Şimdi Ara

DSG mi CVT mi? Sizce hangisi neden daha iyi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
2
Favori
38.010
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HIGH FIDELITY


    quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    yaww yapmayın hocam DSG gercekten cıkardıgı proplemleri yok sayarsak bide yüksek fiyatını,cvt den daha zewkli bir şanzıman 2 sinide kullandım dsg cok hosuma gitti sadece hassas bir kullanıcıysanız ses yapıyor yada bana öyle geldi:S


    Sizin fikirleriniz de dahil tüm fikirlere ihtiyacımız var. O yüzden tüm fikirlere açık olmamız lazım. Sizin kullandığınız CVT de veya başkasının kullandığı DSG de problem olmuş olabilir. Kimseyi etkilemeden tüm fikirlerin yazılmasını beklememiz daha doğru olacaktır diye düşünüyorum. Saygılar...


    yaaa hocam DSG yi golf te kullandım 2010 sonra 2008 a3 te kullandım ve birde 2011 caddy de kullandım,bütün sahipleri acıkcası sorunsuzluk demiyor ufak tefek sorunları oldugunu kabul ediyor ama yani normal bi otomatige göre birazcık sesli ama ben japon kullanıcıyım yol sesinden rahatsız olmuyom azıcık dsg sesinden mi rahatsız olcam cvt nin hosuma giden tavarı ya sürekli devir sabit hep ayarlıyor oldukca konforlu ancak dsg gibi hisli değil,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee


    quote:

    Orijinalden alıntı: HIGH FIDELITY


    quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    yaww yapmayın hocam DSG gercekten cıkardıgı proplemleri yok sayarsak bide yüksek fiyatını,cvt den daha zewkli bir şanzıman 2 sinide kullandım dsg cok hosuma gitti sadece hassas bir kullanıcıysanız ses yapıyor yada bana öyle geldi:S


    Sizin fikirleriniz de dahil tüm fikirlere ihtiyacımız var. O yüzden tüm fikirlere açık olmamız lazım. Sizin kullandığınız CVT de veya başkasının kullandığı DSG de problem olmuş olabilir. Kimseyi etkilemeden tüm fikirlerin yazılmasını beklememiz daha doğru olacaktır diye düşünüyorum. Saygılar...


    yaaa hocam DSG yi golf te kullandım 2010 sonra 2008 a3 te kullandım ve birde 2011 caddy de kullandım,bütün sahipleri acıkcası sorunsuzluk demiyor ufak tefek sorunları oldugunu kabul ediyor ama yani normal bi otomatige göre birazcık sesli ama ben japon kullanıcıyım yol sesinden rahatsız olmuyom azıcık dsg sesinden mi rahatsız olcam cvt nin hosuma giden tavarı ya sürekli devir sabit hep ayarlıyor oldukca konforlu ancak dsg gibi hisli değil,


    Hisli derken bahsettiğiniz nedir? Kullandığınız araçta sport mode yok ise sadece drive modu varsa hissiz olması normaldir. Tabii hissiyattan kastınız bu ise... Gücün en tavan yaptığı aralıkta vites değişimi sağlıyor. (5100-6000)7. Viteste kick-down yapıldığı zaman hızına göre 2. vitese kadar düşürebiliyor anında. Kalkışta Launch Control'ü de kullanabiliyorsunuz...Bunlardan bahsediyorsanız tabii.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HIGH FIDELITY -- 27 Ağustos 2011; 23:27:08 >




  • Hiç bir otomatik şanzıman günümüz teknolojisiyle tek başına "tüm yönleriyle" belirgin üstünlük kurabilmiş değildir. Eğer öyle olsaydı tüm firmalar ona yönelmekten geri kalmazdı.. Şu anki trendin çift kavramalılardan yana olduğu gerçek ama henüz zirvede olduklarını düşünmek için erken..Zirvede olanın ne olduğunu soracak olursanız bence şu an zirvede kaos var..
    Tüm otomatik şanzımanların olumlu ve olumsuz yanlarını kısaca özetlersek;
    1. Klasik tam otomatik ( tork konvertörlü) şanzımanlar ; Performans ve yakıt ekonomisinde kötüdürler ama son derece konforlu vites geçişi sunarlar ve şu an için en sağlam şanzıman türüdür diyebiliriz ( 200-300 bin km'yi aşmış ve hala sorunsuz çalışanları mevcuttur)..

    2. Tek kavramalı yarı-otomatikler; Yakın zamana kadar zirveye adaydılar. ( easytronik, MMT, MCP, AutoR6, İ-Shift , dualogic ..vs)..Çift kavramalılardan sonra geri plana düştülerse de PSA grubunun hakkını verdiği bir şanzıman..Konforsuz vites geçişiyle beraber belirgin perfromans kaybı en olumsuz yanları. Düşük maliyet ve düşük yakıt tüketimi de avantajları..

    3. CVT şanzımanlar; İki kasnak arasında bir kayış veya zincirle aktarma yapılıyor. ( kasnakların çapı değişerek tekerleklere aktarılan hareket azalır veya artar)...Bu sebeple en avantajlı yanı vites geçişi hissinin olmaması ve yolun eğimine göre en doğru devri en iyi torkla sunabilmesidir. Yakıt tüketimi makul düzeydedir. Dezavantajı ani ivmelenme durumlarında akselerasyonunun diğer şanzımanlardan biraz daha zayıf olmasıdır ( gazı köklediğiniz zaman koltuğa yapıştırmaz örneğin)..Ayrıca yüksek torklu motorlarda CVT yeterince dayanıklı değildir. Audi multitronikte kayış yerine zincir kullanarak daha dayanıklı bir yapı oluşturmuştur..

    4. Çift kavramalı yarı-otomatikler ( DSG, EDC); Yakın dönemin yükselen yıldızları.. Performans, yakıt ekonomisi ve konforu bir arada sunarlar. Ama komplex yapıları nedeniyle hem yeterince sorunsuz değillerdir hem de sorun çıkarınca oldukça masraflıdırlar. Düşük viteslerde sarsıntılı geçiş gözlenebildiği gibi zaman zaman vites seçimindeki bocalamalar nedeniyle henüz kusursuz oldukları söylenemez..

    Kendim Honda Jazz CVT kullanıcısıyım. CVT ideal bir şehiriçi şanzımanıdır ..En sıkışık trafikte en hassas gaz komutlarına anında yanıt alırsınız. Her türlü eğimli yolda park etme konusunda zorlanmazsınız..Ayrıca istenildiğinde CVT çok ekonomikte olabilir. Her şey ayağınızın altındadır, ne kadar gaz o kadar devir..( Bir keresinde düz vites bir jazz'dan 30 km'lik -şehiriçi-şehir dışı karışık bir trafikte sadece 0.4 lt ( 100 km'de ) fazla yakmıştır.) Honda makyajlı Yeni jazz'la satışa sunduğu "tork konvertörlü CVT" ile muhtemelen dezavantajlarını azaltmış olacak..daha ekonomik ve daha performanslı bir CVT bekliyor bizi..

    DSG ve EDC'yi sadece test ettim. Gerçekten de etkileyici bir performans sunuyorlar. Benim bunlar hakkındaki kanım henüz mükemmel kombinasyon olamadıklarını yönünde.. bir arkadaşımın 32 bin euroya aldığı A3 DSG'nin düşük hızlarda çıkardığı ses ve ayrıca EDC kullanıcılarından okuduklarım bu kanıyı destekler nitelikte..Sanki bu şanzımanlar hakettiklerinin ötesinde övgü alıyor ( bir pazarlama taktiğinin sonucu da olabilir bu)...?? Garantisi dolmuş bir DSG veya EDC'yi gönül rahatlılığıyla alabilirseniz sizin için sorun yok demektir..

    Naçizane önerim B sınıfı bir araç için CVT ( özellikle Honda Jazz), C sınıfı için ise "gelişmiş" bir tam otomatik ( örneğin hem Mazda hem de Hyundai daha az yakan daha performanslı 6 ileri tam otomatik geliştirdiler, bunları merakla bekliyprum )..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 28 Ağustos 2011; 1:07:26 >




  • şuanda dsg kullanıcısıyım.geçişler falan çok seri.eski aracımın otomatik şanzımanından sonra çok farklı geliyor dsg.ses sorunu var evet doğru ama birazda şans işi.tanıdığım birkaç kişide var ama bende yok.olmayan kişi sayısıda çok yani..dsg şanzıman iyi bir seçim.
  • orta sınıf araçlarda şuan için DSG'nin ötesi yok boşuna aramayın
  • Sn. terapist70

    Bilgilendirici cevabınız için teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HIGH FIDELITY -- 28 Ağustos 2011; 1:21:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    eger yüksek fiyat ve cıkarabileceği sorunları yoksayarsak, CVT ,DSG nin yanına yanaşamaz...


    Aynen dikenine katlandıktan sonra dsg daha mantıklı
  • audi a4 multitronic kullanicisiyim. multitronic cvt temelli, audi tarafindan eksik yonleri giderilmis ve daha saglam hale getirilmis bir sanzimandir. kullanmaya basladigimda daha once aslinda araba kullanmamis olduguma karar verdim. benim icin bir arabanin en onemli yonlerinden biri konforudur. bu sanzimanda vites gecisi diye bir sey yok. araba yag gibi akiyor. oyuncak gibi (hissizlik dediginiz buysa). diger cvt implementasyonlarini bilmiyorum. dsg kullanmadim. ama merak ettigim su: bir sanziman nasil daha iyi olabilir ki? belki de cok ivmeli kullanmadigim icin bana mukemmel gelmistir.
  • dsg markaya ait. çivt kavrama (DC) şanzıman desek daha iyi olur kanaatindeyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    Hiç bir otomatik şanzıman günümüz teknolojisiyle tek başına "tüm yönleriyle" belirgin üstünlük kurabilmiş değildir. Eğer öyle olsaydı tüm firmalar ona yönelmekten geri kalmazdı.. Şu anki trendin çift kavramalılardan yana olduğu gerçek ama henüz zirvede olduklarını düşünmek için erken..Zirvede olanın ne olduğunu soracak olursanız bence şu an zirvede kaos var..
    Tüm otomatik şanzımanların olumlu ve olumsuz yanlarını kısaca özetlersek;
    1. Klasik tam otomatik ( tork konvertörlü) şanzımanlar ; Performans ve yakıt ekonomisinde kötüdürler ama son derece konforlu vites geçişi sunarlar ve şu an için en sağlam şanzıman türüdür diyebiliriz ( 200-300 bin km'yi aşmış ve hala sorunsuz çalışanları mevcuttur)..

    2. Tek kavramalı yarı-otomatikler; Yakın zamana kadar zirveye adaydılar. ( easytronik, MMT, MCP, AutoR6, İ-Shift , dualogic ..vs)..Çift kavramalılardan sonra geri plana düştülerse de PSA grubunun hakkını verdiği bir şanzıman..Konforsuz vites geçişiyle beraber belirgin perfromans kaybı en olumsuz yanları. Düşük maliyet ve düşük yakıt tüketimi de avantajları..

    3. CVT şanzımanlar; İki kasnak arasında bir kayış veya zincirle aktarma yapılıyor. ( kasnakların çapı değişerek tekerleklere aktarılan hareket azalır veya artar)...Bu sebeple en avantajlı yanı vites geçişi hissinin olmaması ve yolun eğimine göre en doğru devri en iyi torkla sunabilmesidir. Yakıt tüketimi makul düzeydedir. Dezavantajı ani ivmelenme durumlarında akselerasyonunun diğer şanzımanlardan biraz daha zayıf olmasıdır ( gazı köklediğiniz zaman koltuğa yapıştırmaz örneğin)..Ayrıca yüksek torklu motorlarda CVT yeterince dayanıklı değildir. Audi multitronikte kayış yerine zincir kullanarak daha dayanıklı bir yapı oluşturmuştur..

    4. Çift kavramalı yarı-otomatikler ( DSG, EDC); Yakın dönemin yükselen yıldızları.. Performans, yakıt ekonomisi ve konforu bir arada sunarlar. Ama komplex yapıları nedeniyle hem yeterince sorunsuz değillerdir hem de sorun çıkarınca oldukça masraflıdırlar. Düşük viteslerde sarsıntılı geçiş gözlenebildiği gibi zaman zaman vites seçimindeki bocalamalar nedeniyle henüz kusursuz oldukları söylenemez..

    Kendim Honda Jazz CVT kullanıcısıyım. CVT ideal bir şehiriçi şanzımanıdır ..En sıkışık trafikte en hassas gaz komutlarına anında yanıt alırsınız. Her türlü eğimli yolda park etme konusunda zorlanmazsınız..Ayrıca istenildiğinde CVT çok ekonomikte olabilir. Her şey ayağınızın altındadır, ne kadar gaz o kadar devir..( Bir keresinde düz vites bir jazz'dan 30 km'lik -şehiriçi-şehir dışı karışık bir trafikte sadece 0.4 lt ( 100 km'de ) fazla yakmıştır.) Honda makyajlı Yeni jazz'la satışa sunduğu "tork konvertörlü CVT" ile muhtemelen dezavantajlarını azaltmış olacak..daha ekonomik ve daha performanslı bir CVT bekliyor bizi..

    DSG ve EDC'yi sadece test ettim. Gerçekten de etkileyici bir performans sunuyorlar. Benim bunlar hakkındaki kanım henüz mükemmel kombinasyon olamadıklarını yönünde.. bir arkadaşımın 32 bin euroya aldığı A3 DSG'nin düşük hızlarda çıkardığı ses ve ayrıca EDC kullanıcılarından okuduklarım bu kanıyı destekler nitelikte..Sanki bu şanzımanlar hakettiklerinin ötesinde övgü alıyor ( bir pazarlama taktiğinin sonucu da olabilir bu)...?? Garantisi dolmuş bir DSG veya EDC'yi gönül rahatlılığıyla alabilirseniz sizin için sorun yok demektir..

    Naçizane önerim B sınıfı bir araç için CVT ( özellikle Honda Jazz), C sınıfı için ise "gelişmiş" bir tam otomatik ( örneğin hem Mazda hem de Hyundai daha az yakan daha performanslı 6 ileri tam otomatik geliştirdiler, bunları merakla bekliyprum )..




    ellerinize sağlık cok güzel cümlelerle harika acıklamıssınız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: werderrr

    audi a4 multitronic kullanicisiyim. multitronic cvt temelli, audi tarafindan eksik yonleri giderilmis ve daha saglam hale getirilmis bir sanzimandir. kullanmaya basladigimda daha once aslinda araba kullanmamis olduguma karar verdim. benim icin bir arabanin en onemli yonlerinden biri konforudur. bu sanzimanda vites gecisi diye bir sey yok. araba yag gibi akiyor. oyuncak gibi (hissizlik dediginiz buysa). diger cvt implementasyonlarini bilmiyorum. dsg kullanmadim. ama merak ettigim su: bir sanziman nasil daha iyi olabilir ki? belki de cok ivmeli kullanmadigim icin bana mukemmel gelmistir.


    Konuyu açma nedenimde bu zaten. DSG kullanmadım bilmiyorum. Çok da isterim açıkçası güçlü bir araba üzerinde DSG yi test etmeyi. Firmaların test sürüşlerine katılmak lazım aslında. En iyi yöntem bu.




  • DSG iyidir. Tıslayan düdüklü tencereye vuran kırbaç sesini duymazsanız, birde bozulunca bozuk olduğunu garanti süresinde servise kabul ettirebilirseniz, bana birşey olmaz, DSGme de birşey olmaz derseniz gerçekten en iyi şanzımandır.
  • Toyota da cvt ismi : multidrive S
  • bir arkadaşım scirocco aldı;1.4 160 hp lik olanından dsg sordum dedim ki
    ''araban cok güzel ancak DSG için cokta saglam olmadıgını söylüyorlar ya bi sıkıntı cıkarsa''
    oda bana
    ''sorun cıksa 3 yıl garantisi var ki zaten ben 3 yıl içinde sataçağımdan beni bozan bi durum yok ''

    eger bu düşüncede iseniz DSG candır
  • dsg nin 6 ileri ıslak kavraması, CVT nin de habire yağı değişileni makbuldür
    fordun powershifti ne alemde acaba?
  • 2.0 tdi golf kullandım dsg sanzimanli, gayet memnun oldum. Arada bir hatalı vites seçebiliyor.
    Arabam klasik otomatik ve memnunum.ayrıca dsg gibi olmasada vites geçişleri hissedilmiyor ve hatalı vites secimi yapmıyor.
    Tek kavramalı vitesi Toyota ve opel de kullandım. Bence bu vitesi kullanmanktansa manuel kullanmak daha iyi.
    Cvt kısmet olmadı. Ama sanırım vites terimine en uymayan tür cvt olsa gerek. Devir göstergesine gerek kalmıyor yorumlara bakınca.
    Cvt iyi bir sistem diye tahmin ediyorum.
    Kendimce sıralama yapacak olursam:
    1-Çift kavrama
    2-Klasik otomatik
    3455443-Tek kavrama!!

    Cvt kullanmadığım için yorum yapamayacağım.
  • tabiki dsg en azından hızlı kavrama nedeniyle kayıpsız vites atıyor
    cvt ise hızlanmalarda devri sabit tutup aracı hızlandırıyor.
    bir keresinde a4 2.0 multitironic kullanmıştım güzelim araç cvt şanzıman yüzünden keyif vermiyordu hızlanmalarda onun için dsg edc mcp streptronic vs gibi şanzımanlar çok daha iyi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako

    tabiki dsg en azından hızlı kavrama nedeniyle kayıpsız vites atıyor
    cvt ise hızlanmalarda devri sabit tutup aracı hızlandırıyor.
    bir keresinde a4 2.0 multitironic kullanmıştım güzelim araç cvt şanzıman yüzünden keyif vermiyordu hızlanmalarda onun için dsg edc mcp streptronic vs gibi şanzımanlar çok daha iyi


    Sizin bahsettiğiniz sürüş modu drive modudur. Gaza bassanız bile aşağıdaki gibi bir hızlanma olacaktır.


    Fakat Üstüne basa basa bu konuda yazdığım sport modda ise aynı araba aşağıdaki gibi hızlanacaktır.


    CVT hakkında yorum yaparken bunları göz önünde bulundurup, her CVT nin aynı olmadığını bilmemiz gerekiyor.




  • Cvt hayatımda kullandığım en rezil sistemdir bana kalırsa. Yarı otomatik şanzımanları en aptalı da dahil tercih ederim cvt yerine
  • HOcam cvt sürekli yüksek devir bandında dolaştığı için hem ses konusunda sıkıntısı var hemde aracın o bütün spor özelliğini alıyor bana kalırsa.Sürekli bağırıyor.Aracın hızlandığını birazda devir sesinin yükselmesinden anlamamız lazım.cvt o yüzden çok sıkıcı.

    DSG,EDC yani çift kavramalar her zaman tercihim olurdu.

    Bu arada arkadaşın bir tanesi sürekli DSG nin sorunlarından bahsetmiş fakat çevremde bozuk yollardaki az biraz ses dışında(oda sorun olarak kabul edilirse) sorunlarından şikayet edenini duymadım.Aksine otomatik vitese önyargılı yaklaşanları,manuelcileri otomatik vites fanı yapmada birebir.Müthiş bir sistem

    Kullananlar özellikle DSG arıyorlar.cvt için öyle birşey görmedim duymadım.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.