Şimdi Ara

DSG - Kullanıcı Deneyimleri (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
102
Cevap
3
Favori
8.303
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dt1907

    2014 dsg lerde sorun halledildimi.aynı sorunlar devam ediyormu


    DSG sorunu denen olay kendi içerisinde ;

    1- Kavrama
    2- Mekatronik
    3- Komple Şanzıman

    şeklinde 3 grupta değerlendiriliyor.

    Bunlardan 3 nolu komple şanzıman değişen örnek sayısı binlerce araç içerisinde çok azdır. Her kullanıcının kendine has iyi - kötü , doğru - yanlış kullanım şekli olduğu için bunu da tek nedene baglayamayiz.

    2 nolu Mekatronik; 2012 MK7 GOLF ile değiştirildi. Artık Mekatronik sıkıntısı da eskisi kadar çok yaşanmıyor. Nisan 2013 sonrası üretilen araçlarda farklı şanziman yağı kullanilmaya başlandı. Buharlaşmanin dusurulerek mekatronik'in daha dayanıklı olmasi hedefleniyor.

    1 nolu olan Kavrama ise kullanim şartı, yeri senelik yapılan km'ye göre değişim gösteriyor. 12.000km dolaylarında biten örnekler olduğu gibi 120.000km giden 1 kere dahi degismemis kavramalar da mevcut. Kavrama dediğimiz parça manuel şanzımanın baskı balatası olmasi münasebetiyle forumlarda en çok karşılaşılan kavrama değişti - dsg bozuldu söylemlerini komple yok sayın. Manuel sanzimani da devamli yarım debriyaj kullaninca 15.000 - 20.000 km de balata bitirmek mümkün. Neticede DSG'yi tam otomatik tork konvertörlü sanzimanlarla kiyaslamamak lazım.

    Özetle DSG alınabilecek ancak belirli özelliklerini baştan kabullenerek aktivasyon gerçekleştirilecek bir şanzıman görünümündedir. İyi forumlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.L.Crassus


    quote:

    Orijinalden alıntı: dt1907

    2014 dsg lerde sorun halledildimi.aynı sorunlar devam ediyormu


    DSG sorunu denen olay kendi içerisinde ;

    1- Kavrama
    2- Mekatronik
    3- Komple Şanzıman

    şeklinde 3 grupta değerlendiriliyor.

    Bunlardan 3 nolu komple şanzıman değişen örnek sayısı binlerce araç içerisinde çok azdır. Her kullanıcının kendine has iyi - kötü , doğru - yanlış kullanım şekli olduğu için bunu da tek nedene baglayamayiz.

    2 nolu Mekatronik; 2012 MK7 GOLF ile değiştirildi. Artık Mekatronik sıkıntısı da eskisi kadar çok yaşanmıyor. Nisan 2013 sonrası üretilen araçlarda farklı şanziman yağı kullanilmaya başlandı. Buharlaşmanin dusurulerek mekatronik'in daha dayanıklı olmasi hedefleniyor.

    1 nolu olan Kavrama ise kullanim şartı, yeri senelik yapılan km'ye göre değişim gösteriyor. 12.000km dolaylarında biten örnekler olduğu gibi 120.000km giden 1 kere dahi degismemis kavramalar da mevcut. Kavrama dediğimiz parça manuel şanzımanın baskı balatası olmasi münasebetiyle forumlarda en çok karşılaşılan kavrama değişti - dsg bozuldu söylemlerini komple yok sayın. Manuel sanzimani da devamli yarım debriyaj kullaninca 15.000 - 20.000 km de balata bitirmek mümkün. Neticede DSG'yi tam otomatik tork konvertörlü sanzimanlarla kiyaslamamak lazım.

    Özetle DSG alınabilecek ancak belirli özelliklerini baştan kabullenerek aktivasyon gerçekleştirilecek bir şanzıman görünümündedir. İyi forumlar...

    teşekkürler bilgiler için.inşallah tam sorunsuz duruma gelir dsg.2014 dsg lerde sorun azaltıldı diyorlar.inaşallah öyledir.




  • Biz ikinci GOLF'ü DSG olarak Kavrama ömrünü kabul ederek aldık Mart 2014'te. Elbette ki kesin konuşmak için çok erken ama DSG'nin kavrama boyutunda bir miktar ek bütçe ayırarak hareket ederseniz içiniz daha rahat olur. Araç sizin kullaniminizdayken belki kavrama yenilenmesi hiç gerekmeyecek ancak biz en kötü senaryoya hazır olalım. Mekatronik ve komple şanzıman değişimi gerektirecek vak'alar epey azalmış görünüyor. Aynı sanzimanin Seat - Skoda - VW - Audi hepsinde kullanılması kullanılan adet sayısını ve dolayısıyla problem olarak yansıyan geri bildirim sayısını da arttırıyor bunu unutmamak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M.L.Crassus -- 19 Eylül 2014; 10:39:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2014 model Golf7 aracım 2900kmde ve dsg şanzımanda bir problem yaşamadım şuana kadar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 kasım çıkışlı Polo TDI (1.6 dizel) 8000 km'de İstanbul Uzay Oto'dan aldım. En ufak sıkıntı yok, 2 kere (gidiş geliş) İstanbul-Kaş, 1 kere de İstanbul-Gaziantep yaptım, sürekli de İstanbul trafiğindeyim, çok memnunum, müthiş rahatlık. Kardeşimin Audi A3'ünü de kullanıyorum zaman zaman, hıç sıkıntısı yok o aracın da. Özellikle rampa çıkarken veya sollama yaparken hiç üzmüyor. Bildiğim kadarıyla bendeki 6. nesil oluyor.
  • 2010 vw passat 1.4 tsi dsg ve 2013 polo 1.6 tdi dsg sahibiyim poloyu eşim kullanıyor passatın kavrama ve mekatronik i arızalandı iki parçada garantisi bitmiş olmasına tüm bakımlarını serviste yaptırmam ve iyi niyet garantisi çerçevesinde servis tarafından cüzi bir miktar işçilik karşılığında değiştirildi yeni seri arıza çıkarmayan ile değiştirildiği söylendi
    her nekadar arıza potansiyeli olsada hem şehir içi hem şehir dışı kullanımda çok rahat ve konforlu bir şanzıman yine olsa yine dsg alırım bu arada polo da 15.000 km oldu herhangi bir sorun yaşamadım
  • bende yarın dsg otomatik caddy teslim alacağım, netteki yorumları okuduğumda bi ara dsg siparişini iptal edecektim ama sonra vazgeçtim ilk otomatik şanzıman deneyimimiz olacak ve 2 yıl uzatma garantiyle aldım, yarışmacı arkadaşlara başarılar dilerim
  • volkancanikli kullanıcısına yanıt
    yaptırdığınız +2 yıl garantinin dsg'yi kapsadığına emin misin? yaptığınız sözleşmenin kaçıncı maddesinde geçiyor bu söz?
    bu konuda full life adı altında pek çok sorun çıktı, bi araştır bence.
    ayrıca hayırlı olsun aracınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • garantisi olmayan - biten araçların arızalarını bile (özellikle dsg konusunda ayrıca hassaslar)iyi niyet garantisinden değiştiriyorlar, varsın 2 yıl uzatılmış garanti dsg yi kapsamasın... teşekkrüler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkancanikli -- 1 Ekim 2014; 18:12:06 >
  • bugün teslim aldım aracı arkadaşlar dsg den bu kadar korkmayın demek için biliyorum çok çok erken ama , gerçekten inanılmaz teknoloji tepkileri çok hızlı ve sarsıntısız vites geçişleri var, büyük rahatlık sunuyor kullanıcıya , sadece 35 km yol yaptım eve geldim ve inanılmaz keyif aldım...
  • volkancanikli kullanıcısına yanıt
    Hayırlısı olsun.

    Size 2 tavsiyem var.
    1) Bakımları mutlaka yetkili serviste yaptırın. (Gerekli özellikleri sağlayan farklı marka motor yağı getirmenize de izin veriyorlar)
    2) Eğimli ve virajlı yollarda S modunda kullanın.

    Sizin de belirttiğiniz gibi DSG konusunda korkulacak hiç bir şey yok. Garantisi bitmiş aracıma 200 TL ücret karşılığı 2 yıl garantili mekatronik taktılar.
  • Hayırlı olsun. Güle güle iyi günlerde sağlık ve keyifle kullanın hocam. Biz Mart ayında DSG ile tanıştık. Kolay kolay vazgecebilecegimizi sanmıyorum. Kendi aracım olan imzamdaki manuel aracı satıp en kisa zamanda kendi aracımı da DSG olan ile yenileyecegim. Bir kere tanisanin ondan vazgeçmesi gerçekten çok zor. Ancak ZF 'li bir araca geçilirse böyle bir değişim mümkün bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • volkancanikli kullanıcısına yanıt
    Bende 2 gün önce Golf aracımı teslim aldım ve +2 yıl garanti yaptırdım.Bu 2 yıl garanti araca sonradan yapılan modifikasyonlarkaza ile meydana gelen hasarlardan oluşan arızalar hariç,diğer herşeyi kapsıyor.Yani kısacası normal garanti ile aynı,adı üstünde garanti uzatma.iyi yapmışsınız kafanız rahat olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreePhone

    Hayırlısı olsun.

    Size 2 tavsiyem var.
    1) Bakımları mutlaka yetkili serviste yaptırın. (Gerekli özellikleri sağlayan farklı marka motor yağı getirmenize de izin veriyorlar)
    2) Eğimli ve virajlı yollarda S modunda kullanın.

    Sizin de belirttiğiniz gibi DSG konusunda korkulacak hiç bir şey yok. Garantisi bitmiş aracıma 200 TL ücret karşılığı 2 yıl garantili mekatronik taktılar.



    teşekkürler hocam genelde manuelde kullanıyorum, bu manuelde vites arttırırken ayagımızı gazdan çekmemize gerek yok sanırım dmi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.L.Crassus


    Hayırlı olsun. Güle güle iyi günlerde sağlık ve keyifle kullanın hocam. Biz Mart ayında DSG ile tanıştık. Kolay kolay vazgecebilecegimizi sanmıyorum. Kendi aracım olan imzamdaki manuel aracı satıp en kisa zamanda kendi aracımı da DSG olan ile yenileyecegim. Bir kere tanisanin ondan vazgeçmesi gerçekten çok zor. Ancak ZF 'li bir araca geçilirse böyle bir değişim mümkün bence

    çok teşekkürler, dsg gerçekten ayrı bir dünya biraz dikkat edilip zorlanmadan kullanılırsa baş ağrtmaz gibi duruyor, fakat aynı modelde 2014 caddy iki araç kullandım düz vites olan 160 170 leri 3300 3500 devir aralığında içeriye fazla ses almadan yakalarken, bugün kullandığım kendi aracımız dsg d7 de 3000d de 130 dan itibaren fazla ses alıyor gibime geldi... dsg nin son hız üzerinde etkisi varmıdır ki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arikmurat82

    Bende 2 gün önce Golf aracımı teslim aldım ve +2 yıl garanti yaptırdım.Bu 2 yıl garanti araca sonradan yapılan modifikasyonlarkaza ile meydana gelen hasarlardan oluşan arızalar hariç,diğer herşeyi kapsıyor.Yani kısacası normal garanti ile aynı,adı üstünde garanti uzatma.iyi yapmışsınız kafanız rahat olur.

    forumlarda sıfır alınan dsg7 lerin bile stabize arnavut kaldırımlı yollarda tencere kapağı vurması gibi metal sesler çıkardığını şangırtı yaptığını defalarca okudum hatta bir yorumda teybin sesini açıyorum demişti eleman sesi duymamak için, bugün dikkat ettim uzaktan yakından duyamıyorum o sesleri hatta arabanın vites geçişleri esnasında devir sesini dahi duyamıyorum bırakın şangırtıyı...
  • 2 Yıldır sorunsuz kullanıyorum çok memnunum Vites geçişlerini hissetmıyorsun bıle çift kavramanın avantajı ıle daha hızlı vıtes gecısı ve performans sunuyor Forever DSG
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.L.Crassus


    DSG 7 ileri sanzimandan gelebilen şıngırtı kaynağına dair video paylaşımı. Ekleyen @iorfa...



    bu yoruma +puan fazlasıyla verilir.

    şimdi bu 7 ileri kuru kavramalılar anladığım kadarıyla,normal manuel şanzımana,iki kavramalı baskı bala konmuş ve mekatronik vites değiştirme ünitesi konmuş hali.
    mükemmel.

    normal yağlı kavramalı şanzımanların dezavantajları;motor gücünün%80 civarını tekere verir.her vites kademesinde bakır balata bulunur ve yağ basıncıyla vites geçişi olur.yağ peryodik değişmezse,özelliği bozulur yada yanlış yağ katılırsa bu balatalar yanar,vites yarım debriyaj gibi olur yada boşta gibi kalır.bu yuzde her 40bin km muhakkak bakım ister.idare etmez
    vites geçişleri sarsıntılı olur.
    ve çok yaktırır.

    ama bu 7 ileri dsg tıpkı manuel vites gibi gücün %99 tekere verir.
    çok hızlı vites değişimi gerçekleştirir.çünkü 1.viteste giderken,2.balata 2. vitese geçmiş değişim zamanını bekler.2.vitese geçtiği an 1. balata1.vitesten çıkar 3.vitese girer zamanı bekler.süreç bu şekilde 7.vitese kadar gider.bu sayede yakıt az olur.
    hatta manuel seçeneğinden bile.çünkü manuel viteste kullanıcı karakteristlik farklılığı coktur.debriyaja basıp vitesi geçirme süresi ne kadar uzun olursa araç o kadar ivme kaybeder.buda yakıtı olumsuz etkiler.diğer unsur, vites yükseltmede motor devri çok farlı değerlerde olursa yakıt fazla tüketilir.bu sebebten kullanıcılar,yakıtta fabrika verilerini yakalayamazlar.
    ama dsg mekatronik değiştiricide bulunan işlemci ,motor ecu ile haberleşerek motorun en iyi tork devride çok hızlı vites geçişi sayesinde,fabrika verilerindeki yakıt tüketimini korur.
    manuel vitesin yağı gibi bakım olmazsa idare eder
    tek dezavantajı:nekadar karmaşa okadar çok arıza riski.
    onada yapacak birşey yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ıYı -- 22 Ekim 2014; 22:03:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ıYı

    quote:

    Orijinalden alıntı: M.L.Crassus


    DSG 7 ileri sanzimandan gelebilen şıngırtı kaynağına dair video paylaşımı. Ekleyen @iorfa...



    bu yoruma +puan fazlasıyla verilir.

    şimdi bu 7 ileri kuru kavramalılar anladığım kadarıyla,normal manuel şanzımana,iki kavramalı baskı bala konmuş ve mekatronik vites değiştirme ünitesi konmuş hali.
    mükemmel.

    normal yağlı kavramalı şanzımanların dezavantajları;motor gücünün%80 civarını tekere verir.her vites kademesinde bakır balata bulunur ve yağ basıncıyla vites geçişi olur.yağ peryodik değişmezse,özelliği bozulur yada yanlış yağ katılırsa bu balatalar yanar,vites yarım debriyaj gibi olur yada boşta gibi kalır.bu yuzde her 40bin km muhakkak bakım ister.idare etmez
    vites geçişleri sarsıntılı olur.
    ve çok yaktırır.

    ama bu 7 ileri dsg tıpkı manuel vites gibi gücün %99 tekere verir.
    çok hızlı vites değişimi gerçekleştirir.çünkü 1.viteste giderken,2.balata 2. vitese geçmiş değişim zamanını bekler.2.vitese geçtiği an 1. balata1.vitesten çıkar 3.vitese girer zamanı bekler.süreç bu şekilde 7.vitese kadar gider.bu sayede yakıt az olur.
    hatta manuel seçeneğinden bile.çünkü manuel viteste kullanıcı karakteristlik farklılığı coktur.debriyaja basıp vitesi geçirme süresi ne kadar uzun olursa araç o kadar ivme kaybeder.buda yakıtı olumsuz etkiler.diğer unsur, vites yükseltmede motor devri çok farlı değerlerde olursa yakıt fazla tüketilir.bu sebebten kullanıcılar,yakıtta fabrika verilerini yakalayamazlar.
    ama dsg mekatronik değiştiricide bulunan işlemci ,motor ecu ile haberleşerek motorun en iyi tork devride çok hızlı vites geçişi sayesinde,fabrika verilerindeki yakıt tüketimini korur.
    manuel vitesin yağı gibi bakım olmazsa idare eder
    tek dezavantajı:nekadar karmaşa okadar çok arıza riski.
    onada yapacak birşey yok




    Hocam asıl sizin yorumunuza artı verilir. Sistem işleyişini çok güzel aciklamişsiniz. Elinize emeginize sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ıYı

    quote:

    Orijinalden alıntı: M.L.Crassus


    DSG 7 ileri sanzimandan gelebilen şıngırtı kaynağına dair video paylaşımı. Ekleyen @iorfa...



    bu yoruma +puan fazlasıyla verilir.

    şimdi bu 7 ileri kuru kavramalılar anladığım kadarıyla,normal manuel şanzımana,iki kavramalı baskı bala konmuş ve mekatronik vites değiştirme ünitesi konmuş hali.
    mükemmel.

    normal yağlı kavramalı şanzımanların dezavantajları;motor gücünün%80 civarını tekere verir.her vites kademesinde bakır balata bulunur ve yağ basıncıyla vites geçişi olur.yağ peryodik değişmezse,özelliği bozulur yada yanlış yağ katılırsa bu balatalar yanar,vites yarım debriyaj gibi olur yada boşta gibi kalır.bu yuzde her 40bin km muhakkak bakım ister.idare etmez
    vites geçişleri sarsıntılı olur.
    ve çok yaktırır.

    ama bu 7 ileri dsg tıpkı manuel vites gibi gücün %99 tekere verir.
    çok hızlı vites değişimi gerçekleştirir.çünkü 1.viteste giderken,2.balata 2. vitese geçmiş değişim zamanını bekler.2.vitese geçtiği an 1. balata1.vitesten çıkar 3.vitese girer zamanı bekler.süreç bu şekilde 7.vitese kadar gider.bu sayede yakıt az olur.
    hatta manuel seçeneğinden bile.çünkü manuel viteste kullanıcı karakteristlik farklılığı coktur.debriyaja basıp vitesi geçirme süresi ne kadar uzun olursa araç o kadar ivme kaybeder.buda yakıtı olumsuz etkiler.diğer unsur, vites yükseltmede motor devri çok farlı değerlerde olursa yakıt fazla tüketilir.bu sebebten kullanıcılar,yakıtta fabrika verilerini yakalayamazlar.
    ama dsg mekatronik değiştiricide bulunan işlemci ,motor ecu ile haberleşerek motorun en iyi tork devride çok hızlı vites geçişi sayesinde,fabrika verilerindeki yakıt tüketimini korur.
    manuel vitesin yağı gibi bakım olmazsa idare eder
    tek dezavantajı:nekadar karmaşa okadar çok arıza riski.
    onada yapacak birşey yok



    Söylenenlerin çoğu doğru ancak bazı yerlerde hatalar var. Birincisi, DSG'de (Direkt-Schaft Getriebe) çift taraflı tek baskı balata değil, iki ayrı baskı balata bulunur (dopplerkupplung). Debriyajlar eşeyli çalışır.

    Bu kavrama ıslak (Raumkupplung) veya kuru (Tuppnerkupplung) olabilir. Islak kavramada baskı balata denge statorü sürekli yağ havuzunda durur. Kavrama yağ içinde gerçekleşir. Bu sayede şanzıman yüksek tork değerlerinde çalışabilir ancak bu tip kavrama maliyetlidir, sık bakım gerektirir. DSG'nin 6 ileri versiyonu 250 Nm torka dayanabilir ve ıslak kavrama ile çalışır.

    Kuru kavramada ise kavrama öncesi debriyaj basınçlı yağlanır, kavrama ise kuru gerçekleşir. Bu durum baskı balata iç şaftı için sürtünmeyi artırır, bu yüzden sistem yüksek torklara dayanamaz. Günümüzde DSG'nin yüksek torklarda çalılan versiyonları mevcut, ancak 4Motion sistemlerde henüz kuru kavramaya geçilebilmiş değil. Zannedildiğinin aksine vitesi N'ye almak şanzımanın yağlanmasını engellemez.

    Çift kavramalı şanzımanlarda aracın durmasını sağlayan frenlerin basınç değeri bilgisi elektronik bir devre yardımıyla şanzımana da iletilir. Eğer frenlerde basınç mevcutsa, yani frenlere basılıyorsa şanzıman debriyajı baskı balatadan ayırır, yani vitesi boşa alır. Bu durum devir saatinden görülebileceği gibi, aracın kavraması istenmediği zamanlarda vitesin boşa alınmasında sakınca yoktur. Tam tersine, çoğunlukla yarım debriyajı tercih eden konfigürasyona sahip araçlarda (Yeti 1.6 TDI DSG gibi) vitesi N'ye almak daha mantıklıdır. Ancak bu durum araç hareket halinde boşa alınırsa debriyaj iç şaftında ısınmaya sebep olacağı için eğimli yollarda peygamber vitesi diye hitap edilen aracı boşa alma önerilmez. Bu hem motor freninin kontrolü açısından, hem de yakıt kesme sisteminin çalışması açısından mantıksızdır.

    Tork konvertörlü şanzımanlarda tork konvertörünün içindeki giriş bıçaklı çarkının (aufbau) sürekli dönmesi yakıt tüketiminin artmasına yol açar. Ancak bu tip sistemlerde içte bulunan statör tek yönlü dönebilen bir çark olduğundan araç yokuşlarda kaydırma yapmaz. Ayrıca çift kavramalı şanzımanlardaki robotize sistemin aksine tamamen mekanik bir sistem bulunduğundan ilkeldir, kolay kolay bozulmaz.

    Statörün kitlenmesi ile çok yüksek tork çarpım katsayıları elde edilebilse de (ki araç kalkışta iken statörün duruyor olması çıkış şaftına çok yüksek miktarda tork sağlar, bu yüzden BMW performans araçlarında dahil bunu tercih ediyor) günlük kullanımda şanzıman verimsizdir, ne kadar yeni nesil ZF şanzımanlarda Lock-Up Clutch kullansalarda S-Tronic'teki verimi yakalayamıyorlar.

    Sonuç olarak, DSG kraldır. Bugün tork konvertörlü klasik şanzıman kullananların çoğu bunu seri üretimin verdiği ticari kaygılardan dolayı yapıyorlar.

    ZF-8 15000 lira değerinde bir şanzıman; 7 ileri DSG 18000 lira değerinde. Range Rover ZF-9 ise 19000 lira ediyor. 7G-DCT de 12500 lira, Powershift ile aynı ikisi de Getrag üretimi. Zaman zaman şanzımanlar modifiye edildiğinden bu değerler değişebilir. Örneğin, S-Tronic 25000 lirayı geçiyor zaman zaman.

    Driveshaft da konuşuruz zamanı gelince, o da ayrı mevzu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.