Şimdi Ara

DSG şanzıman yağını kendim değiştirebilir miyim? (+ DEĞİŞTİRDİM)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
1
Favori
6.037
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yaşadığım ülkede işçilik ücretleri pahalı olduğu için şanzıman yağını kendim değiştirmek istiyorum. Aşağıya ekleyeceğim videoyu izlediğimde çok da zor bir işlem gibi gelmedi bana. Pek çok işini (yağ, filtre, balata vb.) Kendi yapan biri olarak dsg şanzıman yağını kendim değiştirsem bir sıkıntı yaşayabilir miyim? Daha önce bu değişimi kendi yapmış birileri var mı?


    KFZTEILE24 - Die Profi-Schrauberyoutube
    Ordentliche Schmierung spielt auch beim Getriebe eine große Rolle, insbesondere wenn es sich um ein Automatikgetriebe handelt. Wie man das Öl in einem 6-Gang DSG von VW wechselt, zeigen wir euch am Beispiel eines VW Golf 5. Über Likes, Kommentare und Abonnements freuen wir uns immer: http://bit.ly/AllesImBlick Der Getriebeölwechsel unterscheidet sich etwas vom Motorölwechsel, weil die Öltemperatur beachtet werden muss und sich keinesfalls zu viel oder zu wenig Schmiermittel im Gehäuse befinden darf. Ein Füllstandsröhrchen hilft, die richtige Menge abzumessen. Für den Wechsel braucht ihr natürlich: Getriebeöl: http://bit.ly/Getriebeoel_kaufen Hydraulikfilter: http://bit.ly/Hydraulikfilter_kaufen Sollten etwaige Probleme beim Schalten durch den Ölwechsel nicht verschwinden, muss man das Getriebe reinigen lassen. Im schlimmsten Fall ist der Defekt mechanischer Natur. Bis zum nächsten Video André & Schmidti
    https://www.youtube.com/watch?v=M55_GdKz8ig&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bukowski JR -- 23 Ağustos 2021; 0:16:5 >



  • Şanzıman pahalı bir aksam bence riske girmeye gerek yok. Şanzıman ustası benim eski tip dsg için 700tl istedi. Benim ustam gerek yok 2lt yağ al sen dedi. Kollu bir gres pompası gibi bir makine bağladı ve kolu çevirerek eksik yağı basınçla ekledi. Yağ eksikse araç gitmiyor veya yağ fazla ise şanzıman verimli çalışmıyor. Bu sebeple usta ellerin yapması gerektiğini düşünüyorum.
  • Şanzıman pahalı bir aksam bence riske girmeye gerek yok. Şanzıman ustası benim eski tip dsg için 700tl istedi. Benim ustam gerek yok 2lt yağ al sen dedi. Kollu bir gres pompası gibi bir makine bağladı ve kolu çevirerek eksik yağı basınçla ekledi. Yağ eksikse araç gitmiyor veya yağ fazla ise şanzıman verimli çalışmıyor. Bu sebeple usta ellerin yapması gerektiğini düşünüyorum.
  • Yağın eksik ya da fazla olup olmadığını nereden anlıyor usta? Yani 2 lire yağı eklemeden önce yağın eksik olduğunu, eklerken de ne kadar eklemesi gerektiğini nereden anladı? @Estimatoreng




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bukowski JR -- 13 Ağustos 2021; 11:55:41 >
  • yapabilirsin. zor olan birşey yok.

  • Hocam benim de yaşadığım ülkede araç fiyatları çok pahalı olduğu için kendim evimde gayış paket linea yapmak istiyorum bununla ilgili video mevcut mudur elinizde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tamacti Jun -- 12 Ağustos 2021; 19:50:26 >
  • Her tip Dsg nin yagi değişmez hocam. VW arayıp dsg nin yagi periyodik sekilde değişen tip mi önce onu öğrenmen lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tamacti Jun

    Hocam benim de yaşadığım ülkede araç fiyatları çok pahalı olduğu için kendim evimde gayış paket linea yapmak istiyorum bununla ilgili video mevcut mudur elinizde
    Linea boşver kendi evimde sıfır tofas uretsem yeter
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atrix1212

    yapabilirsin. zor olan birşey yok.

    Videodaki aşamaların dışında tavsiye edebileceğiniz bir uygulama var mı?

  • Bukowski JR B kullanıcısına yanıt
    Araba gitmiyordu :) Sanki baskı balatası bitmiş araba gibi olmuştu.Şanzımancı bir ustayı aradı yağı eksilmiş dedi. Pompayla bir yerden bastı diğer delikten yağ çıkınca bıraktı. Yani değişim değil ekleme yapıldı. 2lt tahmini söyledi 1.5lt falan ekledi diye hatırlıyorum. Sonrasında sorun yaşamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bukowski JR

    Videodaki aşamaların dışında tavsiye edebileceğiniz bir uygulama var mı?



    Alıntıları Göster
    TAMİRHANEyoutube
    Adres: Antalya, Akdeniz sanayi sitesi, 5051 sokak No.15 TAMİRHANE https://www.instagram.com/tamirhane_vag/ 2. Kanalım olan TAMİRHANE VW Bu link'ten ulaşabilirsiniz https://www.youtube.com/channel/UCFmXgODZuOrc1KDSEYvWzeQ bu kanalda sadece vw audi seat skoda marka araçlarla alakalı bilgilere ulaşabilirsiniz
    https://www.youtube.com/watch?v=5-3jyQ7u6go&t=8s




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Estimatoreng

    Araba gitmiyordu :) Sanki baskı balatası bitmiş araba gibi olmuştu.Şanzımancı bir ustayı aradı yağı eksilmiş dedi. Pompayla bir yerden bastı diğer delikten yağ çıkınca bıraktı. Yani değişim değil ekleme yapıldı. 2lt tahmini söyledi 1.5lt falan ekledi diye hatırlıyorum. Sonrasında sorun yaşamadım.

    Şanzıman yağı ile arabanın gitmemesinin bir alakası var mı? Şanzıman sadece vites değişimiyle alakalı bir şey değil mi? :ekişi de düşüren bir şey midir şanzıman yağı eksikliği? @Estimatoreng

  • Bukowski JR B kullanıcısına yanıt
    O arkadaşın şanzıman büyük ihtimalle tork konvetörlü şanzıman olduğu için
  • Kaç para istiyorlar yağ değişimi için ki?
  • Kuru tip DSG de 2 ayrı yağ var.
    Mekatronik yağı.
    Diferansiyel yağı.

    Tork konvektörlü araçlar da olduğu gibi ATF yağ yok, Mekatronik yağı ATF diye geçiyor fakat bildiğimiz otomatik şanzıman aft si değil
    Mekatronik yağı yeşil yağ özel bir yağ.

    Diferansiyel yağı bildiğimiz Dişli yağı tabi vw onaylı yağ kullanmak gerekiyor.

    Kendinizi çok zor değiştirsiniz.

    Ömürlük yağ yoktur.
    Ömürden kasıt aracın ömrü dür.
    Aracın ömrü 10 yıl 200 bin km'dir.

    10 yıl veya 200 bin km sonra aracı hurdaya atacaksınız değiştirmeyebilirsiniz.

    Mekatronik 900 ml
    Diferansiyel kısmı 1.7 lt yağ alır.

    Islak kavrama DSG ülkemizde 2016 2.0 tdi motorlu Caddy ile satışa çıktı.
    Şimdilerde Passat lar da ıslak DSG ile geliyor.

    Bunlar tork konvektörlü şanzımanlar.
    Zamanı geldiğinde hem otomatik şanzıman yağı yani atf hem Diferansiyel kısmının yani dişli gurubunun yağı değişmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Multistrada -- 18 Ağustos 2021; 23:24:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Multistrada

    Kuru tip DSG de 2 ayrı yağ var.
    Mekatronik yağı.
    Diferansiyel yağı.

    Tork konvektörlü araçlar da olduğu gibi ATF yağ yok, Mekatronik yağı ATF diye geçiyor fakat bildiğimiz otomatik şanzıman aft si değil
    Mekatronik yağı yeşil yağ özel bir yağ.

    Diferansiyel yağı bildiğimiz Dişli yağı tabi vw onaylı yağ kullanmak gerekiyor.

    Kendinizi çok zor değiştirsiniz.

    Ömürlük yağ yoktur.
    Ömürden kasıt aracın ömrü dür.
    Aracın ömrü 10 yıl 200 bin km'dir.

    10 yıl veya 200 bin km sonra aracı hurdaya atacaksınız değiştirmeyebilirsiniz.

    Mekatronik 900 ml
    Diferansiyel kısmı 1.7 lt yağ alır.

    Islak kavrama DSG ülkemizde 2016 2.0 tdi motorlu Caddy ile satışa çıktı.
    Şimdilerde Passat lar da ıslak DSG ile geliyor.

    Bunlar tork konvektörlü şanzımanlar.
    Zamanı geldiğinde hem otomatik şanzıman yağı yani atf hem Diferansiyel kısmının yani dişli gurubunun yağı değişmeli.

    Aracım 2008 model DSG, tork konventörlü olma ihtimali var mı?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bukowski JR

    Aracım 2008 model DSG, tork konventörlü olma ihtimali var mı?



    Alıntıları Göster

    Araç ne ?

  • 2.0 motor altı Passatlarda (dizel ya da benzin fark etmez) hala kuru tip kavrama kullanılıyor hocam.


    Bu bilgiyi biri servisin bilgisizce cevabı sonrası paylaşmıştı sonra dilden dile yayıldı.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Multistrada

    Araç ne ?



    Alıntıları Göster

    Aracım Skoda octavia 2.0, dizel, dsg şanzıman. Valla yağları ve bağlantı hortumunu satın aldım. Değiştirmek için müsait bir zaman kolluyorum. Yağ değiştirmek sorunumu halleder mi emin değilim, ama zaten değişilmesi gereken bir kilometrede. 200.000 üzeri ve belki de şu ana dek hiç değişilmedi.


    Aşağıdaki videoyu ve benzer birkaç videoyu belki 10 kere izledim, zor denmiş ama pek zor gözükmüyor, umarım yanlış bir şeyler yapmam. Beni tek endişelendiren şey şanzıman yağını ölçebileceğim bir cihazım yok (aşağıdaki videonun 14:30 uncu dakikasındaki ölçüm cihazı). O konuda da bir usta "yağın o ısıya gelmesi için aracı 4-5 dk rölantide çalıştır" dedi. Bu şanzıman yağının ısınma süresi konusunda önerisi olan varsa sevinirim.:


    NOT: Video almanca ama zaten yapılan şeyler anlaşılıyor, dil bilmenize çok gerek yok izlerken


    KFZTEILE24 - Die Profi-Schrauberyoutube
    Ordentliche Schmierung spielt auch beim Getriebe eine große Rolle, insbesondere wenn es sich um ein Automatikgetriebe handelt. Wie man das Öl in einem 6-Gang DSG von VW wechselt, zeigen wir euch am Beispiel eines VW Golf 5. Über Likes, Kommentare und Abonnements freuen wir uns immer: http://bit.ly/AllesImBlick Der Getriebeölwechsel unterscheidet sich etwas vom Motorölwechsel, weil die Öltemperatur beachtet werden muss und sich keinesfalls zu viel oder zu wenig Schmiermittel im Gehäuse befinden darf. Ein Füllstandsröhrchen hilft, die richtige Menge abzumessen. Für den Wechsel braucht ihr natürlich: Getriebeöl: http://bit.ly/Getriebeoel_kaufen Hydraulikfilter: http://bit.ly/Hydraulikfilter_kaufen Sollten etwaige Probleme beim Schalten durch den Ölwechsel nicht verschwinden, muss man das Getriebe reinigen lassen. Im schlimmsten Fall ist der Defekt mechanischer Natur. Bis zum nächsten Video André & Schmidti
    https://www.youtube.com/watch?v=M55_GdKz8ig




  • Bukowski JR B kullanıcısına yanıt
    Hocam yağ değiştikten sonra aracın vag-com'a bağlanıp adaptasyon yapılması ve akabinde fazla yağ varsa tahliye edilmesi lazım. Kaldı ki 200.000 km dir yağ değişmemiş. Riskli bir işlem olacaktır.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.