Şimdi Ara

Türkiye'de en fazla SUV otomobiller ilgi çekiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
1.621
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye'de en fazla SUV otomobiller ilgi çekiyor
    Türkiye otomobil pazarında bu yılın ilk yarısında SUV (Sport Utility Vehicle) otomobiller, yüzde 54,8 ile en çok tercih edilen gövde tipi olmaya devam etti. Asfaltın yanı sıra farklı arazi koşullarında da kullanılabilen SUV otomobiller, geniş kabin ve bagaj hacmine sahip olmaları nedeniyle kalabalık aileler tarafından sıkça tercih ediliyor.



    Türkiye'de SUV otomobiller zirvede



    Yerden yüksek ve "kaslı" yapılarıyla öne çıkan SUV'lar, kadın sürücüler arasında da popülerliğini koruyor. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği'nden (ODMD) derlenen verilere göre, otomobil satışları 2024 yılının Ocak-Haziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7,3 artarak 462 bin 955'e yükseldi.



    Bu dönemde Türkiye otomobil pazarında en çok tercih edilen gövde tipi, yüzde 54,8 pay ve 253 bin 667 satışla SUV otomobiller oldu. Böylece, otomobil pazarında satılan her iki araçtan biri SUV olarak kayıtlara geçti. SUV otomobilleri, yüzde 26,6 pay ve 123 bin 243 satış ile sedan, yüzde 17,4 pay ve 80 bin 760 satışla da hatchback otomobiller takip etti.



    Ayrıca Bkz.Yeni Peugeot 5008 ve E-5008 modelleri Türkiye'de satışa çıkıyor



    Diğer satışlar ise "MPV, CDV, spor ve station wagon" gövde tiplerinden oluştu. Ocak 2022'de sedandan zirveyi alan SUV otomobiller, giderek artan ilgi ve müşteri talebi doğrultusunda en çok tercih edilen gövde tipi olmaya devam etti. Son 5 yıla bakıldığında, 2020 yılı ilk yarısında sedan otomobillerin pazardan aldığı pay yüzde 44,1 iken, SUV otomobillerin payı yüzde 27,6 ve hatchback otomobillerin payı yüzde 25,2 olarak kaydedildi.



    2021 yılı Ocak-Haziran döneminde ise sedan otomobillerin payı yüzde 41,3, SUV otomobillerin payı yüzde 34,1, hatchback otomobillerin payı yüzde 22,6 oldu. 2022'de SUV otomobiller yüzde 39,7 pay ile sedan otomobilleri geride bıraktı. Sedan otomobillerin payı yüzde 36,1, hatchback otomobillerin payı yüzde 22,2 olarak belirlendi.



    Geçen yılın Ocak-Haziran döneminde ise SUV otomobillerin payı yüzde 46,1, sedan otomobillerin payı yüzde 29, hatchback otomobillerin payı da yüzde 22,6 seviyesinde kayıtlara geçti. SUV otomobiller, sundukları geniş kullanım alanı ve çeşitli sürüş koşullarına uygun olmaları nedeniyle, Türkiye'de otomobil tercihleri arasında ilk sırada yer almayı sürdürüyor.









  • Boy ile problemi olan milletimiz (özellikle kadınlar) SUV ala ala bu hale geldik.

    Otomobil şirketleride memnun aynı aracı daha pahalıya satıyorlar.

    Geniş hacim filan yalan bu arada. Arabanın tekerlekleri o kadar büyük ki içeride hacim kalmıyor.

    Keza yüksek olduğu için aks mesafesi kısa olduğu için diz mesafesi dahil herşeyi problemli dışarıdan büyük gözüküyor o kadar.

    Türk milleti şöyle böyle, kadınlar alır, görgüsüzdük filandı yine bize gömmeye bayılmalar başlamış :) sanırsın herkes Gmc Yukon Denali'ye biniyor.


    Bu Türkiye haberi.. bütün dünya'da Suv patlıyor. en "görgülü" isveç'inden Norveç'ine, Hollanda'sı İngiltere'si, Amerikası neredeyse istisnasız bütün ülkelerde. bunun sebebi herkesin görgüsüz olması değil. artık çoğu Suv denilen aracın asında bineğin azıcık ellenip, yükselmişi, biraz daha büyük olanı olması, o kadar.


    mekanik 4x4, dev lastikli, merdiven şase benzin canavarı gerçek Suv'larda bashetmiyor bu haber.. captur, mokka, 2008 gibi tıfıl araçları içeriyor çoğu. kategorilere bu kadar takılmayın, normal araba aslında hepsi.


    Asıl sorun Amerika'da. onlarda gerçekten çözülmesi gereken bir "gerçek Suv" ve dev pickup problemi var.. bazı kanunları değiştirmeleri gerekiyor ve senatoda görüşülüyor yeni yaptıırmlar.. inanılmaz yüksek araç başı karbon emisyonları var. bizde böyle birşey söz konusu değil ha 208 ha 2008..

    Saçma genellemeler havada uçuşmuş gene. Berbat yolları, park problemleri, dağ-bayır gezmeleri olan ben gibiler için SUV(crossover diyelim daha doğrusu) çok kullanışlı oluyor bunu da gözardı etmemek gerek. Hız tutkunu da değilseniz yola hakimiyet konusunda da oldukça kullanışlı kadınlar açısından özellikle.

    Bütün dünyada satılıyor orta boy veya küçük Suv'lar, her yerde görüntü olsun diye de alınabiliyor.


    Bu satış trendinin Türkiye ile hiçbir alakası yok, dünyanın neresine giderseniz gidin Suv satışları uçmuş ve binek araçları geçmiş durumda. ama durduk yere biz şöyle berbatız, biz böyle kötü milletiz, gösterişçiyiz kompleksine giriyorsunuz.. böyle bir millet olsak bile bunun Suv satışları ile zerrece ilgisi bulunmuyor. çünkü bu araçlar Suv falan değil.. geleneksel binek otomobile alternatif bir cross sınıf gelişti, Suv adı bunlara da yapıştı, trend oldu millet alıyor son derece basit bir durum.

  • Türkiye'de en fazla "görgüsüzlük" ilgi çekiyor çünkü.

  • Boy ile problemi olan milletimiz (özellikle kadınlar) SUV ala ala bu hale geldik.

    Otomobil şirketleride memnun aynı aracı daha pahalıya satıyorlar.

    Geniş hacim filan yalan bu arada. Arabanın tekerlekleri o kadar büyük ki içeride hacim kalmıyor.

    Keza yüksek olduğu için aks mesafesi kısa olduğu için diz mesafesi dahil herşeyi problemli dışarıdan büyük gözüküyor o kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 12 Temmuz 2024; 18:0:55 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yerden yüksek araç alarak başka şeyleri kompanse etmeye çalışanlar sağ olsun her yerde bu araçlar var.

  • SUV görmekten sıkıldım artik !

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türk milletinin Suv almasının 1nci nedeni büyük görünmek zenginlik ve gösteriş düşkünlüğü başka bir nedeni yok...

  • Bende yıllarca hb otomobil kullandıktan sonra suv a geçtim. Çok memnunum. Bundan sonra suv dan başkasına binmem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adım başı egea cross görüyorum

  • kadınların şımarıklığı başka bir şey değil

  • İçine oturduğunda ferah bir alanı var SUV'ların yüksekliği sayesinde, sedanlar gibi boğmuyor insanı. Sedanların uzunluğunu bagajına vermişler, şahsen sedanlardaki uzun bagaja benim ihtiyacım yok. Ayrıca sedanlar virajlarda sıkıntılı arabalar, dönemiyorlar arka tekerleri de dönmedikçe.

  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    Ha ha SUV'lar daha iyi mi viraj alıyorTürkiye'de en fazla SUV otomobiller ilgi çekiyor . Hepsi düz yol delikanlısı virajda hepsi frene asılıyor.

  • Türk milleti şöyle böyle, kadınlar alır, görgüsüzdük filandı yine bize gömmeye bayılmalar başlamış :) sanırsın herkes Gmc Yukon Denali'ye biniyor.


    Bu Türkiye haberi.. bütün dünya'da Suv patlıyor. en "görgülü" isveç'inden Norveç'ine, Hollanda'sı İngiltere'si, Amerikası neredeyse istisnasız bütün ülkelerde. bunun sebebi herkesin görgüsüz olması değil. artık çoğu Suv denilen aracın asında bineğin azıcık ellenip, yükselmişi, biraz daha büyük olanı olması, o kadar.


    mekanik 4x4, dev lastikli, merdiven şase benzin canavarı gerçek Suv'larda bashetmiyor bu haber.. captur, mokka, 2008 gibi tıfıl araçları içeriyor çoğu. kategorilere bu kadar takılmayın, normal araba aslında hepsi.


    Asıl sorun Amerika'da. onlarda gerçekten çözülmesi gereken bir "gerçek Suv" ve dev pickup problemi var.. bazı kanunları değiştirmeleri gerekiyor ve senatoda görüşülüyor yeni yaptıırmlar.. inanılmaz yüksek araç başı karbon emisyonları var. bizde böyle birşey söz konusu değil ha 208 ha 2008..





  • Valla onu bunu bilmem de ben daha önce arabaya binmemisim yaradan Çinli kardeşlerimizin yolunu açık etsin tiggo 7 spor ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cricet C kullanıcısına yanıt

    Uzunca bir anımı yazmıştım fakat sonra okuyunca sildim, gençlere kötü örnek olmayalım diye. Türkiye'de en fazla SUV otomobiller ilgi çekiyor 

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Farkında mısın bilmiyorum da kendi tezini çökerten bilgiyi eklemişsin:

    "mekanik 4x4, dev lastikli, merdiven şase benzin canavarı gerçek Suv'larda bashetmiyor bu haber"

    Olay da bu zaten, sırf görüntü olsun diye alınıyor bizde. Bunun da adı ne oluyor, yazmayayım.

  • Türkiye'de ailelerin ticari segment olmayan geniş ailelerin de kullanabileceği 7 koltuklu gerçek aile araçlarına ihtiyaç var bu sedanlardan gına geldi artık

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 1.90 üzeri adam için en konforlu tercihtir SUV.

    Sadece bizde değil bu arada Avrupa da dahil tüm dünyada suv oranı artıyor muhtemelen. Çinlilerin tanıttığı yeni modellerin beşte dördü suv resmen. Arada bir sedan tanıtılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullanımı hiç keyifli değil, sedanın verdiği tadın çeyreğini bile vermiyor, alanların büyük kısmı araç sürmekten keyif almanın ne olduğunu bilmeyen tipler, diğer yarısı karısının sözünden çıkmaya korkan adamlar.
    Genişlikmiş yerden yükseklikmiş hikaye. Mokka nın nesi suv mesela hangi yola girecek, neresi geniş ?
    Land cruiser alana bizde laf etmiyoruz da bu satılanlar tamamen gösteriş için işlevsiz keyifsiz şaçma araçlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla rahmetli babamın q7 sürmüştüm uzun yolda. Araç beni boğmuştu rahat edememiştim. Ara molada kardeşime verip benim sedana geçince oh bee demiştim Türkiye'de en fazla SUV otomobiller ilgi çekiyor 

  • E_Y_B_H_P_T E kullanıcısına yanıt

    Bütün dünyada satılıyor orta boy veya küçük Suv'lar, her yerde görüntü olsun diye de alınabiliyor.


    Bu satış trendinin Türkiye ile hiçbir alakası yok, dünyanın neresine giderseniz gidin Suv satışları uçmuş ve binek araçları geçmiş durumda. ama durduk yere biz şöyle berbatız, biz böyle kötü milletiz, gösterişçiyiz kompleksine giriyorsunuz.. böyle bir millet olsak bile bunun Suv satışları ile zerrece ilgisi bulunmuyor. çünkü bu araçlar Suv falan değil.. geleneksel binek otomobile alternatif bir cross sınıf gelişti, Suv adı bunlara da yapıştı, trend oldu millet alıyor son derece basit bir durum.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.