Şimdi Ara

DSG mi CVT mi? Sizce hangisi neden daha iyi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
2
Favori
37.868
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dsg gerçektende insana o konforu sürüş hazzını hissettiriyor
  • çok fazla teknik bilgim yok ama cvt üretilebilecek en verimli şanzıman olabilir....

    aynı devirde olması kötü birşey değil düşünün max güç aldığınız devirde kesintisiz olarak hızlanıyorsnuz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetcan44

    Vay arkadaş, ne CVT'ymiş... DSG ile adı anılır oldu resmen. @Haluk 23'ün "CVT'li Jazz geliyor" çığırtkanlığının bunda etkisi var herhalde.

    Powershift, EDC, DSG; bunlar ayrı dünya.

    Arkadaşım bunu daha güzel ifade etmeni beklerdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    çok fazla teknik bilgim yok ama cvt üretilebilecek en verimli şanzıman olabilir....

    aynı devirde olması kötü birşey değil düşünün max güç aldığınız devirde kesintisiz olarak hızlanıyorsnuz...

    Hayır en verimsizi Cvt aslında.
    Güç kaybı çok fazla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetcan44

    Vay arkadaş, ne CVT'ymiş... DSG ile adı anılır oldu resmen. @Haluk 23'ün "CVT'li Jazz geliyor" çığırtkanlığının bunda etkisi var herhalde.

    Powershift, EDC, DSG; bunlar ayrı dünya.

    Arkadaşım bunu daha güzel ifade etmeni beklerdim.




    Bu tarz cevap yazanlar var ne yazık ki. Deyim yerindeyse bodoslama cevap yazanlar. İyi de neden kötü neden iyisini yaz deyince sallamaya başlıyorlar. Sadece CVT kullanan birisi için CVT yi övebilirim. DSG yi bilmediğim için dünyadaki en iyi vitesin CVT olduğunu da iddia edemem. Bazıları bilmeden kulaktan dolma olarak CVT veya DSG yi tek geçiyor. Neden desen cevap kem küm...
    Audi firmasından örnek vermek gerekirse 2000 model araçlarında kullanmaya başlamış ve 2011 yılında halen DSG ile birlikte aynı model için CVT li araç çıkarıyor. Vazgeçme diye bir şey yok ortada. Ayrıca CVT nin bir çok çeşidi var. Aşağıdaki linkten gerekli bilgileri alabilirsiniz. İyi bir CVT'yi ve iyi bir DSG yi kullanan kişilerin yorumlarına çok değer veriyorum. Denk gelirsem tabii...
    http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission




  • Dışarıda olduğumdan link veremiyorum.

    Konuyla ilgili otomatik şanzumanlı araç alacakların dikkatine isimli açtığım konunun linkini buraya ekleyen olsa ne süper olurdu :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cvt nin akselerasyonu basitçe benzetmek gerekirse mobiletlerin çalışma prensibine benziyor. tek vitesmiş gibi gaza yüklendiğinde devir göstergesi 4000-5000 devir gibi sabitlenip araç hızlanıyor.

    dsg de ise bildiğimiz vites değişimi şeklinde her dişliyi bitirip sonraki vitese geçiyorsun, yani alışık olunduğu gibi her viteste aracı 6000-7000 gibi vites attırarak kullanabilirsiniz ve motorun sesini duymak kiminin hoşuna gidebilir. dsg nin özelliği bu vites geçişleri ve aracın bir sonraki vites devir bandına yerleşmesi çok hızlı olduğu için kullanıcısına keyif vermesi ve performans sağlaması.


    diğer taraftan forumun genelinde kalite maalesef düşük. iyi niyetle açıklamaya çalıştığınız konularda veya verdiğiniz fikirlerde çok anormal cevaplar alınabiliyor veya insanlar anladıkları şeyi anlamamış gibi davranarak tartışma konusu yaratmaya uğraşıyorlar. sonuçta forum , karşıda yazan birsürü liseli mevcut.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Dışarıda olduğumdan link veremiyorum.

    Konuyla ilgili otomatik şanzumanlı araç alacakların dikkatine isimli açtığım konunun linkini buraya ekleyen olsa ne süper olurdu :)



    Hemen Abi.

    http://forum.donanimhaber.com/m_50255365/mpage_1/f_/key_//tm.htm#50255365
  • Cvt kasnaklı (genellikle çift) sistem olduğu için çok sağlam bir gergi kayışı kullanılması gerekiyor, bu da yüksek torklu araçlarda sıkıntıdır. sonuçta Cvt genelde daha küçük sınıf araçlarda kullanılır ancak istisnaları da var tabiki, örneğin Audi'nin yeni multitronic sistemi oldukça başarılı.

    DSG oldukça keyifli ve sürücü kullanımına çok daha uygun bir şanzıman. Cvt'lerde hafif kaçırma efektleri, sürücünün girdilerine alınan geç çıktılar olabiliyor. auto kullanımda motor freni etkisi yok gibi bişey, yani 4 tekerlekli scooter olarak düşünün işte (: tabi istersen alıyorsun manuele ama fake bir manuel olduğu kullanımda çok belli, Juke üzerinde denemiştim bende. oranlar yaklaşıp uzaklaşıyor, gerçek bir vites değişimi yok. birde tüketim verileri hemen hepsinde manuelden çok farklı değilmiş gibi görünüyor ama aslında biraz daha yavaşlar ve biraz daha fazla yakarlar.

    Cvt kesinlikle tercih edilebilir bir şanzıman bence. sadece sportiflik beklentisi varsa DSG gibi olması teknik açıdan pek mümkün değil. birde dediğim gibi yüksek torklu motorlarla genelde pek uyumlu değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetcan44

    Vay arkadaş, ne CVT'ymiş... DSG ile adı anılır oldu resmen. @Haluk 23'ün "CVT'li Jazz geliyor" çığırtkanlığının bunda etkisi var herhalde.

    Powershift, EDC, DSG; bunlar ayrı dünya.


    Düşüncelerimizi saygı çerçevesinde dile getirirsek daha doğru ve şık bir davranış olur diye düşüüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    çok fazla teknik bilgim yok ama cvt üretilebilecek en verimli şanzıman olabilir....

    aynı devirde olması kötü birşey değil düşünün max güç aldığınız devirde kesintisiz olarak hızlanıyorsnuz...

    Hayır en verimsizi Cvt aslında.
    Güç kaybı çok fazla.


    dediğim gibi çok fazla teknik bilgim yok....
    güç kaybı nerede oluşuyor?.... cvt bildiğim kadarıyla gergin bir kayış konikler arasında büyüyüp küçülmesiyle araç yürüyor....

    tork konvertör gibi sıvı işin içinde olmadığı için net bir güç kaybı aklıma gelmiyor?...


    şimdi drag yarışlarında v.s. hep en yüksek devirde vites değiştiriliyor bunu forumda defalarca çok tecrübeli arkadaşlarımız açıkladılar....
    demekki hızlanırken en yüksek devire ihtiyaç duyuluyor.... cvt en yüksek devirde sabit olarak dişliyi (kayışı ) büyüterek sanki bu süreçte yüzlerce vites değiştiriyormuş gibi hızlanıyor.... diğerlerinde 6-7 kademe ile yapılan cvt de kesintisiz devir kaybı olmadan sonsuz vitesle yapılıyor...

    bilmiyorum başka eksi yönlerini ama sanki hızlanma olarak avantajlı gibi geliyor....
    en büyük dezavantajı güçlü motorlarda sıkıntı olmasıdır herhalde...




  • Ben daha önce duyduklarımdan hareketle yazmıştım. Yani benimde bir bilgim yok pek ama şöyle bişey buldum;

    "CVT’nin Dezavantajları:

    Sürekli değişken transmisyonların temel olumsuzlukları, sıfır çıkışlı oranın ve geri oranın bulunmayışı, kayış-kasnak sistemindeki kaymaya bağlı güç kaybı ve ısınmadır. Ayrıca, maksimum yakıt ekonomisi, maksimum ivme yeteneği ve motor freni elde edebilmek için mikro işlemcili kontrol sistemlerinin kullanılması kaçınılmaz görülmektedir."


    Burada da asıl kaynak mevcut.
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/sasi_ve_guc_aktarma_organlari/CVT.htm




  • Ya arkadaşlar;
    CVT 'ye de sport modu uygulanabiliyor ve aynı dsg gibi devir 6000 RPM'e ulaştığı zaman vites atıp 5000 devirde karşılayabiliyor. Videoları yukarıda paylaştım. Hangi modu isterseniz onu kullanabilirsiniz. Bunun bir eksiklik olarak belirtilmesi doğru değil. Çünkü bu modda DSG ile birebir aynı çalışıyor (görünüyor.) CVT yi sadece sabit devirde hızlanan bir şanzuman olarak düşünmeyin. Her ikisini de yapabiliyor. Videolara bir daha bakın.
  • benim bahsettiğim sadece performans kısmı.... yani 0-200 tamamen aynı araç olsun biri cvt diğeri dsg olsun cvt mantıkken daha hızlı tamamlaması gerekir diye düşünüyorum ama emin değilim tabi
    bilgili arkadaşlar teknik bir açıklama yaparlar umarım ...

    aklım almıyor o kayış üstünde kayarak hareket ediyor ve o torka dayanıyor....
  • kardeşimde nissan juke tekna cvt sport mode kullanıldığında bence harika
    yarı otomatik şanzımanlarda dsg hariç bence hepsinden daha iyi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    benim bahsettiğim sadece performans kısmı.... yani 0-200 tamamen aynı araç olsun biri cvt diğeri dsg olsun cvt mantıkken daha hızlı tamamlaması gerekir diye düşünüyorum ama emin değilim tabi
    bilgili arkadaşlar teknik bir açıklama yaparlar umarım ...

    aklım almıyor o kayış üstünde kayarak hareket ediyor ve o torka dayanıyor....


    Kayış yerine Zincir kullandıkları için...
  • Kesinlikle dsg cvt daha iyi
    Dsg sorun yapar yapmaz diye birsey yok ama bizim formda cok vw dusmani oldugu icin herkeste bir sehir efsanesi
    Dsg arza yapti 20.000 tl masraf cikardi diye su formda kAc kisinin dsg arza yapti biri ciksa dese belgelese disimi kircam ben

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu şanzumanların kullanım amaçları ve kullanıldıkları araçlar birbirlerinden farklılık göstermektedir.

    Dolayısıyla sadece şanzumanı değil kullanılan aracın motor ve öncelikli kullanım amacı gibi özelliklerini de
    hesaba katıp bir kıyaslama yapmak daha sağlıklı olur.

    Cvt genelde küçük araçlarda tercih edilirken dsg daha geniş bir yelpazede kullanım alanı bulur kendine.

    Ikisi de vaadettiklerini yerine getirmede başarılıdır.

    Tercihi araç ve motorla ilgili diğer kişisel öncelikler belirleyecektir.
  • Aracım RAV4 cvt, ingiltere değerleri (Türkiye de düz benzinli yok), DÜZ/CVT:son hız:185/185, 0-100 hızlanma: 10.5/11 sn, tüketim orttalama: 7.6/7.6 yani dsg ye güzel bir alternatif, sadece hızlanma düz vitese göre 0.5 sn yavaş
  • CVT'nin tek sorununun yüksek torklu motorlarla ideal bir birliktelik gösterememesi olduğunu yine donanimhaber'de okumuştum. Ancak yüksek tork DSG için de bir sorun.
    Teorik olarak sonsuz vites oranları ile (sürekli değişken) CVT motorun gücünü tekerleklere aktaran en iyi sistem olmalıdır.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.