi mcp kullanıyorum, full klima açık, genelde sakin mizaclı kullanırım. Ortalamam 4.6 litre. Bugun 1.4 TSI ile 40 km yolculuk yaptım. Sürücüsü aynı şekilde sakin kullanıyordu aracı, ortalaması 8.7 litreydi. Tabi aracın km si de önemliydi, TSI'yı bugün teslim aldık yani arac sıfır. Ancak benim aracım da 10 binde.

    Ben uzun yola gittiğimde 1500 km yi hiç zorlanmadan görüyorum. Ama bahsettiğin TSI aracın yapacağı maximum 900 hadi bilemedin 1000 km'dir uzun yolda.




  • 7 ayda aldığım yakıt fişlerini topladım . 860 lira. 1.25 benzinli fiesta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fulsac

    7 ayda aldığım yakıt fişlerini topladım . 860 lira. 1.25 benzinli fiesta

    Ayda kaç km yapıyorsunuz ki? Benim tahminim ortalama 300 gibi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    bu konulardan gına geldi artık boşver alan alsın.

    Aynen katliyorum..ben cok anlattim zamaninda ama dinleyen yok.. Vw sifir dizel alanin aklina sasarim..

    Alana hayirli olsun..ne diyelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ayda 1000 km yapıyorum ama bu ay Urfa, Eskişehir, Bursa ve Mersin yapınca bu faturayla karşılaştık. Urfa'dan Eskişehir'e giderken 100km'de 5 lt dönerken de 100de 5.5 lt yaktı.(birkısmı şehir içi) 1.25 motora lpg takmaya gerek kalmaz diye düşünmüştüm ama garantisi bitince taktıracam
  • Benzinli uzun yolda dizelden 2kat fazla yakıyor ve aralarında 80krş fark var. Benzinli daha sık garantiye gidiyor. İkinci el de cabası. Cdti ve tdci motor candır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oprema kullanıcısına yanıt
    Konu sadece VW üzerinden mi? 14 bin VW istiyor 13 küsür bin Toyota 12 bin honda istiyor 14 bin Renault istiyor..Fiat bile Bravoda 8 bin lira istiyorken dizel isteyenler X markasına Benzinli isteyenlere alfabenin tüm harfleri var o zaman.. Ben ekonomik olmaya muhtaç edilmiş oluşumuz üzerine ekonomi için dizel almaya çalışan insanların bu tasarruf çabasının sömürülmesine karşıyım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TurboCore

    Benzinli uzun yolda dizelden 2kat fazla yakıyor ve aralarında 80krş fark var. Benzinli daha sık garantiye gidiyor. İkinci el de cabası. Cdti ve tdci motor candır

    Benzinli C sınıfı araç sürüyoz TIR değil, 80 kuruş ne ben 80 kuruşa uzun yolda 4 km yol alıyorum LPG ile
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fulsac

    ayda 1000 km yapıyorum ama bu ay Urfa, Eskişehir, Bursa ve Mersin yapınca bu faturayla karşılaştık. Urfa'dan Eskişehir'e giderken 100km'de 5 lt dönerken de 100de 5.5 lt yaktı.(birkısmı şehir içi) 1.25 motora lpg takmaya gerek kalmaz diye düşünmüştüm ama garantisi bitince taktıracam

    1000 km ortalamadan 7 ayda 7 bin km eder. 860 TL benzin 7 bin km nin karşılığı ise aracınıza çok ama çok iyi bakın derim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: TurboCore

    Benzinli uzun yolda dizelden 2kat fazla yakıyor ve aralarında 80krş fark var. Benzinli daha sık garantiye gidiyor. İkinci el de cabası. Cdti ve tdci motor candır

    Benzinli C sınıfı araç sürüyoz TIR değil, 80 kuruş ne ben 80 kuruşa uzun yolda 4 km yol alıyorum LPG ile

    80 kuruş ile benzin ve mazotun litre fiyat farkını belirtmiş arkadaş..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: TurboCore

    Benzinli uzun yolda dizelden 2kat fazla yakıyor ve aralarında 80krş fark var. Benzinli daha sık garantiye gidiyor. İkinci el de cabası. Cdti ve tdci motor candır

    Benzinli C sınıfı araç sürüyoz TIR değil, 80 kuruş ne ben 80 kuruşa uzun yolda 4 km yol alıyorum LPG ile

    80 kuruş ile benzin ve mazotun litre fiyat farkını belirtmiş arkadaş..

    80 kuruş? son baktığımda 50 kuruş fark vardı aralarında 4,32 ve 4,82 şeklinde istasyondan istasyona farklılık gösterecektir illa ki ama dizeli kendi ucuz aldığı yerin fiyatı ve benzini sıradan bi benzinci fiyatına göre alıyorsa arkadaş bilemem.




  • Dizelin ucuz(katkısız olanını) baz almış, benzinin de katkılı 97 sini baz almış sanırım.. Bilmiyorum tabi hangi illerin fiyatı ama bu şekilde alınca 60 kuruşu geçiyor fark..
  • Benzinin 95ini dizelin de katkılı olanını mı alalım biz de :)

    Bence her ikisinin de dibini alalım hiç gerek yok 97'ye katkılıya.. 50 kuruş fark var işte ikisinin de en altından alınca :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnn

    Ben sıfır alınacaksa dizel mantıksız diyorum özellikle de C segmentinden itibaren başlıyor bu saçmalık... yani o zaman C yerine B segment al demek çözüm mü? bizim bu dizel alma(ki ben istemiyorum o ayrı ) isteğimizin sömrülmesine karşıyım ben. siz ise kendinizi kurtaracak bir çözüm söylemişsiniz :)

    şunu demek istedim eğer o kadar farkı vericek paran yoksa sıfır benzinli focus yerine sıfır fiesta dizel alırsın hem aynı paraya gelir hemde tasarruf etmiş olursun.Bu daha akıllıca bir seçim olur.Ben zaten herzaman sıfır araba almaya karşıyım :)
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.