Şimdi Ara

Dünyanın en büyük hidrojen temelli elektrikli uçağı ilk uçuşunu yaptı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
1
Favori
163
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dünyanın en büyük hidrojen temelli elektrikli uçağı ilk uçuşunu yaptı
    Birleşik Krallık Sivil Havacılık Otoritesi'nden (CAA) uçuş izni aldıktan sonra kısa bir süre sonra, ZeroAvia, 19 yolcu kapasiteli dünyanın en büyük hidrojen temelli elektrikli uçak prototipinin ilk uçuşunu başarıyla tamamladı.



    Hidrojen temelli elektrikli uçaklar geliyor



    ZeroAvia, sürdürülebilir havacılık için ileriye doğru büyük bir adım atarak dünyanın en büyük hidrojen temelli elektrikli uçağını uçurdu. Prototip bir hidrojen-elektrik aktarma organı ile donatılmış 19 koltuklu, çift motorlu Dornier 228 uçağı, Birleşik Krallık'taki Cotswold Havalimanı'ndan havalanarak 10 dakikalık test uçuşunu tamamladı. Ek olarak bu projenin küçük yolcu uçaklarını çevre için daha iyi hale getirmeye çalışan, devlet tarafından finanse edilen bir Ar-Ge programı olan HyFlyer II projesinin bir parçası olduğunun da altını çizelim.



    Dünyanın en büyük hidrojen temelli elektrikli uçağı ilk uçuşunu yaptı
    ZeroAvia, 2024 yılına kadar 600kW aktarma organı ile sıfır emisyonlu ticari uçak operasyonlarının geliştirilmesi için çalışıyor ve yaklaşık 480 km menzile sahip dokuz ila on dokuz koltuklu uçakların geliştirilmesini hedefliyor. Sonrasında ise bu tahrik sistemini 1126 km’lik bir menzili hedefleyen iki ila beş megavatlık 90 koltuk kapasiteli bir versiyon takip edecek.



    Ayrıca Bkz.NASA ve Boeing, yeni bir uçak tasarımı üzerinde çalışıyor



    ZeroAvia’nın geliştirdiği uçağın güç aktarma organı, "bir elektrolizör ile üretilen sıkıştırılmış gaz halindeki hidrojen" kullanılarak beslendi. Prototip uçağın test konfigürasyonunu kabin içine yerleştirilmiş iki yakıt hücresi yığını ve lityum iyon pil paketleri sağlıyordu. Öte yandan ZeroAvia’nın aldığı destekler elbette devlet programlarıyla sınırlı değil. Şirket, United Airlines'tan 35 milyon dolar değerindeki finansmana ek olarak Alaska Air Group'tan da yatırımlar aldı.



    Sıfır emisyon için hidrojen kullanımı artıyor



    Tüm bunların ışığında sıfır emisyon hedeflerinde hidrojenin büyük bir faktör olarak hayatımızda olacağını söylesek yanılmayız. Havacılık alanında Rolls-Royce ve easyJet’in hidrojen yakıtlı uçak motoru testleri devam ediyor. Bir yandan ise Çin, hızlı hidrojen trenlerini geliştirirken Toyota’da hidrojen yakıtlı Hilux üzerinde çalışıyor.






    Kaynak:https://www.engadget.com/zeroavia-flight-largest-aircraft-hydrogen-electric-engine-201422671.html
    Kaynak:https://electrek.co/2023/01/19/zeroavia-hydrogen-electric-plane-successfully-completes-its-first-flight/







  • dornier'i gorunce gene eski acilarim depresti. dornier'in sahipleri fazla kisi bilmez turktur, fatih ve eren ozmen cifti. zamaninda dornier'i ilk satin aldiklarinda turkiyede yolcu jeti fabrikasi icin teklif getirmislerdi, tek istekleri 50adet siparis idi. o teklifi aldilar cok guzel secim malzemesi yaptilar, dornier'in yolcu jetinin fotolarini kendi jetimizi yapiyoruz diye diye cok guzel afislere astilar, secimden sonrada teklifi red ettiler. koca bir havacilik sirketi fabrikasiyla know how'iyla turkiyeye gelecekti. yazik oldu.
  • dornier'i gorunce gene eski acilarim depresti. dornier'in sahipleri fazla kisi bilmez turktur, fatih ve eren ozmen cifti. zamaninda dornier'i ilk satin aldiklarinda turkiyede yolcu jeti fabrikasi icin teklif getirmislerdi, tek istekleri 50adet siparis idi. o teklifi aldilar cok guzel secim malzemesi yaptilar, dornier'in yolcu jetinin fotolarini kendi jetimizi yapiyoruz diye diye cok guzel afislere astilar, secimden sonrada teklifi red ettiler. koca bir havacilik sirketi fabrikasiyla know how'iyla turkiyeye gelecekti. yazik oldu.

  • darkaura kullanıcısına yanıt
    Dornier' in bir dönem sahipleri diyelim . Onlar bu girişimi başaramadılar ama sanırsam güncel olarak başka bir girişim var, tam hatırlamıyorum, hatırlayınca atacağım buraya.

  • Uçağın üretim aşamaları, tasarım çizimleri yok. Görüldüğü kadarıyla bu birebir klasik Dornier, üstüne hidrojen temalı mavi-beyaz boya atılmış. Haberde kandırmaca var gibi geldi bana. Birleşik Krallık Sivil Havacılık Otoritesi diyerek gerçek göstermek istemişler ama nafile.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakıt hücresinde 600 kW güç anlaşılırda 2-5 MW enerji üretecek versiyonu çok aşırı geldi. Elektrik santralini uçağın içine monte etmek ne kadar doğru ?

    Bence yenilebilir yakıt üretip eski tip motorları ona uydurmak daha uygulanabilir bir çözüm gibi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.