Bildirim
DSG mi CVT mi? Sizce hangisi neden daha iyi? (4. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Yeni bir araba alacagimdan sanzimanlari arastirma geregi duydum. Aslinda ne tur bir performans beklediginizle alakali. Fiyat - performans - bakim vs cok etken ikisinde de.
CVT anladigim kadariyla sakin kullanicilara hitap eden bir sanziman. Performans ve guc bekliyorsaniz DSG daha cok on plana cikiyor. Sorunsuzluk anlaminda CVT bir adim, belki de daha fazla onde.
Yuksek torkta CVT`nin sorun yaratabileceginden de bahsediliyor ancak DSG de benzer sorunlara sahip yuksek torkta. Kuru kavrama yerine islak kavrama su an icin tek cozum gibi duruyor.
Yabanci bir siteden okudugum kadariyla, Golf MK7 DSGleri yeni kod numarasiyla iyilestirme yapilarak uretilmis. Ne kadar dogru bilemem. -
Bana göre iyi bir CVT her zaman DSG'den iyidir. Ama yaşınız gençse, maceracı-sportif kullanımı seviyor, sırtınızın koltuğa yapışmasını istiyorsanız o zaman CVT size keyf vermeyecektir.. -
handa jazz cvt kullanıyorum. Performansta beklemıyorum sonuçta performans arabası değil bu yuzden çok fazla gazı kökleme düşüncem yok boyle birşey yapıcaksam manuel alırım zaten. Bu yuzden Cvt nın ustune tanımam sorunsuz ve daha sağlam. -
Her turlu otomatik sanzumanli arac kullandim kendi yorumum
1.cift kavrama
2.tork konvektorlu
3.tek kavrama (sevmiyorum)
4.cvt!
Cvt gercekten inanilmaz keyifsiz bir sanzuman heleki motor guclu degilse. dun yeni auris cvt test ettim arabayi begenmeme ragmen arabadan sogudum sport moddayken sanal vitesler bir nebze kurtariyor ancak araba sollarken falan motor inanilmaz bagiriyor arkadasimda 2012 tdi son cikan a4 var keske 3.20 d alsaydim diyor bence audide fena degil ama oda cvt nin keyifsizliginden sikayetci yeni yaris auris jazz a4 bugune kadar kullanma firsati buldugum cvt ler a4 haric diger cvt lerden kesinlikle nefret ettim tabiki kendi gorusum herkeze kazasiz surusler
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sego-85 -- 3 Şubat 2013; 1:26:25 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yüksek tork manuel olsun otomatik olsun tüm şanzımanlar için sorundur zira aşırı aşınmayı beraberinde getirir, dişli kırdırır, kavramayı yedirtir. amaç yüksek torksa en iyi şanzıman türü tork konvertörlü şanzımanlardır, piyasada 2000+ bg için tasarlanmış tork konvertörleri bulunabiliyor hem de 400$ gibi fiyatlara, bu güce dayanabilecek başka bir otomatik şanzıman türü yok malesef, ama onların da zaafı artan yakıt sarfiyatı oluyor işte, min %10 ekliyorlar motorun sarfiyatına. çift kavramalılar çok seri ancak sürekli kullanım için uygun değiller, sürekli onarım ve parça değişimi istiyorlar. bilmem kaç ms sürede vites değiştirmek günlük kullanıcının ihtiyacı değildir düşünürsek, o açıdan bu riske girmenin mantıklı olmadığını düşünüyorum zira, doğuş oto dsg arızalarında "kullanıcı hatası" diye ekstra arıza çıkarıyor, o şanzıman komple değişirse de orta halli bir otomobil parası talep ediliyor, o açıdan gereksiz görüyorum. ancak bu sene mercedes tork konvertörlü çift kavramalı bi şanzıman üretti, kime tasarlattılar bilemiyorum o kadar detaylı araştırmadım ama o sanki bu işin en yapılabilir versiyonu olabilir, takip etmek lazım. cvt de markadan markaya çok değişiklik gösterir, misalen nissanın kullandığı çok kötü bi örnek, lakin hondanın 2013 için hazırladığına bi bakın derim, çift kavramalıların yerini alacak gibi geliyor. audi bile cvt denemeleri yapıyorsa çift kavramalılardan vazgeçilmeye çalışıyor demektir, zira dsg audi ile başladı sonra diğer vw markalarına eklemeye başlandı ama sorunları ortada, demek ki onlar da bunaldı artık, ama biraz arge yapsalar iyi olacak, ordan burdan alarak nereye kadar yani. ek olarak vw, en son ürettiği spor otomobil olan lamborghini aventodarda çift kavramalı şanzıman kullanmıyorsa dsgnin spor olma vasfının da sorgulanması gerekir diye düşünüyorum. psa grubun şanzımanından da bahsedilmiş ama piyasadaki en kötü otomatik şanzımanlardandır, başardıkları herhangi bir konu yok malesef, vites geçişleri ve vites seçim kararsızlıkları dillere destandır, ne ekonomide ne performansta ne de dayanıklılıkta adları geçmez, hatta fransızların otomatiği önerilmez. ben şahsen hondanın tork konvertörlü şanzımanlarını çok beğeniyorum zira çok sert motor freni yapabiliyorlar, piyasada buna dayanabilecek şanzıman yok başka, hiç sorun çıkarmaması da cabası, tek şikayetim sarfiyatı, onu da görmezden gelmeye çalışıyorum işte.
-
Aradaşlar ben hiç cvt li bir araçta bulunmadım ama teoride en mükemmel sistem bu. Hatta benim cvt den haberim yokken markalar böyle bir şeyi nasıl düşünemez diyordum ama sonra cvt yi öğrendim. Sonsuz dişli oranı fiziksek olarak hem en az yakıt hemde en iyi hızlanmayı sunmaz mı? Mesela 200 bg. bir arabamız var ve bu beygiri 4000-4500 devir aralığında sunuyor. Gaza asıldığımız anda sürekli bu devir aralığında hızlandığınızı düşünsenize en iyi hızlanma bu olur heralde, bunuda yapabilecek tek sistem cvt. Ama pek tutulmuyor. Sanırım pratikte böyle çalışamıyor.. Bir açıklar mısınız şu olayı bana ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
merhaba
forumlarda okuduğum kadarıyla herkes bişeylere sallamış teknik bilgim pek yok mühendis deilim sonuşta.. ama genel bir manuel kullanıcısı olarak manuelden vazgeçmezdim.... taki yeni yaris CVT yi deneyene kadar ... tabi bunda nişanlımın da arabayı kullanıcak olması sessiz olması büyük etken =))
genel kanılara gelirsek CVT şehir içinde özelliklede B segmenti araçlar için biçilmiş kaftan .. aracıda eşiniz kullanıcaksa başka bi tercih seçmeyin bence.. ha bide orta çağ şoförü gibi vites geçişlerini aracın ivmelenmesine göre değilde bağırtısına göre yapıyosanız o zaman CVT yi seçmeyin derim ..
CVT performans kaybı yapıyo yuksek performans sağlamıyo demiş bazı arkadaşlarda ... bu sistemin önce formula 1 için tasarlandığını unutmamak lazım bunuda forumda bulabiliriniz bende forumda okumulştum... tabi DSG konusunda yorum yapamicam bilgim yok .. sadece alfa romeo guliettayı TCT sanırım oda onu test ettim bilemiyorum belki dsg nini fakrlı bir versiyonudur =))) oda bana göre şehir içi kullanımda kamyon etkisi yaptı =))) bu kadar dangır dungur vites geçişimi olur bilmem kaçbin tllik araçta yahu =)))
sonuç olarak sarsıntısız ekonomik rahat akülü araba konforunda araç istiyosanız CVT.....
-
Cvt bana göre şuana kadar dünya üzerindeki en berbat şanzumandır.Debriyajı bitik araba gibi one öyle.Dsg de sorunsuz diyenler varda bi 100 bin devirin bakim o zaman görücem sizi yok kavrama takımıydı falan.
Manuel ile DSG ye yakın hızda vites değiştirebiliyorm en azında .İstersem debriyaja yarım basarım CVT gibide davrandırırım .Tam otomatik istiyosam ayağımı debriyajdan asla çekmem zırt pırt vites değiştiririm al sana Otomatik
Kısacası Manuel Candır Debriyaj Canan
-
CVT çok akıllıca ve basit bir sistem kolay kolay bozulacak birşeye benzemiyor, DSG ise uzay mekiği gibi..
Ben CVT diyorum..
BU HONDA CVT:
BU DSG:
-
Bende Subaru Legacy 2.0 CVT ve Audi 1.8t DSG var.
Şimdi söyleyeceklerim tamamen objektiftir:
DSG:
Avantajlar:
- Çok daha keyifli,
- Performanslı bir şanzıman. Ara hızlanma konusunda şüphesiz CVT'den daha iyi.
- Çok hızlı vites küçültüp büyütebiliyor. Bu hem keyife, hem anında performans ihtiyacı karşılamaya katkı sağlıyor.
- Aletin aslen düz vites olduğunu düşünürsek, Vites geçişleri sarsıntısız (kalkıştan sonra). Ancak CVT veya klasik otomatikte de öyle.
Dezavantajlar:
- Mekatronik arıza ihtimali
- Kalkışta sürümcemede bırakılırsa gaz tepkilerini geç algılama (araç kalkmıyor diye gaza asılırsanız, sonrasında lastik yakarak kalkmaca)
- Kalkış sırasında özellikle dur kalk sırasında sarsıntılı kalkış ihitmali.
- Çabuk patiye kalma.
- Geri geri yokuş yukarı çıkıyorsanız, gider gitmez bir hızda uzun süre kalmayacaksınız. Araç kendini boşa atıyor. Öne fırlıyorsunuz. Bu durum yokuş yukarı paralel park sırasında problem olabilir. Ben şahsen hızlı parkediyorum. Ama yarım debriyaj parka alışmış olanlar için sorun olur.
CVT:
Avantajlar:
- Konfor
- Sıfır sarsıntılı, vites geçişsiz
- Lineer hızlanma
- Kolay kullanım
- Yakıt ekonomisi
- Basit şanzıman yapısı
- Sabit devirle yüksek hızlara çıkabilme
Dezavantajlar:
- Yüksek hızda yokuş çıkarken 5500 devire dayaması
- Keyif yoksunluğu
- Motor freni yoksunluğundan ötürü çok fren yaptırması. Balata sarfiyatının artması...
Ben ikisi arasında dertsizlik ve konfor için CVT'yi, keyif ve performans için DSG'yi seçerdim. Şahsi fikrim: Manuel olsun 5 lira fazla olsun. Onun keyfi ve sorunsuzluğu başka birşeyde yok.
-
CVT teorik olarak en mükemmel sistemdir ancak malesef herşey teorideki gibi olmuyor. -
quote:
Orijinalden alıntı: Jason Becker
CVT teorik olarak en mükemmel sistemdir ancak malesef herşey teorideki gibi olmuyor.
aynen.
Birde neden? japon, kore düşük hacim dizellerde cvt yok. Dizel daha düşük devirlerde yüksek güç ürettiği için, bence cvt dizel ile daha kullanışlı olurdu.
Mevcut cvt lerini biraz daha dayanıklı yapamıyorlarmı? bu mudur yani? cvt kullanıldığından beri kaç yıl geçti. bir tek ford 1.6 tdci ile denedi neden?İşte ben buna kızıyorum. Neden bu japon koreliler farklılık yaratmıyor? Daha kuvvetli rakip olurlar bence. Alman çift kavrama yapıyorsa sen cvt ni geliştir.... -
DSG şanzıman geçişleri en seri olan şanzıman tipi olmakla beraber çok rahattır hiç hissettirmez ama kuru olanları çok sorun çıkartabiliyor 2012'den sonra çıkan kuru olmayanlarda bu sorunlar minimuma indirildi..
Ama sorunsuzluk arıyorsanız CVT şanzıman en sorunsuzudur.. Ama onda da vites geçişlerinde kararsızlık görülebiliyor.. -
quote:
Orijinalden alıntı: saveyourself
DSG şanzıman geçişleri en seri olan şanzıman tipi olmakla beraber çok rahattır hiç hissettirmez ama kuru olanları çok sorun çıkartabiliyor 2012'den sonra çıkan kuru olmayanlarda bu sorunlar minimuma indirildi..
Ama sorunsuzluk arıyorsanız CVT şanzıman en sorunsuzudur.. Ama onda da vites geçişlerinde kararsızlık görülebiliyor..
CVT'de geçecek vites yok ki -
quote:
Orijinalden alıntı: Jason Becker
quote:
Orijinalden alıntı: saveyourself
DSG şanzıman geçişleri en seri olan şanzıman tipi olmakla beraber çok rahattır hiç hissettirmez ama kuru olanları çok sorun çıkartabiliyor 2012'den sonra çıkan kuru olmayanlarda bu sorunlar minimuma indirildi..
Ama sorunsuzluk arıyorsanız CVT şanzıman en sorunsuzudur.. Ama onda da vites geçişlerinde kararsızlık görülebiliyor..
CVT'de geçecek vites yok ki
Siz benim neden bahsetmek istediğimi anladınız ama illa mesajı mı editleyeyim
-
quote:
Orijinalden alıntı: saveyourself
quote:
Orijinalden alıntı: Jason Becker
quote:
Orijinalden alıntı: saveyourself
DSG şanzıman geçişleri en seri olan şanzıman tipi olmakla beraber çok rahattır hiç hissettirmez ama kuru olanları çok sorun çıkartabiliyor 2012'den sonra çıkan kuru olmayanlarda bu sorunlar minimuma indirildi..
Ama sorunsuzluk arıyorsanız CVT şanzıman en sorunsuzudur.. Ama onda da vites geçişlerinde kararsızlık görülebiliyor..
CVT'de geçecek vites yok ki
Siz benim neden bahsetmek istediğimi anladınız ama illa mesajı mı editleyeyim
Yok valla jeton düşmedi
-
quote:
Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST
Bende Subaru Legacy 2.0 CVT ve Audi 1.8t DSG var.
Şimdi söyleyeceklerim tamamen objektiftir:
DSG:
Avantajlar:
- Çok daha keyifli,
- Performanslı bir şanzıman. Ara hızlanma konusunda şüphesiz CVT'den daha iyi.
- Çok hızlı vites küçültüp büyütebiliyor. Bu hem keyife, hem anında performans ihtiyacı karşılamaya katkı sağlıyor.
- Aletin aslen düz vites olduğunu düşünürsek, Vites geçişleri sarsıntısız (kalkıştan sonra). Ancak CVT veya klasik otomatikte de öyle.
Dezavantajlar:
- Mekatronik arıza ihtimali
- Kalkışta sürümcemede bırakılırsa gaz tepkilerini geç algılama (araç kalkmıyor diye gaza asılırsanız, sonrasında lastik yakarak kalkmaca)
- Kalkış sırasında özellikle dur kalk sırasında sarsıntılı kalkış ihitmali.
- Çabuk patiye kalma.
- Geri geri yokuş yukarı çıkıyorsanız, gider gitmez bir hızda uzun süre kalmayacaksınız. Araç kendini boşa atıyor. Öne fırlıyorsunuz. Bu durum yokuş yukarı paralel park sırasında problem olabilir. Ben şahsen hızlı parkediyorum. Ama yarım debriyaj parka alışmış olanlar için sorun olur.
CVT:
Avantajlar:
- Konfor
- Sıfır sarsıntılı, vites geçişsiz
- Lineer hızlanma
- Kolay kullanım
- Yakıt ekonomisi
- Basit şanzıman yapısı
- Sabit devirle yüksek hızlara çıkabilme
Dezavantajlar:
- Yüksek hızda yokuş çıkarken 5500 devire dayaması
- Keyif yoksunluğu
- Motor freni yoksunluğundan ötürü çok fren yaptırması. Balata sarfiyatının artması...
Ben ikisi arasında dertsizlik ve konfor için CVT'yi, keyif ve performans için DSG'yi seçerdim. Şahsi fikrim: Manuel olsun 5 lira fazla olsun. Onun keyfi ve sorunsuzluğu başka birşeyde yok.
Güzel bir özet olmuş..Ayrıyeten CVT şanzımanın artı hanesine "dar alanda kısa paslaşmalar" özelliğini de ekleyebiliriz sanırım..: ) Park manevralarında CVT ile milimetrik hareket şansınız varken DSG'de bu kadar hakim olamıyorsunuz..
-
EDC
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST
Dezavantajlar:
- Yüksek hızda yokuş çıkarken 5500 devire dayaması
- Keyif yoksunluğu
- Motor freni yoksunluğundan ötürü çok fren yaptırması. Balata sarfiyatının artması...
F1 vites arttırma azaltma kulakları versa motor freni olması gerekenden daha iyi oluyor
Benim aracımda öyle bir durum yok. Bazı CVT lerde olabilir. Genelleme yapmamak lazım.
DSG belki daha keyifli olabilir. Bu konu hakkında fazla bir şey diyemeyeceğim fakat benim aracım 2005 b7 kasa A4 2.0T şu an 250Hp civarında. Hiç bir keyif ve konfor problemine rastlamadım.
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X