Şimdi Ara

Dünyanın en büyük batarya üreticisi Tesla’nın başarısız olacağını söyledi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.021
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dünyanın en büyük batarya üreticisi Tesla’nın başarısız olacağını söyledi
    Dünyanın en büyük elektrikli araç bataryası üreticisi CATL’nin kurucusu ve başkanı Robin Zeng, Elon Musk’ın iddialı 4680 silindirik hücre teknolojisinin başarısız olacağını öne sürdü. Zeng, Tesla CEO’su Elon Musk ile Nisan ayında Çin’de gerçekleşen görüşmelerinde bu konuda hararetli bir tartışma yaşadıklarını belirterek, “Çok büyük bir tartışma yaşadık ve ona gösterdim. Sessiz kaldı. Bir bataryanın nasıl yapılacağını bilmiyor. Bu elektrokimya ile ilgili."” dedi.



    CATL'a göre Tesla, 4680 hücresinde başarısız olacak



    2020 yılında duyurulan bu 4680 bataryalar, eski 2170 ve 1865 tiplerine kıyasla daha enerji yoğun olarak tanıtılmıştı. Tesla’nın bazı modellerinde, özellikle Cybertruck’ta kullanılan 4680 hücrelerinin “beş kat” daha fazla enerji kapasitesine sahip olması gerekiyor. Tesla bu hücrelerin büyük kısmını kendisi üretiyor. Geçtiğimiz eylül ayında firma, 100 milyon adet hücre üretimin geride bırakıldığını açıklamıştı. Ancak teknolojinin maliyet ve üretim sorunları nedeniyle halen istenen noktaya ulaşamadığı belirtiliyor.



    Dünyanın en büyük batarya üreticisi Tesla’nın başarısız olacağını söyledi
    Öte yandan, CATL, Çin’deki Tesla modellerinden Ford’un Kuzey Amerika pazarındaki Mustang Mach-E ve F-150 Lightning modellerine kadar geniş bir yelpazede elektrikli araçlara batarya sağlıyor. Her iki yönetici arasındaki teknik sorunun temelinde batarya kimyasındaki farklılıklar yatıyor. Tesla'nın 4680'i nikel-kobalt-manganez (NCM) katotlar kullanırken, CATL lityum demir fosfat (LFP) kullanıyor. Şirketin odaklandığı lityum demir fosfat (LFP) bataryalar, menzil konusunda Tesla’nın kullandığı silindirik hücrelerin gerisinde kalsa da güvenlik ve dayanıklılık gibi avantajlar sunuyor.



    Ayrıca Bkz.Sorunlar bitmiyor: Tesla, binlerce Cybertruck aracını geri çağırdı



    Zeng, Musk’ın yazılım, donanım ve mekanik alanlarda yetenekli olduğunu kabul ederken, batarya teknolojisine dair bilgilerini yetersiz bulduğunu ifade etti. Zeng, “4680 silindirik batarya üzerine yaptığı bahis başarısız olacak ve asla başarılı olamayacak” derken Musk’ın da sessiz kaldığını söylüyor. Kim bilir, bu belki de durumun bir kabulüdür.



    Ayrıca Musk’ın sürekli iddialı vaatlerde bulunarak zamanlamaları gereksiz yere zorladığını belirten Zeng, özellikle Full Self-Driving teknolojisi için sürekli erken tarih vermesinin bir sorun olduğunu vurguladı. Zeng, bu konuda “Belki bir şeyin beş yıla ihtiyacı vardır. Ama o iki yıl diyor. Ona kesinlikle nedenini sordum. Bana insanları zorlamak istediğini söyledi.” ifadelerini kullandı.




    Kaynak:https://www.theverge.com/2024/11/14/24296777/tesla-catl-ev-battery-maker-elon-musk-4860-cell







  • Musk eleştirilebilir belki, Fakat dediği şeyleri yapabilen biri. Bunu SpaceX de fazlasıyla gösterdi, kim diyebilirdi 6.bin uyduyu uzaya birkaç senede gönderebilsin. Ve sürekli kullanılabilen roketler yapılsın.
    Musk olmasa elektrikli araçlar olmazdı, enerji sektöründe de kimselerin hayal edemediği şeyleri gerçekleştirdi.
    Aslında başkalarına bunların hayal olmadığını yapılabilirliğini gösterdi
  • Dünyanın en büyük batarya üreticisi Tesla’nın başarısız olacağını söyledi
  • Musk kimyager değil zaten iyi bir mühendis.

    Batarya bilmi, bilim adamlığından çıkan bir şey. Mühendislik ise inşaa etme oluyor.

    O yüzden kimya mühendisi ile Kimyager arasındaki farkta çok büyüktür.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    Musk mühendislik mi yapıyor?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ben yönetici kademesinin beynini biraz tanıyorsam burada çok pis danışıklı dövüş dönecek, belli :)

    Kavga süsü verip müşterilerini kutuplayacaklar :) :)

  • Burada 5 kat daha fazla enerji şeklinde reklamını yaparak yatırımcı tokatlamaktan başka bir şey yapmıyor.
    Bilmeyenler için kısa not vermek gerekirse batarya kodlarındaki ilk 2 rakam çap son 2 rakam uzunluk ölçüsüdür. Hacmi 5 katına çıkarırsanız sonuç ne olur tahmin edin.
    CATL'nin bahsettiği kısım yüksek ihtimalle hücre boyutu büyüdüğü için ortaya çıkan ısıl dağılım/termal kaçak veya elektrot kalınlığı/elektrolit derişimi kaynaklı dengesizlik sorunu olabilir.
    Kaldı ki ikisi de bilindik teknolojide üretim yapıyor. Gidip yeni teknolojide üreticem diyip onun reklamını yapsa neyse. CATL halihazırda sodyum iyon batarya üretimine başladı, üretim bilgisi çok daha önde olan bir firma.

    Araç seri üretim yılı için verdiği sözlerin patlamasından tutun ürettiği "tam-otonom" robotlara kadar nitelikli dolandırıcılıktan içeri alınması lazımdı çoktan. ABD kendi devini yapmak istediği için devam ettirilen bir proje sadece. Yoksa aynı şirket Avrupa'da olsa durum çok farklı olurdu.





  • blackzeros B kullanıcısına yanıt
    Yapıyor demedim ama mühendis olduğu için mühendis gibi kararlar alıyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Musk eleştirilebilir belki, Fakat dediği şeyleri yapabilen biri. Bunu SpaceX de fazlasıyla gösterdi, kim diyebilirdi 6.bin uyduyu uzaya birkaç senede gönderebilsin. Ve sürekli kullanılabilen roketler yapılsın.
    Musk olmasa elektrikli araçlar olmazdı, enerji sektöründe de kimselerin hayal edemediği şeyleri gerçekleştirdi.
    Aslında başkalarına bunların hayal olmadığını yapılabilirliğini gösterdi

  • Başlığa bir virgül koysaydınız, anlam kayması olmuş.

  • Musk'un en iyi bildiği işler spekülatörlük ve soytarılıktır...

  • Elon Musk zaten geçenlerde şirket içinde mail yollamıştı çalışanlara kısacası bu mailde 4680 batarya üretim maliyetinin düşürülmesi gerektiği ve üretimin arttırılması gerektiğini diyordu zaten şuanda CATL’in catl shenxing plus batarya paketi çok daha iyi bir çözüm 4680 den eninde sonunda Prizmatik bataryaya geçiş yapacaklar gibi geliyor bana (LFP bataryalı modelleri CATL’in prizmatik hücrelerine sahip zaten)

  • Şu an günümüzde Elon reisi tokatlayacak biri zor bulunur, adam en son başkanlık seçiminde bile doğru ata oynadı artık bundan sonra adam King, başkan olmasa da olur, bence hacım Elon reis hakkında çok bilgi sahibi değil, bi ton analist vakti zamanında Tesla'nın batıp iflas edeceğini öngörüyordu hatta bu sitede de o haber yayınlanmıştı, Tesla şu an yılların otomobil üreticilerinin hepsinin eline listeyi verdi :)

    Haberi bulamadım ama bu minvalde birşeydi...

    bloomberght
    Tesla’nın piyasa değeri 1 trilyon dolara ulaştı
    https://www.bloomberght.com/teslanin-piyasa-degeri-1-trilyon-dolara-ulasti-3734257?page=2





  • gun kullanıcısına yanıt

    Batarya geliştirmenin mühendislik tarafı da var bilim tarafı da var


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnsanların sabır sınırlarını zorlamaktan bahsetmiş herhalde.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.