Şimdi Ara

Dizele para vermek=Bedava bir bardak süt için evde inek beslemek (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
451
Cevap
6
Favori
14.443
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şu torbacının adını versenise neyin kafası bu.
    Performasn isteyen, yakıt parası önemli değil diyen alır benzinli sonra gider tüpe dünya para verir, kokusundan verimsizliğine kadar çeker. Pişman olmazsa basar gaza öder benzini...
    Az yaksın çok gitsin, fazla para vermeyen yakıta diyen gider dizel alır satarkende zarar etmez. Benzinde alım satım farkı dizele göre daha yüksek bence...
  • Öncelikle benim güzel arabamın motoruna HITLER demeyin ayıp oluyor
    Diesel, benzin, lpg işine gelince:
    Diesel almak isterim ama arada haddinden fazla fiyat farkı var. Bu durumda benzinli alıp daha donanımlı bir araca bilebilirim. (yılda şu kadar km yapan diesel alsın fikri benim için anlamsız) araçlar bire bir aynı ise yılda 5bin km bile yapsam canım istiyorsa diesel alırım. Lpg ise çok sinir bozucu özellikle menzil olarak, biraz sürat yapsam 200 km de depo biter. Hadi git edirneye istanbuldan
    Kısa lafın uzunu bu iş hesap kitap değilde zevk işi biraz. Alanada satanada bir şey demek uygun değil.
    Bunlarla beraber 1.4 tsi Highline golf düşünüyorum ve yılda 20bin km yapıyorum, peki neden diesel değilde benzinli? Cevap basit, canım onu istiyor (yılda 2bin fazla yakarım no problem)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizel yüksek kmde zarar ettirir diyorlar, peki yeni nesil küçük hacım turbo benzinliler? Arada ne fark var? Bence en büyük zararı ilerde sağlıklı şekilde tüp de takılmayan bu küçük hacım benzinli motorlar yasatacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • klasik hale gelmiş dizel&lpg&benzin konularından birisi... İnce hesaplar v.s. sonuç:herkesin kendi fikri aynı kalmaya devam ediyor:)
  • borisgrey B kullanıcısına yanıt
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-f30-kasa-luxury-paket-premium-selection-18000-km-de-full-dolu-124331198/detay

    ilan burda bak bi,sonrasında ise tek yanlısım budur diğer dediklerimin arkasındayım :)
  • Dizel benzinli farkı 3 litre kabul etsek(motora göre değişir ama ortalama bir değer aldım)
    Litrede Benzin-Mazotta 55 Kuruş Fark var

    1 km de şehir içi 16 Kuruş eder şehir dışı 8 Kuruş eder
    10000 km şehir içinde 16*10000=1600 Tl
    5000 km şehir dışı. 8*5000=4000 Tl

    15 bin km de 2000 Tl Fark
    75 bin km de 10000 Tl Fark

    eder 75 bin km den sonra dizel kâra geçer
    0 araba alan adam en az 80-90 bin kullanır bence,az kullanacaksa tabiki benzinli

    100 bini uyduranlar neresinden uydurdu bilmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ö1f1

    quote:

    Orijinalden alıntı: Roman İbrahimoviç

    quote:

    Orijinalden alıntı: AlanyaLee

    quote:

    Orijinalden alıntı: Roman İbrahimoviç

    quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Hangi araçta 14 bin TL fark varmış? benim bildiğim ortalama 5 ile 10 bin arası fark var. Arada 6-7 bin olan bir fark varsa dizel alınır ama 14 bin baya bir ciddi farkmış.

    Jetta 1.2 TSI 105 PS Trendline 44.800 TL
    Jetta 1.6 TDI 105 PS Trendline 59.000 TL

    bu karşılaştırma yanlış olmuş biraz
    1.6 ile 1.2 illa fark olucak bu benzin dizel farkı değilki

    ben güce bakıyorum.
    aynı güç. 1.6 ile 1.2 motor illa farklı olacak diye bir kaide yok. 1.4 170'lik motor da var 2.0 140 motor da.

    1.6 105 1.2 105 den daha güçlüdür 2,0 140 hp lik 14 170 lik den bg si daha az olmsına ağmen daha performanslı ve güçlüdür

    1.6 105 bg in nesi 1.2 105 bg den daha güçlüdür ? Guc birimi olarak bg kullanılıyorsa guc burada malesef aynı. Yok ben gücü degil performansı kastediyorum dıyorsanız orada da yanılıyorsunuz. Firmaların kendi kataloglarından da test kuruluşlarının değerlendirmelerinde de 1.2 105 in daha performansli oldugunu görürsünüz.
    Ayrıca 2.0 140 bg aracin 1.4 170 bg araçtan daha atak olabilmesi icin 2.0 hacimlinin 200 kg daha hafif olması lazım en azından.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • dizel motorda 15 bin tl fark yaratacak kadar ekstra hangi masraf var acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeadPoets

    dizel motorda 15 bin tl fark yaratacak kadar ekstra hangi masraf var acaba ?

    ben açıkça söyleyeyim
    cihanair kafası
  • Aynen katılıyorum.
    70000TL ye dizel Corolla veya Dizel Golf alıpta ekonomi yapıyorum havasında gezenlerin olduğu bir ülkedir burası...
  • Başlığa kahkaha attım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı model ve donanım ile:(manuel)

    Focus 1.6 B - 125 PS = 6.0 Lt = 50.750 TL
    Focus 1.6 D - 125 PS = 4.5 Lt = 61,500 TL

    Fiyat Farkı = 10.750 TL.

    Trabzonda dizel = 4.41 TL
    Trabzonda benzin = 4.97 TL

    Focus tüketim farkı 100 KM = (6.0 * 4.97) - (4.5 * 4,41) = (29,82-19,845 ) = 9,975 TL = 0,09975 TL/Km

    Fiyat farkı karşılığı KM = 10.750 / 0,09975 = 107.769 KM.

    Yani dizel fark parasına 100 bin KM üstünde yol yapınca ancak yakıttan kazanabiliyoruz.
    Ben şahsen yılda ortalama 15.000 Km yapıyorum. Memurum. Şehir içi ve civarı kullanım ile yılda 1-2 kez izin için uzun yol.
    Bu da fiyat farkı için 7 yıl kullanmam lazım arabayı.

    Üstelik dizel aracın bakımları-masrafı benzinlinin iki katını bulur. Bakım fiyat farkını da eklersek 7 yıldan daha fazla kullanmak gerekiyor eşitlenmesi için. (8 diyelim ki aslında daha fazla olur)

    Niye uğraşayım ki. Alırım benzinli. 3 sene kullanırım. Diyelim ki de 45.000 KM (450*100) yol yaparım. Sonra da 1500 TL ile tüp.

    Benzinli = 50.750 + (450 * 29,82) + tüp = 50.750 + 12.069 + 1500 = 64.319 TL
    Motorin = 61.500 + (450 * 19,845)....... = 61.500 + 8.930 .......... = 70.430 TL.

    Fark = 6.111 TL.
    Benzinli aldım 3 yılda 45.00 KM yapıp tüp taktım ve cebimde hala 6.111 TL var.
    Dizel bakım masrafları ile birlikte bu fark daha fazla olacaktır.
    Birde LPG ile mazottan da az yakmaya başlayarak 6.11 TL paranın üstüne koyarım.

    Yılda en az 40 bin KM yol yapılmıyorsa dizel aracın hiçbir anlamı yok.
    Kafa ütülemesi de cabası.

    Şirket aracı - taksi vb ticari için uygun olur ama şahsi araç için gereksiz.

    Bakım dahil farkı kapatmak için 8-9 sene kullanıp 130.000-150.000 Km yol yapmak lazım.
    Bu sefer de satarken dizel motor çok yol yapmış derdi çıkar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melikulupinar -- 7 Ağustos 2013; 9:56:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    quote:

    Orijinalden alıntı: chewee

    dizel fiesta aracımla 167 liralık mazotla 999 to 0 km yapıyorum.İstedin kadar bas istediğin hızda git.
    benzinli fiesta ne kadara dolar ne kadar km gider biliyorum. Benzinli fiestası olan varsa hesap etsin km ve verilen parayı.

    kilometrede 16 krş, kaçak mazot mu kullanıyorsunuz

    arabayı iterim benzinliğe kadar kesinlikle kaçak mazot almam.Aracım garantiden çıkmaması için opetten alıyorum yakıtı.34 km ortalama hız ile 100 km 4.0 yakıt değerleri var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan235

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-f30-kasa-luxury-paket-premium-selection-18000-km-de-full-dolu-124331198/detay

    ilan burda bak bi,sonrasında ise tek yanlısım budur diğer dediklerimin arkasındayım :)

    Sag taraftan hic foto yok. Tesaduf mu aceba.
    Ayrica rengarenk yazili ve sayisiz "LTF" yazan birinden bmw degil, oyuncak almam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizel mi yoksa Benzin & LPG mi bilmem.

    Bildiğim tek bişey var; bu ülkede ''tutulmuş'' maldan uzak duracaksın.

    Aynı arabanın dizeli 15 bin lira daha mı pahalı?Hiç düşünme al benzinliyi.
    Aynı arabanın 10 bin lira ucuza muadili mi var?Koş direkt yapıştır.

    Bunlara yem olmaya gerek yok;

     Dizele para vermek=Bedava bir bardak süt için evde inek beslemek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ö1f1

    quote:

    Orijinalden alıntı: Roman İbrahimoviç

    quote:

    Orijinalden alıntı: AlanyaLee

    quote:

    Orijinalden alıntı: Roman İbrahimoviç

    quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Hangi araçta 14 bin TL fark varmış? benim bildiğim ortalama 5 ile 10 bin arası fark var. Arada 6-7 bin olan bir fark varsa dizel alınır ama 14 bin baya bir ciddi farkmış.

    Jetta 1.2 TSI 105 PS Trendline 44.800 TL
    Jetta 1.6 TDI 105 PS Trendline 59.000 TL

    bu karşılaştırma yanlış olmuş biraz
    1.6 ile 1.2 illa fark olucak bu benzin dizel farkı değilki

    ben güce bakıyorum.
    aynı güç. 1.6 ile 1.2 motor illa farklı olacak diye bir kaide yok. 1.4 170'lik motor da var 2.0 140 motor da.

    1.6 105 1.2 105 den daha güçlüdür 2,0 140 hp lik 14 170 lik den bg si daha az olmsına ağmen daha performanslı ve güçlüdür

    1.6 105 bg in nesi 1.2 105 bg den daha güçlüdür ? Guc birimi olarak bg kullanılıyorsa guc burada malesef aynı. Yok ben gücü degil performansı kastediyorum dıyorsanız orada da yanılıyorsunuz. Firmaların kendi kataloglarından da test kuruluşlarının değerlendirmelerinde de 1.2 105 in daha performansli oldugunu görürsünüz.
    Ayrıca 2.0 140 bg aracin 1.4 170 bg araçtan daha atak olabilmesi icin 2.0 hacimlinin 200 kg daha hafif olması lazım en azından.

    e öyleyse markalar 16 ve 20 motorları kaldırıp 1000 1200 1400 turboluları üretirlerdi sadece




  • hep aynı aracın dizeli ve benzinlisi kıyaslanıyor. bence yanlış.
    1.4 tsi golf fiyatına 1.6 tdi leon alınabiliyor. Yani dizele bedava binmek mümkün...
    aynı şekilde 1.6 benzinli civic fiyatına 1.6 c4 dizel alınabiliyor...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melikulupinar

    Aynı model ve donanım ile:(manuel)

    Focus 1.6 EcoB - 125 PS = 6.0 Lt = 50.750 TL
    Focus 1.6 TDCi - 125 PS = 4.5 Lt = 61,500 TL

    Fiyat Farkı = 10.750 TL.

    Trabzonda dizel = 4.41 TL
    Trabzonda benzin = 4.97 TL

    Focus tüketim farkı 100 KM = (6.0 * 4.97) - (4.5 * 4,41) = (29,82-19,845 ) = 9,975 TL = 0,09975 TL/Km

    Fiyat farkı karşılığı KM = 10.750 / 0,09975 = 107.769 KM.

    Yani dizel fark parasına 100 bin KM üstünde yol yapınca ancak yakıttan kazanabiliyoruz.
    Ben şahsen yılda ortalama 15.000 Km yapıyorum. Memurum. Şehir içi ve civarı kullanım ile yılda 1-2 kez izin için uzun yol.
    Bu da fiyat farkı için 7 yıl kullanmam lazım arabayı.

    Üstelik dizel aracın bakımları-masrafı benzinlinin iki katını bulur. Bakım fiyat farkını da eklersek 7 yıldan daha fazla kullanmak gerekiyor eşitlenmesi için. (8 diyelim ki aslında daha fazla olur)

    Niye uğraşayım ki. Alırım benzinli. 3 sene kullanırım. Diyelim ki de 45.000 KM (450*100) yol yaparım. Sonra da 1500 TL ile tüp.

    Benzinli = 50.750 + (450 * 29,82) + tüp = 50.750 + 12.069 + 1500 = 64.319 TL
    Motorin = 61.500 + (450 * 19,845)....... = 61.500 + 8.930 .......... = 70.430 TL.

    Fark = 6.111 TL.
    Benzinli aldım 3 yılda 45.00 KM yapıp tüp taktım ve cebimde hala 6.111 TL var.
    Dizel bakım masrafları ile birlikte bu fark daha fazla olacaktır.
    Birde LPG ile mazottan da az yakmaya başlayarak 6.11 TL paranın üstüne koyarım.

    Yılda en az 40 bin KM yol yapılmıyorsa dizel aracın hiçbir anlamı yok.
    Kafa ütülemesi de cabası.

    Şirket aracı - taksi vb ticari için uygun olur ama şahsi araç için gereksiz.

    Focus'un Ecoboost modeli 1.6 motor icin 180 hp.dir, 125 atmosferik olanı. Dizeli ise 115 hp.dir. Ayrıca fabrika verisinden ziyade kullanıcı degerleri yani gercek cok farklıdır. Benim s.ici 6.5 ortalamamda benzininin ortalaması 10lt. Benim 5.5 karma ortalamamda benzinlinin ortalaması 8-8.5 civarlarında.
    İkisinde de aradaki fark 2-5/3 lt arasidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • valla hesap doğru mudur bilmiyorum ama benzetme çok iyi
  • Bi kere aracı sıfır alarak zararı baştan yapıyosunuz. Kontağı açtın kapadın 4 5 binlra zarardasın. Bu zarara rağmen adam gidip sıfır alıyosa onun parasal sorunu yoktur ister 10 bin fark verir ister 20 bin.

    Şöyle bi örnek veriyim 2012 model astra 1.3 dizel aldım. Bayiye gittim sıfır fiyatını 60 bin civarı çektiler dolu pakette değil. Sonra sahibinden ikinci ellere bakarken 2012 model 25 binde vuruğu kırığı olmayan full aracı (navigasyonundan tutunda sensör geri görüş herşey) 42 bine aldım.

    Almadan öncede servise gidip 500 tl vererk garantili inceleme yapılmasını istedim a dan z ye herşeyini döküyolar ortaya.

    Şimdi aldığım aracın ikinci el piyasasına bakıyorum boş modeller 47 bin civarı aynı km sahip olanlar.

    Sıfır araç almak akıl mantık işi değil bana göre daha önceden kimse binmemiş olsun ilk ben biniyim diyen adam için bu lüxtür.

    Diğer bi örnek veriyim 2006 model astra 1.6 benzinli vardı 2008 senesinde 24 e aldık 45 bindeyken. 2013 mart ayında 60 bindeyken 25.500'e sattık. Sıfır alsaydım ne benzinlide nede dizelde kar felan yapamazdım.

    Bu anlattıklarımın konuyla şu alakası var hesabı hep sıfır araç üzernden yaparsanız dizelin karını ortaya çıkartamazsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pesaction -- 5 Ağustos 2013; 17:58:48 >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.