Şimdi Ara

DSG Problemleri: Skoda Octavia 1.6TDI DSG (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
129
Cevap
2
Favori
62.114
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TriNeO

    Modele özgü DSG sorunları var mı bilmiyorum.. Ama bendeki 1.4 TSI DSG araçta hiçbir sorun yok ve kullanımı oldukça keyifli..

    Biraz önyargı, birazda yanlış bilgi söz konusu bu konuda sanırım..

    Araçlarını fazla zorlayanlarda DSG sorunu yaşanabildiğini bolca okumuştum.. Özellikle yarış, drag vs gibi durumlarda bu oluşabiliyormuş..

    Bence en iyisi gidin bir test aracına binin..

    Test aracının model yılını ve kilometresini kontrol edin.. Çünkü çoğu test aracı 2010 model ve en az 30-50 bin bandında km'si.. Eğer o aracın DSG sisteminde sorunlar hissederseniz almayın..

    Yukarıda da yazdığım gibi bendeki 2010 model 1.4 TSI DSG Octavia araçta hiçbir sorun yok ve çok keyifli bir şanzıman DSG..

    Alıntıları Göster
    zaten 1.4 tsi ile ilgili şikayetlerden ziyade dizelerdeki dsg lerde sanırım bir uyumsuzluk sözkonusu. benim anladığım kadarıyla dizellerdeki yüksek tork ve tork bandının kısa oluşu otomatik vitesler için sıkıntı teşkil ediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: norton772

    zaten 1.4 tsi ile ilgili şikayetlerden ziyade dizelerdeki dsg lerde sanırım bir uyumsuzluk sözkonusu. benim anladığım kadarıyla dizellerdeki yüksek tork ve tork bandının kısa oluşu otomatik vitesler için sıkıntı teşkil ediyor.

    Alıntıları Göster
    1.4 TSI 1.6TDI arasında yakıt farkı aradaki fiyat farkına değer mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xyzt9

    1.4 TSI 1.6TDI arasında yakıt farkı aradaki fiyat farkına değer mi?


    Hocam senelik yaktığın yakıt miktarına göre değişir 20-30 bin yapıyosan değer,10000 de kalıyosan değmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    quote:

    Orijinalden alıntı: xyzt9

    1.4 TSI 1.6TDI arasında yakıt farkı aradaki fiyat farkına değer mi?


    Hocam senelik yaktığın yakıt miktarına göre değişir 20-30 bin yapıyosan değer,10000 de kalıyosan değmez.

    Alıntıları Göster
    Ayda en az 2500 km yapıyorum
    O halde bütçeyi biraz daha zorlayıp dizele bakmak lazım.
    vw 2.0 TDI 204 PS çıkaracakmış o halde 1,6 TDI da 140 yada 160 olacak mı ki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xyzt9

    Ayda en az 2500 km yapıyorum
    O halde bütçeyi biraz daha zorlayıp dizele bakmak lazım.
    vw 2.0 TDI 204 PS çıkaracakmış o halde 1,6 TDI da 140 yada 160 olacak mı ki?

    Alıntıları Göster
    valla hocam ne gerek var o kadar güce. benim dizel gayet seri, yeter de artar bile. yarışa katılmayacağız neticede. 250 nm tork var neticede. araç 180-190 görüyor çok rahat göstergede
  • quote:

    Orijinalden alıntı: norton772

    valla hocam ne gerek var o kadar güce. benim dizel gayet seri, yeter de artar bile. yarışa katılmayacağız neticede. 250 nm tork var neticede. araç 180-190 görüyor çok rahat göstergede

    Alıntıları Göster
    Eskiden ben de öyle düşünüyordum. Şimdi kullandığım araç 200PS ivmelenmesi muhteşem.
    Tekrar 75-100 PS korkutuyor beni ya aracı sevemezsem diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xyzt9

    Eskiden ben de öyle düşünüyordum. Şimdi kullandığım araç 200PS ivmelenmesi muhteşem.
    Tekrar 75-100 PS korkutuyor beni ya aracı sevemezsem diye

    Alıntıları Göster
    6 ileri DSG oldukça iyiydi....hala da üretimi sürüyor....

    Peki neden 7 ileri DSG geliştirildi....

    6 DSG yağlı şanzıman....daha yüksek tork değerlerini tolere ediyor...denenmiş ...ciddi sorunu yok...
    7 DSG kuru şanzıman....250 nm tork u tolere etmek üzere planlanmış....

    8 ileri DSG yolda....(Aslında Bugatti de var sanırım...sıradan otomobillere de konması yakın)....neden ???


    sevgiler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SARPERSELİM

    6 ileri DSG oldukça iyiydi....hala da üretimi sürüyor....

    Peki neden 7 ileri DSG geliştirildi....

    6 DSG yağlı şanzıman....daha yüksek tork değerlerini tolere ediyor...denenmiş ...ciddi sorunu yok...
    7 DSG kuru şanzıman....250 nm tork u tolere etmek üzere planlanmış....

    8 ileri DSG yolda....(Aslında Bugatti de var sanırım...sıradan otomobillere de konması yakın)....neden ???


    sevgiler

    Alıntıları Göster
    8 ileri dsg audi de ve vw toureg de mevcut bir göz atın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xyzt9

    8 ileri dsg audi de ve vw toureg de mevcut bir göz atın

    Alıntıları Göster
    Evet bazı markalarda var....belki aşağı doğru yaygınlaşacak...daha önce olduğu gibi...

    Peki 6 yerine 7....7 yerine 8....ya da 9 .....neden ???

    neye yarıyor bu ....araçta çabucak yüksek viteslere çıkılması...
    belki yakıtta iktisat sağlıyor....

    Ancak şehir içinde 40 km süratle 6 viteste seyretmek....garip bir duygu değilmi....

    Amaç ne....sonuçları neler ....

    sevgiler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SARPERSELİM

    Evet bazı markalarda var....belki aşağı doğru yaygınlaşacak...daha önce olduğu gibi...

    Peki 6 yerine 7....7 yerine 8....ya da 9 .....neden ???

    neye yarıyor bu ....araçta çabucak yüksek viteslere çıkılması...
    belki yakıtta iktisat sağlıyor....

    Ancak şehir içinde 40 km süratle 6 viteste seyretmek....garip bir duygu değilmi....

    Amaç ne....sonuçları neler ....

    sevgiler

    Alıntıları Göster
    Ne kadar çok vites olursa şehir içi yakıt tüketimi ve performansı o kadar artar.
    Ancak manuel araçlarda çok vites tercih edilmemektedir. Sürücü sürekli vites değiştirmek mecburiyetinde kalması sürücü konforunu olumsuz etkilemektedir.
    Otomatik vitesli araçlarda vitesi araç kendisi değiştirdiği için sürücü olumsuz yönde etkilenmemektedir.
    Büyük ihtimalle 9-10 vites seçenekleri yerine sürekl diferansiyel sistemleri çıkacaktır. Çünkü vites sayısının artması şanzıman boyutlarının ve ağırlığının artmasına ve bazı mekanik problemler oluşmasına neden olmaktadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xyzt9

    Ne kadar çok vites olursa şehir içi yakıt tüketimi ve performansı o kadar artar.
    Ancak manuel araçlarda çok vites tercih edilmemektedir. Sürücü sürekli vites değiştirmek mecburiyetinde kalması sürücü konforunu olumsuz etkilemektedir.
    Otomatik vitesli araçlarda vitesi araç kendisi değiştirdiği için sürücü olumsuz yönde etkilenmemektedir.
    Büyük ihtimalle 9-10 vites seçenekleri yerine sürekl diferansiyel sistemleri çıkacaktır. Çünkü vites sayısının artması şanzıman boyutlarının ve ağırlığının artmasına ve bazı mekanik problemler oluşmasına neden olmaktadır.


    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drkayzer

    quote:

    Orijinalden alıntı: xyzt9

    Ne kadar çok vites olursa şehir içi yakıt tüketimi ve performansı o kadar artar.
    Ancak manuel araçlarda çok vites tercih edilmemektedir. Sürücü sürekli vites değiştirmek mecburiyetinde kalması sürücü konforunu olumsuz etkilemektedir.
    Otomatik vitesli araçlarda vitesi araç kendisi değiştirdiği için sürücü olumsuz yönde etkilenmemektedir.
    Büyük ihtimalle 9-10 vites seçenekleri yerine sürekl diferansiyel sistemleri çıkacaktır. Çünkü vites sayısının artması şanzıman boyutlarının ve ağırlığının artmasına ve bazı mekanik problemler oluşmasına neden olmaktadır.


    +1

    Alıntıları Göster
    sen ustanı dinle dsg uzak dur durabildiğin kadar hele bir gün yolun esenyurt doğuşa düşerse gitde dsg şansımanların halini gör hepsi yatıyor yengemde polo var 2011 dsg 1.6 tdı geçen hafta yokuşta şansıman kitlendi araba kalkmadı şok oldk daha bşr aynı doldurmadı araba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    sen ustanı dinle dsg uzak dur durabildiğin kadar hele bir gün yolun esenyurt doğuşa düşerse gitde dsg şansımanların halini gör hepsi yatıyor yengemde polo var 2011 dsg 1.6 tdı geçen hafta yokuşta şansıman kitlendi araba kalkmadı şok oldk daha bşr aynı doldurmadı araba

    Alıntıları Göster
    Burada kimseler farkında değil sorun DSG şanzuman değil...Beygir gücü düşük motorda DSG uygulanması...122 HP motorlarda , 140 hp motorlarda aynı şanzuman varken hiç bu kadar şikayet yok ? Neden ?...Nedeni bu ....Teşhisi doğru koyalım....Saygılarımla..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Burada kimseler farkında değil sorun DSG şanzuman değil...Beygir gücü düşük motorda DSG uygulanması...122 HP motorlarda , 140 hp motorlarda aynı şanzuman varken hiç bu kadar şikayet yok ? Neden ?...Nedeni bu ....Teşhisi doğru koyalım....Saygılarımla..

    Alıntıları Göster
    merhabalar;

    ben de octavia 1.4 tsi dsg almayı dusunuyorum ciddi ciddi...octavia dsg hakkında bilgisi olanlara da sormak istedigim seyler var..cevaplarsanız sevinirim...

    1) tsi almakla tdi arasıda kaldım..kendimce yılda max. 15 bin km yaptıgımdan ve sessizlik ile performans aradıgımdan tsi olanı sectim gibi..sizce de mantıklı mı?

    2) dsg de sorun var deniyor efsane oldu ...sizde oyle bir ses sorunu, bir ayar sorunu ne bilim dsg ile alakalı bir olay yasadınız mı, deneyimleriniz olumlu mu?

    3) ses izolasyon sorunu var deniyor..gerci tsi motor sessizdir ama genelde yol sesi vs alıyor mu? bu onemli mi?

    iyi gunler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkafkas

    merhabalar;

    ben de octavia 1.4 tsi dsg almayı dusunuyorum ciddi ciddi...octavia dsg hakkında bilgisi olanlara da sormak istedigim seyler var..cevaplarsanız sevinirim...

    1) tsi almakla tdi arasıda kaldım..kendimce yılda max. 15 bin km yaptıgımdan ve sessizlik ile performans aradıgımdan tsi olanı sectim gibi..sizce de mantıklı mı?

    2) dsg de sorun var deniyor efsane oldu ...sizde oyle bir ses sorunu, bir ayar sorunu ne bilim dsg ile alakalı bir olay yasadınız mı, deneyimleriniz olumlu mu?

    3) ses izolasyon sorunu var deniyor..gerci tsi motor sessizdir ama genelde yol sesi vs alıyor mu? bu onemli mi?

    iyi gunler..

    Alıntıları Göster
    Yeni dizel motorlar eskileri kadar sesli değil.
    size tavsiyem şu benzin fiyatları ile dizel motoru düşünmeniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkafkas

    merhabalar;

    ben de octavia 1.4 tsi dsg almayı dusunuyorum ciddi ciddi...octavia dsg hakkında bilgisi olanlara da sormak istedigim seyler var..cevaplarsanız sevinirim...

    1) tsi almakla tdi arasıda kaldım..kendimce yılda max. 15 bin km yaptıgımdan ve sessizlik ile performans aradıgımdan tsi olanı sectim gibi..sizce de mantıklı mı?

    2) dsg de sorun var deniyor efsane oldu ...sizde oyle bir ses sorunu, bir ayar sorunu ne bilim dsg ile alakalı bir olay yasadınız mı, deneyimleriniz olumlu mu?

    3) ses izolasyon sorunu var deniyor..gerci tsi motor sessizdir ama genelde yol sesi vs alıyor mu? bu onemli mi?

    iyi gunler..


    Dediğiniz gibi yılda en fazla 15.000km yapıyorsanız TDI ile TSI arasındaki 5.500-TL'lik farkı yaklaşık 5 yılda amorti ediyorsunuz; aracınızı 4-5 yıldan fazla kullanmayı düşünmüyorsanız TSI daha mantıklı gibi...

    DSG ile sorun yaşayanlar var elbette, ancak sorun yaşayanlardan kat kat fazla sorun yaşamayan ve şansımanın keyfini süren de var; bu biraz şans işi hakikaten.. DSG alma şansım olsaydı kesinlikle alırdım, ancak mutlaka +2 yıl uzatılmış garanti yaptırırdım araca...

    Octavia'da en çok şikayet edilen konu yol sesidir. Ancak bu "ses" konusu burada da fazlasıyla tartışıldığı üzere "görece" bir konudur; misal bana sesli gelen sizin için çok sessiz olabilir. Araç alırken özellikle "ses"le ilgili konularda başkalarının ne dediğine pek bakmamak lazım; yapmanız gereken mutlak suretle araçla deneme sürüşüne çıkmaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mkafkas

    merhabalar;

    ben de octavia 1.4 tsi dsg almayı dusunuyorum ciddi ciddi...octavia dsg hakkında bilgisi olanlara da sormak istedigim seyler var..cevaplarsanız sevinirim...

    1) tsi almakla tdi arasıda kaldım..kendimce yılda max. 15 bin km yaptıgımdan ve sessizlik ile performans aradıgımdan tsi olanı sectim gibi..sizce de mantıklı mı?

    2) dsg de sorun var deniyor efsane oldu ...sizde oyle bir ses sorunu, bir ayar sorunu ne bilim dsg ile alakalı bir olay yasadınız mı, deneyimleriniz olumlu mu?

    3) ses izolasyon sorunu var deniyor..gerci tsi motor sessizdir ama genelde yol sesi vs alıyor mu? bu onemli mi?

    iyi gunler..


    Dediğiniz gibi yılda en fazla 15.000km yapıyorsanız TDI ile TSI arasındaki 5.500-TL'lik farkı yaklaşık 5 yılda amorti ediyorsunuz; aracınızı 4-5 yıldan fazla kullanmayı düşünmüyorsanız TSI daha mantıklı gibi...

    DSG ile sorun yaşayanlar var elbette, ancak sorun yaşayanlardan kat kat fazla sorun yaşamayan ve şansımanın keyfini süren de var; bu biraz şans işi hakikaten.. DSG alma şansım olsaydı kesinlikle alırdım, ancak mutlaka +2 yıl uzatılmış garanti yaptırırdım araca...

    Octavia'da en çok şikayet edilen konu yol sesidir. Ancak bu "ses" konusu burada da fazlasıyla tartışıldığı üzere "görece" bir konudur; misal bana sesli gelen sizin için çok sessiz olabilir. Araç alırken özellikle "ses"le ilgili konularda başkalarının ne dediğine pek bakmamak lazım; yapmanız gereken mutlak suretle araçla deneme sürüşüne çıkmaktır.

    Alıntıları Göster
    niye illa ki dizeli amorti etmek için 4-5 yıl gerekiyor falan deniliyor anlamıyorum. evet satın alırken benzinliye göre fazla ödüyorsanız satarken de daha yüksek bir bedelle satıyorsunuz. yani o parayı verebilecek durumda olan birisi için bence her zaman dizel doğru seçenektir. satarken de ona göre satarsınız. artık insanlar iktisatlı araçları tercih ediyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: norton772

    niye illa ki dizeli amorti etmek için 4-5 yıl gerekiyor falan deniliyor anlamıyorum. evet satın alırken benzinliye göre fazla ödüyorsanız satarken de daha yüksek bir bedelle satıyorsunuz. yani o parayı verebilecek durumda olan birisi için bence her zaman dizel doğru seçenektir. satarken de ona göre satarsınız. artık insanlar iktisatlı araçları tercih ediyorlar.

    Alıntıları Göster
    kesinlikle haklısın
    satarken de ona gre satılıyor.
    benzin 4 lira bunu unutmamak gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xyzt9

    kesinlikle haklısın
    satarken de ona gre satılıyor.
    benzin 4 lira bunu unutmamak gerekir.

    Alıntıları Göster
    Bu aracı 5+ yıl sonra satarken dizeli benzinliden 5.500-TL fazlaya satabiliyorsanız helal olsun...

    Araç alınırken bu hesap yapılır; nasıl yapıldığını da detaylı açıklamama gerek yok herhalde..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Bu aracı 5+ yıl sonra satarken dizeli benzinliden 5.500-TL fazlaya satabiliyorsanız helal olsun...

    Araç alınırken bu hesap yapılır; nasıl yapıldığını da detaylı açıklamama gerek yok herhalde..

    Alıntıları Göster
    sahibinden.coma bakın isterseniz
    2006 passat 2,0TDI highline dsg 56000TL
    2006 passat 2,0FSI highline dsg 36000TL
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.