Şimdi Ara

Dizi Tadında Bir TTnet Klasiği (Ayıbı da diyebiliriz)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
727
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese merhaba,

    Affınıza sığınıp, biraz sabrınızı zorlayacak ve size TTnet ile aksiyon dizisi kıvamındaki mücadelemi detaylıca anlatacağım. Uzunca ama olabildiğince eksiksiz olmasını planlıyorum...

    Uzun zamandır yurtdışında bulunmam sebebiyle internet hizmetlerinin kalitesi hakkında çok fazla fikrim bulunmamaktaydı. Yaklaşık 15 gün evvel memlekete geldim ve konumuz olan rezalete balıklamasına daldım.

    Ailem TTnet'ten 150GB akk li 16Mbit'e kadar hız sunan Turbonet isimli bir abonelik yaptırmışlar. Abonelik Ocak 2019 a kadar devam etmekte.

    İlk kullandığımda telefondan bir hız testi yaptım ve 1.25 Mbit download 0.5 Mbit upload 48 ms ise ping elde ettim. Ardından her ihtimal için kabloları, modemi, ayarları ve splitter kutusunu kontrol ettim, defalarca hem speedtest hem de Türk Telekomun kendi hız testini gerçekleştirdim.

    Ping 15 ile 250 arasında değişiyor
    Download 0.4 ile 3.1 arasında değişiyor
    Upload 0.05 ile 0.5 arasında değişiyordu

    Yanlış hatırlamıyorsam 02.03.2018 tarihinde ilk kez 444 0 375 i aradım. Görevli arkadaş gerekli ölçümleri yaptığını ve gereken sinyali alamadığımı belirtti ve en kısa zamanda bir saha ekibini yönlendirmek için kayıt oluşturduğunu söyledi.

    Araya haftasonunun girmesi nedeniyle 06.03.2018 tarihine kadar bekledim ve tekrar aradım. Görevli açılan kaydın kapatıldığını, gerekli kontrollerin saha ekiplerince yapıldığını ve eve gelen hatların normal çalıştığını sorunun evdeki iç sistemden kaynaklandığını ve en önemlisi bunun bana bildirilip onay alındığından bahsetti. Tabiki tepem attı ve görevliye kimsenin beni aramadığını ve hiçbir bilgi verilmediğini söyledim. Özür filan dileyip kaydı tekrar açtığını söyledi.

    Bir gün bekledim ve özellikle evden bir an bile ayrılmayıp eve gelen kablonun bağlı olduğu direği gözledim. Sonuç olarak kimse gelmedi kimse aramadı...

    Bir gün sonra 444 0 375 den bir çağrı geldi, evet bildiğiniz çağrı! Daha bir kez bile çalmasına izin vermeden kapandı. Olsun diyerek ben aradım. Görevli incelemenin tamamlandığını, gerekli kontrollerin yapıldığını eve gelen hatta hiç bir problem olmadığını ve problemin ev içi hattan ya da modemden kaynaklı olduğunu belirtti. Görevliye akşama kadar direği takip ettiğimizi ve hiç kimsenin gelmediğini ve bu işin çözülmediğini belirttim ve iç hatta bakması için ücretli bir ekip istedim. 09.03.2018 tarihinde ekiplerin 13 ile 16 saatleri arasında uygun olduğunu ve 15 gibi geleceklerini evde ilgili birinin olması gerektiğini belirttiler. Kabul ettim...

    Ekibin gelir gelmez bahaneyi modeme bulacaklarını bildiğim için hemen bir adet ekstra modem aldım (ASUS DSL-AC51), ayrıca evde hali hazırda kullandığım ZyXEL VMG3312-B10A modem ve bir adet te TPlink modem vardı. Bununla da yetinmedim, evdeki kablolara splittere de bahane bulamamaları için eve gelen bakır kablonun ucuna kısacak ve Asus modemin kutusundan çıkan sıfır telefon kablosunu bağlayıp modemi direk olarak dış hattın üstüne kurdum. Böylece ellerinde hiç bir bahane kalmayacaktı.

    Ne mi oldu?
    09.03.2018 tarihinde sabahın 8:30 unda teelfonum çaldı ve TTnet'ten aradıklarını evi bulamadıklarını, verilen adresin yanlış olduğunu söylediler. Şok oldum tabiki sabahın köründe. Kendilerine neden randevu verilen zaman diliminde gelmediklerini sordum. mantıklı bir cevap alamadım tabiki. Ev de olmamama rağmen yakın olduğumdan gelmelerini söyleyip eve geçtim.

    Yine mi ne oldu?
    Daha önce her defasında evime gelip ölçüm yapıp problemin eve gelen hatta olmayıp evde olduğunu teyit eden ekip evi bulamıyordu (burası oldukça küçük bir şehir çok fazla ekipleri olduklarını sanmıyorum) neyse bir şekilde eve getirdim arkadaşları.

    Gelen iki kişiden birisi eve modemin yanına geldi, diğeri ise dışarda kablonun geldiği direğe çıktı. Ölçtüler biçtiler ve gelen sinyalin 4 Mbit olduğunu söylediler.


    Dizi Tadında Bir TTnet Klasiği (Ayıbı da diyebiliriz)

    Dizi Tadında Bir TTnet Klasiği (Ayıbı da diyebiliriz)

    Tabiki itiraz ettim ve 16 Mbit aboneliğe nasıl olurda 4 Mbit hizmet verilir dedim. Böylece direkte ki arkadaş kutuyu açtı ve kabloları kontrol etti. Dediğine göre iyice oksitlenmişti uçlar, belli ki ilk bağlandığı günden beri açan bakan yoktu. Kutudan ölçüm aldı ve 9 Mbit kutuya geldiğini söyledi. Ancak anladığım kadarıyla bu bahsettiği rakamlar gelebilecek en yüksek bağlantı hızı, çünkü benim modeme gelen en fazla 1 Mbit. Resimleri de daha iyi anlayan bir arkadaş bizi aydınlatabilir belki diye koydum. Ardından görevli ana panoya gitti uzunca bir süre gelmedi. Telefonda yaptıkları konuşmalardan anladığım kadarıyla bu altyapı ile bana verebilecekleri en yüksek hız 4 Mbit i geçmezmiş. Bunları da ses ve video olarak kaydettim ancak bu internet ile yüklemem bir kaç gün alacağı için sizinle maalesef paylaşamıyorum. Ancak bir tanesini yüklemeyi başardım ve sizlere sunuyorum. Bu rezilliği ve başıboşluğu görmenizi istiyorum...



    Video her şeyi açıklıyor yeterince, TTnet kısaca bana diyor ki "Ben sana ne verirsem onu kullanacaksın ve yırtınman boşa" 16Mbit paketi maksimum 3 Mbit ile kullanıp, 0.4 Mbit upload hızı ile sürüneceğim ve aylık 75 TL civarı ödeyeceğim ve olur da caymak istersem 550TL çarpılacağım.

    Yarına bir daha gelecek arkadaşlar, çünkü her defasında "arıza giderildiyse 1 e bas" dediklerinde ben 2 ye abanıyorum. Bakalım yarın nasıl bir maceraya atılacağız. Eğlenceli olursa yine sizlerle paylaşırım. Artık zevk mi almaya başladım ne?!

    Okumaya sabrınız yettiyse bol bol teşekkürler... Önerilerinize açığım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aspolat -- 9 Mart 2018; 15:15:23 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • Hocam dalga geçiyorlar resmen ya, biz de 16 mbps paket kullanıyoruz ve hattın hızı 8 mbps'ye düşürüldü. Müşteri hizmetlerini arayıp arıza kaydı açtırdım, öbür gün geldiler kutudan ve modemin bağlı olduğu telefon soketinden kontrol ettiler. Hattın çok iyi olduğunu söylediler, modem düşürüyor dediler. Farklı modem ile denedim sonuç aynı. Nasıl firma anlamıyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yalnızca bir dizi değildi
    2 hafta önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.