Şimdi Ara

DSG Problemleri: Skoda Octavia 1.6TDI DSG (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
129
Cevap
2
Favori
62.116
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xyzt9

    sahibinden.coma bakın isterseniz
    2006 passat 2,0TDI highline dsg 56000TL
    2006 passat 2,0FSI highline dsg 36000TL

    Alıntıları Göster
    Yılda filan kadar km yapan benzinli alsın....filanı aşan dizel alsın.....
    Bu çoktan demode olmuş eski bir düşünce-efsane....

    Tıpkı otomatik vitesli araba alma...arızasıyla başın ağrır....ustasını nereden bulacaksın vs ..gibi....

    Dizel araç km hesabıyla alınmaz....Dizel ayrı bir beklenti ayrı bir kültürdür...
    Benzinli ve dizel aracın tek ayrılan yanı yakıtın-tüketimin maliyet durumu değildir.
    Dizel alacak kullanıcı baştan buna karar vermiş olmalıdır....maliyet analizi ile benzinli almaya karar değiştiren
    kullanıcı dizel almamalıdır.....


    Dizel araç, şehir içinde güçlü...uzun yolda hem güçlü hem de iktisatlıdır....Ama her şeyden önce kullanım keyfi farklıdır....

    Bu gün vw grubunda 1.6 dizel yeni teknoloji (eski 1.9 TDI ile aynı parametreleri veren-daha sessiz ve iktisatlı-vergi avantajlı) motor...(ayrıca da DSG gibi yeni ve denenmiş bir şanzımanla bir araya getirilmiş ise)....
    Kalkıp bunu aşırı beslemeyle - artırılmış nümerik güç parametreleri elde edilmiş- bir benzinli motorla mukayese etmek akılcı olur mu??

    Örnek : Fiat da 1.4 Turbo benzinli motor var 120 hp üretiyor ...Linea da uygulanmış mesela...
    Bu motor 77 hp üreten palio nun eski teknoloji atmosferik motoruna turbo aşırı besleme yapılarak sadece modifiye edilmiş...
    Aynı markada 1.3 ve 1.6 turbo dizel motorlar var- Multijet...90 ve 106 hp üreten makinalar...
    Her üçünü de kullandım.....

    Benzinli ile dizeli mukayese etmek yanlış arkadaşlar....
    Dizelin keyfini ne atmosferik ne de turbo beslemeli benzinli motorla alamazsınız....
    En azından bu düşüncede olan kullanıcıların dizel alması uygun olur.....
    Aylık-yıllık km hesabı ...masa başı hesapları ile- araba alınmaz...
    Çık direksiyona.....kullan.....ben bunu kullanmaktan keyf aldım arkadaş diyorsan....onu al...

    Ayrıca aracını aynı vergiyi ödeyerek %30-35 daha güçlü hale getirmek -chip ya da box tuning işlemleri-
    sadece turbo dizel araçla -özellikle manuel şanzımanla-mümkündür....turbo benzinli araçta zaten üst limitte güç üretmek zorunda kalam motorda bunu asla yapamazsınız...

    Sonuçta turbo dizel artı DSG ulaşılan yeni bir teknolojik kombinasyondur ve sonuçları mükemmeldir...
    Ben de 3 aydır Octavia 1.6 Dizel DSG kullanmaktayım ve tavsiye ederim

    sevgiler

    DrSS




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SARPERSELİM




    Yılda filan kadar km yapan benzinli alsın....filanı aşan dizel alsın.....
    Bu çoktan demode olmuş eski bir düşünce-efsane....

    Tıpkı otomatik vitesli araba alma...arızasıyla başın ağrır....ustasını nereden bulacaksın vs ..gibi....

    Dizel araç km hesabıyla alınmaz....Dizel ayrı bir beklenti ayrı bir kültürdür...
    Benzinli ve dizel aracın tek ayrılan yanı yakıtın-tüketimin maliyet durumu değildir.
    Dizel alacak kullanıcı baştan buna karar vermiş olmalıdır....maliyet analizi ile benzinli almaya karar değiştiren
    kullanıcı dizel almamalıdır.....


    Dizel araç, şehir içinde güçlü...uzun yolda hem güçlü hem de iktisatlıdır....Ama her şeyden önce kullanım keyfi farklıdır....

    Bu gün vw grubunda 1.6 dizel yeni teknoloji (eski 1.9 TDI ile aynı parametreleri veren-daha sessiz ve iktisatlı-vergi avantajlı) motor...(ayrıca da DSG gibi yeni ve denenmiş bir şanzımanla bir araya getirilmiş ise)....
    Kalkıp bunu aşırı beslemeyle - artırılmış nümerik güç parametreleri elde edilmiş- bir benzinli motorla mukayese etmek akılcı olur mu??

    Örnek : Fiat da 1.4 Turbo benzinli motor var 120 hp üretiyor ...Linea da uygulanmış mesela...
    Bu motor 77 hp üreten palio nun eski teknoloji atmosferik motoruna turbo aşırı besleme yapılarak sadece modifiye edilmiş...
    Aynı markada 1.3 ve 1.6 turbo dizel motorlar var- Multijet...90 ve 106 hp üreten makinalar...
    Her üçünü de kullandım.....

    Benzinli ile dizeli mukayese etmek yanlış arkadaşlar....
    Dizelin keyfini ne atmosferik ne de turbo beslemeli benzinli motorla alamazsınız....
    En azından bu düşüncede olan kullanıcıların dizel alması uygun olur.....
    Aylık-yıllık km hesabı ...masa başı hesapları ile- araba alınmaz...
    Çık direksiyona.....kullan.....ben bunu kullanmaktan keyf aldım arkadaş diyorsan....onu al...

    Ayrıca aracını aynı vergiyi ödeyerek %30-35 daha güçlü hale getirmek -chip ya da box tuning işlemleri-
    sadece turbo dizel araçla -özellikle manuel şanzımanla-mümkündür....turbo benzinli araçta zaten üst limitte güç üretmek zorunda kalam motorda bunu asla yapamazsınız...

    Sonuçta turbo dizel artı DSG ulaşılan yeni bir teknolojik kombinasyondur ve sonuçları mükemmeldir...
    Ben de 3 aydır Octavia 1.6 Dizel DSG kullanmaktayım ve tavsiye ederim

    sevgiler

    DrSS



    Kullanım zevki söz konusu olunca birşey diyemem.. Dizel kullanmak da ayrı bir zevk.. Önceki aracım Peugeot 407 1.6HDI idi ve ayrı bir kullanım zevki vardı.. Şimdiki aracım Superb 1.4TSI ve şimdiki aracımın da ayrı bir kullanım zevki var bana kalırsa..




  • 55000TL'ye aldığın aracı 55000TL'ye satabiliyormusun da 5500TL farkla aldığın aracı 5500TL farkla satabileceksin :) aracın fiyatı düştüğü gibi o 5500TL fark da gün geçtikçe azalacak ama asla sıfırlanmayacak.


    quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Bu aracı 5+ yıl sonra satarken dizeli benzinliden 5.500-TL fazlaya satabiliyorsanız helal olsun...

    Araç alınırken bu hesap yapılır; nasıl yapıldığını da detaylı açıklamama gerek yok herhalde..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    55000TL'ye aldığın aracı 55000TL'ye satabiliyormusun da 5500TL farkla aldığın aracı 5500TL farkla satabileceksin :) aracın fiyatı düştüğü gibi o 5500TL fark da gün geçtikçe azalacak ama asla sıfırlanmayacak.


    quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Bu aracı 5+ yıl sonra satarken dizeli benzinliden 5.500-TL fazlaya satabiliyorsanız helal olsun...

    Araç alınırken bu hesap yapılır; nasıl yapıldığını da detaylı açıklamama gerek yok herhalde..


    Alıntıları Göster
    Gözünüzden kaçan bir konu aynı marka ve model benzinli ve dizel araçların bakımı , servisi ve parçası ve tamiri aynı fiyat değil...Dizel araç aleyhine benzinli lehine fark var...Arabayı kullanırken tek masrafımız benzin veya mazot parası değil..Biliyorsunuz..Yine iki ayrı motorlu aracın fiyat farkı ilk alıştaki 5000 lira değil, kullanım maliyetleri De farklı bunu demek istiyorum...Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 24 Şubat 2011; 22:57:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    55000TL'ye aldığın aracı 55000TL'ye satabiliyormusun da 5500TL farkla aldığın aracı 5500TL farkla satabileceksin :) aracın fiyatı düştüğü gibi o 5500TL fark da gün geçtikçe azalacak ama asla sıfırlanmayacak.


    quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Bu aracı 5+ yıl sonra satarken dizeli benzinliden 5.500-TL fazlaya satabiliyorsanız helal olsun...

    Araç alınırken bu hesap yapılır; nasıl yapıldığını da detaylı açıklamama gerek yok herhalde..



    Üsluba dikkat etmek gerek bazen.. Bir tanışıklığımız olduğunu hatırlamıyorum..

    İsteyen bu hesabı yapar isteyen yapmaz.. Ben yapıyorsam bu hesabı bana mantıklı geldiği içindir..

    Soruyu soran arkadaşın mesajını dikkatle okuduğunuzda kendisinin de bu hesabı yaptığını anlamak çok zor değil..

    Bu tarz yazılarla Skoda alt başlığının en sıkı takipçisi ve yazarlarından ben bile sayenizde soğuyorum..

    Şahsıma yönelik yanıt hakkı doğuracak bir unsur olmadığı sürece bu başlığa da yazmayı uygun bulmuyorum..

    Sağlıcakla kalın...




  • üslupta bir sorun olduğunu sanmıyorum, sizin yazdığınız üslupla cevap verdim. hesap yapmak da göreceli bir şey değildir, bana veya size mantıklı geldiği için yapılmaz, sadece yapılan hesapların sonucunda vereceğiniz karar mantıklı gelir ya da mantıksız gelir.

    tüm bu yazdıklarımın içeriği ve üslubu eğer saygısız ve seviyesiz geldiyse özür dilerim. yazılanlar ortada takdir sizin ve tüm bu başlığı okuyanlarındır.


    quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta


    quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    55000TL'ye aldığın aracı 55000TL'ye satabiliyormusun da 5500TL farkla aldığın aracı 5500TL farkla satabileceksin :) aracın fiyatı düştüğü gibi o 5500TL fark da gün geçtikçe azalacak ama asla sıfırlanmayacak.


    quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Bu aracı 5+ yıl sonra satarken dizeli benzinliden 5.500-TL fazlaya satabiliyorsanız helal olsun...

    Araç alınırken bu hesap yapılır; nasıl yapıldığını da detaylı açıklamama gerek yok herhalde..



    Üsluba dikkat etmek gerek bazen.. Bir tanışıklığımız olduğunu hatırlamıyorum..

    İsteyen bu hesabı yapar isteyen yapmaz.. Ben yapıyorsam bu hesabı bana mantıklı geldiği içindir..

    Soruyu soran arkadaşın mesajını dikkatle okuduğunuzda kendisinin de bu hesabı yaptığını anlamak çok zor değil..

    Bu tarz yazılarla Skoda alt başlığının en sıkı takipçisi ve yazarlarından ben bile sayenizde soğuyorum..

    Şahsıma yönelik yanıt hakkı doğuracak bir unsur olmadığı sürece bu başlığa da yazmayı uygun bulmuyorum..

    Sağlıcakla kalın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    üslupta bir sorun olduğunu sanmıyorum, sizin yazdığınız üslupla cevap verdim. hesap yapmak da göreceli bir şey değildir, bana veya size mantıklı geldiği için yapılmaz, sadece yapılan hesapların sonucunda vereceğiniz karar mantıklı gelir ya da mantıksız gelir.

    tüm bu yazdıklarımın içeriği ve üslubu eğer saygısız ve seviyesiz geldiyse özür dilerim. yazılanlar ortada takdir sizin ve tüm bu başlığı okuyanlarındır.


    quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta


    quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    55000TL'ye aldığın aracı 55000TL'ye satabiliyormusun da 5500TL farkla aldığın aracı 5500TL farkla satabileceksin :) aracın fiyatı düştüğü gibi o 5500TL fark da gün geçtikçe azalacak ama asla sıfırlanmayacak.


    quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Bu aracı 5+ yıl sonra satarken dizeli benzinliden 5.500-TL fazlaya satabiliyorsanız helal olsun...

    Araç alınırken bu hesap yapılır; nasıl yapıldığını da detaylı açıklamama gerek yok herhalde..



    Üsluba dikkat etmek gerek bazen.. Bir tanışıklığımız olduğunu hatırlamıyorum..

    İsteyen bu hesabı yapar isteyen yapmaz.. Ben yapıyorsam bu hesabı bana mantıklı geldiği içindir..

    Soruyu soran arkadaşın mesajını dikkatle okuduğunuzda kendisinin de bu hesabı yaptığını anlamak çok zor değil..

    Bu tarz yazılarla Skoda alt başlığının en sıkı takipçisi ve yazarlarından ben bile sayenizde soğuyorum..

    Şahsıma yönelik yanıt hakkı doğuracak bir unsur olmadığı sürece bu başlığa da yazmayı uygun bulmuyorum..

    Sağlıcakla kalın...


    Alıntıları Göster
    Üslupta alıncak darılacak bir cümle kelime bulamadım.Defalarca tekrar tekrar okudum hatta enoktakenokta nın uslubundan daha derli toplu olduğunu gördüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    üslupta bir sorun olduğunu sanmıyorum, sizin yazdığınız üslupla cevap verdim. hesap yapmak da göreceli bir şey değildir, bana veya size mantıklı geldiği için yapılmaz, sadece yapılan hesapların sonucunda vereceğiniz karar mantıklı gelir ya da mantıksız gelir.

    tüm bu yazdıklarımın içeriği ve üslubu eğer saygısız ve seviyesiz geldiyse özür dilerim. yazılanlar ortada takdir sizin ve tüm bu başlığı okuyanlarındır.


    quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta


    quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    55000TL'ye aldığın aracı 55000TL'ye satabiliyormusun da 5500TL farkla aldığın aracı 5500TL farkla satabileceksin :) aracın fiyatı düştüğü gibi o 5500TL fark da gün geçtikçe azalacak ama asla sıfırlanmayacak.


    quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Bu aracı 5+ yıl sonra satarken dizeli benzinliden 5.500-TL fazlaya satabiliyorsanız helal olsun...

    Araç alınırken bu hesap yapılır; nasıl yapıldığını da detaylı açıklamama gerek yok herhalde..



    Üsluba dikkat etmek gerek bazen.. Bir tanışıklığımız olduğunu hatırlamıyorum..

    İsteyen bu hesabı yapar isteyen yapmaz.. Ben yapıyorsam bu hesabı bana mantıklı geldiği içindir..

    Soruyu soran arkadaşın mesajını dikkatle okuduğunuzda kendisinin de bu hesabı yaptığını anlamak çok zor değil..

    Bu tarz yazılarla Skoda alt başlığının en sıkı takipçisi ve yazarlarından ben bile sayenizde soğuyorum..

    Şahsıma yönelik yanıt hakkı doğuracak bir unsur olmadığı sürece bu başlığa da yazmayı uygun bulmuyorum..

    Sağlıcakla kalın...



    Üsluptan ne anlıyorsunuz bilmiyorum...

    Şahsen tanımadığım ve belli bir yakınlığımın olmadığı kişilere gerek gerçek hayatta gerek "sanal alem" diye tanımlandırılan bu tür mecralarda "sen" diye hitap etmem. Bu benim için bir ölçüdür, bunu tutturamayanlarla da bir diyalog içine girmeyi uygun bulmuyorum...

    Umarım bu son mesajım olur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    üslupta bir sorun olduğunu sanmıyorum, sizin yazdığınız üslupla cevap verdim. hesap yapmak da göreceli bir şey değildir, bana veya size mantıklı geldiği için yapılmaz, sadece yapılan hesapların sonucunda vereceğiniz karar mantıklı gelir ya da mantıksız gelir.

    tüm bu yazdıklarımın içeriği ve üslubu eğer saygısız ve seviyesiz geldiyse özür dilerim. yazılanlar ortada takdir sizin ve tüm bu başlığı okuyanlarındır.


    quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta


    quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    55000TL'ye aldığın aracı 55000TL'ye satabiliyormusun da 5500TL farkla aldığın aracı 5500TL farkla satabileceksin :) aracın fiyatı düştüğü gibi o 5500TL fark da gün geçtikçe azalacak ama asla sıfırlanmayacak.


    quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Bu aracı 5+ yıl sonra satarken dizeli benzinliden 5.500-TL fazlaya satabiliyorsanız helal olsun...

    Araç alınırken bu hesap yapılır; nasıl yapıldığını da detaylı açıklamama gerek yok herhalde..



    Üsluba dikkat etmek gerek bazen.. Bir tanışıklığımız olduğunu hatırlamıyorum..

    İsteyen bu hesabı yapar isteyen yapmaz.. Ben yapıyorsam bu hesabı bana mantıklı geldiği içindir..

    Soruyu soran arkadaşın mesajını dikkatle okuduğunuzda kendisinin de bu hesabı yaptığını anlamak çok zor değil..

    Bu tarz yazılarla Skoda alt başlığının en sıkı takipçisi ve yazarlarından ben bile sayenizde soğuyorum..

    Şahsıma yönelik yanıt hakkı doğuracak bir unsur olmadığı sürece bu başlığa da yazmayı uygun bulmuyorum..

    Sağlıcakla kalın...



    Üsluptan ne anlıyorsunuz bilmiyorum...

    Şahsen tanımadığım ve belli bir yakınlığımın olmadığı kişilere gerek gerçek hayatta gerek "sanal alem" diye tanımlandırılan bu tür mecralarda "sen" diye hitap etmem. Bu benim için bir ölçüdür, bunu tutturamayanlarla da bir diyalog içine girmeyi uygun bulmuyorum...

    Umarım bu son mesajım olur...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar

    üslup tartışmasına mahal verecek durumlar yaratmasak,

    mevzunun özüne yönelsek...daha az zaman ve enerji kaybı olmaz mı ??

    Araçlar ve donanımları ile ilgili konular üzerinde konuşulması öncelikli olursa..
    daha yararlı olur kanaatindeyim...
    Skoda başlığı altında yer alan subtopikler son derece neşesizz ve hareketsiz geçiyor bence..

    Aracın konuşulacak bir şeyi yok her şey mükemmel mi ??

    Ya da aracın eksik ve sorunları vw topiklerinde mi tartışılıyor olay bu mu ??

    Arakadaşlar en donanımlı üst versiyon araçlarında konuşulacak bir mevzuu bulamıyorlar mı ??

    Kanımca her araç için konuşulası şeyler...modifikasyonlar...paylaşımlar..vardır

    Bir başlangıç yapmak adına topikle ilgili bir konuyu tartışmaya açayım isterseniz...

    DSG şanzımanlı dizel skodalarda EGR valvi var mıdır ?? nedir ne işe yarar ??
    EGR valv iptali konusunda ne düşünürsünüz ??

    sevgiler

    DrSS




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xyzt9

    Üslupta alıncak darılacak bir cümle kelime bulamadım.Defalarca tekrar tekrar okudum hatta enoktakenokta nın uslubundan daha derli toplu olduğunu gördüm.

    Şahsıma yönelik şeyler yazılmaya devam ettikçe "mecburen" girip birşeyler yazmak zorunda kalıyorum...

    Kendinizin de ifade ettiğiniz gibi; siz bulamamışsınız, fakat sözün muhatabı benim..

    Yukarıda yazdığım gibi, şahsi ilişkilerimde yakınlığım olmayan kişilere "siz" diye hitap ederim, 2. tekil şahıs kullanmam; az buçuk "üslup" bilen, nezaket sahibi kişiler de böyle yapar.. Birisi de çıkıp bana 2. tekille hitap ederse bunu hiç hoş karşılamam..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    quote:

    Orijinalden alıntı: xyzt9

    Üslupta alıncak darılacak bir cümle kelime bulamadım.Defalarca tekrar tekrar okudum hatta enoktakenokta nın uslubundan daha derli toplu olduğunu gördüm.

    Şahsıma yönelik şeyler yazılmaya devam ettikçe "mecburen" girip birşeyler yazmak zorunda kalıyorum...

    Kendinizin de ifade ettiğiniz gibi; siz bulamamışsınız, fakat sözün muhatabı benim..

    Yukarıda yazdığım gibi, şahsi ilişkilerimde yakınlığım olmayan kişilere "siz" diye hitap ederim, 2. tekil şahıs kullanmam; az buçuk "üslup" bilen, nezaket sahibi kişiler de böyle yapar.. Birisi de çıkıp bana 2. tekille hitap ederse bunu hiç hoş karşılamam..

    Alıntıları Göster
    topik çok hareketli değilse demek ki insanlar genel olarak memnun araçlarından. ben kendi şahsıma aracımdan son derece memnunum. ah bir de otomatik şanzıman olsa diyorum ama o başka bir mevzu tabii. ben araçların genelde sade modifikasyonuna sıcak bakarım. yani benim için bir alaşım jant sis farı gibi bir iki şey yeterlidir. zaten bunu da kendi aracımda tedarik ettim ve öyle biniyorum, bana yeterli geliyor. zaten araç öyle spor görünümlü falan bir şey değil. yani daha ziyade ağır bir duruşu var. bende passatvari bir etki birakıyor. dolayısıyla spoyler vs aksesuarlar bana hitap etmiyor. bu arada benim için dizel dizeldir. günümüz dizellerinin yüksek torku ufak gaza dokunmalarla kolay ivmelenmelere olanak veriyor ve gerek şehir içi olsun gerek şehir dışı olsun akselerasyon anlamında son derece keyif ve GÜVEN veriyor. benzinliyi aldınız ucuza sonra bir yere giderken bile çok benzin yakar falan diye düşünüyorsunuz yine. yani dönüyor dolaşıyor olay ekonomiye dönüyor. baştan alabiliyorsanız dizel alın. ha şu var, gücünüz dizele yetmiyorsa tabii ki bu durumda ekonomik bir benzinliyi akla getirir. bu arada dizel benzinli bakım farkından sözediliyor, atılıp tutuluyor. ama gelin görün ki servise gittiğinizde aslında çok da fark yok. benzinlide buji değişimi var dizelde yok. turbo diyeceksiniz, benzinliler de artık yavaş yavaş günümüzde turbolu üretilmeye başladı. yani onlarda da bu tip masraflar olacak. ben yıllardır dizel kullanıyorum öyle aman aman bir fark göremedim. eskiden olsa dizeller gürültülü, ilk kalkışları hantal, çokça egzoz dumanı salan vs araçlar akla geliyordu ama artık bu böyle değil. zaten satarken de daha pahalı satıyorsunuz. kimisi diyor ki satarken o aradaki farkı bilmem ne kadar farkla satıyormusunuz. zaten bir kaç yıl araçtan yakıt anlamında kazanıyoruz, satarken de bir fark var. üstelik insanlar artık araç alırken ekonomik olsun diye özellikle dizel arıyor. yani satarken de daha kolay satıyorsunuz. bu kadar sebep varken ben dizel diyorum başka da bir şey demiyorum. zaten vw grubu araçlardan bahsedecek olursak dizeli gidip de eski 102 beygirlik motorla kıyaslayamazsınız. yani 1.4 tsi motorla kıyaslama yoluna giderseniz de çok fazla fiyat farkı kalmıyor. o zaman da bana dizel daha fazla hitap ediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: norton772

    topik çok hareketli değilse demek ki insanlar genel olarak memnun araçlarından. ben kendi şahsıma aracımdan son derece memnunum. ah bir de otomatik şanzıman olsa diyorum ama o başka bir mevzu tabii. ben araçların genelde sade modifikasyonuna sıcak bakarım. yani benim için bir alaşım jant sis farı gibi bir iki şey yeterlidir. zaten bunu da kendi aracımda tedarik ettim ve öyle biniyorum, bana yeterli geliyor. zaten araç öyle spor görünümlü falan bir şey değil. yani daha ziyade ağır bir duruşu var. bende passatvari bir etki birakıyor. dolayısıyla spoyler vs aksesuarlar bana hitap etmiyor. bu arada benim için dizel dizeldir. günümüz dizellerinin yüksek torku ufak gaza dokunmalarla kolay ivmelenmelere olanak veriyor ve gerek şehir içi olsun gerek şehir dışı olsun akselerasyon anlamında son derece keyif ve GÜVEN veriyor. benzinliyi aldınız ucuza sonra bir yere giderken bile çok benzin yakar falan diye düşünüyorsunuz yine. yani dönüyor dolaşıyor olay ekonomiye dönüyor. baştan alabiliyorsanız dizel alın. ha şu var, gücünüz dizele yetmiyorsa tabii ki bu durumda ekonomik bir benzinliyi akla getirir. bu arada dizel benzinli bakım farkından sözediliyor, atılıp tutuluyor. ama gelin görün ki servise gittiğinizde aslında çok da fark yok. benzinlide buji değişimi var dizelde yok. turbo diyeceksiniz, benzinliler de artık yavaş yavaş günümüzde turbolu üretilmeye başladı. yani onlarda da bu tip masraflar olacak. ben yıllardır dizel kullanıyorum öyle aman aman bir fark göremedim. eskiden olsa dizeller gürültülü, ilk kalkışları hantal, çokça egzoz dumanı salan vs araçlar akla geliyordu ama artık bu böyle değil. zaten satarken de daha pahalı satıyorsunuz. kimisi diyor ki satarken o aradaki farkı bilmem ne kadar farkla satıyormusunuz. zaten bir kaç yıl araçtan yakıt anlamında kazanıyoruz, satarken de bir fark var. üstelik insanlar artık araç alırken ekonomik olsun diye özellikle dizel arıyor. yani satarken de daha kolay satıyorsunuz. bu kadar sebep varken ben dizel diyorum başka da bir şey demiyorum. zaten vw grubu araçlardan bahsedecek olursak dizeli gidip de eski 102 beygirlik motorla kıyaslayamazsınız. yani 1.4 tsi motorla kıyaslama yoluna giderseniz de çok fazla fiyat farkı kalmıyor. o zaman da bana dizel daha fazla hitap ediyor.

    Alıntıları Göster
    Kesinlikle çok güzel ifade etmişsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xyzt9

    Kesinlikle çok güzel ifade etmişsiniz.

    Alıntıları Göster
    merhabalar benimde aracim 1.4 tsi dsg 7 ileri. bende 1 yılı askın suredir kullanıyorum aracı. dsg sanzımanın kronik bir
    problemi yok. sadece 1 kez format attılar araca oda araba rolantıde stop ediyordu bir gunde 3 sefer oldu. format atıldı 20000 kmdir sıkıntısız gidiyor. siddetle tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gessy

    merhabalar benimde aracim 1.4 tsi dsg 7 ileri. bende 1 yılı askın suredir kullanıyorum aracı. dsg sanzımanın kronik bir
    problemi yok. sadece 1 kez format attılar araca oda araba rolantıde stop ediyordu bir gunde 3 sefer oldu. format atıldı 20000 kmdir sıkıntısız gidiyor. siddetle tavsiye ederim.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar neden hala dizel mi? Benzin mi tartışması yapılır??

    Bu değerler 1.4 Tsi & 1.6 Tdi yaklaşık değerleridir.Fsi de aradaki yakıt farkı artacaktır.Ve hiçbir zaman fabrika değerleri tutmaz (istisnalar hariç)
    Aynı aracın dizel ve benzinli modellerinin teknik verilerine bakınız 100km de 1.5 lt fark eder . genel olarak bir aile arabasını baz alırsak. Örnek olarak 1.6 benzinli ve dizel model ele alalım. Biri 5lt diğeri 6.5 yaksın fabrika verilerini yazmıyorum çünkü yoldan çok yol bilgisayarına bakmanız lazım o değerler için

    Diyelim ki ayda 900km yapan biri olun.(Bu değerin eksiği olsa da senede iki kere mutlaka bir tatil yolculuğu yapacaksınız.)
    100km de 6.5lt yakan benzinli 900km de 9x6.5=58.5lt Senede 12x58.5=702lt Ederi=702x3.95=2772.9 TL

    100km de 5.0lt yakan dizel 900km de 9x5 =45lt Senede 12x45=540lt Ederi=540x3.42=1846.8 TL

    Fark 926 TL 5 Yılda 5x926=4630 TL Araçların km si 900x12x5=54000km Bu da her iki araç içinde 2. el piyasasında kabul edilebilir bir değer.5 yaşında bir araba 54000km de. Her iki aracında aynı değeri kaybettiğini düşünürsek(bazılarınız dizelin 2. eli zor diyebilir fakat 54000km dizel bir araç için km sayılmaz) Neyse diyelim ki aynı fiyat olmaz dizel daha ucuza gider 2000TL daha ucuza gitsin.Hesabın sonunda bu farkı çıkaracaz.Bu arada bazı arkadaşlar şunu diyecektir dizellerin bakım masrafları var.Çok pahalı…Bunu diyenler dizel araç kullanmayanlardır.Dizellerin bakımı değil arızaları pahalıdır tek dezavantajı da budurBazı arkadaşlar yazıyor 150000-300000km de acayip bakımı çıkıyor diye o km deki aracın kendini amorti ettiğini hesaplamıyor ama
    Örneğin araçlardan Benzinli 40000tl Dizel 45000TL olsun. 5 Yıl sonunda benzinli 35000TL dizel 40000 e satılsın
    Sonuç Benzinli araç kullanan Senede 2772TLx5 yıl=13860TL yakıt parası ödedi 40000tl de araç 53860TL
    Dizel araç kullanan Sende 1846TLx5 yıl=9230TL yakıt parası ödedi 45000tl araç 54230 TL
    Şimdi araçlarını sattılar diyelim. Benzinli 53860TL-35000TL= 18860 Aracını 5 yıl kullanma maliyeti.
    Dizel 54230TL-40000TL=14230 Aracını 5 yıl kullanma maliyeti.
    18860-14230=4630 TL yakıttan elde edilen kar.2000TL ucuza gidecekti onu da siz çıkarın artık sonuçta hatta 3000tl daha ucuza gitsin sonuçta tasarruf var.
    Şimdi özetle konunun uzmanı olmayan biri olarak bugüne kadar ki çıkarımlarımla şunu diyeyim Bence en tasarruflu araç ihtiyacınızı karşılayacak olan araçtır.
    Örneğin ben bekar biri olsam , çocuğum olmasa Lpg li araç alıp kullanırım.
    Yada bir Ayın 20 günü işime servisle gidiyorsam benzinli araç alırım.
    Yada işim evime oldukça yakın ve büyük şehirde yaşıyorsam 1.2 benzinli bir araç alabilirim.
    Fakat yoğun trafik olmayan bir ilçede dizel kullandığım için eşim çocuk uyumadığında biraz arabayla gezdirelim hemen uyur diyebiliyor ya da işten eve dönerken bazen keyif olsun diye yolu uzatabiliyorsunuz

    DSG....

    DSG konusundada bende tereddütteyim.6 ileri yağlı olsa gözümü kırpmadan alırım.(kullanan yakınlarım var) Fakat şimdiki aracımı alırken tereddüte düşmüştüm ve manuel araç almıştım.Şimdi almadığıma pişman oluyorum.hatta aracım 3000km de satışa koydum ve elden çıkarırsam kapsamlı bir test şürüşü yapıp (Tdi lerde devir aralıkları ,sollamalarda sıkıntı varmı ,rampalarda...vs ) beğernirsem parasına bakmadan alacam...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mc33

    Arkadaşlar neden hala dizel mi? Benzin mi tartışması yapılır??

    Bu değerler 1.4 Tsi & 1.6 Tdi yaklaşık değerleridir.Fsi de aradaki yakıt farkı artacaktır.Ve hiçbir zaman fabrika değerleri tutmaz (istisnalar hariç)
    Aynı aracın dizel ve benzinli modellerinin teknik verilerine bakınız 100km de 1.5 lt fark eder . genel olarak bir aile arabasını baz alırsak. Örnek olarak 1.6 benzinli ve dizel model ele alalım. Biri 5lt diğeri 6.5 yaksın fabrika verilerini yazmıyorum çünkü yoldan çok yol bilgisayarına bakmanız lazım o değerler için

    Diyelim ki ayda 900km yapan biri olun.(Bu değerin eksiği olsa da senede iki kere mutlaka bir tatil yolculuğu yapacaksınız.)
    100km de 6.5lt yakan benzinli 900km de 9x6.5=58.5lt Senede 12x58.5=702lt Ederi=702x3.95=2772.9 TL

    100km de 5.0lt yakan dizel 900km de 9x5 =45lt Senede 12x45=540lt Ederi=540x3.42=1846.8 TL

    Fark 926 TL 5 Yılda 5x926=4630 TL Araçların km si 900x12x5=54000km Bu da her iki araç içinde 2. el piyasasında kabul edilebilir bir değer.5 yaşında bir araba 54000km de. Her iki aracında aynı değeri kaybettiğini düşünürsek(bazılarınız dizelin 2. eli zor diyebilir fakat 54000km dizel bir araç için km sayılmaz) Neyse diyelim ki aynı fiyat olmaz dizel daha ucuza gider 2000TL daha ucuza gitsin.Hesabın sonunda bu farkı çıkaracaz.Bu arada bazı arkadaşlar şunu diyecektir dizellerin bakım masrafları var.Çok pahalı…Bunu diyenler dizel araç kullanmayanlardır.Dizellerin bakımı değil arızaları pahalıdır tek dezavantajı da budurBazı arkadaşlar yazıyor 150000-300000km de acayip bakımı çıkıyor diye o km deki aracın kendini amorti ettiğini hesaplamıyor ama
    Örneğin araçlardan Benzinli 40000tl Dizel 45000TL olsun. 5 Yıl sonunda benzinli 35000TL dizel 40000 e satılsın
    Sonuç Benzinli araç kullanan Senede 2772TLx5 yıl=13860TL yakıt parası ödedi 40000tl de araç 53860TL
    Dizel araç kullanan Sende 1846TLx5 yıl=9230TL yakıt parası ödedi 45000tl araç 54230 TL
    Şimdi araçlarını sattılar diyelim. Benzinli 53860TL-35000TL= 18860 Aracını 5 yıl kullanma maliyeti.
    Dizel 54230TL-40000TL=14230 Aracını 5 yıl kullanma maliyeti.
    18860-14230=4630 TL yakıttan elde edilen kar.2000TL ucuza gidecekti onu da siz çıkarın artık sonuçta hatta 3000tl daha ucuza gitsin sonuçta tasarruf var.
    Şimdi özetle konunun uzmanı olmayan biri olarak bugüne kadar ki çıkarımlarımla şunu diyeyim Bence en tasarruflu araç ihtiyacınızı karşılayacak olan araçtır.
    Örneğin ben bekar biri olsam , çocuğum olmasa Lpg li araç alıp kullanırım.
    Yada bir Ayın 20 günü işime servisle gidiyorsam benzinli araç alırım.
    Yada işim evime oldukça yakın ve büyük şehirde yaşıyorsam 1.2 benzinli bir araç alabilirim.
    Fakat yoğun trafik olmayan bir ilçede dizel kullandığım için eşim çocuk uyumadığında biraz arabayla gezdirelim hemen uyur diyebiliyor ya da işten eve dönerken bazen keyif olsun diye yolu uzatabiliyorsunuz

    DSG....

    DSG konusundada bende tereddütteyim.6 ileri yağlı olsa gözümü kırpmadan alırım.(kullanan yakınlarım var) Fakat şimdiki aracımı alırken tereddüte düşmüştüm ve manuel araç almıştım.Şimdi almadığıma pişman oluyorum.hatta aracım 3000km de satışa koydum ve elden çıkarırsam kapsamlı bir test şürüşü yapıp (Tdi lerde devir aralıkları ,sollamalarda sıkıntı varmı ,rampalarda...vs ) beğernirsem parasına bakmadan alacam...

    Alıntıları Göster
    sayın mc33 gayet güzel hesap yapmış. hatta o değerler şehir içi biraz daha fazla olduğunda o rakamların çok daha üstünde çıkar buna emin olun. dediğiniz gibi kullanım amacınız biraz bunu belirler. az km yapıyorsanın benzinli ama 15-20000 falan yada üstü yapıyorsanız kesinlikle dizel derim ben. herkesin tercihi kendine ama araçların hele hele benzinli araçların ortalama yakıtı 6.5 lt lerde falan hayatta olmaz. en az 7.5-8 lt olur, hatta geçer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: norton772

    sayın mc33 gayet güzel hesap yapmış. hatta o değerler şehir içi biraz daha fazla olduğunda o rakamların çok daha üstünde çıkar buna emin olun. dediğiniz gibi kullanım amacınız biraz bunu belirler. az km yapıyorsanın benzinli ama 15-20000 falan yada üstü yapıyorsanız kesinlikle dizel derim ben. herkesin tercihi kendine ama araçların hele hele benzinli araçların ortalama yakıtı 6.5 lt lerde falan hayatta olmaz. en az 7.5-8 lt olur, hatta geçer.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar

    Yine ENGEREKsiz maaliyet ve tüketim hesaplamalarına girilmiş...benzinli-dizel mukayesesine kaptırılmış...

    Oysa topik Dizel ve DSG Skoda Octavia topiği...

    Ne dizele has.. ne de DSG ile ilgili anlamlı bir tartışma göremedik maalesef...

    -6 ileri yağlı DSG ler...7 ileri kuru DSG lerden daha mı dayanıklı-uzun ömürlü yada sorunsuzz...yada ne ???
    bu geliştirme işlemi sadece yakıt sarfiyatını azaltmak için mi yapıldı ??

    - Dizellerde EGR valv iptali hep konuşula gelmiştir...Bizim araçlarda ..manuel olanlar ve DSG li olanlarda...bu konu açısından durum nedir ??

    -Aynı şartlarda bu araçlarda power tuning işlemlerine nasıl yaklaşılmalıdır....

    ....Gibi daha bir çok konu tartışılabilir bu topikte ....

    sevgiler

    DrSS




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SARPERSELİM

    Arkadaşlar

    Yine ENGEREKsiz maaliyet ve tüketim hesaplamalarına girilmiş...benzinli-dizel mukayesesine kaptırılmış...

    Oysa topik Dizel ve DSG Skoda Octavia topiği...

    Ne dizele has.. ne de DSG ile ilgili anlamlı bir tartışma göremedik maalesef...

    -6 ileri yağlı DSG ler...7 ileri kuru DSG lerden daha mı dayanıklı-uzun ömürlü yada sorunsuzz...yada ne ???
    bu geliştirme işlemi sadece yakıt sarfiyatını azaltmak için mi yapıldı ??

    - Dizellerde EGR valv iptali hep konuşula gelmiştir...Bizim araçlarda ..manuel olanlar ve DSG li olanlarda...bu konu açısından durum nedir ??

    -Aynı şartlarda bu araçlarda power tuning işlemlerine nasıl yaklaşılmalıdır....

    ....Gibi daha bir çok konu tartışılabilir bu topikte ....

    sevgiler

    DrSS

    Alıntıları Göster
    evet yen ialanlar fiyattan bahs etsin, kullanıcılar dsg nin kullanımından bahs etsin. ortam aydınlansın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    quote:

    Orijinalden alıntı: xyzt9

    Üslupta alıncak darılacak bir cümle kelime bulamadım.Defalarca tekrar tekrar okudum hatta enoktakenokta nın uslubundan daha derli toplu olduğunu gördüm.

    Şahsıma yönelik şeyler yazılmaya devam ettikçe "mecburen" girip birşeyler yazmak zorunda kalıyorum...

    Kendinizin de ifade ettiğiniz gibi; siz bulamamışsınız, fakat sözün muhatabı benim..

    Yukarıda yazdığım gibi, şahsi ilişkilerimde yakınlığım olmayan kişilere "siz" diye hitap ederim, 2. tekil şahıs kullanmam; az buçuk "üslup" bilen, nezaket sahibi kişiler de böyle yapar.. Birisi de çıkıp bana 2. tekille hitap ederse bunu hiç hoş karşılamam..

    Alıntıları Göster
    vw, seat, skodanın DSG adı altında
    audi ve bmw gibi markalarında farklı isimlerle kullandığı
    en son renault markasının sanki yeni bir icatmış gibi devamlı reklam ettiği bu otomatik vites sistemini

    önyargı ve bilgisizlik

    nedeniyle kötülemek yerine kullanıcılarına sorsanız ve
    en önemlisi gerçekten DSG arızası meydana gelen araçları bir zahmet tespit etseniz
    forum okuyucularını daha doğru bilgilendirmiş olursunuz

    benim aracım DSGli ve dipgaz ile sorunsuz bir şekilde 0-200 km ye çıkıyor ve bunun için kılınızı bile kıpırdatmıyorsunuz
    ve DSGden önce eşim (bayanlar da genelde rastlanır) araç kullanamıyor iken şimdi arabama ancak hafta sonları kavuşabiliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgao2000

    quote:

    Orijinalden alıntı: cnsuff

    Vallahi ben de bu sebeplerden düz aldım 1.4 tsi çok memnunum.
    Zaten böyle arızalar bir çıktı mı, hayat zehir oluyor
    Parayı kolay kazanmıyorum
    50000tl vericem..Sonra araba bir yerde stop edicek ..Vites geçişleri delirecek..Çalışmayacak bir sabah..
    Sonra abi gel arabaya yazılım atıcaz.
    Abi senin şanzıman yemiş..onu değiştirecez
    Abi almanyadan şanzıman gelecek az bekle.

    Ben bunlara gelemem. Eksik kalsın dedim DSG si ve asla pişman değilim.

    Risk almak isteyen buyursun. Sonuçta sorunsuz çalıştığı anlarda muhakkak keyifli, ona birşey demiyorum.

    Ama ben sorunsuzluk için herşeyden fedakarlık edebilirim.




    Arkadaşım bu Türklere özgü eskiden başlayıp günümüze kadar gelen, otomatik transmissiondan anlamayan ustaların tamir edemediği için tukaka dediği transmission sisteminin etkileri, zamanında otomatik şanzuman görüp öyle elinde tornavida aval aval şanzumana bakan usta elbette otomatikler yaramaz diyerek halkı, kullanıcıyı uyuttular. Hocam endişelenecek bir durum yok , 2 yıl garanti, 900 tl veriyorsun 4 yıla çıkıyor, yine dsg lerin stop etmesi şanzumandan sanıldı ama klima çıktı işin içinden, yazılım ile sorun çözüldü, durum şunu gösteriyorki birkaç yıla kalmaz manuel araçları elden çıkarmak zorlaşacak, artık insanlar konfor istiyor, kolaylık istiyor, eskiden manuel araç bakanlar şimdi otomatikten başkasını gözü görmüyor, en çok manuel vites 2. dünya ülkelerinde tercih ediliyor, 17 yıl manuel vites kullandıktan sonra otomatiğe neden önce geçmedim diye çok düşündüm.... Ben şimdiye kadar otomatikten manuele döneni neredeyse hiç görmedim...



    İllaha otomatik...

    +++++++




  • Forumda dsg kullanıpta ciddi sorunlar yasamış arkadaslar başlığa yazabilir mı. Benim gibi alacak arkadaslar en azından birebir iletişime gecer. Konu hep varsayım ve serviste yatan dsg ler ile geçiyor. Yok mu sanziman yeniletip 17000 bayilan. Stop etme ve gürültü dısında bir sorun yasayan var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.