Arkadaşlar 95 model doğan slx aracım var. aracımın 2 tane sorunu var. 1. si rölantide çalışırken aşırı derece motor titremesi. 2. si ise 3. vitesde 120 km hızı görebilmeme rağmen aracın max. hızının 150 km olması. bu sorunları çözmek için; subaplar değişti, kapak taşlandı, eksantrik mili değişti, 8 kere subap ayarı yapıldı, bujiler değişti, başka racın bobini ile buji kabloları takılarak denendi, 2 kere karbüratör ayarı yapıldı, yapılan gaz ayarının haddi hesabı yok, triger kayışı değişti. Ne yaptıysam normal rölantide(900 devir) motor sallantısı kesilemedi ve aracın 3. vitese kadar performansı çok iyi. ama 4 ve 5. viteslerde hiç performans yok. bunun sebebi nedir??????????
YARDIMCI olACAK ARKADAŞLARI ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM... MEKAN DENİZLİ ;)
Doğanla 250 km falanmı yapabileceğini sanıyorsun? Allah akıl fikir versin sizlere! Selametle...
quote:
Orijinalden alıntı: pininfarina
Doğanla 250 km falanmı yapabileceğini sanıyorsun? Allah akıl fikir versin sizlere! Selametle...
Doğanla 250 km falanmı yapabileceğini sanıyorsun? Allah akıl fikir versin sizlere! Selametle...
quote:
Orijinalden alıntı: mahmut_18
Arkadaşlar 95 model doğan slx aracım var. aracımın 2 tane sorunu var. 1. si rölantide çalışırken aşırı derece motor titremesi. 2. si ise 3. vitesde 120 km hızı görebilmeme rağmen aracın max. hızının 150 km olması. bu sorunları çözmek için; subaplar değişti, kapak taşlandı, eksantrik mili değişti, 8 kere subap ayarı yapıldı, bujiler değişti, başka racın bobini ile buji kabloları takılarak denendi, 2 kere karbüratör ayarı yapıldı, yapılan gaz ayarının haddi hesabı yok, triger kayışı değişti. Ne yaptıysam normal rölantide(900 devir) motor sallantısı kesilemedi ve aracın 3. vitese kadar performansı çok iyi. ama 4 ve 5. viteslerde hiç performans yok. bunun sebebi nedir??????????
YARDIMCI olACAK ARKADAŞLARI ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM... MEKAN DENİZLİ ;)
Tek kelime ile avans ayarı.
Doğanlarda avansı ne kadar ayarlarlarsa ayarlasınlar tutturamıyorlar. Araçta sente doğru ise, avans ayarını kendin yap. bir tane 13 tek anahtar al yanına, uzun yola çık. 5 viteste 1km. kadar yol yap aracın gaz tepkilerini ölç, sonra dur kaputu açıp distributörü bilimetrik sağa veya sola çevir vidasını sık. Tekrar bin 1-2 km. aracı dene. Performansın iyileşme veya kötüleşmesine göre distributoru sağa sola hafif hafifi çevirerek en iyi noktayı bulmaya çalış. Doğru ayarı tutturabilirsen hem yakıtın düşer hem de performansın normalleşir.
LPG li kondisyonu yerinde olan bir doğan rampa aşşa 180 i görür :)
Motorun titremesine motor kulağı sorunu derler ama bilmem, rölanti fazla düşük de olabilir.
Mahmut bey,
Ateşleme sisteminize osiloskop yardımı ile sekonder devre görüntüsüne bakarak düzenli bir ateşleme eğrisini yakalaya biliyor musunuz acaba, kontrol edildi mi?
quote:
Orijinalden alıntı: ByRomanTicO
Mahmut bey,
Ateşleme sisteminize osiloskop yardımı ile sekonder devre görüntüsüne bakarak düzenli bir ateşleme eğrisini yakalaya biliyor musunuz acaba, kontrol edildi mi?
Sanayide scope kullanan varmı? ben hiç denkgelmedim :)
arkadaşlar 2 gün önce sahin arabası olan bi tamirci ile görüştüm. şahin s motor. kendi aracının distribütörü ve karbürötörünü söküp benim arabada deniyecek sağolsun.yakın zamanda para bulup gidecem inşallah sorunum bulunur. bizim denizli de scope diye birşey duymadım. ateşleme eğrisini ölçme diye de birşey duymadım. Aracın rölantisi 900 devirde iken 3-4 saniyede bir titremesi sorunda o Halleluja BEY.... motor kulagında da sorun yok....
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme