Şimdi Ara

DSG Problemleri: Skoda Octavia 1.6TDI DSG (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
129
Cevap
3
Favori
61.394
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Abdullah eline sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Abdullah eline sağlık

    sağol abi yardımcı olabildiysem ne mutlu :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Abdullah eline sağlık

    sağol abi yardımcı olabildiysem ne mutlu :)

    Bu gibi konularda "içeri"den birinden bilgi ve tecrübe almak çok faydalı oluyor.
  • can_rapid C kullanıcısına yanıt
    can rapid arkadaşım, dsg yi 50bin kmden 96bin km ye kadar sıfır problem kullandım. benim araçtaki 6 ileri yağlı sistem dsg ydi. vites geçişleri hissedilmezdi. yani kontrollerinizi yaptırarak alıcağınız bir dsg keyif verir. şimdi yine otomatik volvo alma niyetindeyim. volvoların da şanzumanlarında selenoid denen paarçalarda problem oluyormuş. ama ben şanzuman problemi çözülmüş iki araç arasında kaldım şimdilik.
    tabi biraz da şans işi ikinci el. gerçi sıfırlarda bile kötü talih yaşayanları okuyoruz forumlarda. saygılar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhanemmi

    can rapid arkadaşım, dsg yi 50bin kmden 96bin km ye kadar sıfır problem kullandım. benim araçtaki 6 ileri yağlı sistem dsg ydi. vites geçişleri hissedilmezdi. yani kontrollerinizi yaptırarak alıcağınız bir dsg keyif verir. şimdi yine otomatik volvo alma niyetindeyim. volvoların da şanzumanlarında selenoid denen paarçalarda problem oluyormuş. ama ben şanzuman problemi çözülmüş iki araç arasında kaldım şimdilik.
    tabi biraz da şans işi ikinci el. gerçi sıfırlarda bile kötü talih yaşayanları okuyoruz forumlarda. saygılar..

    Öncelikle Volvo bildiğim kadarıy o sorunu halleti. Volvo nun eski yüzleri daha bir sert daha bir güzeldi gibi geliyor bana. Ancak volvo genel olarak piyasada yaygın olmayan bir araç ona göre karar vermenizi tavsiye ederim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhanemmi

    can rapid arkadaşım, dsg yi 50bin kmden 96bin km ye kadar sıfır problem kullandım. benim araçtaki 6 ileri yağlı sistem dsg ydi. vites geçişleri hissedilmezdi. yani kontrollerinizi yaptırarak alıcağınız bir dsg keyif verir. şimdi yine otomatik volvo alma niyetindeyim. volvoların da şanzumanlarında selenoid denen paarçalarda problem oluyormuş. ama ben şanzuman problemi çözülmüş iki araç arasında kaldım şimdilik.
    tabi biraz da şans işi ikinci el. gerçi sıfırlarda bile kötü talih yaşayanları okuyoruz forumlarda. saygılar..

    Bilgilendirme için çok teşekkür ederim.

    Benim gibi almaya niyeti olanları bilgilendirmek ve alanlarında bazı kaygıları için rahatlatmak için bulduklarımı paylaşmak istedim.

    Öğrendiğim önemli bir bilgi de şudur:

    Bugün VW Doğuş Otoya gittim. Bir satış temsilcisi son 4 yıldır sattığı 600 araçtan 30.000-50.000km'de sadece 15 tanesinde DSG problemi yaşandığını söyledi. Yani yüzde iki buçuk(%2.5). Bunların hiç birinde de DSG şanzıman değişmemiş. 15 arıza da 1 adet mekatronlik değişmiş o kadar. Gerisi genelde buji değişimi ile hallolmuş.

    Özellikle 2013 modellerde Seat Leon ve Toledo'da daha hiç bir problem görülmediğini söyledi. Ancak VW

    4 yılda Yüzde iki buçuk(%2.5) çok iyi bir oran.

    Bana şunu söyledi. 2 yıl garantı var. Hiç korkma DSG ile çıkan tüm problemler giderilir. 2 yıl da ek garanti fiyatı 1.100 TL. Eğer bunu da alırsa 4 yıl veya 150.000 km garanti altında olacaksın.

    Benim de kafama yattı açıkcası.

    DSG 7 ileri kuru şanzıman keyfini sürmek korkmaktan daha iyi bence. 2+2 ek garanti ile de konu 1.100 TL'ye çözülüyor. 4+ zamanda ise servis bakımlı araçlar için İYİ NİYET GARANTİSİ devreye giriyor. Bu arada zaten 60.000-80.000km aralığında aracı belki değiştiririm.

    Sizler de eğer servis bakımına gittiğinizde benzer soruları oradaki arkadaşlara sorup öğrenip tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

    Hem benim gibi yeni DSG'li araç alacaklara hem de almış olanlara yardımcı olmuş olursunuz.

    DSG ile ilgili forumlarda hep problemleri yazıldığı için benim gibi yeni araç almaya niyetli kişiler DSG'den korkar olmuş.

    Ama Doğuş oto için son 4 yılda sadece Seat'ta satılan 600 araçtan 15 tanesi'nde DSG problemi çıkmış ki bu da yüzde iki buçuk ile oldukça olası bir problem. Üstelik 600 araçta şanzıman değişeni yok bile. Bir mekatronik değişen var gerisi buji değişimi ile çözülmüş.

    DSG büyük keyif. Allah kaza bela vermesin. Arızası olmasın inşallah.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can_rapid

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokhanemmi

    can rapid arkadaşım, dsg yi 50bin kmden 96bin km ye kadar sıfır problem kullandım. benim araçtaki 6 ileri yağlı sistem dsg ydi. vites geçişleri hissedilmezdi. yani kontrollerinizi yaptırarak alıcağınız bir dsg keyif verir. şimdi yine otomatik volvo alma niyetindeyim. volvoların da şanzumanlarında selenoid denen paarçalarda problem oluyormuş. ama ben şanzuman problemi çözülmüş iki araç arasında kaldım şimdilik.
    tabi biraz da şans işi ikinci el. gerçi sıfırlarda bile kötü talih yaşayanları okuyoruz forumlarda. saygılar..

    Bilgilendirme için çok teşekkür ederim.

    Benim gibi almaya niyeti olanları bilgilendirmek ve alanlarında bazı kaygıları için rahatlatmak için bulduklarımı paylaşmak istedim.

    Öğrendiğim önemli bir bilgi de şudur:

    Bugün VW Doğuş Otoya gittim. Bir satış temsilcisi son 4 yıldır sattığı 600 araçtan 30.000-50.000km'de sadece 15 tanesinde DSG problemi yaşandığını söyledi. Yani yüzde iki buçuk(%2.5). Bunların hiç birinde de DSG şanzıman değişmemiş. 15 arıza da 1 adet mekatronlik değişmiş o kadar. Gerisi genelde buji değişimi ile hallolmuş.

    Özellikle 2013 modellerde Seat Leon ve Toledo'da daha hiç bir problem görülmediğini söyledi. Ancak VW

    4 yılda Yüzde iki buçuk(%2.5) çok iyi bir oran.

    Bana şunu söyledi. 2 yıl garantı var. Hiç korkma DSG ile çıkan tüm problemler giderilir. 2 yıl da ek garanti fiyatı 1.100 TL. Eğer bunu da alırsa 4 yıl veya 150.000 km garanti altında olacaksın.

    Benim de kafama yattı açıkcası.

    DSG 7 ileri kuru şanzıman keyfini sürmek korkmaktan daha iyi bence. 2+2 ek garanti ile de konu 1.100 TL'ye çözülüyor. 4+ zamanda ise servis bakımlı araçlar için İYİ NİYET GARANTİSİ devreye giriyor. Bu arada zaten 60.000-80.000km aralığında aracı belki değiştiririm.

    Sizler de eğer servis bakımına gittiğinizde benzer soruları oradaki arkadaşlara sorup öğrenip tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

    Hem benim gibi yeni DSG'li araç alacaklara hem de almış olanlara yardımcı olmuş olursunuz.

    DSG ile ilgili forumlarda hep problemleri yazıldığı için benim gibi yeni araç almaya niyetli kişiler DSG'den korkar olmuş.

    Ama Doğuş oto için son 4 yılda sadece Seat'ta satılan 600 araçtan 15 tanesi'nde DSG problemi çıkmış ki bu da yüzde iki buçuk ile oldukça olası bir problem. Üstelik 600 araçta şanzıman değişeni yok bile. Bir mekatronik değişen var gerisi buji değişimi ile çözülmüş.

    DSG büyük keyif. Allah kaza bela vermesin. Arızası olmasın inşallah.









    DSG arızası ile buji arasında nasıl bir bağlantı varmış?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Satılan bir Seat Ibiza bir kaç ay sonra DSG 7 ileri şanzımanla kalkış esnasında titreme yapmaya başlamış. Belki daha kasıt ettikleri ilk çalışmanın ardından kalkıştır. Öncelikle bujilerden şüpheleniliyormuş. Bujileri sırası değiştirilmiş. Problem çözülmeyince tüm bujiler yeni bir takım ile değiştirilmiş. Daha sonra problem çözülmüş. Üzerinden 20.000 km geçmiş bir daha bir problem olmamış.

    Edindiğim bir başka bilgi de 2013 Seat Toledolarda ya da 2013 Seat Leonlarda daha hiç DSG7 ileri şanzıman problemi görülmemiş. Son 4 yıldır o bayide satılan 600+ Seat araçtan sadece 15 tanesinde problem çıkmış. 1 Mekatronik dışında ciddi bir şey yok. Şanzıman değişen hiç yok.


    [DHTUBE=]

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSG arızasıyla ilgili şunu da göz ardı etmemek lazım. VW grubu 1 yılda on binlerce araç satıyor. Bu araçları alıp mutlu mesut kullananlar da genelde konu açıp mutlu mesut olduklarını belirtmiyorlar; ancak şanzmınla ilgili sıkıntı yaşayan bir kişi muhtemelen önce internette bir arama yapıyor, mevcut konulara bakıyor ve yazıyor ve/veya sözkonusu sıkıntılarla ilgili yeni konu açıyor. Hal böyle olunca DSG'li araçların arıza oranı gerçekte olduğundan daha yüksekmiş gibi bir yanılsama oluşuyor bence...

    Kendi adıma; bundan sonraki aracım mutlaka dizel+otomatik olacak; yarı otomatik şanzımandaki sarsıntılar, tam otomatik şanzımandaki performans törpülenmesi ve yükselen yakıt tüketimi nedeniyle ben de çok büyük olasılıkla çift kavrama şanzımana yöneleceğim ileride...
  • Kesinlikle katılıyorum.

    Bende yarın DSG7 skoda rapid alıyorum.

    Bilgi kirliliği oluşmasın diye bulduğum rakamları ve bilgileri paylaştım ki yeni araç alacaklar veya hali hazırda almış olanlar rahat etsin diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar ben 4 ay evvel sattım skoda 1.4 tsi dsg aracımı..mart ayında servise mekatronik arızası var diye gittim. 2. Viteste dııırt diye bir ses hissediyorum bu araç sıkıntı çıkartabilir dedim. Bakıp şanzımanı degiştirmelerini istedim. Araç hep servise gittiginden iyi niyet garantisine sokmaları lazımdı. Kaldıki bu aracı aldıgımdan beri bu tip sıkıntılar var ve burada kayıtları var dedim. Aracın mekatronigini değiştirdik işçiligi ödeyin dediler 800 tl ödedim çıktım. 6.ayda trafikte kaldım.aracı servise çektirdim. DSG arızası borcunuz 9000 tl civarı dediler. Birde çirkeflik yaptılar. Distribütörü aradım araç 60000 kmde (bakımı yeni yapılmıstı.1500-2000 tl arası ödemiştim)mekatronigini 55000 kmde degiştirdiniz bunu garantiden yapmanız lazım zaten bu araçla en az size 15 kez araçta sıkıntı var diye geldim biliyorsunuz dedim. Bana sizin için açılan iş emri sayısı servis dahil 5 dedi. Nasıl oluyor hep ben geldim servisinize deyince efendim iş emri kapanmadıgı için onlar sayılmazmış dediler. Sonunda 2700 tl ödedim ve arabayı sattım. Her aradıklarında agzıma geleni söyleyip kapatıyorum duratlarına.. Yirmi yıldır araç kullanırım çokta araç degiştirmiştirim. Bu kadar ahlak erezyonuna uğramış bir şirket görmedim. Belki sadece bizim ülkemize has bir durum olabilir oda ayrı bir durum....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracınız kaç modeldi? İş emrinin kapanmaması ne demekmiş? Ben de 2 ay önce 2013 tdi dsg Octavia aldım. İlk kez otomatik araç kullanıyorum. 3200 km yaptım, şuan dsgden yana şikayetim yok. Ancak arka süspansiyonlardan gelen ses sorunu sayesinde servisin ilgisizliğiyle tanışmış oldum. Aynı sorun nedeniyle 2 kez servise gittim iş emri dahi açılmadı. Servisteyken yüce otoya servisi arattırdım. Anında amortisör siparişi geçildi. Henüz 2 hafta oldu, 1 aya geleceği söylendi. Şimdilik beklemedeyim. İnşallah yaşayacağım son sorun olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi genious61 -- 22 Eylül 2013; 22:59:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İş emri dahi açilmadı ne anlama geliyorsa benim yazdıgımda o anlama geliyor. Her sıkıntılı durum için gittiginizde servise gittiginizi belgeleyin. Yoksa haksız duruma düşersiniz. Bunlar prosedürü bildiği için uyanıklıgına kaçıyorlar işin. Sonrada bizde zaten kayıtlı diyorlar. Sonucundada istediginiz kadar servise gidin iş emri sayısını sayıyorlar. Ben sadece sizleri uyarabilirim gerisi sizlerin kendi takdirinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizel octavia dsg aracımız mekatronik arızası verdi servis parçanın ortalama bir ayda geleceğini söylüyor.
    dsg li aracı alırken iki kere düşünün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ALOK -- 1 Ekim 2013; 23:27:59 >
  • ALOK A kullanıcısına yanıt
    Aracınız kaç model, km'si kaç?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: genious61

    Aracınız kaç model, km'si kaç?

    2012 model 50000 km de
  • ALOK A kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun. Garantiden hallediyorlar sanırım. İnşallah 2013 lerde bu sorunu çözmüşlerdir. Bizim de başımıza gelmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • baştan sona okudum, dsg almamaya karar verdim.

    agresif bir yapım var ve dsg sorun çıkartırsa arabayı direk satarım.

    manuel arayacağım.
  • Partikül filtresi tıkanması rolantide titremeye sebep oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    DSG arızasıyla ilgili şunu da göz ardı etmemek lazım. VW grubu 1 yılda on binlerce araç satıyor. Bu araçları alıp mutlu mesut kullananlar da genelde konu açıp mutlu mesut olduklarını belirtmiyorlar; ancak şanzmınla ilgili sıkıntı yaşayan bir kişi muhtemelen önce internette bir arama yapıyor, mevcut konulara bakıyor ve yazıyor ve/veya sözkonusu sıkıntılarla ilgili yeni konu açıyor. Hal böyle olunca DSG'li araçların arıza oranı gerçekte olduğundan daha yüksekmiş gibi bir yanılsama oluşuyor bence...

    Kendi adıma; bundan sonraki aracım mutlaka dizel+otomatik olacak; yarı otomatik şanzımandaki sarsıntılar, tam otomatik şanzımandaki performans törpülenmesi ve yükselen yakıt tüketimi nedeniyle ben de çok büyük olasılıkla çift kavrama şanzımana yöneleceğim ileride...


    +1.000.000




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.