Şimdi Ara

DSG - Kullanıcı Deneyimleri (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
3
Favori
8.303
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba .
    2011 Golf 6 modeline sahibim. DSG yaklaşık 6000 kmde iken arızalandı (2013 yılında). Aracı çok dikkatli kullanırım, ayrıca yılda maksimum 4000 km yol yapıyorum. Yani kötü kullanım ile ilgili değil. Servise sebebini sordum, sizin hatanız değil dendi. Garanti kapsamındaydı, benden herhangi bir ücret talep edilmeden değiştirildi, faturada değişim bedeli gerçekten de 20000 TL'ye yakın görünüyor ama bunu ödeyen birini ben henüz duymadım. Servise garanti bitseydi ne olacaktı dediğimde, merak etmeyin kimseye bu kadar ödettirmiyoruz dendi. Yanlız mutlaka yıllık bakımları serviste yaptırmak gerk, bu sayede iyi niyet kapsamına girersiniz. Bu arada forumda bir link vardı Almanya'da geri çağrılan DSG Golf araçlar ile ilgili, benim arabam da o gruptaydı (DSG'de kullanılan yağla ilgili bir sorun sebebiyle kısa devre yapması). Bir daha servise gittiğimde soracağım ama muhtemelen benim DSG değiştiğinden bu yağ değişimi işlemine gerek duymayacak.
    Genel olarak DSG'nin çok konforlu bir sistem olduğunu ve vites geçişlerini hiç hissettirmediğini de söylemek isterim. Belki sadece trafik sıkışık iken 1 ile 2. vitesler arasındaki geçiş bazen hissedilebiliyor, o da çok belirgin değil. Tabii bir daha arıza çıkarsa ve masrafı büyük olursa bu görüşüm değişebilir ama şimdilik sıkıntı yok neyse ki.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DrMaestro

    Merhaba .
    2011 Golf 6 modeline sahibim. DSG yaklaşık 6000 kmde iken arızalandı (2013 yılında). Aracı çok dikkatli kullanırım, ayrıca yılda maksimum 4000 km yol yapıyorum. Yani kötü kullanım ile ilgili değil. Servise sebebini sordum, sizin hatanız değil dendi. Garanti kapsamındaydı, benden herhangi bir ücret talep edilmeden değiştirildi, faturada değişim bedeli gerçekten de 20000 TL'ye yakın görünüyor ama bunu ödeyen birini ben henüz duymadım. Servise garanti bitseydi ne olacaktı dediğimde, merak etmeyin kimseye bu kadar ödettirmiyoruz dendi. Yanlız mutlaka yıllık bakımları serviste yaptırmak gerk, bu sayede iyi niyet kapsamına girersiniz. Bu arada forumda bir link vardı Almanya'da geri çağrılan DSG Golf araçlar ile ilgili, benim arabam da o gruptaydı (DSG'de kullanılan yağla ilgili bir sorun sebebiyle kısa devre yapması). Bir daha servise gittiğimde soracağım ama muhtemelen benim DSG değiştiğinden bu yağ değişimi işlemine gerek duymayacak.
    Genel olarak DSG'nin çok konforlu bir sistem olduğunu ve vites geçişlerini hiç hissettirmediğini de söylemek isterim. Belki sadece trafik sıkışık iken 1 ile 2. vitesler arasındaki geçiş bazen hissedilebiliyor, o da çok belirgin değil. Tabii bir daha arıza çıkarsa ve masrafı büyük olursa bu görüşüm değişebilir ama şimdilik sıkıntı yok neyse ki.

    Nisan 2013 sonrası üretilenlerde değişime gerek yok. Sizin onarımınız ise tam ne zaman yapıldı bilmiyorum ancak bu haber ülkemize bu yıl başı gibi geldi yağ değişimleri yapılmaya başlandı. Muhtemelen sizin de yağ değişimi yaptırmanız gerekecek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba..
    polo 1.2 tsi bmt 90 ps comfortline dsg aldık, Allah izin verirse bu hf içi teslim edecekler, aracı alırken normalde aklımızda hiç dsg almak yoktu, test sürüşü istediğimizde manuel araçları kaza yaptığı için dsg araç kullandırdılar. Başta çok önyargılıydım, arkadaşımın cirtoen c4 otomatik aracı vardı onunla yolculuk ederken aracın vites geçişleri berbattı, geçişlerde yığılma yaparak geçiyordu bunu görünce tüm araçlar aynıdır diye dsg ile test sürüşü yapmak bile istemedim. daha önce 5-6 sene getz manuel aracımı kullandım ve açıkçası gereksiz gibi görüyordum. Satış temsilcisi çokmısrar etti ve kullandım iyikide kullanmışım araba yağ gibi kayıyor.
    dsg kullanan arkadaşlardan ricam yukarıda en azından p ye almadan önce el frenini çekmem gerektiğini okudum ama acaba başka nelere dikkat etmem gerekir biraz bilgi verirlerse sevinirim. Birde 2+2 garanti sizce bu dsg lerde gereklimi? Normalde eşim gerek görmedi, eşimin şirket aracı var ve ben fazla bir km yapmam ( eski aracımı 2009 kasımda 58.000 de aldım, 2014 haziranda 73.000 de sattım) ama arıza da çıkarırsa pahalımı parçaları ne dersiniz?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffss

    Merhaba..
    polo 1.2 tsi bmt 90 ps comfortline dsg aldık, Allah izin verirse bu hf içi teslim edecekler, aracı alırken normalde aklımızda hiç dsg almak yoktu, test sürüşü istediğimizde manuel araçları kaza yaptığı için dsg araç kullandırdılar. Başta çok önyargılıydım, arkadaşımın cirtoen c4 otomatik aracı vardı onunla yolculuk ederken aracın vites geçişleri berbattı, geçişlerde yığılma yaparak geçiyordu bunu görünce tüm araçlar aynıdır diye dsg ile test sürüşü yapmak bile istemedim. daha önce 5-6 sene getz manuel aracımı kullandım ve açıkçası gereksiz gibi görüyordum. Satış temsilcisi çokmısrar etti ve kullandım iyikide kullanmışım araba yağ gibi kayıyor.
    dsg kullanan arkadaşlardan ricam yukarıda en azından p ye almadan önce el frenini çekmem gerektiğini okudum ama acaba başka nelere dikkat etmem gerekir biraz bilgi verirlerse sevinirim. Birde 2+2 garanti sizce bu dsg lerde gereklimi? Normalde eşim gerek görmedi, eşimin şirket aracı var ve ben fazla bir km yapmam ( eski aracımı 2009 kasımda 58.000 de aldım, 2014 haziranda 73.000 de sattım) ama arıza da çıkarırsa pahalımı parçaları ne dersiniz?


    Seda Hanım ; hayırlı olsun iyi günlerde, sağlık ve keyifle kullanın inşallah.

    Tavsiyem aracı teslim alırken 2+2 yıl garanti uzatmayi yaptırmanız yönünde. DSG yapısı itibarıyla kavramasi İstanbul trafiği gibi yogun trafikte ve yine Istanbul havası gibi nemli havada çabuk aşınma meyilli. Olmaz ama oldu ki bir sorunla karsilastiniz servis nezdinde işlerinizi halletmeniz ve 2+2 yil üzerine yazılı olmayan 2 yıl daha ek süreyle iyi niyet garantisi dediğimiz, bakımların yetkili servislerde zamanında yapılması durumunda yararlanabileceginiz güvenceye de sahip olmuş olursunuz. Biz olumsuz yönünü bırakıp DSG sanzimanin konfor ve keyfine odaklanalim. Hem manuel hem DSG olmak üzere 2 ayrı Golf'e sahibiz. DSG olan 1.2 TSi olmasına karşın 1.4 Tsi Manuel olandan daha fazla sürüş keyfine sahip.

    DSG ünitesinde sorun çıkartan parçalar Kavrama ve Mekatronik noktasinda iki ayrı başlıkta yogunlasiyor. Mekatronik genelde ücretsiz değişiyor çünkü sarf bir malzeme olmayıp DSG'nin işlemcisi-anakartı diyebiliriz. Kavrama ise sarf malzeme olarak nitelendirilse ve servise ödeme yapmanız gerekse dahi 2500-TL - 5000-TL arasında bir bütçe tutuyor. Ancak şunu belirtmek isterim ki bu en kötü senaryodur. Aracı uzun yillar sorunsuz da kullanabilirsiniz. Yakın bir akrabamizda da dizel DSG polo mevcut. Araç 70.000km'de 2011 model ve ne kadar hor kullanılıyor anlatamam. Buna rağmen 1 kere bile sorun çıkartmadi henüz. Kaldı ki sizin tercih ettiğiniz model motoru nedeniyle daha az tork ürettiği için şanzıman da daha az zorlanacak. Uzun lafın kısası arıza olasılığını düşünmeden keyifle kullanın. Bakimlarinin süresini geciktirmeyin ve +2 yıl garanti uzatmayi mumkunse satın alın. Hayırlı olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • DH forumda olumsuz yorum yazanların kendi araçları değil de, sürekli bir arkadaşının, tanıdığının, amca oğlunun, yoldan geçenin, kaydıraktan kayanın DSG leri hep patlıyor. Bu adamlar DSG aldıklarına bin pişman olup hemen satıyorlar felan filan...

    Ama araç sahiplerinin yazdığı yorumlar çok daha farklı.

    Kendi aracımla başıma gelen olayı detaylı olarak anlattım.

    http://forum.donanimhaber.com/m_94583927/f_/key_resimli%252Bdsg//tm.htm#94744882

    Daha önce Toyota 1.4 D4D MMT robotize şanzıman kullandım. Şu an Civic 1.8 i-shift de kullanıyorum. Kesinlikle DSG kullandıktan sonra başka bir şanzıman kullanabileceğimi düşünmüyorum.

    Saygılar




  • 2013 CC 1.4

    100 k lık aracın vites kutusundan gelen sangirtiya normal diyeceksin. 15.000 de bir kavrama değişeceksin. 2 gun müşteriyi arabasız bırakacaksın . eve nasıl gideceksin diye sorma bile sormayacaksın. Sonra dsg 1 numara diye övüneceksin. Hadi ordan. Yemezler.

    Böyle müşterileri olduğu surece doğuş un sırtı yere gelmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • millet mazoşist olmuş...şu alman fanatizminin araştırılması gerek sosyolojik olarak... yollarda kalan kalana hala ille de dsg ille de vw diyenlerle dolu memleket..nedir arkadaş, bu arabalar uçuyor mu...biz de kullandık...bi özelliğini göremedik.. adam 100 milyarlık araba alıyor daha 10 bin km dolmadan bayram öncesi yolda kalıyor...
    ha ama kapısı ttok kapanıyor
    allah akıl fikir versin ne diyelim...




  • vites geçişleri çok hızlı hiç bir sorun yok gazı kavramada da aynı şekilde bir sorun yok fakat bundan iki sene önce dsgde ciddi sorun vardı. vw toplatmıştı bir sürü arabayı. 2013 ve 2014 modellerde sıkıntı çözülmüş oldu.
  • Merhaba arkadaşlar,
    Geçen ay polo aldık, otomatik viteste yakıt tüketimi konusunda dikkat etmek gereken birşey varmı?
    * Araç kalkışlarda anlık yakıt tüketimi 25-30 larda geziyor araç hızlanıp vites büyüdükçe anlık yakıt tüketimi 6-7 lere düşüyor
    * araca benzin alıyorum katedecek mesafe kontağı açınca 350 km gösteriyor fakat ben 14 km yapınca bu tüketim 320 ye düşüyor.
    * tüketimi şimdiye kadar hiç 4-5 lerde görmedim hep 7.8 - 8.5 hatta 10 ları gördüm (araç şuan 800 km de)
    Acaba diyorum benmi kullanamıyorum.
    Birde burda bir forumda otomatik viteslerde vites geçişlerinde ayağınızı gazdan çekerseniz yakıt tüketimi olumlu etkilenir yazıyordu denedim ama birşey göremedim.
    Daha önce manuel kullanıyordum eşim vites değiştirirken direksiyonu sabit tutamadığımı aracı salladığı söyledi ve otomatik aldı. Ama acaba yanlılmı yaptık. ( bu arada arabadan çok memnunum sorunum yok sadece acaba yanlışmı kullanıyorum dikkat ermem gereken bşr durum varmı onu araştırıyorum)
    Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • ffss kullanıcısına yanıt
    Otomatik arabada aceleniz yoksa kalkarken gaz vermeniz gerekmez.
    Araç hareket ettikten sonra yavaşça gaza basarak hızlanın.
    DSG şanzımanda vites geçişleri o kadar hızlıdır ki siz ayağınız gazdan çekecek zaman bulamazsınız.
    Saniyenin onda birinde değişen viteslerde bu taktiği uygulamak imkansız ve gereksizdir.
    Çok kısa mesafelerde araç kullandığınızı düşünüyorum. Şehir içinde 30 km den kısa sürüşlerde aşırı tüketim normaldir.

    Saygılar
  • FreePhone F kullanıcısına yanıt
    Evt antalya şehir içi trafikte kullanıyorum. Bayramda en uzak antalya\ elmalıya gitti ve orda tükerim 4.9 u gördüm. Ama sürekli şehirdışına çıkan biri değilimdir.antalyada bir uçtan diğer uca en fazla 20-25 km kullanınım vardır e birde buna trafik lambalarını katarsak o zaman bu aracı şehir içi kullanımımda 4-5 leri zor görücem

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • dsg li Polo yu araştırıyorum internette bahsedilen dsg problemleri rahatsızlık verici gerçekten araçtan soğutabiliyor..Ben linea dizel otomatik kullandım 50.000 de 2 defa baskı balata problemiyle karşılaştım hep kullanıcı hatası deyip fsturayı geçiriyorlar...sonunda sattım....Benzer problemlerimin başına gelmesini istemiyorummm O yuzden nerdeyse 10 gundur harıl harıl forumları okuyup bir yandan da araç arıyorum

    sonunda hedeflerimi kısıtladım
    1.2 tsi dsg polo veya 1.4 tsi dsg
    1.2 reno sport torier
    1.4 hyndai i10

    netteki forumlarda wv ve renoda çok fazla şansızman probleminden bahsediliyor.....Bakalım ne yapacağız......
  • Makyajlı Polo konusunda yazım mevcuttur ama tekrar hatırlatayım, 2012'de VW AG'nin yeni kasalarında (Yeni Polo, Golf 7, Yeni Scirocco) kullanmaya başladığı DSG 2.nesil şanzımanlarda hiçbir problem, genel sıkıntı veya arıza yoktur. Gönül rahatlığıyla bu araçları alabilirsiniz.

    Yanlıl anlaşılmasın, 2013 pololar yeni kasa değiller. 2014 polo yeni kasadır. Dolayısıyla 2013 pololarda DSG problemleri yaşanmış olabilir, ancak 2014lerde yeni DSG var. Bunların haricinde Leon SC 1.2 TSI DSG'lerde şanzımanın yerleşimiyle ilgili özel bir sıkıntı var, bu yüzden bu araçlar üretimden kalktı.

    Artık kuru kavramalı DSG de sıkıntısız içiniz rahat olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Makyajlı Polo konusunda yazım mevcuttur ama tekrar hatırlatayım, 2012'de VW AG'nin yeni kasalarında (Yeni Polo, Golf 7, Yeni Scirocco) kullanmaya başladığı DSG 2.nesil şanzımanlarda hiçbir problem, genel sıkıntı veya arıza yoktur. Gönül rahatlığıyla bu araçları alabilirsiniz.

    Yanlıl anlaşılmasın, 2013 pololar yeni kasa değiller. 2014 polo yeni kasadır. Dolayısıyla 2013 pololarda DSG problemleri yaşanmış olabilir, ancak 2014lerde yeni DSG var. Bunların haricinde Leon SC 1.2 TSI DSG'lerde şanzımanın yerleşimiyle ilgili özel bir sıkıntı var, bu yüzden bu araçlar üretimden kalktı.

    Artık kuru kavramalı DSG de sıkıntısız içiniz rahat olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ya kafayi yicem hadi tamm diyip alamiyorum araci... 1.2 90 beygr dsg varmi arkadaslar bu aracin dsg sikintisi heryerde baska bisi yazio nabicamizi sasirdik devammi sikintisi hala yoksa cozuldumu yag degisimi ile cozuldu die oku

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Instigater

    Makyajlı Polo konusunda yazım mevcuttur ama tekrar hatırlatayım, 2012'de VW AG'nin yeni kasalarında (Yeni Polo, Golf 7, Yeni Scirocco) kullanmaya başladığı DSG 2.nesil şanzımanlarda hiçbir problem, genel sıkıntı veya arıza yoktur. Gönül rahatlığıyla bu araçları alabilirsiniz.

    Yanlıl anlaşılmasın, 2013 pololar yeni kasa değiller. 2014 polo yeni kasadır. Dolayısıyla 2013 pololarda DSG problemleri yaşanmış olabilir, ancak 2014lerde yeni DSG var. Bunların haricinde Leon SC 1.2 TSI DSG'lerde şanzımanın yerleşimiyle ilgili özel bir sıkıntı var, bu yüzden bu araçlar üretimden kalktı.

    Artık kuru kavramalı DSG de sıkıntısız içiniz rahat olsun.

    şmidi2014 ylı dsg li araclar sorunsuzmu halletilermi 2014 lerde dsg arızasını
  • Mühendislikte bir sorun seri üretimde %0,3 oranının altında ise kronik kabul edilemez. Bu da 1000 arabada 3 araba demektir. Eğer o üç arabadan biri olacağına inanıyorsanız almayın derim :)

    Bir nispet yapalım, Opel'ci arkadaşlar bilirler, bir ara Corsa'larda direksiyon soyulması vardı. 2012 modellerdi yanılmıyorsam. %0,45 hata oranıyla kronik kabul edildi. Hangisini biliyoruz?

    İçiniz rahat olsun. CC 2.0 TDI DSG, Golf 7 1.2 TSI DSG, Polo 1.2 TSI DSG sahibiyim. CC 95000 km'de, sadece bir kere şanzıman yağı değişti DSG bakımı olarak. Üçünde de sorun yok. Hepsi 2.nesil DSG.

    1.nesil olarak Jetta 1.6 TDI DSG ve Passat 1.8 TSI DSG kullandım. İkisi de illallah ettirmişti.

    DSG var, mutluyum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracım 2011 golf 6 1.4 tsı dsg, aracı 18000 km de 2 yaşında iken almıştım, ilk kez otm vites kullandığım için faredemedim ama aylar sonra özellikle dur kalklarda titreme sorunu oldu, rutin bakıma girdiğinde bi de böyle bişey var dedim ustaya onlarda kavramamı değiştirdiler. garantisi bitmişti aracımın ama merkezle yazışıp "iyi niyet garantisi" adı altında ücret talep edilmedi, sadece işçilk ücretinin yarısını istediler o da 350 tl tutmuştu 2014 model son nesil dsg kavramasını taktıklarını ve bu kavrama sistemlerinde herhangi bir sorun olmadığını söylediler, bakımdan bu yana 5000 km kullandım herhangi bir sorun yok...(benimle aynı zamanlarda benim aracımın aynısını 2. el alan bir arkadaşımın daha kavraması aynı şekilde ücretsiz değişti bildiğim kadarıyla o da sorunsuz kullanıyo) korkum bir daha tekrarlarmı tekrarlarsa yine ücretsiz değiştirirlermi? araç iyi güzel de işte bu sorunlarla uğraşmak istemiyorum, eğer sık tekrarlayan kronik bir sorunsa değiştiricem aracı...

    otm vites istanbulda günlük kullanımda bir nimet, eşimde otm opel corsa var ara sıra biniyorum, rock yapıyoruz vites değişirken:)) dsg nin bence tek sıkıntısı sollmalarda yada ani ara hızlanmalarda sport modda değilse gaz tepkileri 1-2 sn geç manuel vitese göre, bu iyileştirilebilir. bu yüzden "S" moduna eşim sport değil "sollama" modu adını taktı:))

    benim de bir sorum var net bir cevap bulamadım, dsg+tsı kombinasyonunun ortalama ömrü (daha çok motor ömrü) nedir acaba, ve ağır bakım kaç km de yapılıyo, ne kadar tutar bilen varsa cevaplarsa sevinirim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eritroblastosis -- 17 Eylül 2014; 16:57:09 >




  • 2014 dsg lerde sorun halledildimi.aynı sorunlar devam ediyormu
  • ne sorunu hocam dsg de sorun mu varmy?...yok öyle bi?ey...vw dü?manlary uyduruyor...ta? gibi ?anzyman..bu arada kapylar tokkkk kapanyyor
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.