Şimdi Ara

Dünya dizelden vazgeçerken Türkiye'de satışlar hızla artıyor (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
184
Cevap
0
Favori
9.544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şu mazotu 3 den alsam arkama bakmam Ah ah

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xcenior

    Elbette ulkemizdeki akaryakit fiyatlarindan dolayi dizel arac tercih ediyoruz. Ama bilinmelidir ki kirlettigimiz hava tum dunyanin havasi. İnsanlar dizeli yasaklarken bizim izin vermemiz onlara haksizlik. Bizim buna onlem almamiz degil devlet buyuklerimizin onlem almasi gerekiyor. Dusur benzin fiyatlarini, indir benzinli araclarin ötv lerini bak o zaman biz nasil cevreye duyarli bir ulke haline geliyoruz.

    amerika dünyadaki havanın 3 te 1 ini tek başına kirletiyor onu nabıcan ? ülke ülke bakarsak biz dünyayı hiç kriletmiyoruz, toleransımız çok. bu ülkede bu fiyatlarla ya dizel ya lpg.
  • Ne olursa biz tersini yapıyoruz zaten
  • eulogy kullanıcısına yanıt
    Selamlar hocam yenilenebilir enerji tekniklerindeki belirli tehlikelere değinirseniz çok memnun olurum ilgimi fazlasıyla çekti de.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_

    Bak şuna hasta oldum. Çok efsane ve doğru bir düşünce. Yaşlıysa kesin zararlıdır



    quote:

    Ortalama taşıt yaşı: 13,1 yıl



    Trafiğe kayıtlı taşıtların ortalama yaşı ise 13,1 olarak hesaplandı. Bu da trafikteki araçların çok büyük bölümünün eski nesil bir motora sahip olduğu yani çevreye çok daha fazla zarar verdiği anlamına geliyor.




    Bak hassas ölçümleri geçtim, kendi burnumla yaptığım testte bile 2002 model benzinli Doblo'nun egzozuna burnunu dayayıp nefes aldığımda rahatsız etmezken 2017 Dizel Fiorino'nun egzozuna burnunu dayamayı bırak yaklaştıramıyorsun bile. Leş gibi rahatsız ediyor. İnsan burnunu bile rahatsız edip tıksırtan egzoz ne kadar zararlıdır düşünmek bile istemiyorum



    Olay aracın yaşı değil, kullandığı yakıt ve bakımı. Bakımlı 17 senelik benzinli bir araç bile 0 dizelden çok daha çevreci. Bunu anlamak için hassas testlere de gerek yok, egzoz'a yaklaşmak bile farkı hissettiriyor.



    Hükümetin elektrikli araçlara ekstra vergi yerine teşvik getirip, hızlı şarj istasyonu ihaleleri yapmalı. Özel sektör yapmıyorsa en azından belli noktalara devlet desteği ile yapılmalı ki vatandaş elektrikli araca geçsin, özel sektörde yeni istasyonlar kursun.



    Hatta mevcut hükümetimiz bunu ciddi bir şekilde kullanabilir. Duble yollarımıza şarj istasyonları ekledik diye.

    Bende kapuska kokusunu sevmiyorum




  • mazotun fiyatının neden benzine yaklaştığı anlaşıldı.

  • Pipim hıyar diyene tuzla koşan bir ülkeden başka bir şey beklenmez zaten.

  • Asıl sorun mazot-benzin değil, bunlardan alınan vergilerdir...ben şimdiden düşünüyorum 2-3 yıl sonra yollarda yerli üretim elektrikli otolar göreceğiz, devlet bu araçların enerji talebine nasıl bir vergilendirme sistemi yapacak....satışta mı alacak, elektriğe komple zam mı yapılacak ya da sadece belirli istasyonlarda şarz edilebilen bir düzenek mi yapacak (ki biz hemen icabına bakarız)...
  • Hükümetin yeni tanıtım şarkısı "Pompalamasyon bu bizim misyon" olmalı elektrikli araçtan mtv ötv alacak kadar zihni çürük insanlar, hani nereleri düzgün ki dizel konusu konuşulsun.

  • tobepeople kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiat S.p.A.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gencer315

    Mahsur görün bende dizel var yıllardır ama artık artan dizel fiyatları bazen araç değiştirip lpg ye düşünmüyor değilim neden lt 3.15 iken 5.2 olan dizeli tercih ediyorum. Lpg nin avantaj ve dezavantajları sizce nelerdir

    LPG ile ilgili bilgim yok şuan arabada LPG yok nisan ayında uygulatacam ama konu açacam resimlerle o vakit bilgilendiririm, ama marka model olarak Lovato obd2 akıllı kit benim motora uyumlu.



    Ama bence her daim LPG daha avantajlı, şöyle örneklendireyim.



    Passat TSI motor Highline 150.000₺ diyelim, aynı donanım dizel rahat 180.000₺ oluyor yani arada 30.000₺ fark var, bu farktan 6000₺ TSI motora uyumlu LPG Prins marka uygulasan geriye kalıyor 24.000₺ bu parayla git 3₺ den gaz al.



    insanlar hep amorti işine bakıyor ama amorti o kadar önemli değil çünkü zaten dizele 30.000₺ fazladan fark veriyorsun, aynı donanım için dizel diye 30.000₺ mi fark daha mantıklı yoksa 6000₺ LPG farkı’mı daha mantıklı?



    Bunu TSI motor için söylüyorum alırsın honda toyota fiat vs LPG 2000₺ fark olur yada daha az, ama dizel için 20.000-30.000₺ fark hep sabit

    0 arabaya gidip tüp mü taktıracaksın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Konungariket Sverige


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fiat S.p.A.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gencer315

    Mahsur görün bende dizel var yıllardır ama artık artan dizel fiyatları bazen araç değiştirip lpg ye düşünmüyor değilim neden lt 3.15 iken 5.2 olan dizeli tercih ediyorum. Lpg nin avantaj ve dezavantajları sizce nelerdir

    LPG ile ilgili bilgim yok şuan arabada LPG yok nisan ayında uygulatacam ama konu açacam resimlerle o vakit bilgilendiririm, ama marka model olarak Lovato obd2 akıllı kit benim motora uyumlu.



    Ama bence her daim LPG daha avantajlı, şöyle örneklendireyim.



    Passat TSI motor Highline 150.000₺ diyelim, aynı donanım dizel rahat 180.000₺ oluyor yani arada 30.000₺ fark var, bu farktan 6000₺ TSI motora uyumlu LPG Prins marka uygulasan geriye kalıyor 24.000₺ bu parayla git 3₺ den gaz al.



    insanlar hep amorti işine bakıyor ama amorti o kadar önemli değil çünkü zaten dizele 30.000₺ fazladan fark veriyorsun, aynı donanım için dizel diye 30.000₺ mi fark daha mantıklı yoksa 6000₺ LPG farkı’mı daha mantıklı?



    Bunu TSI motor için söylüyorum alırsın honda toyota fiat vs LPG 2000₺ fark olur yada daha az, ama dizel için 20.000-30.000₺ fark hep sabit

    0 arabaya gidip tüp mü taktıracaksın

    50.000 km ye geldi hocam sıfırı’mı kaldı yeteri kadar benzinle kullandım artık LPG vakti geldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • benzin neredeyse 6 lira, millet cebini düşünüyor tabi. Hem trend de bu, dizeller daha kolay alınıp satılmaya başlandı.

    Volkswagen gibi hain bir şirketin araçarlı gırla gidiyorsa ülkece yaptırımda da bulunulmadıysa bunları niye tartışıyorsunuz ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BRV35

    Selamlar hocam yenilenebilir enerji tekniklerindeki belirli tehlikelere değinirseniz çok memnun olurum ilgimi fazlasıyla çekti de.


    Önemli 2 etken var. Birincisi güneş panelleri bulunduğu bölgenin habitatını ciddi anlamda yok ediyor. Fakat burada asıl bahsedilmek istenen şey su ve toprak kirliliği. Özellikle yenilenenbilir enerjinin üretilip saklandığı araçlar hem üretim hem geri dönüşüm aşamasında ciddi anlamda su ve toprak kirliliği yaratıyor.

    Bireysel bazda güneş enerjili evlerimizin ve arabalarımızın olması demek her biri için belirli bir süre kulanımı olan bataryalar demek. Daha önce dh bununla ilgili 2 haber yaptı, okumanı tavsiye ederim.

    Bir tanesini bulabildim.
    https://www.donanimhaber.com/otomobil-teknolojileri/haberleri/Elektrikli-otomobiller-cevre-dostu-degil-mi.htm

    Yenilenebilir enerjinin sorunu şu;

    Büyük çapta kurulan yenilenebilir enerji teknolojisi habitatları yok ederken, küçük çapta tasarlananlar su ve toprak kirliliği yaratıyor.

    Aynı 20. yüzyılın başında fosil yakıtların atmosferi etkilemeyeceği düşünüldüğü gibi, şu anda da ufak çaplı bataryaların etkilemeyeceği düşünülüyor. Lakin bataryaların geri dönüşümü için (ki tam geri dönüşümü yok) kilo başına 26 litre tatlı su harcanıyor.

    Bunun dışında anlık olarak doğaya saldığı karbondioksit oranı da oldukça yüksek.

    Yani aslında insanoğlunun ürettiği yenilenebilir enerji teknolojisi henüz birşeylere çözüm getirmiş değil. Bence getirecek gibi de değil. Çünkü ilerleyemiyor.

    Bugün Musk termik santrallere batarya satmayı gururla twitter'dan yayınlıyor. Bu işin bireysel bazda müşteriye inmesini düşünemiyorum bile. Elektrikli araçlar için batarya üretirken, bir fosil yakıt aracın ömrü kadar co2 salınımı yapıyor. Tabi bu yine de avantajlı bir durum çünkü üretim aşamasında filtreleme teknolojisi ilerlemekte.

    Yani özellikle küçük çapta yenilenebilir enerji bütünsel anlamda (saklama, taşıma) ciddi bir sorun yaratacak gibi görünüyor.

    İdeal enerji kaynağı olarak mümkün olduğunca tekil ve büyük enerji teknolojisi üretmek her zaman en çevreci olmuştur, olmaya da devam edecektir. Kirlenmeyi azaltır, sınırlar, ikincil araçları (batarya gibi) mümkün olduğunca ortadan kaldırır.

    Edit: Yanlışlıkla 6 yazmışım kimse de düzeltmemiş. Doğrusu "26 litre tatlı su" dur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eulogy -- 5 Şubat 2018; 19:3:2 >




  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Dizel motorun yüksek emisyonlu olması motorun suçu değil. Yakıtın suçu, yakıtın içindeki zararlı maddelerin azaltılması lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ipli jeton -- 5 Şubat 2018; 9:10:58 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Havayı hangi yakıt daha çok kirletir bilmiyorum ancak dizel araçlar her zaman benzinli ve lpgli araçlardan çok daha avantajlıdır. Dizel diğerlerinden daha güvenlidir ve daha ucuza daha çok performans verir. Benzinden sadece daha ucuz değildir, ayrıca dizel araç daha çok kmyi daha az yakıtla gider. Dizel motor hem daha stabil yakıt harcar, hem de düz, bayır farketmez. Zaten dikkat ederseniz benzinli motor otomobil dışında hiç bir araçta kullanılmazken dizel sadece otomobil değil, otobüs, kamyon, tır, denizaltı gibi türlü araçta kullanılır. Siz hiç lpg li tır gördünüz mü?

  • Fabrika çıkışlı LPG neden satmıyorlar anlamıyorum. Mis gibi olurdu. Hem ucuz. Hem de tertemiz. Öyle aman aman maliyetli bir şey de değil. FIAT bile yapmıyor. Neden anlayabilmiş değilim...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: nebulabado

    Çevre kirliliği hikaye.

    Asıl mevzu şu:

    100 litre ham petrolden 43 litre Benzin, 18 litreden daha az Dizel yakıt elde ediliyor. Benzin en başından beri binek araçlar için her yönden daha verimliydi.

    Üretimi daha fazla olduğu için Benzin fiyatı daha uygundu.

    Ancak birkaç petrol zengini ülke dışında, tüm devletler Benzine fazladan vergi konuldu.

    Ama Dizel yakit daha çok denizcilik, taşımacılık, tarım, iş makinaları vb. gibi sanayi ve üretim araçlarında kullanıldığı için devletler Dizel yakıta vergi koyarken ekonomik kaygılar göz önüne alarak, daha düşük vergi diliminden vergilendirilir bu nedenle Dizel yakıt her zaman Benzinden daha ucuz olmuştur.

    Son zamanlarda özellikle avrupada, fiyat ve verim avantajından faydalanmak için, otomobil üreticileri Dizel binek araçlara yönlenmişlerdir. Devletler ekonomik dengeleri bozmamak için Dizel yakıt fiyatlarındaki vergilendirme ile fiyat regülasyon yapma alternatifini kaybetmiştir. Bunu fırsat bilen otomobil üreticilere iyice Dizel araçlara yüklendi. En başta söylediğim gibi üretimi daha az olan bir ürünün tüketiminin bu kadar artması fiyatının aşırı derecede artmasına neden olmuştur.

    En sonunda bu durumun uzun vadede sürdürülemez olduğunu anlayan devletler. Çareyi Dizel binek araçların üretimini kısıtlamakta buldular.



    Ama merak etmeyin, bizim ülkemizde üretim faaliyetlerinin devamlılığı her zaman devletin vergi gelirlerini düşmesinden geri planda olduğu için şu andaki durum daha uzun süreler devam edecektir. Ancak şundan emin olun önümüzdeki 5 yılın sonunda Dizel yakıt Benzinden %20 daha pahalı olacaktır.



    Şimdi bazıları "Olsun, zaten Dizel araçlar Benzili araclardan %20 daha az yakıyor" diyebilir.



    Sonuç: Benzin = Dizel×1,20



    Not: Yakın zamanda avrupada pazar fazlası olan Dizel araçlar ülkemizde daha uygun fiyata satılabilir.

    Dizel motorlu araçların benzinlilerden en az 10K TL fazlaya satılmasının hiçbir açıklaması yok. Üreticiler fırsat maliyetini göz önüne alıp pahalı satıyorlar. Beter olsun şerefsizler.




  • Stand Alone kullanıcısına yanıt
    Çevirmeye takıldık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FightFor1 kullanıcısına yanıt
    Amerikada benzinli tırlar var. Tabii adamlar avruplalının otomobile koyduğu motoru motosiklete, kamyona koyduğu motoru da otomobile, pikaba koyuyor. Adamların bir de öyle bi hastalığı var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ipli jeton -- 5 Şubat 2018; 10:23:07 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.