Şimdi Ara

doğru fren yapanlardan mısınız (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
0
Favori
3.894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben bıle bıle yanlıs yapanlardanım. Işıklara gelırken durmam gerekırse hızıma gore bosa atıyorum aracı ve frenlıyorum. Hareket halınde fren yapmam lazımsa debrıyajı arac durmaya yakın kullanıyorum ama yıne bosa alıyorum once sonra durmadan hızlanmam gerekırse hızıma gore vıtese takıp ılerlıyorum.
  • önce fren hemen sonra debriyaj hiç kullanmışlığım yoktur, normal veya yüksek hizda giderken hızı kesmek için sadece fren kullanırım. ışıklar gibi yerde durmak için yine önce kısa kısa frene basar arabayı istop edeceğine yakın debriyaja basar hemen sonra frene basarım yada önce freni hiç kullanmadan debriyaj+fren. boşa attıysam sadece fren.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vestigo -- 28 Aralık 2008; 21:41:08 >
  • Rampa aşağı genellikle egzos frenini kullanırım.
    İlk önce fren,ardından debriyaj adetimdir,otomobil içinde aynı şey geçerli.
  • Maalesef doğru fren yapmam. Araba sürmenin zevki kaçıyorMesela ilerde çukur veya ışıklar var yanına gidene kadar gaza basarım yaklaşıncada ani ama kaymıcak şekilde frenlerim. Bayır aşşağı ise pek fren adetim değildir.(İleride bişi varsa frenlerim) Tekerleğin kayacağı şekilde ani fren yapmadığımdan pek debriyajlada işim yoktur. Durmak üzereyken yada önüme birden bişi fırlarsa debriyaja basarak frenlerim.
  • debrijay olmadığından direk gazdan ayağımı çekip frene basarım,gerisine karışmam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talaria -- 28 Aralık 2008; 22:21:12 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: talaria

    debrijay olmadığından direk gazdan ayağımı çekip frene basarım,gerisine karışmam

    otomatikçi seniii
  • Arkadaşlar bende 2 senelik otomatik kullanımdan sonra manuel araba alıyorum hayırlısıyla.. Bende 2 senedir debriyaj falan kullanmadığımdan başlarda baya sıkıntı çekicem sanırım..Bi arkadaş şu debriyaja hangi durumlarda basmamız gerektiğini hiç bilmeyene anlatıyor gibi anlatabilir mi.. Tabi ki debriyajın vites değiştirmek için kullanıldığını biliyorum ama mesela debriyajda ayağımızı çekerken illaki aynı anda gaz mı vermeliyiz.. gaz verene kadar ayak debriyajda basılımı tutulmak zorunda.. Diyelim ki yokuşun tepesinde 2. vitese aldık ve inmeye başladık aşağı ama gaz vererek debriyajdan ayağımı çekersem araba uçabilir, yokuş bitene kadar ayağım debriyajda mı basılı olcak?? VEbunun gibi bilmediğim püf noktaları varsa çok yardımcı olucaktır bu bilgiler şimiden saolun..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mâlênâ

    Maalesef doğru fren yapmam. Araba sürmenin zevki kaçıyorMesela ilerde çukur veya ışıklar var yanına gidene kadar gaza basarım yaklaşıncada ani ama kaymıcak şekilde frenlerim. Bayır aşşağı ise pek fren adetim değildir.(İleride bişi varsa frenlerim) Tekerleğin kayacağı şekilde ani fren yapmadığımdan pek debriyajlada işim yoktur. Durmak üzereyken yada önüme birden bişi fırlarsa debriyaja basarak frenlerim.


    Allah doğru fren yaptırmayı öğrettirecek duruma sokmasın.
  • quote:

    debriyaj kullanımı: Sürücülerin kimi zaman dalgınlıkla, kimi zamansa ihmal yüzünden yaptığı en yaygın hatalardan biri debriyaj kullanımı ile ilgili olanlarıdır.

    Sürüş sırasında sol ayağın debriyaj pedalı üzerinde tutulması baskı ve balatanın aşınmasına neden olur. Trafikte kırmızı ışıkta beklerken aracı vitese takıp sol ayağın debriyaj pedalı üzerinde basılı tutulması ise rulmanı gereksiz yere zorlayacaktır. Ani kalkışlar yalnızca debriyaj sistemine değil, güç aktarma organlarının tamamına zarar verebilir. Ayrıca ikinci vitesle aracı kaldırmaya çalışmak debriyajın ömrünü kısaltmaktan başka bir şeye yaramaz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: caissa

    Arkadaşlar bende 2 senelik otomatik kullanımdan sonra manuel araba alıyorum hayırlısıyla.. Bende 2 senedir debriyaj falan kullanmadığımdan başlarda baya sıkıntı çekicem sanırım..Bi arkadaş şu debriyaja hangi durumlarda basmamız gerektiğini hiç bilmeyene anlatıyor gibi anlatabilir mi.. Tabi ki debriyajın vites değiştirmek için kullanıldığını biliyorum ama mesela debriyajda ayağımızı çekerken illaki aynı anda gaz mı vermeliyiz.. gaz verene kadar ayak debriyajda basılımı tutulmak zorunda.. Diyelim ki yokuşun tepesinde 2. vitese aldık ve inmeye başladık aşağı ama gaz vererek debriyajdan ayağımı çekersem araba uçabilir, yokuş bitene kadar ayağım debriyajda mı basılı olcak?? VEbunun gibi bilmediğim püf noktaları varsa çok yardımcı olucaktır bu bilgiler şimiden saolun..


    http://www.uzmantv.com/etiket/debriyaj

    buyur faydalı olacak çok şey ver sana kardeş




  • Çok teşeşkkürler...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    Ben bi soru sorayım:
    Mesela 2.viteste 75 ile gidiyorum ve devir de 5500 civarlarında. Birden önüne bi engel çıktı ve ani fren yapman gerekiyo:
    1-Yaklaşık olarak debriyaj ve frene aynı anda mı basılmalı,
    2-Yoksa debriyaja basmadan önce direk fren köklenmeli ve durmaya yakın mı debriyaja basılmalı. Tabi bunu ayarlaramak biraz zor sonuçta o anda sadece engele çarpmadan durmak istiyorsunuz.

    Merak ettiğim 2. dediğim şekilde fren yapılırsa motor freni de kullanılmış olacagından dolayı daha etkili bir frenleme mi yapmış oluruz
    ???

    Ayrıca 2.dediğim şekilde yaparsam araç vitesteyken TAK diye bi ses geliyo benim arabadan bazen ve hafif sarsıntı oluyo.


    Şimdi şöyle açıklayım. 5. viteste 5500 devirde giderken freni köklediğin an frenin durdurma kuvveti motorun kompresyonuna göre çok çok fazla olduğundan motor aracı yavaşlatmak yerine öne doğru iteleme görevi yapacaktır. Durmaya yakın gelen o TAK sesi de zaten bunun göstergesi.




  • Bir otomobilde güvenilecek en son şey fren olmalı, benim düşüncem bu yönde önemli olan otomobili frene olabildiğince az basıcak şekilde kullanmak herşeyi önceden tahmin etmeli ve ona göre gaza basmalıyız arabanın verdiği adrenaline kapılarak araç sürmek zaten hata değil mi? Gittiğiniz yolda hangi hızda olursanız olun yol kenarında duran bir arabanın arkasından çocuk çıkmayacağının ve ona vumayacağınızın garantisi var mı?

    - Frene basma olayına gelince her arabanın fren güvenilirliği kalitesine göre değişebiliyo benim aracım arkadan itişli bir araç, çok denedim mesela yokuş aşağı inerken önce frene devir düşüncede durmaya yakın debriyajı kullanınca araç daha güvenli duruyo, ama diğer türlü frenle birlikte debriyajada basınca araç sanki boşluktan düşermiş gibi öne atılıyo böylece fren pedalına daha sert basmak zorunda kalıyorum benim seçimim diğer yöntem bu diğer arabalarda farklı tabi, önden çekişli araçlarda sadece freni kullanınca araç motor tarafındanda ileri itiliyo ve arkadan savrulma meydana geliyo çünkü hem fren gücü hemde motor frenajı ön tekerlere birden yüklenince arka tekerler kızaklıyo doğal olarak, benim araçta ise tam tersi motor frenajı arkada olduğu için ön tekerleklerle birlikte 4 tekerde aynı fren tepkisini alıyor araç bu yüzden savrulma şansı daha az. abs li araçlar ise çok daha farklı ...

    Zaten kaderde çarpmak , çarpışmak , kaza yapmak varsa bırak abs yi alfabenin tüm harfleri ile bile fren sistemi yapsanız fayda etmez...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal

    Bir otomobilde güvenilecek en son şey fren olmalı, benim düşüncem bu yönde önemli olan otomobili frene olabildiğince az basıcak şekilde kullanmak herşeyi önceden tahmin etmeli ve ona göre gaza basmalıyız arabanın verdiği adrenaline kapılarak araç sürmek zaten hata değil mi? Gittiğiniz yolda hangi hızda olursanız olun yol kenarında duran bir arabanın arkasından çocuk çıkmayacağının ve ona vumayacağınızın garantisi var mı?


    Zaten kaderde çarpmak , çarpışmak , kaza yapmak varsa bırak abs yi alfabenin tüm harfleri ile bile fren sistemi yapsanız fayda etmez...

    her 2 paragrafta çok doğru
    tabi kaza kaderimizde varsa e olursa olsun işe yaramaz tabi dikkatli olmakta fayda var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: caissa

    Arkadaşlar bende 2 senelik otomatik kullanımdan sonra manuel araba alıyorum hayırlısıyla.. Bende 2 senedir debriyaj falan kullanmadığımdan başlarda baya sıkıntı çekicem sanırım..Bi arkadaş şu debriyaja hangi durumlarda basmamız gerektiğini hiç bilmeyene anlatıyor gibi anlatabilir mi.. Tabi ki debriyajın vites değiştirmek için kullanıldığını biliyorum ama mesela debriyajda ayağımızı çekerken illaki aynı anda gaz mı vermeliyiz.. gaz verene kadar ayak debriyajda basılımı tutulmak zorunda.. Diyelim ki yokuşun tepesinde 2. vitese aldık ve inmeye başladık aşağı ama gaz vererek debriyajdan ayağımı çekersem araba uçabilir, yokuş bitene kadar ayağım debriyajda mı basılı olcak?? VEbunun gibi bilmediğim püf noktaları varsa çok yardımcı olucaktır bu bilgiler şimiden saolun..



    Öncelikle çok masumca bir soru sormuşsun.

    Debriyajdan ayağını çekerken gaz vermen gerekmez. Ayağını debriyajdan yavaşça çektikten sonra gaz verebilirsin.

    Yokuş içinde durum çok farklı değildir. Hatta yokuş inerken hiç gaz vermene gerek yoktur. Araç mesela 1. viteste iken yokuşun başına geldin diyelim. Araç kendi kendine akmaya başlar. Daha sonra debriyaja basıp 2'ye hatta bazı yerlerde 3'e direk atabilirsin. Hiç gaz vermene gerek kalmaz. Debriyajdan ayağını çekersin ve araç sabit bir hızda aşşağı inmeye devam eder.

    Ama altın kural, yokuşu çıktığın viteste inmektir.

    Ekleme: Debriyajdan ayağını çekerken biraz nazik davranmak gerekir. Şanzumanı korumak ve daha konforlu bir geçiş için gereklidir. Ani debriyaj bırakmalarda araç biraz hoplayabilir.

    Ekleme2: Yokuş çıkmakta apayrı bir konu olan KAVRAMA devreye girer. Kendisi Apayrı bir konudur. Önce debriyajdan çok az ayağını kaldırıyorsun ve birazda gaz veriyorsun. Araç kendini topladıktan sonra debriyajdan ayağı çekip devam ediyorsun.

    Faydası olur umarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Güneydoğu -- 29 Aralık 2008; 1:02:22 >




  • yokuşu çıktığın vitesle inmek kardeş pek anlamadım ben bunu yav
  • quote:

    Orjinalden alıntı: iyi kötü çirkin

    yokuşu çıktığın vitesle inmek kardeş pek anlamadım ben bunu yav


    Mesela dik bir yokuş düşün. Hangi vitesle çıkarsın? 1. vitesle. Öyleyse o yokuştan inerken 1. viteste inmek en güvenli olanıdır. Ama yokuş daha az eğimliyse araç 2. viteste çıkabiliyorsa, 2. viteste inebilirsin. Genellikle 1 yada 2 ile güvenli inişi sağlarsın. Ama 3'e atıp frenlede aracı kontrol edebilirsin. Bu konuda ilk şık tercih edilenidir ve altın kuraldır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Güneydoğu


    quote:

    Orjinalden alıntı: iyi kötü çirkin

    yokuşu çıktığın vitesle inmek kardeş pek anlamadım ben bunu yav


    Mesela dik bir yokuş düşün. Hangi vitesle çıkarsın? 1. vitesle. Öyleyse o yokuştan inerken 1. viteste inmek en güvenli olanıdır. Ama yokuş daha az eğimliyse araç 2. viteste çıkabiliyorsa, 2. viteste inebilirsin. Genellikle 1 yada 2 ile güvenli inişi sağlarsın. Ama 3'e atıp frenlede aracı kontrol edebilirsin. Bu konuda ilk şık tercih edilenidir ve altın kuraldır.

    sağol kardeş




  • quote:


    quote:

    Orjinalden alıntı: caissa

    Arkadaşlar bende 2 senelik otomatik kullanımdan sonra manuel araba alıyorum hayırlısıyla.. Bende 2 senedir debriyaj falan kullanmadığımdan başlarda baya sıkıntı çekicem sanırım..Bi arkadaş şu debriyaja hangi durumlarda basmamız gerektiğini hiç bilmeyene anlatıyor gibi anlatabilir mi.. Tabi ki debriyajın vites değiştirmek için kullanıldığını biliyorum ama mesela debriyajda ayağımızı çekerken illaki aynı anda gaz mı vermeliyiz.. gaz verene kadar ayak debriyajda basılımı tutulmak zorunda.. Diyelim ki yokuşun tepesinde 2. vitese aldık ve inmeye başladık aşağı ama gaz vererek debriyajdan ayağımı çekersem araba uçabilir, yokuş bitene kadar ayağım debriyajda mı basılı olcak?? VEbunun gibi bilmediğim püf noktaları varsa çok yardımcı olucaktır bu bilgiler şimiden saolun..



    Öncelikle çok masumca bir soru sormuşsun.

    Debriyajdan ayağını çekerken gaz vermen gerekmez. Ayağını debriyajdan yavaşça çektikten sonra gaz verebilirsin.

    Yokuş içinde durum çok farklı değildir. Hatta yokuş inerken hiç gaz vermene gerek yoktur. Araç mesela 1. viteste iken yokuşun başına geldin diyelim. Araç kendi kendine akmaya başlar. Daha sonra debriyaja basıp 2'ye hatta bazı yerlerde 3'e direk atabilirsin. Hiç gaz vermene gerek kalmaz. Debriyajdan ayağını çekersin ve araç sabit bir hızda aşşağı inmeye devam eder.

    Ama altın kural, yokuşu çıktığın viteste inmektir.

    Ekleme: Debriyajdan ayağını çekerken biraz nazik davranmak gerekir. Şanzumanı korumak ve daha konforlu bir geçiş için gereklidir. Ani debriyaj bırakmalarda araç biraz hoplayabilir.

    Ekleme2: Yokuş çıkmakta apayrı bir konu olan KAVRAMA devreye girer. Kendisi Apayrı bir konudur. Önce debriyajdan çok az ayağını kaldırıyorsun ve birazda gaz veriyorsun. Araç kendini topladıktan sonra debriyajdan ayağı çekip devam ediyorsun.

    Faydası olur umarım.


    Çok teşekkürler... Ben eski deneyimlerimde debriyajdan gaz vermeden çektiğimde araba kendini biraz silkeliyodu, sanırım debriyajdan hızlı çekitiğimden oluyomuş.. Sanırım 3-4 veya en fazla 6 ayda alışırım deneyerek bazı şeylere.. Çünkü zaten 2-3 yıldır araba kullanıyorum ama dediğim gibi otomatik vites..




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.