Şimdi Ara

doğru fren yapanlardan mısınız

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
74
Cevap
0
Favori
3.894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • motor frenini mi kullanırsınız
    sadece frene mi basarsınız
    önce frene sonra debriyaja mı basarsınız
    önce debriyaja sonra frene mi basarsınız



  • Önce frene sonra debriyaja basarım.

    Tabi bu aracın o andaki hızına göre değişir.

    Eğer yavassam önce debriyaj sonra fren hızlıysam önce frn sonra debriyaj,yokuş aşağı motor freni
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    Önce frene sonra debriyaja basarım.

    Tabi bu aracın o andaki hızına göre değişir.

    Eğer yavassam önce debriyaj sonra fren hızlıysam önce frn sonra debriyaj,yokuş aşağı motor freni
    frene basarım. vitesin durumuna göre,debriyaja basıp vites küçültürüm.

    yani fren+motor freni. debriyajı vites küçültürken ve durmaya yakın kullanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizza

    frene basarım. vitesin durumuna göre,debriyaja basıp vites küçültürüm.

    yani fren+motor freni. debriyajı vites küçültürken ve durmaya yakın kullanırım.

    Alıntıları Göster
    uzun yol dışı peygamber vitesi ile yokuş inerim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    uzun yol dışı peygamber vitesi ile yokuş inerim

    Alıntıları Göster
    Yokuş aşağı boşa atmam mümkün olduğunca frenede basmam kompresyon ile sıfır tüketim ile yokuş inerim.
    Yokuş fazla dikse ve kompresyona rağmen araç hızlanıyorsa yavaş yavaş debriyaja basmadan aracı dizginlerim hızımı sabit tutarım.
    Eğer motor devri düşmeye müsaitse yavaşlamalarda debriyaja basmam.
    Misal 3000 devirde 110 ile gidiyorsam hafif frende hızım 90'a düştüğünde devir hala 2600 civarında olur o yüzden bu tarz bir yavaşlamada debriyaja basmaya gerek duymam. Devirin aracın kendini toparlayamayacak (1000-1500) kadar aşağı düşeceği durumlarda debrijay artı freni kullanırım. Zaten ayak debrijaydan çekmeden bir alt, iki alt vitese atıp yola devam ederim.
    Misal 90-100 arası hızla giderken yokuş yukarı bir kamyon gördüm. Önce gazdan ayağımı çekerim araç kompresyonda yavaşlamaya başlar yetmediği durumda debriyaja basmadan hafif fren yaparım yine yetmezse debrijaj artı frenle hızın gerektirdiği vitese atıp devam...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Yokuş aşağı boşa atmam mümkün olduğunca frenede basmam kompresyon ile sıfır tüketim ile yokuş inerim.
    Yokuş fazla dikse ve kompresyona rağmen araç hızlanıyorsa yavaş yavaş debriyaja basmadan aracı dizginlerim hızımı sabit tutarım.
    Eğer motor devri düşmeye müsaitse yavaşlamalarda debriyaja basmam.
    Misal 3000 devirde 110 ile gidiyorsam hafif frende hızım 90'a düştüğünde devir hala 2600 civarında olur o yüzden bu tarz bir yavaşlamada debriyaja basmaya gerek duymam. Devirin aracın kendini toparlayamayacak (1000-1500) kadar aşağı düşeceği durumlarda debrijay artı freni kullanırım. Zaten ayak debrijaydan çekmeden bir alt, iki alt vitese atıp yola devam ederim.
    Misal 90-100 arası hızla giderken yokuş yukarı bir kamyon gördüm. Önce gazdan ayağımı çekerim araç kompresyonda yavaşlamaya başlar yetmediği durumda debriyaja basmadan hafif fren yaparım yine yetmezse debrijaj artı frenle hızın gerektirdiği vitese atıp devam...

    Alıntıları Göster
    Eğer herhangi bi ani durma hareketi gerekmiyorsa mesela ışığa yaklaşırken gazdan ayak çekilerek yavaşlanır. Frene basılır. Durmaya yakın debriyaj+fren vs. Artık nasıl alışmışsanız.
    Ancaaak eğer ki aniden önünüze bir şey çıksa ve en kısa mesafede durmanız gerekse orda kompresyon fln hikayedir. Aynı anda hem debriyaja hem de frene basılarak mümkün olan kısa durma mesafesi sağlanır.
    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecar limon -- 28 Aralık 2008; 18:07:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecar limon

    Eğer herhangi bi ani durma hareketi gerekmiyorsa mesela ışığa yaklaşırken gazdan ayak çekilerek yavaşlanır. Frene basılır. Durmaya yakın debriyaj+fren vs. Artık nasıl alışmışsanız.
    Ancaaak eğer ki aniden önünüze bir şey çıksa ve en kısa mesafede durmanız gerekse orda kompresyon fln hikayedir. Aynı anda hem debriyaja hem de frene basılarak mümkün olan kısa durma mesafesi sağlanır.
    edit:imla

    Alıntıları Göster
    peki fren yapma sırasında debriyajın önemi nedir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nereden nereye

    peki fren yapma sırasında debriyajın önemi nedir

    Alıntıları Göster
    Ben doğru fren denince zamanlamayı anlarım. Yani zamanında fren yaparsanız, doğru fren yapmış olursunuz.Yoksa ceple filan konuşup da frenleme zamanını 2-3 saniye geçirirseniz öndeki araca vurursunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İlkerA.

    Ben doğru fren denince zamanlamayı anlarım. Yani zamanında fren yaparsanız, doğru fren yapmış olursunuz.Yoksa ceple filan konuşup da frenleme zamanını 2-3 saniye geçirirseniz öndeki araca vurursunuz.

    Alıntıları Göster
    Önümde yeterli mesafe varsa ayağımı gazdan çekerim, durmaya yakın önce fren sonra da debriyaja basarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nereden nereye

    peki fren yapma sırasında debriyajın önemi nedir

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: nereden nereye

    peki fren yapma sırasında debriyajın önemi nedir


    Motor ile şanzımanın bağlantısını keserek motorun aracı öne doğru iteleme gücününü tamamen devreden çıkarır. Böylece en kısa mesafede duruş meydana gelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecar limon

    quote:

    Orjinalden alıntı: nereden nereye

    peki fren yapma sırasında debriyajın önemi nedir


    Motor ile şanzımanın bağlantısını keserek motorun aracı öne doğru iteleme gücününü tamamen devreden çıkarır. Böylece en kısa mesafede duruş meydana gelir.

    Alıntıları Göster
    Ben bi soru sorayım:
    Mesela 2.viteste 75 ile gidiyorum ve devir de 5500 civarlarında. Birden önüne bi engel çıktı ve ani fren yapman gerekiyo:
    1-Yaklaşık olarak debriyaj ve frene aynı anda mı basılmalı,
    2-Yoksa debriyaja basmadan önce direk fren köklenmeli ve durmaya yakın mı debriyaja basılmalı. Tabi bunu ayarlaramak biraz zor sonuçta o anda sadece engele çarpmadan durmak istiyorsunuz.

    Merak ettiğim 2. dediğim şekilde fren yapılırsa motor freni de kullanılmış olacagından dolayı daha etkili bir frenleme mi yapmış oluruz
    ???

    Ayrıca 2.dediğim şekilde yaparsam araç vitesteyken TAK diye bi ses geliyo benim arabadan bazen ve hafif sarsıntı oluyo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789

    Ben bi soru sorayım:
    Mesela 2.viteste 75 ile gidiyorum ve devir de 5500 civarlarında. Birden önüne bi engel çıktı ve ani fren yapman gerekiyo:
    1-Yaklaşık olarak debriyaj ve frene aynı anda mı basılmalı,
    2-Yoksa debriyaja basmadan önce direk fren köklenmeli ve durmaya yakın mı debriyaja basılmalı. Tabi bunu ayarlaramak biraz zor sonuçta o anda sadece engele çarpmadan durmak istiyorsunuz.

    Merak ettiğim 2. dediğim şekilde fren yapılırsa motor freni de kullanılmış olacagından dolayı daha etkili bir frenleme mi yapmış oluruz
    ???

    Ayrıca 2.dediğim şekilde yaparsam araç vitesteyken TAK diye bi ses geliyo benim arabadan bazen ve hafif sarsıntı oluyo.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    Ben bi soru sorayım:
    Mesela 2.viteste 75 ile gidiyorum ve devir de 5500 civarlarında. Birden önüne bi engel çıktı ve ani fren yapman gerekiyo:
    1-Yaklaşık olarak debriyaj ve frene aynı anda mı basılmalı,
    2-Yoksa debriyaja basmadan önce direk fren köklenmeli ve durmaya yakın mı debriyaja basılmalı. Tabi bunu ayarlaramak biraz zor sonuçta o anda sadece engele çarpmadan durmak istiyorsunuz.

    Merak ettiğim 2. dediğim şekilde fren yapılırsa motor freni de kullanılmış olacagından dolayı daha etkili bir frenleme mi yapmış oluruz
    ???

    Ayrıca 2.dediğim şekilde yaparsam araç vitesteyken TAK diye bi ses geliyo benim arabadan bazen ve hafif sarsıntı oluyo.

    Direkt frene basarsan tekerleklerle motor arasındaki bağlantı kesilmeyeceğinden aniden kilitlenen tekerleklerle birlikte motorun dönüşünüde engellemiş olursun. Böylelikle motorun çalışmasıda engellenmiş olur araç stop eder.
    Ani ve sert frenlerde mutlaka debriyaja basılmalı diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecar limon

    quote:

    Orjinalden alıntı: nereden nereye

    peki fren yapma sırasında debriyajın önemi nedir


    Motor ile şanzımanın bağlantısını keserek motorun aracı öne doğru iteleme gücününü tamamen devreden çıkarır. Böylece en kısa mesafede duruş meydana gelir.

    Alıntıları Göster
    normal kullanımda balataların ömrü için önce frene sonra debriyaja basılır.fakat sert frenlemede mutlaka hem fren hem debriyaja basılmalı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    Ben bi soru sorayım:
    Mesela 2.viteste 75 ile gidiyorum ve devir de 5500 civarlarında. Birden önüne bi engel çıktı ve ani fren yapman gerekiyo:
    1-Yaklaşık olarak debriyaj ve frene aynı anda mı basılmalı,
    2-Yoksa debriyaja basmadan önce direk fren köklenmeli ve durmaya yakın mı debriyaja basılmalı. Tabi bunu ayarlaramak biraz zor sonuçta o anda sadece engele çarpmadan durmak istiyorsunuz.

    Merak ettiğim 2. dediğim şekilde fren yapılırsa motor freni de kullanılmış olacagından dolayı daha etkili bir frenleme mi yapmış oluruz
    ???

    Ayrıca 2.dediğim şekilde yaparsam araç vitesteyken TAK diye bi ses geliyo benim arabadan bazen ve hafif sarsıntı oluyo.

    Direkt frene basarsan tekerleklerle motor arasındaki bağlantı kesilmeyeceğinden aniden kilitlenen tekerleklerle birlikte motorun dönüşünüde engellemiş olursun. Böylelikle motorun çalışmasıda engellenmiş olur araç stop eder.
    Ani ve sert frenlerde mutlaka debriyaja basılmalı diye düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    abs nin sesi olmasın o TAK




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789

    Ben bi soru sorayım:
    Mesela 2.viteste 75 ile gidiyorum ve devir de 5500 civarlarında. Birden önüne bi engel çıktı ve ani fren yapman gerekiyo:
    1-Yaklaşık olarak debriyaj ve frene aynı anda mı basılmalı,
    2-Yoksa debriyaja basmadan önce direk fren köklenmeli ve durmaya yakın mı debriyaja basılmalı. Tabi bunu ayarlaramak biraz zor sonuçta o anda sadece engele çarpmadan durmak istiyorsunuz.

    Merak ettiğim 2. dediğim şekilde fren yapılırsa motor freni de kullanılmış olacagından dolayı daha etkili bir frenleme mi yapmış oluruz
    ???

    Ayrıca 2.dediğim şekilde yaparsam araç vitesteyken TAK diye bi ses geliyo benim arabadan bazen ve hafif sarsıntı oluyo.

    Alıntıları Göster
    Ben hız azalana kadar sadece frene,sonra debriaja basıyorum..Benim bildiğim ABS olan araçlarda ani frenlerde TAK,hatta TAK TAK TAK sesi geliyor..Bunun sebebi de kampanaların hızlı ve sık açılıp kapanması..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dranov

    Ben hız azalana kadar sadece frene,sonra debriaja basıyorum..Benim bildiğim ABS olan araçlarda ani frenlerde TAK,hatta TAK TAK TAK sesi geliyor..Bunun sebebi de kampanaların hızlı ve sık açılıp kapanması..

    Alıntıları Göster
    Sevgili supremumun cevabı gayet tatmin edici, herkese tesekkürler.
    Ben de zaten ani fren yapacaksam debriyajla frene aynı anda basıyorum, refleks.
    Özellikle o TAK sesini 1-2 kez duydum ve bi daha yapmadım bahsettiğim şekilde bir frenaj. Bu arada bahsettiğim TAK sesi ABS'den dolayı değil, sanki araba gitmek istiyoda ben onu engelliyomuşum da vites ile motor arasındaki bir parça kafayı yiyomuş gibi oluyo

    quote:

    Direkt frene basarsan tekerleklerle motor arasındaki bağlantı kesilmeyeceğinden aniden kilitlenen tekerleklerle birlikte motorun dönüşünüde engellemiş olursun. Böylelikle motorun çalışmasıda engellenmiş olur araç stop eder.
    Ani ve sert frenlerde mutlaka debriyaja basılmalı diye düşünüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789

    Sevgili supremumun cevabı gayet tatmin edici, herkese tesekkürler.
    Ben de zaten ani fren yapacaksam debriyajla frene aynı anda basıyorum, refleks.
    Özellikle o TAK sesini 1-2 kez duydum ve bi daha yapmadım bahsettiğim şekilde bir frenaj. Bu arada bahsettiğim TAK sesi ABS'den dolayı değil, sanki araba gitmek istiyoda ben onu engelliyomuşum da vites ile motor arasındaki bir parça kafayı yiyomuş gibi oluyo

    quote:

    Direkt frene basarsan tekerleklerle motor arasındaki bağlantı kesilmeyeceğinden aniden kilitlenen tekerleklerle birlikte motorun dönüşünüde engellemiş olursun. Böylelikle motorun çalışmasıda engellenmiş olur araç stop eder.
    Ani ve sert frenlerde mutlaka debriyaja basılmalı diye düşünüyorum


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789
    Bu arada bahsettiğim TAK sesi ABS'den dolayı değil, sanki araba gitmek istiyoda ben onu engelliyomuşum da vites ile motor arasındaki bir parça kafayı yiyomuş gibi oluyo






  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Yokuş aşağı boşa atmam mümkün olduğunca frenede basmam kompresyon ile sıfır tüketim ile yokuş inerim.
    Yokuş fazla dikse ve kompresyona rağmen araç hızlanıyorsa yavaş yavaş debriyaja basmadan aracı dizginlerim hızımı sabit tutarım.
    Eğer motor devri düşmeye müsaitse yavaşlamalarda debriyaja basmam.
    Misal 3000 devirde 110 ile gidiyorsam hafif frende hızım 90'a düştüğünde devir hala 2600 civarında olur o yüzden bu tarz bir yavaşlamada debriyaja basmaya gerek duymam. Devirin aracın kendini toparlayamayacak (1000-1500) kadar aşağı düşeceği durumlarda debrijay artı freni kullanırım. Zaten ayak debrijaydan çekmeden bir alt, iki alt vitese atıp yola devam ederim.
    Misal 90-100 arası hızla giderken yokuş yukarı bir kamyon gördüm. Önce gazdan ayağımı çekerim araç kompresyonda yavaşlamaya başlar yetmediği durumda debriyaja basmadan hafif fren yaparım yine yetmezse debrijaj artı frenle hızın gerektirdiği vitese atıp devam...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: supremum

    Yokuş aşağı boşa atmam mümkün olduğunca frenede basmam kompresyon ile sıfır tüketim ile yokuş inerim.
    Yokuş fazla dikse ve kompresyona rağmen araç hızlanıyorsa yavaş yavaş debriyaja basmadan aracı dizginlerim hızımı sabit tutarım.
    Eğer motor devri düşmeye müsaitse yavaşlamalarda debriyaja basmam.
    Misal 3000 devirde 110 ile gidiyorsam hafif frende hızım 90'a düştüğünde devir hala 2600 civarında olur o yüzden bu tarz bir yavaşlamada debriyaja basmaya gerek duymam. Devirin aracın kendini toparlayamayacak (1000-1500) kadar aşağı düşeceği durumlarda debrijay artı freni kullanırım. Zaten ayak debrijaydan çekmeden bir alt, iki alt vitese atıp yola devam ederim.
    Misal 90-100 arası hızla giderken yokuş yukarı bir kamyon gördüm. Önce gazdan ayağımı çekerim araç kompresyonda yavaşlamaya başlar yetmediği durumda debriyaja basmadan hafif fren yaparım yine yetmezse debrijaj artı frenle hızın gerektirdiği vitese atıp devam...



    Çok güzel açıklamışsınız,ben de böyle yapıyorum.En doğrusu da bu zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orjinalden alıntı: supremum

    Yokuş aşağı boşa atmam mümkün olduğunca frenede basmam kompresyon ile sıfır tüketim ile yokuş inerim.
    Yokuş fazla dikse ve kompresyona rağmen araç hızlanıyorsa yavaş yavaş debriyaja basmadan aracı dizginlerim hızımı sabit tutarım.
    Eğer motor devri düşmeye müsaitse yavaşlamalarda debriyaja basmam.
    Misal 3000 devirde 110 ile gidiyorsam hafif frende hızım 90'a düştüğünde devir hala 2600 civarında olur o yüzden bu tarz bir yavaşlamada debriyaja basmaya gerek duymam. Devirin aracın kendini toparlayamayacak (1000-1500) kadar aşağı düşeceği durumlarda debrijay artı freni kullanırım. Zaten ayak debrijaydan çekmeden bir alt, iki alt vitese atıp yola devam ederim.
    Misal 90-100 arası hızla giderken yokuş yukarı bir kamyon gördüm. Önce gazdan ayağımı çekerim araç kompresyonda yavaşlamaya başlar yetmediği durumda debriyaja basmadan hafif fren yaparım yine yetmezse debrijaj artı frenle hızın gerektirdiği vitese atıp devam...



    Çok güzel açıklamışsınız,ben de böyle yapıyorum.En doğrusu da bu zaten.

    Alıntıları Göster
    Önümün tıkanmaya başladığını gördüğüm zaman zaten ayağı gazdan çekmişimdir. Genel olarak da aracı düşük devirlerde kullanmaya özen gösterdiğimden, özellikle aracın zor duracağı 5. vitesteki sürüşlerde önce 4'e alırım vitesi ama yemezse 3'lerim. Bu arada vitesi düşürmeden önce frene sakin ama dolgun bir şekilde basıp aracı yavaşlatmaya çalışırım. Çok ani birşey oldu diyelim, frene ve debriyaja basarak aynı anda vitesi küçültmeye çalışırım. Ne yazık ki başıma da geldi, yöntemim beni haksız çıkarmadı; halen burada sizlere sağ salim yazı yazabiliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Önümün tıkanmaya başladığını gördüğüm zaman zaten ayağı gazdan çekmişimdir. Genel olarak da aracı düşük devirlerde kullanmaya özen gösterdiğimden, özellikle aracın zor duracağı 5. vitesteki sürüşlerde önce 4'e alırım vitesi ama yemezse 3'lerim. Bu arada vitesi düşürmeden önce frene sakin ama dolgun bir şekilde basıp aracı yavaşlatmaya çalışırım. Çok ani birşey oldu diyelim, frene ve debriyaja basarak aynı anda vitesi küçültmeye çalışırım. Ne yazık ki başıma da geldi, yöntemim beni haksız çıkarmadı; halen burada sizlere sağ salim yazı yazabiliyorum.

    Alıntıları Göster
    araç kullanmaya başlayalı 6 ay oldu.. yeniyim daha.. önceden debriyajsız frene basmıyordum.. alışkanlık oluyor insanda.. daha sonra ani frenlerde keşfettimki direk firene basınca çok daha hızlı bi şekilde yavaşlayabiliyorum.. o nedenle kendimi yavaş yavaş ani durmalarda sadece frene basma konusunda motive ediyorum..

    normal trafikteki yavaşlamalarda debriyajı kullanıyoruz çünkü doğal olarak viteste değiştiriyoruz.. genellikle önce fren 1 saniye geçmeden debriyaja basıyorum..


    ani fren çok yaptığımdan balatalar kısa sürede ömrünü tüketecek ama canım saolsun değiştiririz..




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.