Şimdi Ara

DSG 7 - DSG 6 (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri) (20. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
868
Cevap
38
Favori
400.035
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mamply

    quote:

    Orijinalden alıntı: kalimeras

    Arkadaşlar, 2011 dsg ler de iyi niyet kapsaminda mekatronik, kavrama vs değişiyor mu? 1.2 tsi dsg skoda yeti almak üzere niyetlendim (2011 40 bin km) ancak forumdaki yorumlar biraz endişelendirdi açıkçası. Araba hoşuma gittiği için masrafini da göze alarak alayım diyorum ama başıma ne masraf çıkarır bilmiyorum. Servis işlem yaptıktan sonra sorun tekrar ediyor mu acaba?

    iyi niyet garantisi 5 yıldır o yüzden bu senenin sonuna kadar iyi niyet garantiniz devam etmektedir.iyi niyet garantisi bittikten sonra sadece parça garantileri devam ediyor bilginize.

    Alıntıları Göster
    Merhaba arkadaşlar,
    Daha önceki Passat 2,0 TFSİ (6 ileri tork konventörlü) aracımdan sonra geçen sene 6 aylık 2014 model Vw Cc 1.4TSI RLine aracımı almıştım. Arasındaki farklardan bahsetmeye gerek görmüyorum böyle bir konu başlığı için;
    Geçtiğimiz Eylül ayında Ocak 2015'de 19.000Km'de aldığım aracımı arkadaş tavsiyesi üzerine Kastamonu'dan İstanbul Avek'e 30.000km bakımı için götürdüğümde servis personelinin tanıdık olması nedeniyle garantisi bitmeden bir DSG'ye el attırmak istemiştim ki hiç bir sıkıntım olmadığı halde. Her neyse rutin bakımı yapıldı tanıdığımız servis danışmanı yokmuş bende 1 ve 2nci viteslerde titreme falan oluyor diye bir laf attım, akşamüstü beni aradılar kavramanız garantiden değişecek! İlk başta hayret enteresan gelsede sonradan malum şanzuman için neden dedim :)
    Cumartesi bıraktığım aracımı Perşembe günü teslim ettiler bu sıradada 1.2 Poloyla bayağı keyifli İstanbul tarihi yaptık eşimle :)

    Şimdi asıl mesele, kavrama değişmeden 15-20 gün önce kuzenimin A4 (2.0TDI 177ps) ile rolling yaptık (0-220) (60-160) ve her türlüsünde ben galip geldim ki aradaki fark 3 boy falandı... Şuan bir sıkıntım var gibi araç sabit viteste mesela 4ncü viteste 3500 devirde giderken yüke gelmezse yani yol düz yada rampa aşağı ise dümdüz şekilde hızlanmıyor gibi, gaz devri bile hafif hafif titreyerek gidiyor!!! Hiç böyle başına gelen oldu mu diye sormadan önce arkadaşıma aldığımız yeni B8 1.4TSI manuel passatında da hafif hafif bir titreklik var gibi hatta ve hatta kardeşimin golf 1.4TSI manuelindede aynı şeyin olduğunu hisseder gibiyim...
    Bu konuda beni aydınlatacak biri olursa sevinirim, bazı görüştüğüm arkadaşlarım bujilerden olabileceğini düşünsede bence aktarmayla ilgili bir problemin olduğu aşikar; teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolfen1976

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Asıl komik olan kronik arızalı bir arabanın bu kadar alıcısının olması :) Millet seviyor ARIZALILARI.




  • kalimeras K kullanıcısına yanıt
    Konu 2012 senesinde açılmis ama sene olmuş 2016 sence sorun devam etmiyor olabilir mi

    İlla Almanı zengin edeceksen ZF şanzımanlı bir araç al kafan rahat olur yada Honda falan al derdin tasan olmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolfen1976 -- 10 Şubat 2016; 13:33:06 >
  • Bundan sonra almayı düşündüğüm bmw'nin facebookta gizli bir grubun uzun süredir üyesiyim, emin olun bmw sorunlarını dinledikçe arabama daha çok ısınıyorum. Arızalı ve sorunlu bir dsg'yi yeğlerim yani! Ve en büyük artısı daha hızlısı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tetete37

    Bundan sonra almayı düşündüğüm bmw'nin facebookta gizli bir grubun uzun süredir üyesiyim, emin olun bmw sorunlarını dinledikçe arabama daha çok ısınıyorum. Arızalı ve sorunlu bir dsg'yi yeğlerim yani! Ve en büyük artısı daha hızlısı yok
    Aslında sıcakta uzun süre kullanmazsanız ya da sıkışık trafikte ya da dik yokuşlarda problem yok.
    Tatil ya da iş için VW servisi olmayan uzak bir yere gidilmese de olur.
    Otobanda sonbahar-kış aylarında gayet verimli olacaktır. Ya da paraya kıyıp yağlısından alacaksınız işte bu kadar.
    (Gerçi onun da MTVsi de şanzıman parasına denk geliyor.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C E B R A I L


    Aslında sıcakta uzun süre kullanmazsanız ya da sıkışık trafikte ya da dik yokuşlarda problem yok.
    Tatil ya da iş için VW servisi olmayan uzak bir yere gidilmese de olur.
    Otobanda sonbahar-kış aylarında gayet verimli olacaktır. Ya da paraya kıyıp yağlısından alacaksınız işte bu kadar.
    (Gerçi onun da MTVsi de şanzıman parasına denk geliyor.)


    Bi nevi "A L M A Y I N" diyorsun sen yani

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • tgezer kullanıcısına yanıt
    Hayır alın. Ama garantisi bitmeden satın. İnsanımız, ayıplı mal almaktan ve özellikle Doğuş aracılığıyla verilen hizmetten çok memnun. Yani Aziz Nesin haklı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mercedes benz 2014 ve 2015 A180 ve C180 serisinde dsg şanzıman kullanmıştır. 2015 aralık ayında dag sanzımanın kronik arızası nedeniyle kendi orginal mercedes üretimi şanzımanına geri dönmüştür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mercedes benz firmasının 2017 yılında yeni üretilecek olan dsg sanzımanın serisinde bir problem cıkmaması sartı ile 850 bin adet dsg sanzıman satın alma sözlesmesi yapmıstır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ardaaaa123456 A kullanıcısına yanıt
    Hmm o zaman mercedesten uzak durmakta fayda var dsg denince akla ile gelen sorun çünkü
  • C E B R A I L kullanıcısına yanıt
    Şöyle bir haber var sabah gazetesinde.

    Dünya’nın en büyük otomobil firmalarından Volkswagen’de yaşanılan emisyon skandalı satışların düşmesine neden oldu.

    SATIŞLAR DÜŞTÜ

    ABD Çevre Koruma Dairesi (EPA) tarafından, dizel motorlu araçlardaki emisyon değerleri manipülasyonunun ortaya çıkarılması Volkswagen'i 80 yıllık tarihinin en derin krizine sürükledi. Emisyon skandalının ortaya çıkmasının ardından Volkswagen'in otomobil satışlarındaki gerileme artık rakamlara yansıdı. Skandalın ortaya çıkmasının ilk ayında AB piyasalarındaki satışlarda önce durgunluk sonra düşüş yaşandığı ortaya çıktı. İngiltere'de satışları geçen yıla göre bile yüzde 9,8 oranında düşüş yaşanırken, İtalya'da otomobil piyasasında 8,6 oranında artış, Volkswagen satışlarında 7'lik bir düşüş yaşandığı belirtildi.

    ŞİRKET ZOR DURUMDA

    Fransa ve Almanya pazarında daralmanın yüzde 2'lere kadar çıktığı vurgulandı. Volkswagen otomobil satışlarında olduğu kadar dünya borsalarındaki kaybıyla da şirketi zor duruma düşürdü. Firma emisyon skandalı ardından uğradığı zararın en aza indirebilmek için emisyon skandalında ismi geçmeyen modelleri daha fazla satabilmek için kampanyalar yaparak satışı arttırmayı deniyor. 8,5 milyon otomobili servise çağırmak zorunda kalan Volkswagen, benzin motorlu 800 bin aracın yakıt sarfiyatını düşük göstererek karbondioksit emisyon değerlerini manipüle ettiğini de itiraf etmek zorunda kalmıştı.




  • Dsg den ağzı yanan cvt li Honda ya geçer 2003 model otomatik vites civic var bende 13 yaşında ve silkeleme,zıplama ne de sarsıntı var honda birde passat ayarında araç yapsa tadından yenmez. Yanlış anlamayın amacım dsg yi kötülemek değil...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manyax_metalci

    Dsg den ağzı yanan cvt li Honda ya geçer 2003 model otomatik vites civic var bende 13 yaşında ve silkeleme,zıplama ne de sarsıntı var honda birde passat ayarında araç yapsa tadından yenmez. Yanlış anlamayın amacım dsg yi kötülemek değil...
    Şimdiki aracım ilk otomatik arabam, daha önce otomatik araçlar kullandım ama benim kullanım tarzıma ve zevkime hitap eden en iyi şanzıman DSG. Diğer şanzımanlar belki problemsiz ama çok hantal ve zevksiz tam otomatik ş.içi kullanımı için ideal ama yakıt olarak kötü, CVT ise motor devrinin yükselip aracın gitmiyormuş izlenimi vermesi hoşuma gitmiyor ama yakıt olarak daha başarılı. DSG ise kayıpsız güç aktarımı düşük yakıt tüketimi ve kullanım zevki olarak tam benim için, ileride çıkaracak masraflar için göze alarak tercih ettim, benim düşüncem arabayı kullanırken şanzımanın tepkilerinden haz almıyorsam ne kadar sorunsuz da olsa benim için zor bir tercih. Bu düşüncem ileride değişir mi bilmem ama şimdilik iyi bir tercih yaptığımı düşünüyorum. Tabi herkesin tercihi ve düşüncesi farklı o yüzden kimseye bu alınır mı alınmaz mı diye yargılayamayız.




  • 2010 Model Skoda Yeti 1.2 TSI DSG (Ambition)

    Bugüne kadar severek kullandım , 85.000 KM'den sonra 2010 model DSG7'lerde kronik olan "Mekatronik Kavrama Hatası" göstermeye başladı.

    Garanti süresi doğal olarak bitti, araç bugün 115.000 KM'de, İzmir Vosmer (Yetkili Teknik Servis) arızanın kökünden çözülmesi için mekatronik sistemin ve hatta şanzımanın komple değişmesi gerektiğini söylüyor. Üretici firma veya ana ithalatçı firma masrafları karşılamıyor siz ödeyeceksiniz diyorlar. Bugün son görüşmemi yaptım ve tahmini 6.000 TL masraf çıkacak gibi. Şanzımanı da değiştirirlerse masraf 16-17bin TL'ye ulaşacak.

    Aracın iyi niyet seviyesinden çıktığını, 2 senelik garantisinin dolduğunu ve üzerine 3 sene daha geçtiği için ana ithalatçının bu konuda insiyatif gösteremiyeceğinden bahsettiler.

    Aracın ilk sahibiyim, kazam yok. Volkswagen motoru kullanan bu tip bir aracın size 100.000 KM'den sonra 6-7bin TL masraf çıkartacağını bilseniz bu aracı satın alır mıydınız?

    SİZCE NE YAPMALIYIM ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • onurssss O kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun. Aslında bu yaşadığınız durum çok normal ve hatta km ye bakılarak bayağı iyi dayanmış. Sebebine gelince kullanmış olduğumuz şanzıman normal baskı balatalı bir kavramaya sahip siz DSG değilde manüel bir şanzıman kullansaydınız bu km lerde yine kullanıma bağlı olarak belki daha önce'de baskı balata değiştirmeniz gerekecekti ve belki bukadar olmasa'da yine masraf yapacaktınız o yüzden araca yada şanzımana bilenmeye gerek yok normal bir durum tabi fiyat için bir şey diyemem çünkü DSG nin kavraması komplike bir sistem iki tane kavrama iç içe o yüzden fiyatı yüksek.
    Baskının değişimi tamam da şanzımanın değişmesinin sebebini anlayamadım baskı ile alakası ne, her baskı balata değiştiren şanzıman mı değiştiriyor, benim tavsiyem sadece kavramayı değiştirin mekatronik hatası vermesinin sebebi balatanın bitmiş olmasıdır, eğer ilerleyen zamanlarda hata vermeye devam ediyorsa mekatroniği değiştirirsiniz şanzımana zaten dokunmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    Geçmiş olsun. Aslında bu yaşadığınız durum çok normal ve hatta km ye bakılarak bayağı iyi dayanmış. Sebebine gelince kullanmış olduğumuz şanzıman normal baskı balatalı bir kavramaya sahip siz DSG değilde manüel bir şanzıman kullansaydınız bu km lerde yine kullanıma bağlı olarak belki daha önce'de baskı balata değiştirmeniz gerekecekti ve belki bukadar olmasa'da yine masraf yapacaktınız o yüzden araca yada şanzımana bilenmeye gerek yok normal bir durum tabi fiyat için bir şey diyemem çünkü DSG nin kavraması komplike bir sistem iki tane kavrama iç içe o yüzden fiyatı yüksek.
    Baskının değişimi tamam da şanzımanın değişmesinin sebebini anlayamadım baskı ile alakası ne, her baskı balata değiştiren şanzıman mı değiştiriyor, benim tavsiyem sadece kavramayı değiştirin mekatronik hatası vermesinin sebebi balatanın bitmiş olmasıdır, eğer ilerleyen zamanlarda hata vermeye devam ediyorsa mekatroniği değiştirirsiniz şanzımana zaten dokunmayın.
    Ders niteliğinde herkesin tecrübelerini paylaştığı çok güzel bir konu. Dsg için iyi diyen de var kötü diyende, tabi ki herşeyin ömrü kullanıma bağlıdır fakat istanbul gibi ağır trafiği olan 7 tepe üzerine kurulmuş bir şehir için sanki dsg iyi bir seçim gibi durmuyor. Size 4000 kmlik ford focus dizel powershift tecrübemi aktarayım, araçta sanırım yağlı tip şanzuman var. Bu şanzuman volvoda kullanılan otomatik vites, geçişler son derece pürüzsüz sürüşü çok keyifli istanbul içinde 6, 6,5 lt yakıt tüketimi ortalaması var, motor son derece canlı, kalite hissi ve tokluk oldukça başarılı araç made in germany. Olumsuz söyleyebileceğim ise yetersiz donanım seviyesi titanium donanımda bile xenon fark yok, metalik farkı çok yüksek, otomatık park asistanı gibi saçma donanımlar yerine işe güze yarar şeyler konulabilirdi. Bu aracı en üst spec almazsanız dışardan görüntüsü gerçekten çok vasat kalıyor. Ama dziel otomatik tercih edecekler için bence oldukça sağlam bir seçenek. Pejo daki yeni EAT6 Tam otomatik şanzuman için de olumlu yorumlar var. Çift kavrama tercih etmeyenler için bir seçenek olabilir.




  • grcim G kullanıcısına yanıt
    Tespitleriniz ve tavsiyenize katılıyorum, çok yoğun ş.içi ve dur kalk'lı trafik için tam otomatik şanzıman tercih edilmesi en mantıklı. DSG ise performanslı ve az trafiği olan kullanımlar için ideal bir tercih.
  • ilk aracimi alacagim icin degerli forum uyelerinin fikrini almak istiyorum.vw 1.2 polo loumge paket dsg icin 59500 manuel icin54500 tl fiyat ama halen otomatikmi almaliyim duz mu almaliyim diye karar veremedim.arabayi is icin almiyorum sadece sosyal yasamim icin aliyorum yani bana yardimci olurmusunuz hangini almam daha dogru olur?acikcasi dsg sorununuda heryerde duydum okudum buda biraz midemi bulandirmadi degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ashkar1453 kullanıcısına yanıt
    Genelde hafta sonları gezme amaçlı kullanacaksanız otomatik alın, DSG nin sıkıntıları illaki olacak nasıl manüel şanzıman'da zamanı gelince baskı balata değişir DSG nin de belli bir zaman sonra baskı balatası değişecek ama manüele göre biraz daha maliyetli olur.
    Benim fikrimi sorarsanız DSG masraf çıkaracak diye keyif almadan bineceksem verdiğim o kadar paraya yazık gider daha ucuz bir araba alırım.
    Bence Skoda Fabia yı da inceleyin 1,2 110 bg DSG liste fiyatı 56.800 bence aralarında donanım olarak pek fark yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Dsg için 2 tiyo
    1-) yakıt tasarrufu için uzun yolda vitesi manuele alın. Bu şekilde araç yokuşlarda vites küçültmüyor ve yakıt sarfiyatı düşüyor. Gerçi benim araç 2.0 tdi 140 hp ama benzinlilerin de çoğu turbo olduğu için uzun yol yokuşlarını en üst vitesle çıkabilirsiniz. ..

    2-) rampaya park ettiğinizde şanzımana yük binmemesi için sırasıyla şunları yapın....
    - ayağınız frendeyken vitesi N ye alın
    -el frenini çekin
    - ayağınızı frenden çekin araç el freniyle dursun
    -tekrar frene basın
    - vitesi p ye getirin..
    -ayağınızı frenden çekin ..
    aracın kaymadığını göreceksiniz.. bu şekilde yükü dsg şanzımana değil el freni balatalarına bindirmiş oldunuz.. rivayete göre bu durum dsg şanzımanın ömrünü uzatıyormuş..


    Bütün otomatik şanzımanlarda bu böyledir senin yaptığın en doğrusudur.




  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.