Şimdi Ara

doğru fren yapanlardan mısınız (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
0
Favori
3.894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nereden nereye

    PEKİ VİRAJDA SOLLAYANLARDAN MISINIZ

    Hayır.Kendimi riske atamam.
  • İkinize de teşekkürler arkadaşlar, umarız hayatta böyle durumlarla karşılaşmayız

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Ayağını gazdan çek.
    El frenini bir iki diş çek
    Motor frenini dene(şanzumanı dağıtmazsan)

    Herkes önce frene basmış sonra debriyaja basmış. Otomatik kullanıcıları nerde bu forumda.

    Dün motor frenini denedim. Ulan yokuş aşağı inerken hangi akla hizmet ışık koyuyorsun. Zaten hızlıyım. Vites küçülttüm de durdum sonunda.



    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon
    Mesafe uzunsa 130 la giderken 4 e veya 3 e çekip kontrollü bi şekilde debriyajdan ayak çekilir. Pat diye çekmek şanzımana zarar verecektir.
    Diğer bi yol da arkadaşların belirttiği gibi el frenini kullanmaktır. Zaten el freninin kademeli yapılmasının sebebi de seyir halinde servis freni bozulduğu zman kullanılması içindir. Burda altın kural el frenini çekerken sol elle direksiyonu hiç oynatmamak ve el freni çekme işini kontrollü olarak yapmaktır. Arka tekerlekler kilitlendiği anda hemen bir miktar gecşetmeliyiz el frenini.




  • Arkadaşlar şu linkteki videoyu izleyebilirsiniz

    http://www.uzmantv.com/guvenli-surus-icin-frenleri-nasil-kullanmak-gerekir
  • bügün abs nin azizliği sayesinde 20 km hizla duramayip ticariye carptim

    demekki öndekininde doğu fren yapmasi gerekiyor

    neyse plakalik ve alt iç panjurla atlattim adamdada bir kac cizik oldu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    bügün abs nin azizliği sayesinde 20 km hizla duramayip ticariye carptim

    demekki öndekininde doğu fren yapmasi gerekiyor

    neyse plakalik ve alt iç panjurla atlattim adamdada bir kac cizik oldu


    Büyük geçmiş olsun sevgili Ceyhun. Neyse ucuz atlatmışsın.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    bügün abs nin azizliği sayesinde 20 km hizla duramayip ticariye carptim

    demekki öndekininde doğu fren yapmasi gerekiyor

    neyse plakalik ve alt iç panjurla atlattim adamdada bir kac cizik oldu

    160-0 mı deniyordun


    şaka maka geçmis olsun kardeş




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    bügün abs nin azizliği sayesinde 20 km hizla duramayip ticariye carptim

    demekki öndekininde doğu fren yapmasi gerekiyor

    neyse plakalik ve alt iç panjurla atlattim adamdada bir kac cizik oldu


    abs nin de bu huyu kötü arkadaş
    geçmiş olsun.
    yazılan yorumların çoğunu okudum.

    acil durumda doğru frenleme tekniği debriyaj+frendir. ama yeteneğe ve beceriye bağlı olarak,vites düşürürken motorun birkaç saniyelik kompresyonunu kullanarak fren mesafesini azaltmak da mümkün. zaten motor freni doğru kullandığınızda frene basarken, basma oranını değiştirmediğiniz halde,sanki frenin dozunu artırmış gibi birkaç saniyelik ani bi yavaşlama olacaktır. ama tabi acil durumda insan herşeyi aynı anda yapamıyor,o anda düşünebildiği tek şey, frene ve debriyaja yüklenmek,direksiyonu sıkıca tutmak ve çarpmamayı dilemek. başıma geldiğinde ben de motor frenini falan akıl edememiştim o an.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: caş


    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    bügün abs nin azizliği sayesinde 20 km hizla duramayip ticariye carptim

    demekki öndekininde doğu fren yapmasi gerekiyor

    neyse plakalik ve alt iç panjurla atlattim adamdada bir kac cizik oldu


    Büyük geçmiş olsun sevgili Ceyhun. Neyse ucuz atlatmışsın.


    saol coskun abicim daha oncede biri arkadan carpmisti ama ufak seyler bunlar sehir ici olabilir karsilamak lazim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: connectgücü


    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    bügün abs nin azizliği sayesinde 20 km hizla duramayip ticariye carptim

    demekki öndekininde doğu fren yapmasi gerekiyor

    neyse plakalik ve alt iç panjurla atlattim adamdada bir kac cizik oldu

    160-0 mı deniyordun


    şaka maka geçmis olsun kardeş


    20 -0 denedim basarisiz


    saol kardesim Allah kimseye kaza bela vermesin




  • quote:

    Orjinalden alıntı: denizza


    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    bügün abs nin azizliği sayesinde 20 km hizla duramayip ticariye carptim

    demekki öndekininde doğu fren yapmasi gerekiyor

    neyse plakalik ve alt iç panjurla atlattim adamdada bir kac cizik oldu


    abs nin de bu huyu kötü arkadaş
    geçmiş olsun.
    yazılan yorumların çoğunu okudum.

    acil durumda doğru frenleme tekniği debriyaj+frendir. ama yeteneğe ve beceriye bağlı olarak,vites düşürürken motorun birkaç saniyelik kompresyonunu kullanarak fren mesafesini azaltmak da mümkün. zaten motor freni doğru kullandığınızda frene basarken, basma oranını değiştirmediğiniz halde,sanki frenin dozunu artırmış gibi birkaç saniyelik ani bi yavaşlama olacaktır. ama tabi acil durumda insan herşeyi aynı anda yapamıyor,o anda düşünebildiği tek şey, frene ve debriyaja yüklenmek,direksiyonu sıkıca tutmak ve çarpmamayı dilemek. başıma geldiğinde ben de motor frenini falan akıl edememiştim o an.


    vites kucultecek durumum yoktu cunku 1. vitesteydim :)

    Aslında sağa kirdim ama mesafem cok azdi biraz dalginliğima geldi acikcasi sabah mahmurlugu :)




  • arabamın amortisörleri pek sağlıklı olmadığı için kazık fren yapmam gerekecek suratlere çıkmıyorum virajları oldukça kontrollu dönüyorum
    yokuş aşağı inerken zaman zaman motor freninden yararlanıyorum aracım tiptronik
    buzlu yollarda özellikle çok faydasını görüyorum 4-3-2 çektiğim zaman araç kontrollu yavaşlıyor ama asla 1 e inmiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jethrotull -- 1 Ocak 2009; 20:26:34 >
  • en ilginç topik bu
  • harbi ha , kötü sürücü oldugunu kim kabul eder
    elbetteki dogru yaparız
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jethrotull

    arabamın amortisörleri pek sağlıklı olmadığı için kazık fren yapmam gerekecek suratlere çıkmıyorum virajları oldukça kontrollu dönüyorum
    yokuş aşağı inerken zaman zaman motor freninden yararlanıyorum aracım tiptronik
    buzlu yollarda özellikle çok faydasını görüyorum 4-3-2 çektiğim zaman araç kontrollu yavaşlıyor ama asla 1 e inmiyorum



    aslında durmaya yakınken,örneğin 15 km nin altındayken,1.vitesin kompresyonu çok fazla oluyor. çeyrek debriyaj bile insanı bi camla karşı karşıya getirebilir ben de 1e takmıyorum ama,bazen öyle anlar oluyorki mecbur kalıyor insan.çünkü durmak için başka çare kalmıyor. zararı elbetteki vardır ama ne boyuttadır bilemiyorum.

    @ceyhunberber, debriyaja basıp çeyreği kadar bırakabilseydiniz belki faydası olabilirdi




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.