Şimdi Ara

Donanım Almayın Araba Alın (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
198
Cevap
1
Favori
14.384
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
32 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • pipoti kullanıcısına yanıt
    Öyle demeyin lütfen; buradaki arkadaşların %90'ı yolların hastası, donanımların ustasıdır.

    Bakıyorumda, bazı insanlar sosyetik hiç bir şeyi beğenmeyen ama elinden de hiç bir iş gelmeyen hatun havasında.

    O olmazsa almam, şu özellik olmaz ise almam falan filan.



    Tamam bazı donanımlar gereklidir, klima park sensörü gibi güvenliği ön planda tutan.

    Ya da hafızalı koltuk ayarı önemlidir.





    Bir dediğiniz de haklısınız, çoğu insan 2000 ve öncesi araba pek kullanmamış sanırım.

    Klima bile opsiyon olduğu zamanlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağmur sensoru cok sacma bi ozellik. Yagmur yagiyosa ac kardesim sileceklerini. Bi kolu oynatacan o kadar. Zor geliyosa arabayada binme o direksiyonu cevirmek daha zor gelmeli cünkü sana

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • manisa_tr kullanıcısına yanıt
    Donanıma ne gerek var demek ya da donanımları tümden reddetme doğru değil ama her donanıma gerçekten gerek var mı demek ayrı konu. Bir çok müşteri maalesef araç alırken istemediği bir çok özelliğe para veriyor ya da verdiriliyor. Misal bir arkadaş yazmış ki bence de çok büyük bir rahatlık hafızalı koltuk olayı. Aracı biriyle ortak kullanıyorsanız ve boy farkınız varsa sürekli onu ayarlamak herkese eziyet.

    Golf ile Clio aynı arabadır demek yanlış olur. Konfor faktörleri ve NVH diye adlandırdığımız ses/titreşim/sertlik farktörleri ile Golf ciddi şekilde Clio'nun üzerinde. Yol tutuş ve aerodinami konuları da Golf'e artı yazan noktalar. Hatta bu özellikle Focus'ta bile Clio'dan çok daha iyi.

    Yani Clio ile Golf aynı araba diyen birini görsem tahminen ölü taklidi yapar devam ederim. Kriteri koyarken mantıklı olmak lazım. Yani bana Xenon far ya da yağmur sensörü lazım demekle motor üzerinde ses kesen yalıtıcı lazım gürültü istemiyorum demek biraz farklı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: massacrer

    Donanıma ne gerek var demek ya da donanımları tümden reddetme doğru değil ama her donanıma gerçekten gerek var mı demek ayrı konu. Bir çok müşteri maalesef araç alırken istemediği bir çok özelliğe para veriyor ya da verdiriliyor. Misal bir arkadaş yazmış ki bence de çok büyük bir rahatlık hafızalı koltuk olayı. Aracı biriyle ortak kullanıyorsanız ve boy farkınız varsa sürekli onu ayarlamak herkese eziyet.

    Golf ile Clio aynı arabadır demek yanlış olur. Konfor faktörleri ve NVH diye adlandırdığımız ses/titreşim/sertlik farktörleri ile Golf ciddi şekilde Clio'nun üzerinde. Yol tutuş ve aerodinami konuları da Golf'e artı yazan noktalar. Hatta bu özellikle Focus'ta bile Clio'dan çok daha iyi.

    Yani Clio ile Golf aynı araba diyen birini görsem tahminen ölü taklidi yapar devam ederim. Kriteri koyarken mantıklı olmak lazım. Yani bana Xenon far ya da yağmur sensörü lazım demekle motor üzerinde ses kesen yalıtıcı lazım gürültü istemiyorum demek biraz farklı.



    neyse hocam, siz benim anlattıklarımı tam anlayamadınız ama anlayan anlamıştır. sorun yok.




  • manisa_tr kullanıcısına yanıt
    Evet galiba aynı sayfada buluşamadık
    Mesaj başka yere gitmeliymiş zaten ve gitmiş sanırım
  • gyetiker G kullanıcısına yanıt
    Hocam gerçekten, çokmu zor geliyor silecek kolunu indirmek, bu kadar insan + basmış, hadi hız sabitleyiciden sonrası desen anlarımda, silecek kolunu açmanın zorluğunu aklım almıyor, hani süreklide yağmurda yağmıyor sonuçta,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam zamanında başka bir otomotiv firmasının Avrupa kolunda ürün geliştirme departmanında çalıştım ve direkt olarak araç maliyetleri hakkında bilgim var o nedenle. Şu kadar diyebilirim sana B sınıfı kompakt aracın fabrika çıkış maliyeti ile C sınıfı SUV aracın fabrika çıkış maliyeti arasındaki fark %30'u geçerse ben kafamı keserim.

    Benzer durum Volkswagen'in trigerde zincir yerine V kayışa geri dönmesinin sebebi de benzerdi. Evet zincir daha uzun ömürlüydü lakin değişim bedeli 3 katına yakındı V kayışa göre. Müşteriler 100.000km üzerinde değişimlere başlayınca sesten rahatsız olup, bir yerden sonra tekrar V kayışa dönüş yaptılar.

    Bizim problemimiz olayın iç yüzünü bilmeyen insanların uzman gibi ahkam kesmesi. Küçücük vizyonla, resmin bir köşesine bakarak ve elindeki ufacık bilgiyle körü körüne insanların bir şeyi savunmasına uyuz oluyorum. Zamanında ya burda ya da bir sözlükte akıllının(!) biri Ford Motor Company'nin parçalar üzerinde FMC yazdığı demişti. Ama nasıl can hıraç savunuyor. Sonra dayanamadım dedim az önce devreye aldığım parçada FoMoCo yazdım ve Ford'un standartlarına göre FMC diye bir kısaltma yok diye. Bir daha ses gelmediydi.




  • Beamer kullanıcısına yanıt
    Al bir tane daha lafonten...



    Büyük insan, yazdığım yazıyı iyi oku önce.

    Vites önemli bir husus bunu yağmur sensörü gibi alelade bir özellik ile karşılaştırmassın.

    Ama yağmur sensörü gibi şeyler uzay mekiği etkisi mi yaratıyor?



    Kendin mercedes de, ya da bmw'de tasarım uzmanı ya da motor mühendisi falanmısın da, karşında ki kişilere küçük insanlar diye hitap ediyorsun.



    Lafını sözünü bil, insan gibi konuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skayn


    quote:

    Orijinalden alıntı: gyetiker

    Ne güzel okuyordum, yağmur sensörünün gereksizliğini okuyunca bıraktım.

    Yağmur sensörü para verilip alınacak en gereksiz donanımdır.

    hayatında baz donanım araba dışında arabaya binmeyenler lütfen donanım gereksizliğinden bahsetmesin. pasif güvenlik sistemine gereksiz demek gerçekten oksijen dışında bir şey solumak demektir.
  • her vw nin bir gün kapısı bozulcak. kapısı bozulmayan volkswagen, volkswagen değildir :)
  • Servo kapılar ve elektrikli kapanan bagaj kapağı gereksiz görünse de hiç-bir donanım bu ikisi kadar araca havalı özellik katmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Sileceği elinizle ayarlamanın sinyal vermekten ne farkı var ? Manuel araç kullanmakla nasıl bir tutulabilir ki bu.

    yağmur sensörü pasif güvenlik sistemidir. sadece yağmur yağdığında sileceği yukarı aşağı haraket etmesini sağladığını düşünenlerle otomobil tartışmak abest olur. benim için yağmur sensörü otomatik vitesten önce gelir.

    Sen E46 yla sürekli yanlayıp motoru kıran arkadaş değil misin?



    Senin gibi bi modelin insanların arabadan anlamadığını söylemesi gerçekten komik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: Skayn


    quote:

    Orijinalden alıntı: gyetiker

    Ne güzel okuyordum, yağmur sensörünün gereksizliğini okuyunca bıraktım.

    Yağmur sensörü para verilip alınacak en gereksiz donanımdır.

    hayatında baz donanım araba dışında arabaya binmeyenler lütfen donanım gereksizliğinden bahsetmesin. pasif güvenlik sistemine gereksiz demek gerçekten oksijen dışında bir şey solumak demektir.

    Bende bloklusun. Mesajlarımı alıntılama. Mümkünse sende blokla.
  • Oha bir araca 100bin üstü bir para verilip alınır mı ya? Sonuçta hepsi aynı, gaza basınca çalışıyor. ir de kredi çekip araç alanlar var ki vahni ne vah?
  • massacrer kullanıcısına yanıt
    Hocam benim takıldığım konu Volkswagen veya baska markalae farketmez. Madem triger olayi araç icin hayati önem taşıyan malzeme. Bunu neden zincir veyahut kayistan yaparlarda bloktan egzantrik bir dişli sistemi yapmazlar. Çünkü arabayi satinca para kazanamayacak şerefsizler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğru yazmışsın ama donanım var donanım var. Bence lüks araç almıyorsanız o donanımların çoğu bir işe yaramıyor.

    Daha önceden toyota kullanıyordum, telefonu araca bağlamak resmen işkence olmuştu. Şimdi Bmw kullanıyorum, o kadar kolay ki araca bağlamadan konuşmak daha zor.

    Açıkçası çoğu donanımı kullanmıyoruz bile. Ben baz modelleri daha çok seviyorum o yüzden. Pahalı bir araç almayacaksam gidip donanımlı almaya kasmam.
  • Donanım işi kullanıma bağlı değişir...



    Örneğin aracı tek başınıza kullanıyorsanız hafızalı koltuk donanımı tek sürücü için gereksiz bir donanımdır. Ancak aynı aracı ailede birden fazla kişi kullanıyorsa böyle bir donanım çok çok önem taşır...



    Soğuk iklim olan bir bölgede yaşıyorsanız kış sezonu uzun geçiyorsa ısıtmalı koltuk önemli bir donanımdır. Ancak İstanbul gibi bir şehirde yaşıyorsanız çok çok önemli bir donanım değildir...



    Donanım seçimi kişilerin ihtiyaçlarına ve şartlara göre gerekli veya gereksiz olur... Genel bir kriter yoktur , şu donanım gereksiz bu donanım gereklidir diye...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seven_7343

    Hocam gerçekten, çokmu zor geliyor silecek kolunu indirmek, bu kadar insan + basmış, hadi hız sabitleyiciden sonrası desen anlarımda, silecek kolunu açmanın zorluğunu aklım almıyor, hani süreklide yağmurda yağmıyor sonuçta,

    Konuya dilim döndüğünce ben cevap vereyim. 20 yıldır araç kullanıyorum ve şimdiye kadarki araçlarımda yağmur sensörü yoktu. Şimdi subaru xv kullanıyorum ve yağmur sensörü var. Sensör sadece sileceği açmıyor aynı zamanda hızını da ayarlıyor ve bu ayarlamaya çok çabuk yapıyor. Bende başlangıçta sizin gibi olsa ne olur olmasa ne olur diyordum, taki geçen yıl otoyolda sağanak ve fırtınaya yakalanana kadar. Şiddetli rüzgarla beraber yağmur anlık olarak bir artıyor, bir azalıyor, araçların sürati nedeniyle yerden kalkan çamurlu sprey aracın camını kaplıyor vb. Şeritte düz gitmek bile yoldaki su birikintilerinden ve rüzgardan dolayı ciddi problemli bir durum. Bu kargaşa ortamında silecek otomatik modda o kadar güzel çalıştıki, ani durumlarda ben gayri ihtiyari silecek için daha parmağımı uzatmadan gerekli ayarlamalar gerçekleşti. O gün ben yağmur sensörüne onay verdim. Sadece konfor değil ihtiyaç halinde güvenliğe katkı sağlayan bir donanım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ya bırakın insanlar istediği aracı istediği paketle alsın parası sizin cebinizden mi çıkıyor herkes bi karşılaştırma peşinde sana göre gereksiz olan bana göre olmazsa olmazdır.

    Bu kadar duyarlıysanız ülkede ki araba fiyatlarını protesto edin araba almayın o zaman helal olsun derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben %30'u kelleye sağlama almak için yazdım. Yoksa Tiguan ile Polo ya da Fiesta ile Kuga arasında %15 ile %20 bandından daha yüksek bir fark beklemiyorum. SUV araçların trafikte daha iyi yol hakimiyeti ve bir miktar güvenlik avantajı var. Önden insanlara bu araçları alıştırmak için fiyatları düşük tuttular sonrasında müşteri kitlesi oturunca yavaş yavaş fiyatları yükselttiler. Klasik pazarlama taktiği.

    İster VW olsun ister başka firma olsun satış sonrasında paranın kazanıldığı yer bir tek yedek parça tarafı. Garanti departmanı, saha/bölge yönetimi, teknik destek, vs tüm bu departmanlar para harcayan kısımlar. Herhangi bir otomotiv firmasında 35%'in altında kar marjı görürsem şaşarım.

    VW'nin kayış değiştirmesinde bildiğim kadarıyla platformlarında daha çok V kayış kullanan araçların ağırlıklı olması da etken oldu üretim maliyetini aşağı çekmek için. VW'nin inanılmaz sayıda ortak parça kullanımı var. Bu nedenle en agresif fiyatlandırma politkasını da izleyen firmalardan birisi.




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.