Şimdi Ara

Dört Yol Ağzı Geçiş Hakkı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
42
Cevap
2
Favori
24.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Aşağıda şeklini çizmeye çalıştığım 4 yol ağzında küçük bir kazaya karıştım. Ben B aracı olarak max. 20 km/s hızında ilerlerken, A aracı yokuş aşağı ve sonunda dur levhası olan sokaktan geldi ve aracıma sağ ön kapı yönünden çarptı. Normal şartlarda eşit dereceli bir yolda geçiş hakkı sağdan gelenin diye biliyorum. Ama burada durum farklı gibi görünüyor, çünkü benim geldiğim yolda herhangi bir tabela yok ama A aracının geldiği yolun sonunda dur levhası var. Ayrıntılı fotoğraf ve video çektim, tutanak tutuldu. Sormak istediğim, suç %100 karşı tarafta mı ?

    Dört Yol Ağzı Geçiş Hakkı


    Düzenleme: Geçişini tamamlamak üzere olan bir araca, dur levhasına rağmen tam durmayıp vurduğu için A aracına %100 kusur verildi. Aynı durumu yaşayanlar için bir fikir verir belki diye yazıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Atakan3595 -- 29 Mart 2018; 10:48:22 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dört Yol Ağzında Geçiş Üstünlüğü

    Bir dört yol ağzında karşılaşıldığında, hangi aracın geçiş üstünlüğüne sahip olduğunu bilmek önemlidir. Bu sayede trafik kazalarını önleyebilir ve güvenli bir sürüş deneyimi sağlayabilirsiniz.

    Karşıdan karşıya bir kavşakta, karşılıklı gelen doğrultulardan gelen araçların geçiş üstünlüğü yoktur. Bu durumda, sağdan gelen araç önceliklidir. Sağdan gelen bir araç yoksa, ilk gelen araç geçiş hakkına sahiptir.

    Kavşaklarda sağdan gelen araç yoksa ve aynı anda gelen araçlar varsa, şu kurallar geçerlidir:

    • Dört Yol Ağzında Geçiş Üstünlüğü: Dört yolda geçiş üstünlüğü genellikle dairesel bir kavşakta sağlanır. Dairesel kavşaklarda, kavşağa giren araçlar önceliklidir.
    • Dört Yolda Geçiş Üstünlüğü: Dört yolda geçiş üstünlüğü, kavşağa ilk gelen araca verilir. Kavşağa aynı anda gelen araçlar varsa, sağdan gelen araç önceliklidir.

    Dört yol ağzında geçiş üstünlüğünü bilmek, güvenli bir sürüş deneyimi için çok önemlidir. Kazaları önlemek ve trafik akışını düzenlemek için bu kurallara uymak esastır.

    Ek olarak, dört yol ağzında geçiş üstünlüğü, şu faktörlerden de etkilenebilir:

    • Trafik işaretleri veya trafik ışıkları
    • Kavşağın şekli ve tasarımı
    • Acil durum araçları veya okul otobüsleri gibi özel araçlar

    Dört yol ağzında geçiş üstünlüğü hakkında daha fazla bilgi için yerel trafik otoritenize başvurabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Eger DUR levhasi varsa, ordan gelen aracin her kosulda ve baska hicbir arac olmasa dahi orada durmasi gerekiyor. Durduktan sonra gelen araclara yol verip sonrasinda gecmesi gerekiyor. Yani teorik olarak yuzde 100 kusurlu olarak vurmus size.
  • Geçmiş olsun.

    A aracının geldiği Y sokağında, X sokak ile birleştiği noktada dur levhası var ise, A aracı %100 kusurludur.
  • Dur levhası var diyorsunu. O halde A aracı %100 kusurlu verilir.
  • Umarım tutanağa DUR levhasının varlığını da eklemişsinizdir, hatta fotoğraflı olarak. Eğer eklemediyseniz fotoğrafları ve konumu bildirin en azından, olur da kusur size çıkarsa da itiraz edin, olay mahallinin fotoğrafı ile birlikte.

    Şu an mantıklı olan, DUR tabelasına uyymadığı için karşı tarafın kusurlu çıkması ama bakalım ne çıkar.
  • Aracınıza sağdan çarptığına göre siz halihazırda kavşaktayken kavşağa girmiş. Eşit koşullarda geçiş üstünlüğü sağda olmasına rağmen çoktan kavşakta bir araç varsa onu beklemeliydi. Siz tamamen haklı konumdasınız, karşı taraf bütünüyle hatalı. Müsterih olun ve tutanakta "Dur" ikaz tabelasından en azından bahsedin.
  • 50-50 verir
  • Herkese yanıtları için çok teşekkür ediyorum. Dosya açıldı, sonucu bekleyeceğiz.
  • Dosya bu sabah sonuçlandı ve %100 kusurlu bulundum Nasıl böyle bir şey oluyor hayret bir şey. 50-50'den korkarken böyle bir sonucu hiç beklemiyordum. Benim tahminim sadece tutanak üzerinden bu karar verildi, fotoğraflara baksalar mümkünü yok %100 almazdım. İtiraz edeceğim, nasıl bir yol izlemek gerekiyor acaba ?
  • Atakan3595 A kullanıcısına yanıt
    https://www.sbm.org.tr/tr/OnlineIslemler/Sayfalar/KazaTespitTutanagiSorgula.aspx



    Bu linkten gerekli bilgileri doldurup tutanağa ulaştıktan sonra en üstte "itiraz et" seçeneğine tıklayın.
  • mesutyuksel kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler yanıt için. Yalnız iki tarafın da sigorta şirketinin aynı olması durumunda bu şekilde itiraz edilebiliyormuş. En iyisi sigortacıya danışmak herhalde.
  • Birkaç hafta önce arkadaşımın arabasında aynı şekilde bir kaza yaşadık. Adamın geldiği yerde yol ver tabelası vardı. Karşı taraf yüzde 100 kusurlu çıktı
  • İlginç olaylar oluyor, %50 ortak verilmesi gerektiğini düşünmüştüm.
  • OrQuN kullanıcısına yanıt
    Hocam neden 50-50 olması gerektiğini açıklar mısınız ? Bilmediğimiz bir kural veya atladığımız bir ayrıntı mı var ? Bana göre karşı taraf %100 kusurlu olmalı.
  • O kavşağı gidin kontrol edin tabela hala yerinde mi,sizin geldiğiniz tarafta tabela varmıymış,tabela temeli arayın,dilenciler kesmiş veya kaza olmuş olabilir?

    Bu arada bende 50-50 verilmesi gerektiğini düşünüyordum ilk mesajı okuduğumda,%100 ise bence o kavşağı gidin bir inceleyin atladığınız bir detay olabilir.
  • Silenforce kullanıcısına yanıt
    Karşı tarafın geldiği sokağın sonundaki tabela yıllardır yerinde duruyor hocam. Benim geldiğim sokağın sonunda tabela yok.

    Neden 50-50 verilmesi gerektiğini açıklar mısınız ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atakan3595

    Karşı tarafın geldiği sokağın sonundaki tabela yıllardır yerinde duruyor hocam. Benim geldiğim sokağın sonunda tabela yok.

    Neden 50-50 verilmesi gerektiğini açıklar mısınız ?

    Tabelanın olması sizin durmamanızı açıklamaz,siz orda tabela olmasa geçiş üstünlüğünün kendinizde olduğunu nerden biliceksiniz?Yani sizin görmemeniz lazım mantıken o tabelayı,aracınızla kavşaktan geçerken.

    Polislere veya savcılara ben her sokaktaki tabelaların yerini ezberliyorum diyemezsiniz.
  • Benzer kazayı bende yaptım. İki kapı arası direğe kadar olan kazada sağdan gelen üstündür kuralı geçerliymiş. Dur levhasında durup durmadığını ispat edebilir misin ? Benim kazada adam durmuştu sonrasında haraket edince çarpıştık. Aynı sen gibi benim kapıya vurmuştu fakat sağdan gelenin üstünlüğü nedeni ile %100 ona verdi. Birde adamın geldiği yönde kasis de vardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IOserI

    Benzer kazayı bende yaptım. İki kapı arası direğe kadar olan kazada sağdan gelen üstündür kuralı geçerliymiş. Dur levhasında durup durmadığını ispat edebilir misin ? Benim kazada adam durmuştu sonrasında haraket edince çarpıştık. Aynı sen gibi benim kapıya vurmuştu fakat sağdan gelenin üstünlüğü nedeni ile %100 ona verdi. Birde adamın geldiği yönde kasis de vardı.

    Tam durmadığı çarpmanın şiddetinden belli hocam. Durması gereken noktayla bana çarptığı yer arası 5 metre falan. Bu mesafede o kadar hızlanması mümkün değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silenforce


    quote:

    Orijinalden alıntı: Atakan3595

    Karşı tarafın geldiği sokağın sonundaki tabela yıllardır yerinde duruyor hocam. Benim geldiğim sokağın sonunda tabela yok.

    Neden 50-50 verilmesi gerektiğini açıklar mısınız ?

    Tabelanın olması sizin durmamanızı açıklamaz,siz orda tabela olmasa geçiş üstünlüğünün kendinizde olduğunu nerden biliceksiniz?Yani sizin görmemeniz lazım mantıken o tabelayı,aracınızla kavşaktan geçerken.

    Polislere veya savcılara ben her sokaktaki tabelaların yerini ezberliyorum diyemezsiniz.

    Söyledikleriniz teoride doğru olabilir, kaza mahallini görmediğiniz için böyle söylemeniz normal.



    Tam durmayı gerektirecek bir durum yok. Hızımı azaltıp kavşağa girdim ve geçişi tamamlamak üzereyken aracıma çarpıldı. Hızım max. 20 km/s. Karşı taraf yokuş aşağı geliyor, geldiği sokağa sağlı sollu araç park edilmiş durumda. Benim onu görmem mümkün değil ama tabelayı görebiliyorum. Görmesem bile orada tabela olduğunu biliyorum, her sokağı bilemesem de oturduğum yerdeki sokakları biliyorum yani.



    Sonuç olarak karşı taraf dur levhasına rağmen tam durmuyor, hatta yokuş aşağı gelmesine rağmen yavaşlamıyor, o sırada kavşakta geçişini tamamlamak üzere olan beni görünce lütfedip frene basıyor ama çarpmaya mani olamıyor.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.