Şimdi Ara

dsgyi manuel kullanmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
2.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • öncelikle merhabalar. golf 7 dsg dizel aracım var. dsgnin aracı düşük devirde kullanmasından dolayı aracımı sürekli olarak manuelde kullanmak istiyorum.
    dsgyi manuel kullanırken dikkat edilmesi gereken şeyler nelerdir. mesela araç hız azaltılınca vitesi kendisi düzgün bir şekilde düşürüyor mu yoksa sadece durmaya yakın 1 e mi alıyor. debriyaj denen bir şey olmaması sebebiyle manuel kullanımda yavaşlamak ve durmak gözümü korkutuyor.
    bu konuda bilgisi olan birisi beni aydınlatabilirse çok minnettar kalırım. spor modu önerecek arkadaşlara ekstra bir sorum olacak aracı sürekli spor modda kullanmak motora veya şanzımana zarar verir mi.
    şimdiden teşekkür ederim, iyi günler dilerim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    DSG Şanzıman Manuel Kullanımı

    Çift kavramalı şanzıman (DSG) sistemleri, hem otomatik hem de manuel vites değiştirme modları sunar. DSG şanzımanını manuel modda kullanmak, sürüş deneyiminizi kişiselleştirmenize ve aracınızın performansı üzerinde daha fazla kontrole sahip olmanıza olanak tanır.

    DSG Manuel Nasıl Kullanılır?

    DSG şanzımanını manuel modda kullanmak için aşağıdaki adımları izleyin:

    • Manuel Modu Etkinleştir: Vites kolunu "+" veya "-" konumuna kaydırarak manuel modunu etkinleştirin.
    • Vites Değiştirme: Vites değiştirmek için vites kolunu ileri veya geri hareket ettirin.
    • Debriyaj Kullanımı: DSG şanzımanında debriyaj pedalı bulunmaz. Vites değiştirirken debriyaja basmanıza gerek yoktur.

    DSG Kullanım İpuçları

    DSG şanzımanını manuel modda kullanırken aşağıdaki ipuçlarını göz önünde bulundurun:

    • Uygun Viteste Kalın: Motor devrini ve aracın hızını gözlemleyerek uygun viteste kalın.
    • Yokuşlarda Vites Küçültün: Yokuş aşağı inerken veya yokuş yukarı çıkarken vites küçültmeyi unutmayın.
    • Ani Vites Değişikliklerinden Kaçının: Ani vites değişiklikleri şanzımana zarar verebilir. Vitesleri kademeli olarak değiştirin.
    • Vites Değiştirmeden Önce Aracı Durdurun: DSG şanzımanını P veya N konumuna almadan önce aracı tam olarak durdurun.

    DSG şanzımanın manuel modunu kullanmak, sürüş deneyiminizi iyileştirmenin ve aracınızın performansı üzerinde daha fazla kontrole sahip olmanın harika bir yoludur. Bu ipuçlarını takip ederek DSG şanzımanınızı manuel modda güvenli ve verimli bir şekilde kullanabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • sport modda kullanırsan tüketim 2-3 litre daha artar.Agresiliğine göre değişir bu. Manuelde kullanamazsın, sporta alman gerekir. Yoksa şanzumanı dağıtırsın, aman haa. Giderken vitesi boşa almak falan çok tehlikeli diye biliyorum. Ben denemedim. Geçmiyor sanırım.
  • tamamen ayni kafadayiz ben de manuel kullaniyorum merak etme.
    hatta daha az yakiyor. dsg nin sorunu eco ve sport arasinda bir. comfort modu.
    eco cok devirsiz kavramayi mahvediyor. dsg nin tek sorunu bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zingfth

    sport modda kullanırsan tüketim 2-3 litre daha artar.Agresiliğine göre değişir bu. Manuelde kullanamazsın, sporta alman gerekir. Yoksa şanzumanı dağıtırsın, aman haa. Giderken vitesi boşa almak falan çok tehlikeli diye biliyorum. Ben denemedim. Geçmiyor sanırım.
    hocam dedikleriniz pek dsg ile alakalı değil :D giderken vitesi boşa alabilirsiniz sıkıntı olmaz. dsg sistemi aslında manueldir. bilgisayar tarafından kontrol edilir ve vitesler bilgisayar tarafından atılır. manuele 2 debriyaj ve vitesleri 2 ayrı dişli sistemine taksanız siz bile sürebilirsiniz bu şanzumanı. fakat bilgisayar insanüstü hızda atabildiği için otomatik kullanılmak için yapılmış. ama boşa almayı pek önermiyorum. yokuş aşağı falansa yüksek vites tutun yeterli. çünkü yokuş aşağı frene basarsanız motor freni yapmak için vites düşürüyor. f1 koluyla veya vites kolunu sağa çekip oradan vites arttırabilirsiniz. durduk yere motora yük bindirmeye gerek yok. golflerin frenleri sağlam zaten.
    manuelde kullanamama sorunu diye bir şey yok. f1 varsa f1 kollarından yoksa vites kolundan kullanabilirsiniz.

    ana mesajdaki soruya gelirsek.
    dsg sistemi motor çalıştığından itibaren öğrenerek viteslerinizi arttırır. eğer pedalı agresif ve çok basarak kullanırsanız sport modda gibi vitesleri arttırmaya başlar. tabi bu da tüketimi etkiler. bu öğrenme olmasın direk yüksek devirde atsın diyorsanız sport moda alabilirsiniz. şanzumana zarar vermez. hatta kavrama için daha sağlıklı diyebilirim. kavrama kısmında fazla kalmadığı için daha uzun ömür verebilir. fakat aynı şey motor için söyleyemem. 2500-3500(dizel için) arası gezerseniz motor için de sorun olmaz. fakat sürekli 4000+ devirlerde atarsanız vitesi turboyu enjektörü eline almanızı hızlandırırsınız.

    özetle pedalı agresif kullanın. hızlanıcaksanız yavaş yavaş pedala basmayın. atıyorum %20 miktarda basıyorsunuz, hızlanmak istediniz. yavaş yavaş %60 civarına itmek yerine hızlıca %50 civarına itin. büyük ihtimalle vites düşürecektir ve daha yüksek devirlerde atmaya başlayacaktır.




  • oguz298 kullanıcısına yanıt
    yanıtınız için çok teşekkür ederim. son paragraf benim karın ağrıma derman aslında.

    bu konuyu açmamdaki asıl sebebim aracın sürekli fan açmasıydı 10-20 dakikalık yolların sonunda park ettiğimde aracın fanının açık kaldığını fark ettim bir süre sonra kendiliğinden kapanıyordu. sonrasında yaptığım araştırmalarda motorda düzgün yanamayan yakıtın dpf'yi doldurduğu yönünde bilgiler edindim. dpf dolunca da araç fan açıyormuş. düşük devirdeyken gaza basılınca da yakıt düzgün yanamıyormuş.

    hal böyle olunca da ben motoru nasıl çok düşük devire sokmadan kullanabilirim arayışına koyuldum. arabadan soğudum dizelden daha da çok soğudum.

    dediğiniz gibi ben düşük devirdeyken hızlanmak istediğimde yavaş yavaş gaza basıyordum dolayısıyla da dsg tepki vermiyordu haklısınız. yani sizin son paragraf benim için bir çözüm sayılabilir. fakat içime sinmeyen bir çözüm. şahsen ben 7.viteste 1100 devire düşmüş bi arabanın düz yoldan hafif rampaya geçerken sadece gaza basma hızımı ayarlayarak aptalca devirlerde beni uğraştırmasına engel olabilir miyim bilmiyorum.

    not olarak. araç şuan 2017 model 10bin kmde baya az kullanılmış bir araç. dpf den bahsettim ama şuana dek aracın bilgi panelinde dpfye dair hiçbir uyarı çıkmadı. zaten bu kadar yeni bir araç için çıkması da normal olmazdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: makif6141

    yanıtınız için çok teşekkür ederim. son paragraf benim karın ağrıma derman aslında.

    bu konuyu açmamdaki asıl sebebim aracın sürekli fan açmasıydı 10-20 dakikalık yolların sonunda park ettiğimde aracın fanının açık kaldığını fark ettim bir süre sonra kendiliğinden kapanıyordu. sonrasında yaptığım araştırmalarda motorda düzgün yanamayan yakıtın dpf'yi doldurduğu yönünde bilgiler edindim. dpf dolunca da araç fan açıyormuş. düşük devirdeyken gaza basılınca da yakıt düzgün yanamıyormuş.

    hal böyle olunca da ben motoru nasıl çok düşük devire sokmadan kullanabilirim arayışına koyuldum. arabadan soğudum dizelden daha da çok soğudum.

    dediğiniz gibi ben düşük devirdeyken hızlanmak istediğimde yavaş yavaş gaza basıyordum dolayısıyla da dsg tepki vermiyordu haklısınız. yani sizin son paragraf benim için bir çözüm sayılabilir. fakat içime sinmeyen bir çözüm. şahsen ben 7.viteste 1100 devire düşmüş bi arabanın düz yoldan hafif rampaya geçerken sadece gaza basma hızımı ayarlayarak aptalca devirlerde beni uğraştırmasına engel olabilir miyim bilmiyorum.

    not olarak. araç şuan 2017 model 10bin kmde baya az kullanılmış bir araç. dpf den bahsettim ama şuana dek aracın bilgi panelinde dpfye dair hiçbir uyarı çıkmadı. zaten bu kadar yeni bir araç için çıkması da normal olmazdı.
    evet dpf ler dizel motorların sıkıntısı şu an. ben şöyle bir çözüm buldum. hafta içi her gün okula gidip geliyorum. aracı ilk aldığımda 2 hafta sonrasında partikül dolduğu için devir rölantide 1000 civarlarında durmaya başladı ve fan açtı sürekli. temizlemeye çalıştığı için böyle yapıyor. daha fazla yakıt yakıyor daha fazla ısı üretiyor. bu sırada da filtreyi temizliyor. okulumun girişinde 5 kilometrelik bir yokuş var. yokuşa geldiğimde de araç tam olarak ısınmış oluyor. eğer partikülün dolduğunu hissettiysem agresif bir şekilde yokuşu çıkıyorum 1-2 haftada bir. yukarı çıkıp aracı park ettiğimde devir normale dönmüş oluyor genelde. bu yakıtımı etkilemiyor çünkü jenerasyona girdiği zaman da fazladan yakıt yakmış oluyor araç :D

    bu dpf dolumları çok daha sık olabilir. dizel aracı biraz devirli kullanmak gerekiyor. devirli ve devirsiz kullanım arasında da ahım şahım bir tüketim farkı olmuyor. aracı sürekli 2000 devir altı kullandığınız zaman 1 ayda lamba bile yakabilir temizleme için. o yüzden arada bir basarak filtreyi temizletebilirsiniz.

    bir ekleme daha yapıyım dpfli araçlarda her yağı kullanmak doğru olmuyor. yetkili servisteki castrol(servisteki olması önemli çünkü dışarda satılandan farklı bunlar. direk varille geliyor bunlar ve partiküllü araçlara tam uyumlular. bidonda aldıklarımız dolum olduğu için bir çok forumda tartışma konusu şu an) ve mobil 1 esp 5w-30 çok öneriliyor bizim araçlara. şu an benim araçta servisteki castrol var. bir sonrakinde mobil 1 e geçeceğim. soğuk çalıştırmalarda daha sessiz çalıştığını söylüyorlar dizellerin. değişimden sonra hatırlarsam buraya ekleme yaparım.




  • oguz298 kullanıcısına yanıt

    bu öğrenmeyi sıfırlayabiliyor muyuz

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.