Şimdi Ara

Dünya dizelden vazgeçerken Türkiye'de satışlar hızla artıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
184
Cevap
0
Favori
9.544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Dünyada dizel otomobil kullanımı giderek azalırken –hatta bazı ülkelerde yasaklanırken- Türkiye’de dizel otomobil kullanımı hızla yükseliyor. LPG ve benzinli otomobil satışı düşüşte. Hibrit ve elektrikli araç satışı ise yok denecek kadar az.

     

    Dizel motorların saldığı zararlı partiküller ve azot oksitlerin yüksek olması nedeniyle çevreye ve insan sağlığına çok daha fazla zarar verdiği biliniyor. Çevre kirliliğini azaltmak isteyen Avrupa ülkeleri emisyon standartlarında radikal değişikliklere gitti. Dizel araçlarda bu standartların yakalanmasının zor olması nedeniyle pek çok üretici dizel motorlu araç üretimini durdurdu.


     


    Yeni Delhi (Hindistan) şehir merkezine dizel araçların girişi yasaklandı. Hollanda 2025'ten itibaren benzin ve dizel otomobil satışlarını yasaklayacak. Norveç'te de benzer bir karar alındı. Çin'de hibrit ve elektrikli araçlar tüm vergilerden muaf tutulmaya başlandı. İran, büyük bir petrol üreticisi olmasına rağmen yüzde 90 olan ithalat vergisini hibrit araçlar için sıfıra düşürdü. Ülkemizde ise dizel otomotivlerin zararına karşı henüz resmi bir karar veya önlem alınmadı. Hatta böyle bir girişimde dahi bulunulmadı.


     

    Dizel otomobillerin tüm otomobiller içindeki payı yüzde 35,4'e yükseldi


    Dünyada dizel otomobil kullanımı azalırken TÜİK istatistiklerine göre Türkiye’de artış söz konusu. 2017 sonu istatistiklerine göre dizel otomobillerin tüm otomobiller içindeki payı yüzde 35,4’e yükseldi. Bir önceki yıl bu pay yüzde 33,6 idi. Türkiye’de 4 milyon 256 bin adet dizel otomobil bulunuyor.


     


    Otomobiller arasında benzinli araç oranı yüzde 25,9, LPG’li otomobillerin payı ise yüzde 38,4 olarak belirlendi. 2016 rakamlarına göre benzinli ve LPG’li otomobil tercihinde gerilemeye karşın dizel araç sayısı ve oranı arttı.


     

    Ortalama taşıt yaşı: 13,1 yıl


    Trafiğe kayıtlı taşıtların ortalama yaşı ise 13,1 olarak hesaplandı. Bu da trafikteki araçların çok büyük bölümünün eski nesil bir motora sahip olduğu yani çevreye çok daha fazla zarar verdiği anlamına geliyor.


     

    Ülkemizde petrol fiyatlarının yüksek olması nedeniyle hibrit ve elektrikli otomobil satışını teşvik eden sistem geliştirilmeli. Ancak ne yazık ki teşvik sistemleri geliştirmek yerine yeni vergiler getiriliyor. Bugün hibrit otomobillerden Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) alınıyor. Yeni torba yasa ile elektrikli otomobillerden de MTV alınması için tasarı Meclis’e sunuldu.








  • 3 sene sonra dizel araçlara kullanımını azaltmak için ek vergi gelir. Ek vergi geldikten 2 sene sonra da dizel araç kullanımına ceza gelir böylelikle sorun çözülür



    İşin kötü yanı bende de dizel var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakında bize de ülkede yaşadığımız için ceza keserler

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mr xXx kullanıcısına yanıt
    Zaten kesmiyorlar mı?

  • Ana sorun dizel araçlar, benzinli araçlar veya elektrikli araçlar değil. Elektrikli araçlar yıllardır yeraltında bulunan karbonu, atmosfere salmamızı engellemiyor.

    Elektrikli araçlara sağlanan enerjinin yine büyük bir kısmı fosil yakıtlardan sağlanıyor.

    Ayrıca yenilenebilir enerji elde ettiğimiz tekniklerin de doğaya belirli zararları var.

    Cidden uzun vadede düşünüldüğünde en mantıklısı, oldukça temiz olan nükleer enerji teknolojisini daha ileriye götürmek gibi görünüyor.

    Daha temiz, daha güvenli daha pratik bir nükleer enerji teknolojisi uzun vadede dünyanın enerji problemini çözer gibi geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eulogy -- 4 Şubat 2018; 14:26:25 >
  • Oha bende dizele geçmeyi düşünüyordum, o zaman T-Jet+LPG devam edecez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dünyayı 100 yıl geriden takip ediyoruz normal.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Biz de gittik dizel aldık ya la..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bizde dizel yasaklanmaz kolay kolay. O yüzden devam edilir. Fakat mevzu biz değiliz. Sıkıntı orada.

    Emisyon kısıtlamaları ile maliyeti mantıklı seviyeleri geçince, yabancı üreticiler Avrupa pazarı için dizel motoru üretmeyince, sırf bizim ülkeye özel dizel motor yapıp satacaklarını mı düşünüyorsunuz ? Ya da getirdiler dizel, fakat emisyon sebebiyle güçleri vs düşük, fiyat farkı da fazla olacak. Örneğin b segmenti bir araçta, aynı performansta iki motor seçeneği arasından dizel olanına fazladan 20 bin fark öder misiniz ? Cevap evetse zaten geçmiş olsun sizin adınıza

    Olay şu, bizde yasaklanmasa bile belirli bir tarihten sonra firmalar dizel motorlu sıfır araç satmamaya başlayacak. Üretim bantları ise hybrid araçlar için vs kullanılacak. Dolayısıyla belirli bir tarihten sonra orijinal yedek parça bulunmayacak dizel motora. Örneğin motor gitti, sandık motor isteyeceksiniz servisten. Diyecekler ki bizde yok. Yan sanayi devam eder, fakat o ayrı bir hikaye. Onlar bile dönebilir orijinale. Sonuçta adamlar zaten oem firmaların isteklerini ucu ucuna karşılıyor zaten, bir de senin dizel motor parçanla mı uğraşacak ? Tabi ki hayır.




  • Dizel ekonomik diye alınıyor ama fiyatları benzinliden daha fazla

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ortalama arac yasi 13.1



    Bizimkiler de her yer luks arac yeaaaaaaaaaa .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakında motorin lt fiyatı benzinle aynı olur
  • Bizimkiler bütçesini düşünüyor sağlık sonraki aşama, önce para kazanalım sonra sağlığımızı kazanmak için harcarız o paranın fazlasını biz böyle bir zihniyetiniz :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tobepeople -- 4 Şubat 2018; 14:44:37 >
  • Belki dünyanın en fahiş akaryakıt ve taşıt vergileri bizde olduğundan kaynaklı olabilir mi?

  • 10 dk dır düşünüyorum yazacak birşey bulamadım, sözün bittiği yer bu olsa gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barni Moloztaş

    Dizel ekonomik diye alınıyor ama fiyatları benzinliden daha fazla

    Dizel alırken fazla veriyorsun , satarken de yine aynı aracın benzinlisine göre daha fazla fiyata satıyorsun?



    Yani senin mesajda vermeye çalıştığın " dizel güya ekonomik ama daha pahalı " alt metni anlamsız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzin + lpg

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tabiki yükselir benzin fiyatının %80'i belki de daha fazlası vergi ve yakıt tüketimleri de dizele göre hayli yüksek. Bir arkadaş dizel araçların fiyatları daha yüksek demiş ama uzun vadede benzinli araçlara göre daha ekonomik ve yakıt tüketimi az olduğu için o farkı amorti ediyor hatta kullanıcısını kâra geçiriyor. Ülkemizdeki yüksek akaryakıt fiyatları ve yakıt tüketimi görece daha fazla olan benzinli araçlar tabiki de tercih edilmez. Burada suç halkta değil aybaşı zamlayan devlettedir. Devlet böyle devam ettikçe halk da dizele daha çok rağbet edecektir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dünya bu şekilde devam etsin, biz de elektrikli arabalara MTV getirelim. Süper...

  • https://www.statista.com/statistics/425113/eu-car-sales-share-of-diesel-engines-by-country/

    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayalım. Şu tabloda Hollanda dışında %30'un altında dizel araba satışı olan ülke yok. Tablo 2016'ya ait. Çoğunluk %40-%50 bandında.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.