Şimdi Ara

DSG 7 - DSG 6 (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri) (15. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
868
Cevap
38
Favori
400.005
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Randy Marsh

    merhaba arkadaşlar Seat ibiza 1.2 TSI DSG araca sahibim araç şu an 122 binde. bikaç aydır dur-kalklarda durduktan sonra araçta kısa süreli bir titreme oluyor. şöyleki tamamen duruyorsunuz ayagınız frendeyken şanzumandan gırrr diye sesler geliyor 3-4 saniye bu süre esnasında motor devri 900 civarında oluyor ses kesildikten sonra devir her zamanki rölanti devrine düşüyor. Aynı ses arabanın el frenini çekmeden P de bekletince oluyor ve kolu hareket ettirene kadar titreme geçmiyor. Yanlız bu dediklerim sanzuman biraz ısınınca oluyor yani soğuk çalıstırmadan 20-30 dk sonra. Sizin aracınında da benzer bir durum varmı? D modunda tamamen durduktan sonra devir bi sure sabit kalıp sonra düşüyor mu? 2 kez servise gittim bi sorun yok dediler. Yaklaşık 7 aydır aracı bu şekilde kullanıyorum. Acaba normal çaılşma prensibi mi yoksa cidden bi sıkıntı mı var?

    bende 40,000 km de ibiza 1,2 kullanıyorum. koyu yaptığım kısım bende de başladı 1-2 aydır. serivse sormadım. diğer dediğin sorunlar yok ama.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkd66 -- 28 Ocak 2015; 14:15:19 >




  • Kasislere gelmeden önce yavaşlıyoruz, vites 2ye kadar düşüyor, devir rölanti oluyor, tekrar hızlanmak için gaza bastığımızda devir biraz boşta yükseliyor ve tahrik sonradan oluyor. Bilmem anlatabildim mi ama bu kavrama sorunu mudur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkd66

    quote:

    Orijinalden alıntı: Randy Marsh

    merhaba arkadaşlar Seat ibiza 1.2 TSI DSG araca sahibim araç şu an 122 binde. bikaç aydır dur-kalklarda durduktan sonra araçta kısa süreli bir titreme oluyor. şöyleki tamamen duruyorsunuz ayagınız frendeyken şanzumandan gırrr diye sesler geliyor 3-4 saniye bu süre esnasında motor devri 900 civarında oluyor ses kesildikten sonra devir her zamanki rölanti devrine düşüyor. Aynı ses arabanın el frenini çekmeden P de bekletince oluyor ve kolu hareket ettirene kadar titreme geçmiyor. Yanlız bu dediklerim sanzuman biraz ısınınca oluyor yani soğuk çalıstırmadan 20-30 dk sonra. Sizin aracınında da benzer bir durum varmı? D modunda tamamen durduktan sonra devir bi sure sabit kalıp sonra düşüyor mu? 2 kez servise gittim bi sorun yok dediler. Yaklaşık 7 aydır aracı bu şekilde kullanıyorum. Acaba normal çaılşma prensibi mi yoksa cidden bi sıkıntı mı var?

    bende 40,000 km de ibiza 1,2 kullanıyorum. koyu yaptığım kısım bende de başladı 1-2 aydır. serivse sormadım. diğer dediğin sorunlar yok ama.

    o olay normal sanırım bir süre kavramada kalıyor şanzuman sonra gitmeyeceğini anlayınca kavramayı ayırıyor. fakat bende bu esnada hafif bi titreme oluyor ayağımın altında hissediyorum fren pedalına basınca. servise götürdüm sordum bikaç sefer pek bişey anlayamadılar.




  • Arkadaşlar ben de eski DSGzedelerdenim, 7 ileri Tdi Golf 6mın mekatroniği 80bin kmde iflas etmişti, Vosmer iyi niyetten değiştirdi, 100bini geçince de satmıştım zaten.
    Mükemmel hizmetinden dolayı Doğuşun, böyle rizikolu ürünler ürettiği içün de Vw grubunun önünden geçmeyeceğime yemin etmiştim.

    Şimdi durum şu:
    2007-08 Polo 1.4 lerde kullanılan DSG kuru çift deb. sistem mi? 7 ileri olmadığını tahmin ediyorum. Araç 70bin kmde...
    6ileriyse dahi Problem çıkartır mı?

    Aynı hatayı 2.kez yapmak istemiyorum...

    En iyisi uzak durmak, aranmaya gerek yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C E B R A I L -- 1 Şubat 2015; 11:42:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C E B R A I L kullanıcısına yanıt
    2007-2008 pololardaki otomatik şanzıman dsg olmamalı standsrt tork konvertörlü olması lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TiFoSi_BJK kullanıcısına yanıt
    Emin misin? Ya da emin olan var mı? Üste para vermeli Takas teklif ediyorlar benim araca, Polo pek sevmiyorum ama...
  • Merhabalar,

    Bende 2014 Temmuz ayında 2010 model MK6 Golf 1.4 TSI 122 satın aldım. Aracın 2010 yılında bayiden çıktıktan birkaç ay sonra kavrama ve Mekatronik değişmiş. 2014 haziran ayında yağ ve yazılım güncelleştirmesi yapılmış. Bende 2 ay önce titreme ve vuruntu sorunları yüzünden kavramayı garantiden değiştirttim. Ama son iki bakımı serviste yaptırılmadığından ancak bakım yaptırdığımda garanti kapsamında parçanın değiştirileceği söylendi ve mecburen bakım yaptırmak zorunda kaldım. Bujiler , V kayışı vs. değişti ve yıllık bakımı yapıldı. Şanzımanın işçiliği için 500 TL civarı bir para alındı. Toplamda 1600 TL para verdim.

    Şimdi sorunum yine tekrarladı ama bu sefer titreme yok vuruntu var. 2 den 3 e geçerken ve 3 den 2 ye düşerken vuruntular oluyor. Özellikle soğuklarda ve rampalarda ve dönüşlerde gaza yüklenildiğinde vuruntu oluyordu. Şimdi aracı servisten aldım ve bana denilen size özel bir yazılım üretilip gelecek. 1 hafta ile 1 ay içinde aracınıza bunu yükleyeceğiz. Sonrasında sorunum giderilmezse ne olacak diye sorduğumda Mekatronik değişecek denildi. Bakalım ne olacak. bu sefer 5 kuruş para vermem ve hakkımı arayabileceğim her yerde arayacağım. Bu konuda tecrübeleri olan arkadaşlardan desteklerini ve tecrübelerini paylaşmalarını bekliyorum.

    Aracın km si şuanda 65.000 de :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fikretbavuk -- 18 Şubat 2015; 9:37:15 >




  • fikretbavuk F kullanıcısına yanıt
    2010 model 1.6 jetta dsg aracımda 54.000km'de aldığımda titreme vardı kavrama değiştirttim (2013 ocak), 10.000km sonra arkadaşıma sattım, sonra 70.000km civarı onda da tekrar titreme başlamış sonra o da sattı(2014 şubat). DSG tam bir fecaat. yeni nesil kavrama deyip takıyorlar ama aynı sorun tekrar ediyor. bende 900TL gibi bir para ödemiştim zamanında. VW'nin kocaman bir ayıbı.

    size de geçmiş olsun inşallah sorunlarınız maliyetsiz çözüme kavuşur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    2010 model 1.6 jetta dsg aracımda 54.000km'de aldığımda titreme vardı kavrama değiştirttim (2013 ocak), 10.000km sonra arkadaşıma sattım, sonra 70.000km civarı onda da tekrar titreme başlamış sonra o da sattı(2014 şubat). DSG tam bir fecaat. yeni nesil kavrama deyip takıyorlar ama aynı sorun tekrar ediyor. bende 900TL gibi bir para ödemiştim zamanında. VW'nin kocaman bir ayıbı.

    size de geçmiş olsun inşallah sorunlarınız maliyetsiz çözüme kavuşur.

    teşekkürler. siz kurtulmuşsunuz bakalım bizim ne çekeceğimiz var. Mekatronik değişimi yapılırsa sanırım biraz daha iyi olur diye düşünüyorum araç. ama yinede kesin bir çözüm yok sanki dsg ile ilgili. Çünkü ikame araç olarak 2013 model bir araç verdiler ilk aldığımda 6 bin km de idi ve şanzıman canavar gibi gelmişti. Ancak ikinci gidişimde 12 bin km de yine aynı aracı verdiler onunda şanzıman da sıkıntılar vardı. Birde muhtemelen fabrika dsg çözülene kadar gelen müşterileri bu konuda sıkıntı yaratmadan memnun et demiş ki hiç teklif etmeden direk garantiden değişiyor diyorlar. Kendileri de biliyor sıkıntının kronik olduğunu. Ama bunu yasal olarak denetleyen bir bakanlığımız olmadığından hükümete kim yakınsa onun görmezden gelindiğinden bu sorun bizi üzmeye devam edecek sanırım. Servise gittiğimizde ilgi alaka ve yardımcı olmaları çok iyi. Ama kronik bir sıkıntıya 6-12 ay da bir gidip para vermek çok can sıkıcı.




  • golf 5 1.4 tsi 140 hp 2008 modellerde 6 ileri dsg mi var 7 ileri dsg mi ?
    6 ileri dsg'ler daha sorunsuzdu degil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bende dün volkswagen servise gittim. Mekatronik değişimi sonrası 2-3 vitesler arası vuruntu vardı. Servis deki usta versiyon guncellemeleri yapılsa bile geçmiyor bu sebepten bu soruna sahip araclara Almanya 'dakiler ne mekatronigi ne de versiyonu degistirmenize gerek yok demisler. Bu sebepten hiçbirşey yapilmiyormus size ne dediler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende 2013 skoda aldım. DSG nin hakkında olumsuz yorumları bilmeme rağmen. bayide ki adam 2012 den sonra sıkıntı kalmadığını söyledi ancak araç 33 binde mekatronik arızası verdi. iyice soğudum doğuş grubundan. adamlar arızalı araç üretiyor yine de en çok satan araç grubu. ben dahil bizim halkta öğrenilmiş çaresizlik :)) almayın.
  • Merhaba.

    3 gün önce arabamdaki başka bir konu için servise gittim.
    Gitmeden önce arabada bir şey fark etmiştim. Manuel kullanımda yüksek devirde (4000-4500 civarı) 3'ten 4'e küt diye geçiyordu.
    Dikkatimi çeken fakat benim sallamadığım bir konu da şuydu. Manuel vitesle yavaşlarken 4'ten 3'e geçişte hafif bir vuruntu hissediyordum.
    Otomatik modda hiçbir sorun yoktu. Otomatik keyifli, ama manuel sanki daha keyifli gibi.
    Titreme var mıydı derseniz. Pek hissettiğimi söyleyemem. Ya da ben hissetmiyordum.
    Servis benim yukarıdaki durumu iletmemden sonra arabayı cihaza bağladığında titreşimin olması gerekenden fazla olduğu gibi bir sonuç çıkmış. "Kavramayı değiştiriyoruz" dediler.
    "İyi" dedim. "Beni 1 gün daha arabasız bıraktınız". Garantide olduğundan herhangi bir ücret ödemedim.
    Dün arabayı aldım. Araba pamuk gibi geldi. Sanırım daha önce biraz da performans kaybı vardı. Şimdi devirlenmesi daha iyi gibi.
    Arabam 47800 deyken kavraması değişti. Ben de DSG li arabası olup da kavraması değişenler grubuna girmiş oldum.
    Daha önceki mesajlarda bir kişi DSG ler her 50.000 km de kavrama bitirir demişti yanlış hatırlamıyorsam. Dediği çıktı gibi. İyimser bir tahminle 95.000-100.000 km de
    bir daha değişeceğini düşünebiliriz.
    Servisin tutumu iyi. Sorunsuz değiştirdiler. Şu anda memnunum. Servisteki ustayla konuştuk. Sorularım oldu. Cevaplarından tatmin oldum mu, bilmiyorum.
    Bu forumda yazılanları okudukça kafam biraz karışmış durumda.
    DSG evet çok iyi. Ama... Ama işte malumunuz...




  • önemli konu bilgilendirmeler için çok teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar bu DSG sorunlari yeni sayilabilecek modellerde de var mi? 2014 Polo almayi dusunuyoruz ama diger konularda DSG ye bulasmayin aman denmis. Yardimci olabilecek var mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg nin son versiyonlarında sıkıntı devam ediyor mu? Şikayet sitelerinde yazılan şikayetler genel olarak 2012 öncesine ait. Birde arızanın kullanım tarzıyla ilgisi var mı? Yani sıkışık trafikte kullanılan aracın arıza ihtimali ile akıcı trafikte kullanılan aracın arıza ihtimali aynı mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 20 mart tarihinde satın almış olduğumuz golf tsi 1,4 dsg 1 nisan tarihinde arıza yaptı. Sabah arabaya binip kontak anahtarını çevirdiğimde bilgi ekranın da şanzıman hatası yazdı. Motorun çalışmasına izin vermedi. 7/24 yol yardımı aradım. Aracı servise çektiler. Servis sorunun yazılım kaynaklı olduğunu söyledi, 2 nisan da teslim ederiz, yazlım yüklenicek dendi, 2 nisan tarihinde servise gittiğimde yazılım yükleme işlemi devam ediyor, yarın veririz dediler. 3 nisan öğle saatlerinde yine servisteydim cevap gene aynı yazılım yüklemeye devam ediyoruz. 3 nisan akşamı artık iş çığrından çıktı, servis gene aynı cevabı verince, başka bir sorun olup olmadığı sordum, bir yazılım yükleme işleminin bu kadar uzun sürmemesi lazım. Koca server çökse bu kadar uzun sürmez. Servisin ağzından çıkan tek laf var yükleme, detaylı bir bilgi alamıyorum. Doğuş otomotiv müşteri desteğine başvurdum. Sorunumu anlattım, geri dönüş yapacaklarını bildirdiler. 4 nisan yani cumartesi günü de bi haber yok servisten. İşin ilginci pervasızca ne zaman teslim alırım diye en son sorduğumda, servis müdürünün ben nezaman çağırırsam ozaman gelirsin demesi oldu enson. Araç 300 km, daha 10 günlük.. Tamam sorun olabilir, normal karşılıyorum, fabrikasyon bir hata, ama sorulan sorulara ayrıntılı cevap verilmemesi insanı delirtiyor. Araçtan iyice soğudum, 70.000 lira ver araç al, 10 gün içinde çekicinin üstünde servise aracı bırak...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yke02 -- 4 Nisan 2015; 21:35:24 >




  • yke02 Y kullanıcısına yanıt
    Yazılım yüklenecek yeri bulamamislardir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Az önce sahibinden.comda bitane ğassat bulmuştum. 2011 model 1,4 TSİ BlueMontion Model. Araç 80 bin kmde. Benzinli. DSG 7 ileri şanzıman. Bu yazılanları okuduktan sonra kafam çok karıştı. Alırsam sanki bile bile lades olacak gibiyim. Aracım Dizel corolla 1,4 D Comfort 2007 model yeni kasa.

    Siz olsanız ne yaparsınız. Otomatik bir araç istiyorum artık. Yeter. 15 senedir düz vites kullandım :(

    Bi ara volvo V40 Direverlara baktım. Hep manule. :(
  • 2014 şubatta iyi niyet garantisinden mekatronik değişmişti, işçiliğin %50'sini yani 200 tl ödemiştim.

    şimdi titreme var diye götürdüm. kavrama değişmeli dediler ve parça parasının %40'ı artı işçilik istiyorlar, toplam kaç para olduğunu sormadan direkt itiraz ettim.

    bu tüketici hakem heyetlerine ücreti ödeyip mi gitmek lazım yoksa arabayı tamir ettirmeden de başvurabiliyor muyuz? bence başvurabiliriz ama emin değilim.
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.