Şimdi Ara

doğru fren yapanlardan mısınız (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
0
Favori
3.894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Açıklama için tesekkürler

    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    Ben bi soru sorayım:
    Mesela 2.viteste 75 ile gidiyorum ve devir de 5500 civarlarında. Birden önüne bi engel çıktı ve ani fren yapman gerekiyo:
    1-Yaklaşık olarak debriyaj ve frene aynı anda mı basılmalı,
    2-Yoksa debriyaja basmadan önce direk fren köklenmeli ve durmaya yakın mı debriyaja basılmalı. Tabi bunu ayarlaramak biraz zor sonuçta o anda sadece engele çarpmadan durmak istiyorsunuz.

    Merak ettiğim 2. dediğim şekilde fren yapılırsa motor freni de kullanılmış olacagından dolayı daha etkili bir frenleme mi yapmış oluruz
    ???

    Ayrıca 2.dediğim şekilde yaparsam araç vitesteyken TAK diye bi ses geliyo benim arabadan bazen ve hafif sarsıntı oluyo.


    Şimdi şöyle açıklayım. 5. viteste 5500 devirde giderken freni köklediğin an frenin durdurma kuvveti motorun kompresyonuna göre çok çok fazla olduğundan motor aracı yavaşlatmak yerine öne doğru iteleme görevi yapacaktır. Durmaya yakın gelen o TAK sesi de zaten bunun göstergesi.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Güneydoğu

    Ama altın kural, yokuşu çıktığın viteste inmektir.




    o zaman ben çok fazla yaşamam

    5. viteste 160'la rahatça yokuş çıkabiliyorum
  • Doğru fren yapanlardanım ama telesekretere konuşamayanlardanım.
  • Konu açılmışken ne zamandır aklımda olan bir soruyu sormak istiyorum. Diyelim otobanda 120-130 gidiyoruz bir an freni yoklama gereği duydunuz ama fren tutmuyor. O an en kısa ve güvenli yavaşlama tekniği nedir acaba?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cmert

    Konu açılmışken ne zamandır aklımda olan bir soruyu sormak istiyorum. Diyelim otobanda 120-130 gidiyoruz bir an freni yoklama gereği duydunuz ama fren tutmuyor. O an en kısa ve güvenli yavaşlama tekniği nedir acaba?

    Ayağını gazdan çek.
    El frenini bir iki diş çek
    Motor frenini dene(şanzumanı dağıtmazsan)

    Herkes önce frene basmış sonra debriyaja basmış. Otomatik kullanıcıları nerde bu forumda.

    Dün motor frenini denedim. Ulan yokuş aşağı inerken hangi akla hizmet ışık koyuyorsun. Zaten hızlıyım. Vites küçülttüm de durdum sonunda.




  • Ben varım arkadaşım ben debriyaj falan tanımam direk frene basarım araba durur, zaten fren pedalı kocaman olunca basmasıda zevkli oluyo.. Otomatiklerin en sevdiğim yönü duruken frenden çekince ayağını hiç gaza basmasanda hafif hafif ilerliyo araba 5-10km hızla falan.. sıkışık trafikde acayip işe yarıyo, hiç gazla işim olmuyo frene bas çek bas çek....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: caissa

    Ben varım arkadaşım ben debriyaj falan tanımam direk frene basarım araba durur, zaten fren pedalı kocaman olunca basmasıda zevkli oluyo.. Otomatiklerin en sevdiğim yönü duruken frenden çekince ayağını hiç gaza basmasanda hafif hafif ilerliyo araba 5-10km hızla falan.. sıkışık trafikde acayip işe yarıyo, hiç gazla işim olmuyo frene bas çek bas çek....


    Boşa alıp iteklediğimi hatırlıyorum sıkışık trafikte. Dışarda olup arabaya gir vitese al gaza bas. Ohooo onunla mı uğraşcam.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: justiceman

    normal kullanımda balataların ömrü için önce frene sonra debriyaja basılır.fakat sert frenlemede mutlaka hem fren hem debriyaja basılmalı


    1. sert frenlemede sadece frene basılır diye biliyorum.
    2. debriyaja basmak arabayı boşa almak demektir.
  • bir dergide okudugum uzere, sert frenlemede hem debriyaja, hem frene ayni anda basilir. o gordugumuz 100 - 0 km/h panik fren mesafeleri olculurken hem debriyaja hem de frene ayni anda basiliyor.

    ayrica, mesela 5. viteste gider cok ani bir duru$ta sadece frene abanirsaniz devir aniden du$ecek, arac da stop edecektir. Arac stop ettiginde muhtemelen ABS sensorleri de devre di$i kalacaktir.

    bu sebeplerden dolayi, sert frenlemede mutlaka hem frene, hem de debriyaja, ikisine de ayni anda basilmali.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    Eğer herhangi bi ani durma hareketi gerekmiyorsa mesela ışığa yaklaşırken gazdan ayak çekilerek yavaşlanır. Frene basılır. Durmaya yakın debriyaj+fren vs. Artık nasıl alışmışsanız.
    Ancaaak eğer ki aniden önünüze bir şey çıksa ve en kısa mesafede durmanız gerekse orda kompresyon fln hikayedir. Aynı anda hem debriyaja hem de frene basılarak mümkün olan kısa durma mesafesi sağlanır.
    edit:imla




    quote:

    Orjinalden alıntı: bulker
    bir dergide okudugum uzere, sert frenlemede hem debriyaja, hem frene ayni anda basilir. o gordugumuz 100 - 0 km/h panik fren mesafeleri olculurken hem debriyaja hem de frene ayni anda basiliyor.

    ayrica, mesela 5. viteste gider cok ani bir duru$ta sadece frene abanirsaniz devir aniden du$ecek, arac da stop edecektir. Arac stop ettiginde muhtemelen ABS sensorleri de devre di$i kalacaktir.

    bu sebeplerden dolayi, sert frenlemede mutlaka hem frene, hem de debriyaja, ikisine de ayni anda basilmali.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: denizza

    frene basarım. vitesin durumuna göre,debriyaja basıp vites küçültürüm.

    yani fren+motor freni. debriyajı vites küçültürken ve durmaya yakın kullanırım.



    +1 bendee
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tahrix


    quote:

    Orjinalden alıntı: justiceman

    normal kullanımda balataların ömrü için önce frene sonra debriyaja basılır.fakat sert frenlemede mutlaka hem fren hem debriyaja basılmalı


    1. sert frenlemede sadece frene basılır diye biliyorum.
    2. debriyaja basmak arabayı boşa almak demektir.

    Sert fren arabayı durdurmak için yapılır genelde,durursan tabiki debriyaja basarsın yani duruma göre değişir.
  • peki virajda gaza frene basanlardan mısınız diye yenileyeyim soruyu
  • acil durum olmadıkca debriyaj sonra fren yaparım ama acil bi durum olursa debriyajın aklıma geleceğini sanmıyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nereden nereye

    peki virajda gaza frene basanlardan mısınız diye yenileyeyim soruyu




    Viraja dışdan içe doğru gir, yavaş girip hızlanarak çık..
  • önce debriyaja sonra frene mi basarım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cmert

    Konu açılmışken ne zamandır aklımda olan bir soruyu sormak istiyorum. Diyelim otobanda 120-130 gidiyoruz bir an freni yoklama gereği duydunuz ama fren tutmuyor. O an en kısa ve güvenli yavaşlama tekniği nedir acaba?


    Mesafe uzunsa 130 la giderken 4 e veya 3 e çekip kontrollü bi şekilde debriyajdan ayak çekilir. Pat diye çekmek şanzımana zarar verecektir.
    Diğer bi yol da arkadaşların belirttiği gibi el frenini kullanmaktır. Zaten el freninin kademeli yapılmasının sebebi de seyir halinde servis freni bozulduğu zman kullanılması içindir. Burda altın kural el frenini çekerken sol elle direksiyonu hiç oynatmamak ve el freni çekme işini kontrollü olarak yapmaktır. Arka tekerlekler kilitlendiği anda hemen bir miktar gecşetmeliyiz el frenini.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tahrix


    quote:

    Orjinalden alıntı: justiceman

    normal kullanımda balataların ömrü için önce frene sonra debriyaja basılır.fakat sert frenlemede mutlaka hem fren hem debriyaja basılmalı


    1. sert frenlemede sadece frene basılır diye biliyorum.
    2. debriyaja basmak arabayı boşa almak demektir.


    Debriyaja basmak vitesi boşa almak demek olduğu gibi aynı zamanda motoru yani motorun aracı ileri doğru öteleme gücünü devreden çıkarmak demektir. En kısa duruş mesafesi debriyaj ve frene aynı anda basılarak elde edilir. Ayrıca debriyaj kullanmazsanız frene bastığınız an motoru durma derecesinde yavaşlatacaksınız ECU stop etmemesi için motora daha çok gaz verecek bu esnada. Frene asılmaya devam etmeniz halinde nihayetinde motor stop edecek. westinghouse, ABS gibi donanımlar da devre dışı kalacak ve çok tehlikeli bir durum oluşacaktır.
    Yani hem en kısa durma mesafesi sağlamak hem de motoru stop ettirmemek için panik frende mutlaka debriyaj ve fren aynı anda kullanılır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lazarotti


    quote:

    Orjinalden alıntı: nereden nereye

    peki virajda gaza frene basanlardan mısınız diye yenileyeyim soruyu




    Viraja dışdan içe doğru gir, yavaş girip hızlanarak çık..


    aynaları kontrol ettikten sonra, aman..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 29 Aralık 2008; 22:50:22 >
  • PEKİ VİRAJDA SOLLAYANLARDAN MISINIZ
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.