Şimdi Ara

Dünyanın ilk hidrojenle çalışan treni hizmete başladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
345
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dünyanın ilk hidrojenle çalışan treni hizmete başladı



    Fransız Alstom firması tarafından geliştirile Coradia iLint trenleri tamamen hidrojenle çalışıyor ve kısa süre önce Almanya’da hizmete başlamış durumdalar. Trenlerdeki tek misyonun buhar ve yoğunlaştırılmış su olduğu aktarılırken, son derece sessiz çalışmaları da önemli detaylar arasında yer alıyor.



    Almanya hidrojen temelli trenleri mevcut dizel trenleriyle değiştirmeyi hedefliyor. Hali hazırda beş adet Coradia iLint trenleri bu hafta içinde Almanya’nın Aşağı Saksonya bölgesinde faaliyete geçti. Aşağı Saksonya Ulaşım Kurumu (LNVG) tarafından aktarılanlara göre Alstom tarafından üretilen hidrojen yakıt hücresi tahrikine sahip 15 tren, mevcut dizel trenlerin yerine geçecek. Bu yıl sonuna kadar değişim işleminin tamamlanması bekleniyor.



    Hidrojen trenler tüm gün çalışabiliyor



    Alstom, Coradia iLint trenleri için 1.000 kilometrelik bir menzile sahip olduklarını belirtiyor. Yani tek hidrojen deposuyla bu trenler mevcut hatlarda tüm gün çalışabilecek. Aynı zamanda bölgedeki tren hatlarında hidrojen dolum istasyonları da kurulmaya başlanmış durumda. LNVG tarafından belirtilenlere göre, mevcut hidrojen trenleri 1.6 milyon litre dizel yakıt tasarrufu sağlayacak ve karbondioksit emisyonunu yılda 4.400 ton azaltacak.



    Dünyanın ilk hidrojenle çalışan treni hizmete başladı



    Değişim için uzun bir süreç lazım



    Alstom firması 2018 yılında trenleri test etmeye başlamıştı. Uzun süren sorunsuz testlerden sonra kullanıma geçen trenlerin halihazırda Frankfurt bölgesi için 27 trenlik anlaşmaları da mevcutta bekliyor. Diğer taraftan İtalya ve Fransa’daki bölgeler için de yine sözleşmeler bulunmakta.



    Ayrıca Bkz.Avrupa, uzay tabanlı güneş enerjisine büyük bir yatırım yapmayı planlıyor



    Fakat tüm bu çabalara rağmen, Avrupa’nın demiryolu ağının hızlı bir şekilde hidrojen veya benzer temiz enerjili trenlere dönmesi beklenmiyor. Yaygın tren ağlarına sahip olan Avrupa’da değişim için uzun bir süreç gerektiği belirtiliyor. Zira sadece Almanya'da 4000 adet dizel tren bulunuyor. Bu tür girişimler ve hamleler tüm dünya için rol model oluştururken Almanya’nın 2045-2050 yılında iklim nötr olma hedefleri için de son derece önemli.






    Kaynak:https://www.engadget.com/the-first-hydrogen-powered-train-line-is-now-in-service-142028596.html







  • Hidrojenin birkaç dezavantajı var, birincisi, hidrojen istasyonu çok az lokasyonda mevcut ve litre başına ücreti de yüksek.
    ikincisi, hidrojen üretiminden araç içinde yakıt olarak kinetik enerjiye dönüştürülene kadar kayıp yaşanıyor. elektrikli araçtaki enerji santralden tekerleğe gelene kadar sadece yüzde 20lik bir kayıp yaşanırken hidrojende bu kayıp çok daha yüksek.
    üçüncü nokta, günümüzde hifrojen üretimi genellikle çevreci olmayan yöntemlerle gerçekleşiyor. (ileride değişebilir solar kaynaklı hidroliz ile mesela)
    yani hidrojen için çok fazla yatırım gerekiyor. mevcut şartlar altında binek araçlar için battery electric vehicle'lar (tesla vs.) çok daha avantajlı. Hidrojeni daha uzun süreli yolculuk gerektiren taşıtlarda göreceğiz. (yük gemisi, yük treni, yük kamyonu vs.)
  • Bizim trenlerle kamyonlar ne zaman faaliyete başlıyor veya başlamak için neyi bekliyor dışa bağımlılık azaltılmak istenmiyor mu bop işlemeye devam mı

  • Cahilligimden soruyorum madem sadece hidrojen ile çalışan tren uretilebiliyor. Neden otomobillerde böyle bir sistem yapamıyorlar. Aslında olsa çok güzel olurdu dünyanın petrol bağımlılığı büyük ölçüde azalirdi .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Cahilligimden soruyorum madem sadece hidrojen ile çalışan tren uretilebiliyor. Neden otomobillerde böyle bir sistem yapamıyorlar. Aslında olsa çok güzel olurdu dünyanın petrol bağımlılığı büyük ölçüde azalirdi .
    Zaten hali hazırda bir kaç araç var örneğin toyota mirai
    https://www.toyota.com/mirai/

    Hidrojende şöyle bir sıkıntı var çok yüksek basınçlı tanklarda tutulması lazım ve ne kadar önlem alınırsa alınsın bir depo yavaş yavaş boşalmaya başlıyor... Depolamak ayrı bir maliyet, hidrojen yakıt hücresi zamanla degismesi gereken bir parça ve pahalı bu yüzden otomobillerde biraz sıkıntılı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt

    Anladım hocam teşekkür ederim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilmediğimden soruyorum, hidrojen tehlikeli bir yakıt türü değil mi? Neden böyle bir iş yapıyorlar?

  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Hidrojenin birkaç dezavantajı var, birincisi, hidrojen istasyonu çok az lokasyonda mevcut ve litre başına ücreti de yüksek.
    ikincisi, hidrojen üretiminden araç içinde yakıt olarak kinetik enerjiye dönüştürülene kadar kayıp yaşanıyor. elektrikli araçtaki enerji santralden tekerleğe gelene kadar sadece yüzde 20lik bir kayıp yaşanırken hidrojende bu kayıp çok daha yüksek.
    üçüncü nokta, günümüzde hifrojen üretimi genellikle çevreci olmayan yöntemlerle gerçekleşiyor. (ileride değişebilir solar kaynaklı hidroliz ile mesela)
    yani hidrojen için çok fazla yatırım gerekiyor. mevcut şartlar altında binek araçlar için battery electric vehicle'lar (tesla vs.) çok daha avantajlı. Hidrojeni daha uzun süreli yolculuk gerektiren taşıtlarda göreceğiz. (yük gemisi, yük treni, yük kamyonu vs.)

  • buhar ve suyla diyor suyla çözüm olmamalı bence en değerli kaynak dünyamız için su.su olmayınca hayat olmaz ona göre yaparlarken suyu kullanmamaya çalışmaları gerek.

  • Biz de jelibonyumlu üretelim.

  • Chaghatai C kullanıcısına yanıt
    Hidrojen = 350 - 700 bar basınc altında enerji yüklü su. Hidrojen = Su. Hidrojen adında ayrı bir element yok. Yani atomik tablo bir hikaye. Atomik tabloya nerdeyse her yıl yeni element ekleniyor oradan bile anlayabilirsiniz. Yine atomik tabloya göre doğada en bol bulunan su, bir atom değil, kimyasal bir bileşik. Doğada bileşik atomlarına ayrışmaz mı? Hidrojen, sudan üretiliyor ancak hidroliz ile değil. Hidroliz, suyun H2O olduğunu varsayar ancak su H2O değildir. Saf su hidrolize edilemez içine tuz yada suda çözünen ek madde eklemek gerekir. Bu durumda elektrolizde çıkan gazın sudan değil tuzdan kaynaklandığı düşünülebilir.

    Hidrojen yakıtı küçük araçlar için de uygundur. Önemli olan enerji / ağırlık oranıdır. Bu açıdan benzinle karşılaştırılabilir düzeydedir o yüzden motosiklet, otomobil, kamyon, tır , tüm araçlar için uygun yakıttır.

    Elektrikli araçlara göre depo - tekerleğe iletilen güç esnasında kayıp daha coktur fakat buna karşılık 1 tonluk batarya ağırlığı yoktıur, sogukta batarya performans düşümü, batarya bakım amortisman maliyetleri yoktur. En önemlisi, e-aracı 1 saatte şarj ederken hidrojen deposunu 1 dk'da doldurabilirsiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Tüm Kimyayı katletmişsiniz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Morichannnn kullanıcısına yanıt
    Saf sudan hidrojen ve oksijen elde edilebilirmiş gibi gösteren kimyayı mı diyorsunuz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • almanya avrupanin en buyuk hidrojen uretim tessisi kuracak. avrupada uzun zamandir otobusler, tirllar ve arablar test ediliyordu. simdi giderek sayisi artiyor. dolum tesislerin yayginlasmasi ve ucuzlamasi gerek.

  • Hidrojeni üretmenin yanında, diğer önemli konu, hidrojeni muhafaza etmenin yüksek maliyeti. Günümüzde popüler olmuş gibi görünse de yakıt pillerinin(hidrojen) uzun yıllardır Ar-Ge'si yapılıyor. Motorola MOTOSLVR L7 modeli hidrojen ile çalışan bir cep telefonu. Ayrıca ülkemizde birçok üniversite prototip aşamasında Hidrojen ile çalışan basit yapılı araç üretti.

    Dünyanın ilk hidrojenle çalışan treni hizmete başladı
    Dünyanın ilk hidrojenle çalışan treni hizmete başladı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mesutzgvn M kullanıcısına yanıt

    Dünyanın ilk hidrojenle çalışan treni hizmete başladı Kal hep sağlıcakla emi.

  • Su ya da elektrikle çalışan treni de bekliyorum.

  • hocam hidrojeni muhafaza etmek en masrafsız konu cunku basınçlı tank bir kere yapıyorsunuz 50 yıl kullanıyorsunuz. emniyet valfli, hidrolik(pnömatik) koruma devreli bir tank imalatından ibaret.

    hidrojeni üretmek te maliyetsiz. suya (bildiğiniz suya) enerji yükleme işlemi. enerji ise atmosferden sağlanıyor. yani esas hammadde ve enerji maliyeti sıfır bir tek bu işlemi yapacak tesisi işletme maliyeti var o da milyonlarca hirdojenli araç kullanıcısı olduğunda birim maliyet olarak sıfıra yaklaşır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bu konuda çalışmış biri olarak söylüyorum, zamanında 35 bin Euro araç tankına verdik. Sabit depolama tankları kullanım amacına göre daha ucuz olabilir. Üretim noktasında klasik anlamdaki elektroliz artık pek verimli görülmüyor. Bazı özel elementler yardımı ile hidrojeni daha saf ve hızlı şekilde ayrıştırabilirsiniz, bu üretim metodunda tek sorun atık r.a maddeler. Tıpkı nükleer santraller deki yöntemlerle atığı izole edebiliyorsunuz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.