Şimdi Ara

Avrupa'da elektrikli araç satışları düştü: Pazar payı kaybetti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
1
Favori
1.238
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Avrupa'da elektrikli araç satışları düştü: Pazar payı kaybetti
    Avrupa'da otomobil satışları bu yıl Mart ayında ilk kez düşüş gösterirken elektrikli araç satışlarındaki düşüş daha büyük oldu. Hibrit otomobiller ise ise satışlarını arttıran tek yakıt türü oldu.



    Elektrikli satışları %11 düştü, pazar payı %13'e geriledi



    Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verilerine göre otomobil satışları Mart ayında geçen yılın aynı ayına göre %5.2 düşüşle 1.03 milyon adet oldu. Elektrikli otomobil satışları ise %11.3 düşüşle 134 bin adete geriledi. Elektrikli araçların pazar payı da bu düşüşle beraber %13.9'dan %13'e geriledi.



    Hibrit otomobil satışları %12.6 arttı ve %29 pazar payına ulaşmayı başardı. Fişli hibrit araçlar ise aynı başarıyı gösteremedi ve satışları %6.5 düşerek toplam otomobil pazarından %7.1 pay alabildi. 



    İçten yanmalı modeller de düşüşten payını aldı. Benzinli araç satışları %10,2, dizel satışları ise %18,5 düşerek kan kaybetmeye devam etti. 



    Ayrıca Bkz.Sürücüsüz otonom taksiler otobanda trafiği tıkadı



    Genel trende baktığımızda elektrikli araçlar her ne kadar pazar payı kaybetse de, bu durum içten yanmalı araçların popülerliğinin arttırdığı anlamına gelmiyor. Benzinli araçların pazar payı %37.4'ten %35.4'e düşerken, dizel modeller %14.4'ten %12.2'ye geriledi. 



    Avrupa'da elektrikli araçlara yönelik teşviklerin bazı ülkelerde azaltılması veya kaldırılması satışların düşmesinde en önemli etken olarak görülüyor. Ancak elektrikli araçlardaki fiyat düşüşü sürüyor. Fiyat düşüşünün yanında artan menzil değerleri ve gelişen şarj altyapılarıyla beraber tekrardan satışların artmaya başlaması bekleniyor.



     




    Kaynak:https://www.carscoops.com/2024/04/evs-lose-share-and-hybrids-gain-it-as-europes-car-market-dips/







  • o karardan dönülecek. çinle baş edemiyorlar. pil üretiminde kullanılan değerli malzemeler de avrupada yok. petrol kazanacak.    ayrıca amerika kendi petrol kaynaklarını hala kullanmıyor. nasılsa ellerinin altında kölesi olan bir ortadoğu var. yani petrolün dünyada bittiğini şu an dünyada yaşayan kimse göremeyecek.

    Haberde benzinli otomobil %10,2, dizel satışları ise %18,5, elektrikli satışları %11 düştü diyor ve tüm otomobil satışlarında %5,3 düşüş olduğunu ilave ediyor ve sadece mart ayı ile sınırlı bir istatistik olduğu halde hemen başlamışlar "elektrikli balonu patladı" yazmaya.


    Nerenizle okuyup anlıyorsunuz gerçekten merak ediyorum.


    Bu ülkede ciddi bir IQ sorunu var.


    Okuduğunu anlamaktan aciz insanlar foruma girmesin lütfen.

    Hocam ben elektrikli fanı değilim, sadece rasyonel akıldan yanayım. Ben çevreye ve doğaya değer veren, ona içindeki tüm varlıklarıyla saygı ve hayranlık duyan bir insanım. Bunun için elektrikli otomobilleri destekliyorum. Yoksa teknolojinin ne yöne evrildiği ve evrildiği yöne benim meyledip etmediğim önemli değil.


    Elbette insanların çoğu yeni bir otomobil alırken hesap yapacaklar, ilk alım+işletme maliyeti ve hatta 2. el değerini ve tabii kendi öznel şartlarını göz önüne alıp bir karar verecekler. Benim bununla bir meselem yok.


    Bir insan içten yanmalı motoru sevebilir, hatta ben de seviyor olabilirim. Mesele bu değil ki! Mesele dünya ekolojik olarak nereye gidiyor, ahali bu gidiş yönünden ne kadar haberdar ya da umursuyor. Elektrikli otomobiller laf olsun diye ortaya çıkmadı, karbon emisyonlarını azaltmak için ortaya çıktı. Adamlar bunu bile anlamaktan aciz, sanıyorlar ki, kapitalistler daha çok araba satsın diye ortaya çıktı. Bu kadar da sığları var forumda. Gerçekten aşırı cahiller, dünyada neler olup bitiyor, izlemiyorlar, anlamıyorlar.


    Ama beni asıl sıkan okuduklarını anlamamaları. Yahu hibrit hariç bütün otomobillerin mart ayı satışları düşmüş, o da sadece Avrupa'da... Editör düşüş oranlarını kalem kalem vermiş, en çok düşüş dizelde, benzinli ve elektriklide düşüş başa baş. Adamlar buradan nasıl beceriyorsa elektrikli balonu patladı sonucunu çıkarabiliyorlar. 3 İhtimal var:

    1. Okuduğunu anlamamış ya da yanlış anlamış,
    2. Anlamış ama işine gelmediği için neye inanıyorsa onun propagandasını yapmaya devam ediyor,
    3. Başlığı okuyup gerisini okumamış bile.


    3 ihtimal de facia beşeri kalite açısından. Ülkede eğitim iyiye gitmiyor, örnekleri forumda bolca mevcut.


    Edit: İmla

  • Ee dedim ben size :D param olsa taycan alırım ama güzel kaçıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • iki ileri bi geri

  • Sipariş üzerine algı haberleri vol 2.

  • Elektrikli arabalar çok daha ucuz olmalı. Piston, şanzıman, pompa, yağ maliyetleri yok. Tak motoru, bataryayı kabloyu bağla geç. Ama olay bataryada bitiyor. %15 verimle çalışan yanmalı motorlara sahip araçlar %80 verimle çalışan elektrikli araçlara kıyasla bile maliyet etkin değil. 10 yılda oluşan yakıt tasarrufu batarya değişimi gerekince tam tersi yakıttan daha pahalı olmuş oluyor. Üstüne elektrikli araçlar daha pahalı.
    Bu sebeple bunu farkedince en ideali benim gözümde hibritler. Elektrik motoru şehir içi dezavantajı kaldırıyor. Bataryası küçük olduğu için değişimde maliyeti avantajlı.
    Bir de Toyota Corolla hibrite tüp taktın mı miss.

  • Bu teknolojiyle hal hazırda hibrit varken %100 elektrikli araba alınmaz.

  • Her olumlu istatistkte Avrupadan gerideyiz ama iş elektrikli araba satışlarına geldiğinde oran olarak avrupa ile aynıyız.Niye?Çünkü bizim millet varını yoğunu satar gene o piili arabaya biner

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • elektrikli otomobiller balondur. yakındır patlaması. geleceği yok. bir heves uğruna milleti gaza getirip aldırttılar.

  • 1000km üstü menzile sahip Hibrit her zaman iyidir.

  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt
    o iş öyle değil. 2035 yılında Avrupa da fosil yakıtlı araç satışı yapılamayacak. geleceği var ama bu zorunluluktan kaynaklı bir gelecek. ama ilk alanlar tabi ki biraz denek olarak kullanılıyor. ne kadar geç elektirkli araç alınırsa o kadar iyi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 19 Nisan 2024; 09:15:56 >
  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt

    o karardan dönülecek. çinle baş edemiyorlar. pil üretiminde kullanılan değerli malzemeler de avrupada yok. petrol kazanacak. Avrupa'da elektrikli araç satışları düştü: Pazar payı kaybetti Avrupa'da elektrikli araç satışları düştü: Pazar payı kaybetti  ayrıca amerika kendi petrol kaynaklarını hala kullanmıyor. nasılsa ellerinin altında kölesi olan bir ortadoğu var. yani petrolün dünyada bittiğini şu an dünyada yaşayan kimse göremeyecek.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 19 Nisan 2024; 9:20:30 >
  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    Belki de dediğin gibi olur. Ama bence geleceğin araçları elektrikli olacak ama şuan bilinenler gibi değil.

    geleceğin elektrikli araçları "Yakıt hücresi + Süper Kapasitör + Güneş Pili" kombinasyonundan oluşacak.


    Yakıt hücresi sayesinde menzil sorunu ortadan kalkacak, Süper kapasitörler yada küçük boyutlu bataryalar firen yaparken, güneşte park halindeyken şarj edilecek.


    Toyota elektrikli araçlara mesafeli diye eleştiriliyor ama hibrit teknolojisinde yakaladığı başarıyı elektrikli araçlarda da yakalayacağını düşünüyorum

  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt

    bence gelecek nükleer enerjide. ama bu dediğim 100 yıl sonra olur. düşünsene arabanın içinde minik bir nükleer reaktör var, 50 yıl boyunca bitmeyecek enerjiyi motora sağlayacak.

  • Altyapı halen daha hazır değil bence, mevcut piller ile olacak iş değil, lpg den daha tehlikeli şuanda.


    Araçlar için sağlam ve hızlı dolan piller geliştirilmeli ki işe yarasın, birde elektrik temininde de üretim karşılanabilmeli.


    Hele ki 10 yıl sonra acaba pil ömrü bitince telefon pili gibi kolay be ucuz bir değişim olmadığı görülünce ne olacak acaba.


    Yan sanayi piller ile sakatlıklar çıkacak belki de.

  • Haberde benzinli otomobil %10,2, dizel satışları ise %18,5, elektrikli satışları %11 düştü diyor ve tüm otomobil satışlarında %5,3 düşüş olduğunu ilave ediyor ve sadece mart ayı ile sınırlı bir istatistik olduğu halde hemen başlamışlar "elektrikli balonu patladı" yazmaya.


    Nerenizle okuyup anlıyorsunuz gerçekten merak ediyorum.


    Bu ülkede ciddi bir IQ sorunu var.


    Okuduğunu anlamaktan aciz insanlar foruma girmesin lütfen.

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    hadi ya? sen kimsin? harward'dan 4.00 ile mezun olan kişi mi? evet elektrikli otomobiller balondur zoruna gitmesin. teşvikler olmasa o zaman görürüm senin elektrikli otomobil satışlarını..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 19 Nisan 2024; 14:58:4 >
  • şu an genel trend elektrikli. hibrid sadece bir araç geçiş modeli. bir süre sonra muhtemelen sadece elektrikli ve hibridler kalacak. sonra da elektrikli. hibridin geri geldiği düşüncesi gerçekçi değil, abd hibride olan teşvikleri yıllar önce durdurdu, sadece elektrikliye teşvik veriyor.


    ha benim için elektrikli hala erken. evde iki araç bulundurma lüksüm olsaydı biri elektrikli olabilirdi ama öyle bir lüksüm yok. daha 10 sene böyle devam. bu arada geçersem en fazla hafif hibride geçerim o da bazı modellerde standart diye, yoksa benim için şu an önemsiz.

  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    Aha işte kimlerden söz ettiğim anlaşıldı. nasıl da üzerine alınmış, nasıl da kendini biliyor.


    Ben Harvard mezunu değilim ama senden çok daha bilgili ve zeki olduğumdan eminim. Zaten mesajıma cevap yazmandan belli ettin kimlerden olduğunu.


    Senin gibileri de küçümsediğim ve benimle muhatap olmasından rahatsızlık duyduğum için düzenli olarak blokluyorum. Benim gibilerle benim kalibremdekiler muhatap olsun, senin gibiler değil. Daha okuduğunu anlamayan ya da, daha berbatı, başlığa bakıp gerisini okumadan mesaj yazan tiplerle işim olmaz.


    Forumda nerede elektrik kelimesi geçse, gerisine bakmadan "elektrikli otomobiller balondur" yazmaya koşan tiplerdensin herhalde.


    Önce bir oku, sonra okuduğunu anla, en sonra varsa mesajın yazarsın.


    Blok.

  • tırlak kemal aman ne olur bloklama beni. elektrikli otomobil balon diyen benim zaten. benden başka kime söyledin bu sözleri?

    yani "nasıl da kendini biliyor" demen asıl senin okumadan ahkam kestiğinin bir göstergesidir.


    benim zekamın zekatı senin zekana yeter de artar bile. insanları aşağılamayı hiç sevmem ama senin gibi kibirli birisi bu tavrı hakediyor. sütçü imam mezunu adam gelmiş bana laf atıyor ya.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 19 Nisan 2024; 15:43:13 >
  • en kıymetli zenginlik zamanı satın alabilmekte...

    240W şarj ile telefonları 9 dakika'da %100 şarj edebiliyorlar...


    araçlarda aynı şekilde...


    milyonlarca lira bağlayıp saatlerce beklemek olmuyor...

    üzerine ayrıca şarj sırası beklemek hiç olmuyor...

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.