Şimdi Ara

DSG 7 - DSG 6 (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri) (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
868
Cevap
38
Favori
400.030
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dsg şanzıman yeni Euro6 dizel motorla uyumu nasıl , sorun halen yaşanıyor mu eskisi gibi.
  • 2012-2013 model passat 2.0 dızel dsg lerde sıkıntı var mı?
    6 ılerı olanlar 7 ılerılere göre bıraz daha ıyı mı?
  • mşah kullanıcısına yanıt
    Söyledikleriniz çok doğru. Maalesef DSG şanzımanı, tork konvertörlü şanzıman gibi kullananlar sonunda patlıyor. Keşke VW, araç teslimi sırasında 'DSG Kullanımı' ile ilgili bir broşür filan verse.
    DSG'nin keyfini hiçbir şanzımana değişmem.
  • Jetta 1.6 TDI da uzun zaman DSG şanzıman kullandım ve şu anda Golf 1.2 TSI de DSG kullanıyorum. Marka fanatiği filan değilim. Jetta'yı şirket aracı olarak kullandım, Golf kendi aracım ve ihtiyaçlarımı en iyi şekilde karşılayan, fiyat/performansı iyi bir araç olduğuna inandığım için aldım. Yıllar içinde sadece Jetta da iki defa yoğun ve yokuş yukarı trafikde (İstanbul Fulya yokuşu) şanzıman aşırı ısınması uyarısı aldım. Bunlar da arıza değil, arıza oluşmasını önlemek için sistemin verdiği uyarılar idi. 5-6 dakika P modunda beklemeden sonra yoluma devam ettim ve sonrasında da sorun yaşamadım.

    Duyduğunuz DSG sorunlarının neredeyse tamamı, 2012 öncesi mekatronik sorunu ve burada VW araçları gerek servise çağırarak, gerekse ücretsiz değişim yaparak sorunun önüne geçti. Bildiğim kadarıyla, sorun kullandığı yağ tipinden kaynaklanıyordu.

    Bahsedilen diğer sorunlar ise kavrama (sanayii tabiri ile balata) sorunları. Bu sorunlar, debriyaj balatası olan her araçta yaşanabilecek balata problemleri. Düz vites araçlarda kullanıcı vitesleri kendisi değiştirdiği için, balata sorunlarını çok önceden farkedip serviste balata değiştiriyor, yolda kalmıyor. (Bunu söylemekle birlikte, ben uzun süre debriyaj balatası değişimini ihmal ettiğim için Mercedes A160 ile debriyaj sıyırıp yolda kalmayı başarmıştım). Bu konuda diğer bir noktada, DSG şanzımanı klasik tork konvertörlü şanzıman gibi kullanmaya kalktığınızda balata ömrünüzü ciddi anlamda kısaltıyorsunuz (örneğin yoğun trafikde sürekli D2 de dur kalk, yokuş yukarı aracı hill holder marifeti ile değilde viteste sabit tutmak- gerçi bu konuda VW şimdi Golf'e farklı bir hill holder koymuş, bu sorunun da önüne geçiyor)... Özetle, kavrama/balata sorunları, düz vites araçlarda karşılaşacağınızdan daha sık karşınıza çıkabiliyor ve tamamıyla sürüş karakterinize ve şartlara bağlı olarak değişiyor. 15.000'e balata değişen de var, 100.000 de. Düz vites aracının balatasını 160.000'e kadar kullanan bizim enişte gibi düşünüyorsanız, DSG de biraz zor o kilometreler. Ayrıca, hiçbir düz vitesli aracın debriyaj balatasını garanti kapsamında değişmezler, okuduğum hikayelerin çoğunda VW ya ücretsiz değişmiş ya da bir kısmını karşılamış...
    Herhangi bir farklı markada debriyaj balatası (kavrama) yı garanti kapsamında değiştirtmeyi başaran kimseyi duymadım..

    Teknik detaya indiğinizde birçok otomatik vites çeşidi ve kendine özgü avantaj/dezavantajları var. Ancak hiçbirisi bana DSG kadar sürüş keyfi vermedi. Sürüş keyfinin ötesinde, DSG'nin sürüş koşullarına adaptasyonu ile aklımdan geçenleri okurcasına vites değişikliği yapması oldukça etkileyici. Örneğin çok dik, virajlı ve değişken hızlı araç trafiği olan bir yolu DSG ile çıkın, ne dediğimi anlayacaksınız. Stres yok. Keyfini sürün. 2012 ve öncesinde canı sıkılan arkadaşlar bana kızmasın lütfen. O yıllarda ben de Jetta kullandım ancak bana vurmadı o piyango, rahat konuşuyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozunal -- 20 Kasım 2015; 9:53:54 >




  • bozunal B kullanıcısına yanıt
    Tam benim aklımdan geçenleri ve kullanım şeklimi tarif etmişsiniz, DSG yi kullanmak için biraz şanzımanı tanımak lazım ve neyin neişe yaradığını bildiğin zaman kullanım ve ömrüne çok etkisi olur
  • bozunal B kullanıcısına yanıt
    Aralık ilk haftası Golf 1.2 TSI DSG teslim alacağım. Merak edip araştırdığım her şeyi bir yazıda anlatmışsınız. Teşekkürler.

    Ana konu başlığında sorduğum soruyu bir de size tekrarlayım.

    Ek ücret ödeyerek garanti süresini uzatmak gerekli midir?

    Aracı eşim kullanacak, DSG araç kullanımında uyulması gereken püf noktalar var mı?
    Teşekkürler.
  • big49 B kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    Aracınız şimdiden hayırlı olsun.
    +2 yıl garanti uzatımını mutlaka yaptırın derim, fiyat olarak 1.500 lira civarı birşey tutuyor.
    +3 yıl dediğinizde fiyat 2.500'lere sıçrıyor. Tercih size kalmış, aracı ne kadar süre elinizde tutmak istediğinize kalmış.
    Aslında garanti uzatımı, sanırım Allianz sigorta tarafından sağlanan bir sigorta çeşidi. O yüzden, her sigorta da olduğu gibi bazı muafiyetler ile sürpriz çıkartabilir. Hazırlıklı olmak lazım. Bana söylenen, fabrika garantisi neyi karşılıyorsa, bu sigorta da onu karşılıyor. Kullanıcı hatalarını ödemez dediler, o konuda yoruma bağlı.. :)
    DSG'yi öldüren, İstanbul da yaşadığımız gibi yoğun trafik. Yoğun trafikde manuel moda alınması tavsiye ediliyor. Bu modda, trafikde 1. ve 2. vitesleri kullanıcı kendisi seçiyor. Ben genelde 2'ye bile çıkamıyorum. Köprü trafiği gibi yerlerde 1. vites yetiyor. Bir diğer hususda, hepimiz yapmaya alışkın olduğu, kırmızı ışık vs. gibi durumlarda araç durduktan sonra, 5-10 cm. hareket ettirip tekrar durmak, tekrar hareket ettirmek, vs. DSG de durdunuz mu tam duracaksınız, hareket ettiniz mi tam hareket. Zaten Start&Stop sistemi sayesinde bu alışkanlığınızdan mecburen vazgeçiyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozunal

    Jetta 1.6 TDI da uzun zaman DSG şanzıman kullandım ve şu anda Golf 1.2 TSI de DSG kullanıyorum. Marka fanatiği filan değilim. Jetta'yı şirket aracı olarak kullandım, Golf kendi aracım ve ihtiyaçlarımı en iyi şekilde karşılayan, fiyat/performansı iyi bir araç olduğuna inandığım için aldım. Yıllar içinde sadece Jetta da iki defa yoğun ve yokuş yukarı trafikde (İstanbul Fulya yokuşu) şanzıman aşırı ısınması uyarısı aldım. Bunlar da arıza değil, arıza oluşmasını önlemek için sistemin verdiği uyarılar idi. 5-6 dakika P modunda beklemeden sonra yoluma devam ettim ve sonrasında da sorun yaşamadım.

    Duyduğunuz DSG sorunlarının neredeyse tamamı, 2012 öncesi mekatronik sorunu ve burada VW araçları gerek servise çağırarak, gerekse ücretsiz değişim yaparak sorunun önüne geçti. Bildiğim kadarıyla, sorun kullandığı yağ tipinden kaynaklanıyordu.

    Bahsedilen diğer sorunlar ise kavrama (sanayii tabiri ile balata) sorunları. Bu sorunlar, debriyaj balatası olan her araçta yaşanabilecek balata problemleri. Düz vites araçlarda kullanıcı vitesleri kendisi değiştirdiği için, balata sorunlarını çok önceden farkedip serviste balata değiştiriyor, yolda kalmıyor. (Bunu söylemekle birlikte, ben uzun süre debriyaj balatası değişimini ihmal ettiğim için Mercedes A160 ile debriyaj sıyırıp yolda kalmayı başarmıştım). Bu konuda diğer bir noktada, DSG şanzımanı klasik tork konvertörlü şanzıman gibi kullanmaya kalktığınızda balata ömrünüzü ciddi anlamda kısaltıyorsunuz (örneğin yoğun trafikde sürekli D2 de dur kalk, yokuş yukarı aracı hill holder marifeti ile değilde viteste sabit tutmak- gerçi bu konuda VW şimdi Golf'e farklı bir hill holder koymuş, bu sorunun da önüne geçiyor)... Özetle, kavrama/balata sorunları, düz vites araçlarda karşılaşacağınızdan daha sık karşınıza çıkabiliyor ve tamamıyla sürüş karakterinize ve şartlara bağlı olarak değişiyor. 15.000'e balata değişen de var, 100.000 de. Düz vites aracının balatasını 160.000'e kadar kullanan bizim enişte gibi düşünüyorsanız, DSG de biraz zor o kilometreler. Ayrıca, hiçbir düz vitesli aracın debriyaj balatasını garanti kapsamında değişmezler, okuduğum hikayelerin çoğunda VW ya ücretsiz değişmiş ya da bir kısmını karşılamış...
    Herhangi bir farklı markada debriyaj balatası (kavrama) yı garanti kapsamında değiştirtmeyi başaran kimseyi duymadım..

    Teknik detaya indiğinizde birçok otomatik vites çeşidi ve kendine özgü avantaj/dezavantajları var. Ancak hiçbirisi bana DSG kadar sürüş keyfi vermedi. Sürüş keyfinin ötesinde, DSG'nin sürüş koşullarına adaptasyonu ile aklımdan geçenleri okurcasına vites değişikliği yapması oldukça etkileyici. Örneğin çok dik, virajlı ve değişken hızlı araç trafiği olan bir yolu DSG ile çıkın, ne dediğimi anlayacaksınız. Stres yok. Keyfini sürün. 2012 ve öncesinde canı sıkılan arkadaşlar bana kızmasın lütfen. O yıllarda ben de Jetta kullandım ancak bana vurmadı o piyango, rahat konuşuyorum..




    Hocam yazdığınız şu kısmı anlayamadım dsg de diğer noktada yokuşta aracı hill holder değilde viteste sabit tutmak zarar verebilir golf yeni bir sistem kullandı demişsiniz. Bahsettiğimiz auto hold mu yoksa hill holder da geliştirme mi oldu. Diğer anlamadığım nokta viteste sabit tutmak demekle neyi kastettiniz. Sonuçta aracı kaldırırken vites otomatikte D veya S de manuel olarakta kendimiz 1 ci vites modunda hareket ettiriyoruz burayıda anlayamadım. Son olarakta örneğin beetle da sadece hill holder var auto hold yok böyle sistemler için nasıl bir yol izlenmeli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selam caddy 1.6 dsg7 2011 hilholdu ,aracı 1-2 saniye tutuyordu ve araç çok dik yokuşta mutlaka kayıyordu.. 2014 caddy 2.0 sportline dsg6 da ise hillhold yaklaşık 4-5 saniye tutuyor ve as la kayma olmuyor.bilginize..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,
    Aslında işin özü, durdunuz mu tam durmak, hareket edeceğiniz zaman tam hareket etmek. Alışkanlık olarak, gaza hafif basıp aracı tutmak veya milim milim ilerletmek, manuel şanzımanda olduğu gibi DSGde de kavramayı bitiriyor. Jetta daki hill holder, yokuş yukarı aracı geri kaçırmamanız için belirli bir süre (5-6 saniye sanırım), aracı tutuyor, sonra bırakıyor. Golf deki sistemde ise (auto hold) yokuş yukarı veya yokuş yukarı frene tam bastığınızda yeşil bir fren lambası yanıyor dashboard da, ve aracınızı çok daha uzun süre sabit tutuyor, frenden ayağınızı çekseniz bile. Devreden çıkarmak için gaza basmanız gerekiyor. Bir nevi, el frenini çekmişsiniz gibi düşünebilirsiniz. Golf bu konuda biraz enteresan araba, örneğin auto hold devrede iken, durdunuz, kapıyı açtınız, vitesi hiç değiştirmediniz, o sırada elektronik el freni devreye giriyor ve siz kapıyı kapatıp devam etmek istediğinizde araç gitmiyor. El frenini tuşa basarak indirmenizi istiyor. Böyle değişik güvenlik huyları var, ilk defa karşılaşınca sıkıntı yaşıyorsunuz.. Ama alışınca güzel.. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozunal

    Jetta 1.6 TDI da uzun zaman DSG şanzıman kullandım ve şu anda Golf 1.2 TSI de DSG kullanıyorum. Marka fanatiği filan değilim. Jetta'yı şirket aracı olarak kullandım, Golf kendi aracım ve ihtiyaçlarımı en iyi şekilde karşılayan, fiyat/performansı iyi bir araç olduğuna inandığım için aldım. Yıllar içinde sadece Jetta da iki defa yoğun ve yokuş yukarı trafikde (İstanbul Fulya yokuşu) şanzıman aşırı ısınması uyarısı aldım. Bunlar da arıza değil, arıza oluşmasını önlemek için sistemin verdiği uyarılar idi. 5-6 dakika P modunda beklemeden sonra yoluma devam ettim ve sonrasında da sorun yaşamadım.

    Duyduğunuz DSG sorunlarının neredeyse tamamı, 2012 öncesi mekatronik sorunu ve burada VW araçları gerek servise çağırarak, gerekse ücretsiz değişim yaparak sorunun önüne geçti. Bildiğim kadarıyla, sorun kullandığı yağ tipinden kaynaklanıyordu.

    Bahsedilen diğer sorunlar ise kavrama (sanayii tabiri ile balata) sorunları. Bu sorunlar, debriyaj balatası olan her araçta yaşanabilecek balata problemleri. Düz vites araçlarda kullanıcı vitesleri kendisi değiştirdiği için, balata sorunlarını çok önceden farkedip serviste balata değiştiriyor, yolda kalmıyor. (Bunu söylemekle birlikte, ben uzun süre debriyaj balatası değişimini ihmal ettiğim için Mercedes A160 ile debriyaj sıyırıp yolda kalmayı başarmıştım). Bu konuda diğer bir noktada, DSG şanzımanı klasik tork konvertörlü şanzıman gibi kullanmaya kalktığınızda balata ömrünüzü ciddi anlamda kısaltıyorsunuz (örneğin yoğun trafikde sürekli D2 de dur kalk, yokuş yukarı aracı hill holder marifeti ile değilde viteste sabit tutmak- gerçi bu konuda VW şimdi Golf'e farklı bir hill holder koymuş, bu sorunun da önüne geçiyor)... Özetle, kavrama/balata sorunları, düz vites araçlarda karşılaşacağınızdan daha sık karşınıza çıkabiliyor ve tamamıyla sürüş karakterinize ve şartlara bağlı olarak değişiyor. 15.000'e balata değişen de var, 100.000 de. Düz vites aracının balatasını 160.000'e kadar kullanan bizim enişte gibi düşünüyorsanız, DSG de biraz zor o kilometreler. Ayrıca, hiçbir düz vitesli aracın debriyaj balatasını garanti kapsamında değişmezler, okuduğum hikayelerin çoğunda VW ya ücretsiz değişmiş ya da bir kısmını karşılamış...
    Herhangi bir farklı markada debriyaj balatası (kavrama) yı garanti kapsamında değiştirtmeyi başaran kimseyi duymadım..

    Teknik detaya indiğinizde birçok otomatik vites çeşidi ve kendine özgü avantaj/dezavantajları var. Ancak hiçbirisi bana DSG kadar sürüş keyfi vermedi. Sürüş keyfinin ötesinde, DSG'nin sürüş koşullarına adaptasyonu ile aklımdan geçenleri okurcasına vites değişikliği yapması oldukça etkileyici. Örneğin çok dik, virajlı ve değişken hızlı araç trafiği olan bir yolu DSG ile çıkın, ne dediğimi anlayacaksınız. Stres yok. Keyfini sürün. 2012 ve öncesinde canı sıkılan arkadaşlar bana kızmasın lütfen. O yıllarda ben de Jetta kullandım ancak bana vurmadı o piyango, rahat konuşuyorum..




    2013 Octavia Elegance DSG aracımı zevkle kullanıken 25bin civarında ve aracım garanti kapsamındayken titreme sorunum başladı. Yetkili servise bakım için gittiğimde DSG güncellemesi yaptıklarını, şanzumanda sorun olmadığını ilettiler. ilk 3-4 bin km sorun yaşamadım ama şu an hem aracımın garantisi doldu hem de titreme sorunlarım katlanarak arttı. Önümüzdeki hafta izin alabilirsem servise göstereceğm. Ama şu bir gerçeklli DSG şanzumandan soğudum. Bu sorundan dolayı çevremdeki herkesi DSG`den uzak durmaları için uyarıyorum. Umarım VAG gurubu bu soruna köklü bir çözüm bulur. Seneye sıfır 1.4 TSİ 150bg DSG passat düşünüyordum ama DSG riski almamak adına ibremi Yeni İnsignia`ya döndürüyorum.

    Yalnız şunu belirtmek istiyorum. DSG titreme sorunu dışında çok konforlu. Aracımda da bunun dışında hiçbir sorun yaşamadım zaten, Motoru çok verimli..




  • Walter_Sobchak W kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun, titreme 1 nci viteste mi yapıyor 2 de mi yoksa her viteste mi.
  • mşah kullanıcısına yanıt
    2. Viteste titreme yapıyor. Diğer viteslerde sorun hissetmedim. Özellikle dönüşlerde veya düşük hızlarda çok hissediliyor.
  • Walter_Sobchak W kullanıcısına yanıt
    Sorununuz mekatronik arızası olabilir.Bir önceki 6. sayfada benim mesajlarımı inceleyebilirsiniz.Aynı sorunla karşılaştığımda servis ilk önce yazılım güncellemesi yapmıştı çözülmeyince çağırdılar fakat üşenmekten gitmedim ve en sonunda yolda kaldım.Serviste mekatroniği değiştirdiler problem çözüldü.Size tavsiyem en yakın zamanda yetkili servise aracınızı götürmeniz.Bu arada şunuda belirteyim eğer aracınızda mekatronik değişimi gerekirse garantisi bitmiş olsa bile iyi niyet garantisi adı altında değişimi yapıyorlar sizden sadece işçilik ücreti alıyorlar.Tabi bunun içinde bazı şartlar var galiba mesela şanzımanın yetkili servis dışında bir yerde kurcalanmamış olması gerekiyor ve en son bakımlarını yetkili serviste yaptırmak gerekiyor sanırım.
  • Walter_Sobchak W kullanıcısına yanıt
    Titreme 1 nci viteste sorun olmazdı ama 2 nci viteste sıkıntılı, 2 de ani gaz vermekten mümkün oldukça kaçının tam kavrama yaptığında gaza yüklenin. DSG yi resetleyin belki düzelir, onuda kontağı açıp marşa basmadan 10-15 sn gaz pedalını sonuna kadar basılı tutun, bırakıp kontağı kapatın, birde öyle deneyin düzelme olmazsa baskı balata değişmesi gerekiyor
  • Walter_Sobchak W kullanıcısına yanıt
    Titreme 1 nci viteste sorun olmazdı ama 2 nci viteste sıkıntılı, 2 de ani gaz vermekten mümkün oldukça kaçının tam kavrama yaptığında gaza yüklenin. DSG yi resetleyin belki düzelir, onuda kontağı açıp marşa basmadan 10-15 sn gaz pedalını sonuna kadar basılı tutun, bırakıp kontağı kapatın, birde öyle deneyin düzelme olmazsa baskı balata değişmesi gerekiyor
  • Arkadaşlar bi yerde yağ değişimi yaptım o arada merak ettim dedim bakayım kaç lt yap alıyor şanzıman 6.5 lt 1.9 caddy life dsg aracım ama Ada'm 5 lt yağ koydu dedim patron bunda 6.5 koyman lazım neden 5 hatta 4.5 lire gibi bişi. Üstat sen rahatına bak ben hep değişiyorum bunları içinde dişliler de kalan yağ var falan dedi. Ama değişimden sonra sanki vuruntu olmaya başladı şanzıman da ? Vites geçişlerde daha önce değiştiren varmı içinizde yağ ? Ve kaç lt yağ değiştiniz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar, 2011 dsg ler de iyi niyet kapsaminda mekatronik, kavrama vs değişiyor mu? 1.2 tsi dsg skoda yeti almak üzere niyetlendim (2011 40 bin km) ancak forumdaki yorumlar biraz endişelendirdi açıkçası. Araba hoşuma gittiği için masrafini da göze alarak alayım diyorum ama başıma ne masraf çıkarır bilmiyorum. Servis işlem yaptıktan sonra sorun tekrar ediyor mu acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 75 k bütçe var passat dsg almaya korkuyoruz arkadaş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalimeras

    Arkadaşlar, 2011 dsg ler de iyi niyet kapsaminda mekatronik, kavrama vs değişiyor mu? 1.2 tsi dsg skoda yeti almak üzere niyetlendim (2011 40 bin km) ancak forumdaki yorumlar biraz endişelendirdi açıkçası. Araba hoşuma gittiği için masrafini da göze alarak alayım diyorum ama başıma ne masraf çıkarır bilmiyorum. Servis işlem yaptıktan sonra sorun tekrar ediyor mu acaba?

    iyi niyet garantisi 5 yıldır o yüzden bu senenin sonuna kadar iyi niyet garantiniz devam etmektedir.iyi niyet garantisi bittikten sonra sadece parça garantileri devam ediyor bilginize.
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.