Şimdi Ara

DSG şanzıman yağını kendim değiştirebilir miyim? (+ DEĞİŞTİRDİM) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
1
Favori
6.037
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huan8

    Vites D'de, gaza basmadınız, bir süre sonra yarım debriyaj yaparak araç hareket etti. Bu esnada titreme varsa, baskı balata artık eskimiş demektir. Km yüksek araçlarda zaten baskı balata eskir. Ancak düşük km'lerde de eskiyebilir. Bunun en temel sebebi, DSG'yi kullanmayı bilmemekle alakalı. Yarım debriyaj uzun süre sürülürse, 30-40 bin km'de bile değişime gidilmek zorunda kalınabilir. Sizin aracınızın km'si model yılı gereği sanırım yüksektir. Değişim vakti gelmiş olabilir. Sarf malzemedir ama ömrünü uzatmak kullanıcının elinde.


    Şanzıman yağı değişince çekiş artmaz ama diferansiyel içindeki her parça daha rahat hareket edecek ve aşınmaları minimum düzeye çekecektir. Diferansiyel kutusundan gelecek sesi duyma ihtimaliniz olduğunu sanmıyorum. Ses bir miktar azalır ama bunu aracın içinde duyabilecek kulak kimsede yoktur  Bakım yaptığınız için psikolojik olarak sorunsuz olacağına da kanaat getiriyorsunuz, rahatlık vermesi normal  

    Öncelikle bunun psikolojik olduğu konusunda emin değilim. Bana kalırsa araç kesinlikle yumuşadı. Bunu net bir şekilde hissettiğimi söyleyebilirim. Adını tam koyamıyorum ama sanki araç daha mı sessiz diyeyim, daha mı yumuşak diyeyim, bir garip his veriyor. Hani yeni yapılmış sessiz asfaltta gidiyormuş gibi gitti karma bir yolda 50 km boyunca. Sanki her yere yeni sessiz asfalt dökülmüş gibiydi. Hissettiğim şeyi en güzel bu benzetme ifade ediyor galiba.


    Balata meselesine gelince, sanırım ben büyük bir hata yaptım. Araçtan gelen bir sesi tespit etmek için duran aracı park pozisyonundan D'ye alıp, el vitesini çektim. Cünkü bunu yapabilecek ikinci bir kişi yoktu yanımda. Böylece araç durduğu yerde D'de olduğu için ileri doğru atılıyordu, ama el vitesi yüzünden de gidemiyordu. Bunu 3-4 dk. sürdürdüm. Tam o esnada duyulan bir sesi duymaya çalışıyordum. Balataya bu zarar vermiş olabilir mi? Sonra bu sesin alakasız bir şeyden geldiğini tespit ettim. Bu yaptığım işlem balatayı zorlamış olabilir mi? Yani el vitesi çekikken aracı D'ye alıp, aracın kendisini ileri itmeye zorlamasına birkaç dk. boyunca izin vermek?


    Bir de, bu titreme çok dikkatli biri değilseniz sizi rahatsız edecek bir seviyede değil, acaba kısa vadede bir sorun yaşatır mı? İlk seslerden sonra daha kaç km sonra ciddi bir soruna dönüşür?





  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    Evet, benzer bir vites kutusu yağ değişiminde manuel araçta yaşadım. Viteslere öyle tatlı geçiyordu. DSG mekatroniği değiştirtmiştim. Şanzıman yağı değişmişti ama ben fark hissetmedim.

  • Bukowski JR B kullanıcısına yanıt

    "El vitesi" derken el freni mi demek istediniz tam anlamadım. El freni arka fren balatalarını kilitler. Siz aracı D'ye alıp, el freni indirmezseniz ve gaza bazmazsanız araç kavramadaki balatayı yer. Gaza basarsanız ön tekerlekler patinaj yapar hatta araç arka tekerler dönmediği halde ilerleyedebilir. Burada aktarımda, motor, gücünü sırasıyla volan, baskı balatada kavramadan şafta ve diferansiyele, akslara ve tekere iletir. Düşük güçte teker sürtünmeden dolayı dönmez. Volan döner ama kavramadaki balata dönemez, çünkü tekerlekler sürtünmeden dolayı karşıt güç uygulayacaktır. Haliyle araç titrer ve kavramadaki balata ısınıp aşınır. Çok zararlı olması için bu olayın epey sürmesi lazım. Siz araçtan inip, öyle mi baktınız bu olaya ben mi yanlış anladım?  


    Kavramanın ömrü, sizin kullanımınıza bağlı. Kolay eskiyen bir malzeme değil. Dediğim gibi 30.000 km'de baskı balatası değişen araç da var, 150.000 km'ye gelip halen baskı balatası değişmemiş araç da var  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huan8 -- 23 Ağustos 2021; 16:50:10 >




  • Bukowski JR B kullanıcısına yanıt

    Bazı araçlarda el freni çekili iken vites D konumunda unutulmuş ve gaza basılmıyor iken vites N konumunda gibi davranıyor. EDC şanzımanda bu şekilde örneğin.


    Mesajınızdan anladığım kadarıyla bu 3-4 dk'lık süreçte aracınız ilerlemeye çalışmış. Bu durumda baskı balata kesinlikle zarar görmüştür. Ancak boyutunu bilemiyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huan8

    "El vitesi" derken el freni mi demek istediniz tam anlamadım. El freni arka fren balatalarını kilitler. Siz aracı D'ye alıp, el freni indirmezseniz ve gaza bazmazsanız araç kavramadaki balatayı yer. Gaza basarsanız ön tekerlekler patinaj yapar hatta araç arka tekerler dönmediği halde ilerleyedebilir. Burada aktarımda, motor, gücünü sırasıyla volan, baskı balatada kavramadan şafta ve diferansiyele, akslara ve tekere iletir. Düşük güçte teker sürtünmeden dolayı dönmez. Volan döner ama kavramadaki balata dönemez, çünkü tekerlekler sürtünmeden dolayı karşıt güç uygulayacaktır. Haliyle araç titrer ve kavramadaki balata ısınıp aşınır. Çok zararlı olması için bu olayın epey sürmesi lazım. Siz araçtan inip, öyle mi baktınız bu olaya ben mi yanlış anladım?  


    Kavramanın ömrü, sizin kullanımınıza bağlı. Kolay eskiyen bir malzeme değil. Dediğim gibi 30.000 km'de baskı balatası değişen araç da var, 150.000 km'ye gelip halen baskı balatası değişmemiş araç da var  

    "el freni indirmezseniz ve gaza basmazsanız araç kavramadaki balatayı yer"


    Tam olarak yaptığım buydu ve 3 ila 5 dk kadar sürmüştür en fazla. Üstteki cümledeki "kavramadaki balata" fren balatası mı, yoksa şanzıman içi bir parça mı?


    Yağ değişiminden sonra ortadan kalkmasını umduğum ama kalkmayan sorunum; vites D'de iken ayağımı frenden çektiğimde araç kendi ivmesiyle hareketlenmeden önce hafif titreyerek kalkıyor. Araç 220.000 civarında. Daha önce değiştirildiğini hiç sanmıyorum. Bende de hiç sorun vermedi son 1-2 aya kadar. Sadece bu titreme oluyor son zamanlarda, ya da benim dikkatimi sonradan çekti, belki daha uzun bir zamandır vardır, kestiremiyorum. Bu "yakın zamanda bir soruna döner mi" sorumun öznesi ola problem.


    Bu kavramadaki balatadaki sorun direksiyonu tam çevirirken (park ederken ya da park yeriden çıkarken direksiyonu çevirirken oluyor bu) gacırdama yapar mı? Böyle de bir sorunum var, ama hala çözemedim onu. Fren balatalarını değiştirdim düzelmedi. Amortisör takozlarını kontrol ettim, sağlam gözüküyorlar.





  • Bukowski JR B kullanıcısına yanıt

    Fren balatası değil, kavramanın kendine ait balatası var. Bizim DSG'li araçlarda manuel ve bazı otomatiklerin aksine çift kavrama var. Hızlı ve sarsıntısızlığı bu çift oluşu sağlıyor. Vitesler hazırda bekliyor. Temeli bu.


    220.000 km'ye kadar en azından 1 kere baskı balatası değişmiştir diye tahmin ediyorum. Değişmediyse, değişim zamanı gelmiş. Aracın titreme sebebi bu. Sorun bir süre sonra aracın yürütülememesine varır. Olmadık yerde kalırsınız. Zaten onu kendiniz de sökebilir misiniz emin değilim. Türkiye'de baskı balatayı, usta kendisi değilse değiştiren yoktur.


    Direksiyondaki gacırtının sebebi, viraj demirinin oradaki lastiktendir. Ona gres sürüyorlar, 5-6 ay ötmüyor. Yazın bende hiç olmuyor, kış olunca ötüyor. Soğuk sıcak yiye yiye zamanla kauçuk bozuluyor. Sonra toz, pislik, yağmur, çamur derken yine ses gelir. Direksiyon, sürüş esnasında sorun yaratmıyorsa, ses harici bir zararı yok.





  • Huan8 H kullanıcısına yanıt

    Cok teşekkür ederim, çok değerli bilgilerdi. İlk işim viraj demirinin oradaki lastiği değiştirmek olacak. Sonucunu buraya yazarım.

  • Bukowski JR B kullanıcısına yanıt

    Hocam tebrikler. Seviye ölçümünü nasıl yaptınız? Bizim araşta aynı Dq250 değiştirmek istiyorum da


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bukowski JR B kullanıcısına yanıt

    ıslak dsg ile kuru dsg'nin balata yapısı apayrı şeyler.


    insanlar birini diğerinin yağ içinde çalışan versiyonu gibi düşünüp ona göre tavsiyede bulunuyorlar ama disk fren/kampana fren gibi tamamen ayrı yapılar.


    türkiye'de de dsg'lerin %99'u kuru tip olduğu için buradaki tavsiyeler sizin aracınıza büyük oranda uymayacaktır.

  • Vay arkadaş adamlar asgari ücretle 40 bakım yaptırabilirken biz 2 bakım anca yaptırıyoruz ama yine yetkili servislere öpülmeye devam ediyoruz

  • Ben dsg basinc tupunu , mekatronik yagini ve sanzuman yagini kendim degistirdim. Biraz el yatkinligi ve alet edevat varsa zor degil...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.